Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Skrzynie do 5F i ich problemy

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez mstokowy » 7 marca 2015, 21:59

szczeslaw napisał(a):Mitsubishi i Subaru od lat robią silniki 2.0 ok. 300KM. To jest 150KM z litra pojemności. I co? I nic - jeżdżą i jeżdżą te silniki i nic się nie dzieje.

Taaa.. w Subaru się nic nie dzieje... w starych 2.0 to może jeszcze. Ale tu narzekacie na nowe auta, to jak tak to mówmy też o nowych Imprezach. Tam już dawno nie ma 2.0 tylko 2.5, do którego zaraz po wyjeździe z salonu trzeba wsadzić szpilki ARP, zakuć silnik, 10k do włożenia na start, inne podzespoły też cudowne nie są.

Taka rzeczywistość, że nikt nie robi samochodów długowiecznych więc nie wiem po co w kółko o tym gadać. Wszyscy to wiedzą od waszego biadolenia na forum nikt nic nie zmieni :) Jak chcecie mieć długowieczne auto to poszukajcie nie uturbionego youngtimera tylko wg. mnie pamięć Was wszystkich oszukuje bo tam też się masa rzeczy psuła tylko już tego nie pamiętacie. Ja też z rozrzewnieniem wspominam mojego starego malucha co nie zmienia faktu, że była to kupa złomu...
Seat Leon 5F Cupra 280 MY14 MANUAL, 301.5 KM @ 6027 rpm, 379.5 Nm @ 4392 rpm
Zobacz Profil
mstokowy
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 20:41
Auto: Leon 5F Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Reklama

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Pelikson » 8 marca 2015, 15:48

No nie wiem czy tak te silniki w Subaru szczególnie jeżdzą i nic się nie dzieje :D Opadające tuleje, pękające tłoki, przegrzewanie itd to normalka w tych autach :) Problemy znikają, jeśli wsadzisz w silnik powiedzmy 10 tyś na kucizne, wtedy fakt można upalać do bólu.
Ale mniejsza o to, z resztą się z Tobą zgodzę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez szczeslaw » 8 marca 2015, 23:16

mstokowy, nie interesowałem się tak bardzo Subaru, więc nie wiem dokładnie jak to u nich wyglądało. W Mitsu również wiem, że czasami nie było różowo z jakością, ale silniki akurat były naprawdę bardzo dobre i trwałe.
A teraz cofnij się i przeczytaj post, na który odpowiadałem.
Chodziło mi tylko o to, że obecne problemy z trwałością, to nie kwestia "wyżyłowania", bo nawet takie 1.4 TSI 180KM nie jest tak wyżyłowane jak 2.0 300KM od Mitsu, z którym nie było takich problemów jak z TSI.
To tylko kwestia jakości materiałów, wykonania, projektu itd.
A gadanie o wyżyłowaniu można między bajki włożyć.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez old_school_baby » 9 marca 2015, 18:14

żona ma golfa 6 od nowości 1.4 tsi, padła całkowicie skrzynia biegów po 90kkm, takie teraz auta robią ;)
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Zix » 10 marca 2015, 11:13

szczeslaw napisał(a):Chodziło mi tylko o to, że obecne problemy z trwałością, to nie kwestia "wyżyłowania", bo nawet takie 1.4 TSI 180KM nie jest tak wyżyłowane jak 2.0 300KM od Mitsu, z którym nie było takich problemów jak z TSI.
To tylko kwestia jakości materiałów, wykonania, projektu itd.

Poza tym, że wcale nie jest tak kolorowo z tymi silnikami (przynajmniej w Subaru) to jest jeszcze kwestia ceny - trudno porównywać wozidełko jakim jest 1,4 TSI do Subaru STI czy Mitsu EVO, które kosztują pewnie ze dwa razy więcej.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez chlorek » 10 marca 2015, 16:07

Koniec OT :D
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 6 kwietnia 2015, 20:56

Mam do was pytanie. Czy zauważyliście różnice pracy skrzyni na zimnym a ciepłym silniku. Oczywiście jest to normalne że jak auto zimne to będzie gorzej, ale problem dokucza szczególne przy zmianie z 1 na 2, czuć chaczenie przy około trzech takich redukcjach, później ustaje. Kończy mi się gwarancja i postanowiłem że nie przedłuże więc chciała bym to jeszcze zrobić. Problem w tym że skrzynie miałem rozbieraną i problemu nie ma. Znalazłem wątek Leona 1p że występuje to również, grzybek - rozbierał takie cztery skrzynie i problemu nie znalazł. Czy macie tak u siebie ?

grzybek napisał(a):ostatnio przerobilem 4 skrzynie "6-stki" w leonie i w kazdej byl ten sam problem...

pojawia sie tylko na zimnym silniku (po nocy) przy 2-3 zmianach potem ustaje

po rozgrzaniu jest tip top na cieplym rowniez

skrzynia rozbierana wszystko w niej OK

widocznie ten typ tak ma
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 7 kwietnia 2015, 05:29

Przy zimnym to mogą przycharzyc wszystkie, ale w gazecie moto czytałem o haczeniu nieparzystych biegów co u mnie się zdarza dość czesto-2,4,6 wchodzą dobrze ale 1(rano to tragedia) 3 5 to masakra. W trakcie szybkiej zmiany biegów kilka razy trojka, parę piątka, mi schaczyly porządnie ze aż zgrzytnęło i musiałem wycofać drążek i ponownie na spokojnie wbić. W golfie nie ma problemów takich ze skrzynią i wchodzi ona duuzo lepiej, na zimnym/ciepłym
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez AKa » 7 kwietnia 2015, 10:00

Ja problemu nie widzę. Po prostu TTTM- ja z tym nie walczę, tylko przez te 4-5km zmieniam wolniej biegi.

I jezeli ktoś narzeka- to opowiem historyjkę związana z NV200 w którym mechanicy w aso zalali ją jakimś mazutem na południe Europy- w zimę zmiana biegów była swoistą loterią i walką z czymś, co nie chciało współgrać. I od tego momentu doceniłem lekkść zmian w VAG.

Za to problem z haczeniem występuje u mnie podczas zmiany biegów na łukach (nie mowię tu o ciasnych zakrętach). Drążek żyje wtedy własnym życiem.
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 7 kwietnia 2015, 10:15

No właśnie, 3-5 km zmieniasz powoli - ja robię to samo, tylko że ja właśnie głównie robię takie odcinki, 2 km do pracy, 5 do sklepu :-D więc mi cały czas chaczy :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez AKa » 7 kwietnia 2015, 13:14

Jak jest cieplej nie ma tego problemu i idzie wszystko jak trzeba... Chyba, ze u Ciebie idzie cały czas tak samo- wtedy przyznaję rację. Może zmiana oleju by pomogła na to- jezeli skrzynia jest teoretycznie ta sama, to może w gofrze jest po prostu inny olej?

Swoją drogą... Jezeli miał bym do pracy/uczelni 2km- zastanowił bym się nas alternatywnym transportem- ale wiem i rozumiem, ze nie zawsze jest to możliwe- drałować na rowerze w garniturze jest co najmniej nie-halo.;) Nawet szumibrzęczek 50ccm nie zawsze sie nada- pogoda jest taka a nie inna- sorry, taki mamy klimat.;)
"Literówki" są spowodowane pisaniem na telefonie.
Zobacz Profil
AKa
Sport
Sport
 
Posty: 281
Dołączył(a): 3 października 2013, 13:36
Lokalizacja: Warm-Maz;Podlasie
Region: warmińsko-mazurskie
Auto: MB Gla250 4matic
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez KAI » 7 kwietnia 2015, 17:32

A u mnie wsteczny sobie i zgrzytnie i czasem nie wejdzie. I to niestety wcale nie tak rzadko :(
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 16 kwietnia 2015, 18:34

Vampire1984 napisał(a):Przy zimnym to mogą przycharzyc wszystkie, ale w gazecie moto czytałem o haczeniu nieparzystych biegów co u mnie się zdarza dość czesto-2,4,6 wchodzą dobrze ale 1(rano to tragedia) 3 5 to masakra. W trakcie szybkiej zmiany biegów kilka razy trojka, parę piątka, mi schaczyly porządnie ze aż zgrzytnęło i musiałem wycofać drążek i ponownie na spokojnie wbić. W golfie nie ma problemów takich ze skrzynią i wchodzi ona duuzo lepiej, na zimnym/ciepłym


No przyznam że skrzynia w naszych strzałach to lekka lipa. Na jedno chodzi fajnie "sportowo twardo", ale zdarzyło mi się już "przejechać po zębach" (1 na 2) i mieć lekkie kłopoty z wbiciem 4. U mnie nie widzę zależności od temperatury, za to z kolejnymi km jest coraz lepiej (albo się uczę albo skrzynia się dociera :D ). No i pierwszy raz zgodzę się z Vampire1984 :-P ... w Golfie skrzynia chodzi o _niebo_ lepiej. Właściwie to nie ma z nią żadnych kłopotów.
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez 83Dario » 16 kwietnia 2015, 19:09

Na razie odpukać jak czytam wasze komentarze, u mnie żadnych objawów nie ma a wsteczny wchodzi jak w masło, biegi do przodu też fajnie z oporem wchodzą, auto z końcówki roku 2014 i przebieg ponad 3tys. oby nadal tak było bo przerażają mnie te wasze posty. Zobaczymy czy wytrzyma ona większy moment po zamontowaniu boxa okaże się w praniu soon :mrgreen:
Zobacz Profil
83Dario
Sport
Sport
 
Posty: 619
Dołączył(a): 22 lutego 2012, 15:45
Lokalizacja: WLKP
Auto: FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 16 kwietnia 2015, 19:10

Tylko właśnie dlaczego w golfie jest lepiej ? Jest tylko jedno wytłumaczenie - poprostu jest brzydszy i VW musiał czymś nadrobić :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 16 kwietnia 2015, 19:51

daniel28 napisał(a):Tylko właśnie dlaczego w golfie jest lepiej ? Jest tylko jedno wytłumaczenie - poprostu jest brzydszy i VW musiał czymś nadrobić :-D


Brzydszy i ma mniejszy bagażnik :mrgreen:
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez bmelon » 17 kwietnia 2015, 06:49

Ale skrzynia poprawnie działająca
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez old_school_baby » 17 kwietnia 2015, 15:14

mi w golfie 6 rozleciała się skrzynia sama z siebie po 90kkm, jeździła prawie cały czas żona więc bez katowania, objawiało się to tyrkotaniem na dwóch biegach i wydawało się że to znana już wada podwójnego łożyska, okazało się jednak że obudowa dostała przekrzywienia w środku i nie nadawała się do naprawy... także różnie to bywa ;)
Zobacz Profil
old_school_baby
Signo
Signo
 
Posty: 189
Dołączył(a): 16 stycznia 2015, 17:42
Auto: Leon 3 FR ST
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 17 kwietnia 2015, 21:13

old_school_baby napisał(a):mi w golfie 6 rozleciała się skrzynia sama z siebie po 90kkm, jeździła prawie cały czas żona więc bez katowania, objawiało się to tyrkotaniem na dwóch biegach i wydawało się że to znana już wada podwójnego łożyska, okazało się jednak że obudowa dostała przekrzywienia w środku i nie nadawała się do naprawy... także różnie to bywa ;)


No tak, ale żeby zrobić (zaprojektować) część tak, aby sama odpadała to naprawdę trzeba się "postarać" :| Mam nawet zamiar napisać do Seat Polska, co oni na ten temat sądzą :-P W Twoim przypadku w grę wchodzi jakaś pojedyncza usterka wynikająca z wady materiałowej lub montażu. A z plastikiem w Leonie mamy _seryjną_ lipę :|

P.S.
Dzisiaj pierwsza usterka Golfie (po 30 kkm). Po _tygodniu_ od przeglądu w ASO, po odpaleniu ciepłego silnika zapaliło się ostrzeżenie "Czujnik oleju". W ASO są w szoku, bo "nie czerwone" a tylko takie mają opisane w manualu z opisem "tylko laweta" :mrgreen:
Pomacali (dosłownie) czujniki i zgasło. W poniedziałek mają rozkminiać na poważnie. Ciekawe czy zepsuli coś przy przeglądzie, czy coś się sypnęło. Dam znać co i jak, bo może wystąpić i w Leonie...

-- 17 kwietnia 2015, 21:09 --

bmelon napisał(a):Ale skrzynia poprawnie działająca


A wracajac do bagażnika to jego wykładzina w Golfie jest akurat lepsza niż w Leonie, bo niemal pachnie, a w Leonie zapach jest delikatnie mówiąc średni. Zawsze jednak mogło być gorzej, bo w Skodzie to już po prostu śmierdzi...
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 18 kwietnia 2015, 12:23

Ja jestem po jeździe Octavia Sedan MY2015 1.4/140 Ambition 16"alu, przejechała 2500km., wsteczny wchodził dobrze, jak i biegi w trakcie jazdy, nie haczy nie zgrzyta nie czuć dziwnego lekko powstrzymującego oporu.. Skrzynie w Octavii oceniam na 4, Golf 4+, Leon 3.
Dzis kolo 11 po 18h stania na dworzu, miałem sytuacje ze 3ka wbiła mi się do polowy i mimo iż to czułem nie moglem wbić jej do końca, musiałem wycofać i dopiero wtedy się wbiło. Ogólnie z 3ka i 1ka mam chyba najwięcej problemów. I jak parkuje łatwiej wbić mi 2ke niż 1ke.
OT:
Za parę/kilka tyg przejadę się RSka to będę miał małe porównanie do tego niby twardego zawieszenia.
Co ciekawe w Octavii kieszenie w drzwiach przednich(nie wiem jak w tylnich bo nie interesuje mnie co tam się za mną znajduje:P) oraz pod sterowaniem klimatyzacja schowek oraz przed pasażerem są wykończone miękkim materiałem, tak jak w Golfie.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 18 kwietnia 2015, 20:02

Vampire1984 napisał(a): Dzis kolo 11 po 18h stania na dworzu, miałem sytuacje ze 3ka wbiła mi się do polowy (...).


Łeee, to takie wbicia "do połowy "to ja też miewałem... szczególnie na 4-ce. A propos, ile masz przejechane km?
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 18 kwietnia 2015, 20:12

Hehe u Ciebie to widać odwrotnie :D u mnie nieparzyste u Ciebie parzyste:). 7.5k km.
Te problemy ze skrzynia mam od samego początku. Obstawiam ze może to być wina oleju?albo sprzęgła?(bo jak szybciej puszcze to słychać jak stuknie w połowie drogi pedału sprzęgła, coś z okolic silnika na biegach 1-4, dalej nie słychać bo reszta pewnie zagłusza)a może jakiegoś elementu/elementów w skrzyni
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 18 kwietnia 2015, 20:31

Vampire1984 napisał(a):Hehe u Ciebie to widać odwrotnie :D u mnie nieparzyste u Ciebie parzyste:). 7.5k km.
Te problemy ze skrzynia mam od samego początku. Obstawiam ze może to być wina oleju?albo sprzęgła?(bo jak szybciej puszcze to słychać jak stuknie w połowie drogi pedału sprzęgła, coś z okolic silnika na biegach 1-4, dalej nie słychać bo reszta pewnie zagłusza)a może jakiegoś elementu/elementów w skrzyni


Przy tym przebiegu liczyłbym jeszcze, że skrzynia się "uspokoi" po jakiś 15 kkm (czego Ci życzę). Ja też stawiałbym na sprzęgło (w końću to sportowy samochód i sprzęgło pewnie "twarde" :-P)...
Co ciekawe, mnie ostatnio wydaje się, że przy ruszaniu... chcą (ale nie mogą) się ruszyć wycieraczki! :mrgreen: Po Twoim info wezmę jednak pod uwagę, że to sprzęgło tak może dziwnie chodzi (lekki stuk) :?:
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 19 kwietnia 2015, 17:36

U mnie uspokoiło się to po przekroczeniu 3k km, przed tym przebiegiem to była o polowe gorzej, haczył w trakcie jazdy każdy prawie bieg od 1 do 6.

Moze tez taka wersja ze te haczenia są spowodowane kiepskim synchronizatorem? Mialem w ciągu 3 dni sytuacje ze 2->3 i 4->5 zazgrzytało mi niemiłosiernie(opór, zgrzyt, wycofanie drążka i ponowne wbicie). Fakt faktem robiłem to przy wyprzedaniu i gaz do dechy ciągniecie do 4 tys obr i bardzo szybka zmiana biegu na wyższy.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 20 kwietnia 2015, 07:21

Vampire1984 napisał(a): Mialem w ciągu 3 dni sytuacje ze 2->3 i 4->5 zazgrzytało mi niemiłosiernie(opór, zgrzyt, wycofanie drążka i ponowne wbicie). Fakt faktem robiłem to przy wyprzedaniu i gaz do dechy ciągniecie do 4 tys obr i bardzo szybka zmiana biegu na wyższy.


Vampire1984, uratowałeś tym postem mój honor przed żoną, która twierdzi, że ja po prostu jeździć Leonem nie umiem :-P ("jej nic nie haczy") :mrgreen: A swoją drogą, wczoraj zaliczyłem kolejną siarę próbując ruszyć (normalnie) spod hipermarketu - wbijanie jedynki skończyło się takimi przeraźliwymi dźwiękami, że wszyscy wokół się gapili :| Eh... niemiecki temperament :-P
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 20 kwietnia 2015, 07:59

Moj ojciec to samo twierdzi, "jemu nic nie haczy", "nic nie stuka nie puka" i ze "ciągle szukam dziury w całym", choć doskonale wie ze jak mi proponuje swojego Golfa a on weźmie Leona ja uparcie twierdze ze jego jest za spokojny:D
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Element 115 » 22 kwietnia 2015, 21:17

Nawiązując do kwestii terkotania skrzyni biegów na tzw. "luzie" przy zimnym silniku pragnę podzielić się informacją, którą w przypływie szczerości przekazał mi Pan Serwisant (obierałem swoje Ferrari z serwisu już 5 raz w ciągu 10 miesięcy!!! :brawo: ), że tę usterkę zgłaszają mu co tydzień, średnio kolejne nowe 2-3 osoby, a on - zgodnie z instrukcją z VAG - pokazuje im środkowy palec i wciąż gratuluje udanego zakupu :PPPP

Fajnie by było gdyby chociaż poudawali, że coś z tym próbują zrobić. I weź człowieku sprzedaj później taki samochód...
Zobacz Profil
Element 115
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 marca 2015, 20:14
Auto: Leon 1.4 140 km
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 22 kwietnia 2015, 21:40

W audi a3 1.4 150 nic nie terkocze. Jedynie w seacie i skodzie. Chyba naprawdę idzie selekcja jakości, sprawnosci , bubel spada do tych aut. Czy niższa cena seata i skody, rekompensuje ten fakt- jednak nie, trudno nauczka na przyszłość. Co nas nie zabije to nas wzmocni :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez sebkoch » 22 kwietnia 2015, 22:07

W golfie 6 i 7 też terkocze...
Zobacz Profil
sebkoch
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 12 czerwca 2014, 09:37
Region: śląskie
Auto: Leon 3 FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez szczeslaw » 23 kwietnia 2015, 06:58

daniel28, nie ma raczej żadnej selekcji. Wszystko jest kwestią szczęścia - niestety jakość VW to teraz loteria.
Inna sprawa, że Audi jest lepiej wyciszone, więc możliwe jest, że terkocze dokładnie tak samo jak w Seacie, ale po prostu mniej ludzi to słyszy.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 23 kwietnia 2015, 21:38

Fakt jest to bardzo ciche, więc zapewne w audi wyciszenie robi robotę.
Odnośnie pracy skrzyni - dziś było 20 °C biegi wchodzą idealnie tak jak powinny. Czy zimny czy ciepły jest tak jak powinno. Więc winę ponosi olej który w naszym klimacie się nie sprawdza. Czy wiecie jaki olej mamy w skrzyni i jakim można go zastąpić by problem nie występował gdy temp. spadnie poniżej 8°C
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Element 115 » 23 kwietnia 2015, 23:20

Po wspólnych rozmowach z Panem Serwisantem doszliśmy własnie do wniosku, o którym piszesz, a mianowicie że problem terkotania skrzyni jest efektem braku należytego smarowania skrzyni która jest "na luzie" bo po nocy spędzonej na dworze. U mnie wystarczy przejechać dosłownie 200 metrów i tematu nie ma bo jak skrzynia zaczyna pracować to zaczyna się jej smarowanie ( na luzie w zasadzie skrzynia nie pracuje poza wałkiem, który z uwagi na swoją konstrukcję oleju nie jest w stanie napompować w odpowiedniej ilości). Też rozmawiałem z serwisem już wcześniej żeby zmienili ten olej na inny albo dolali do skrzyni jakiegoś specyfiku który poprawiłby jego właściwość, ale serwis się boi bo nie wie co się będzie dziać ze skrzynią biegów, a za swoje pieniądze nowej nie chcieliby mi kupować. Podobnie jak u Ciebie dzisiaj mi nic nie terkotało, bo oczywiście w nocy było już wystarczająco ciepło.

W ogóle to mam swój dość prosty sposób na ten denerwujący objaw, a mianowicie rano zapalam silnik, zapinam jedynaczkę i od razu długa. Bez postoju na luzie. Nawet w zimie działało i na pierwszych światłach już był spokój. Ale olej w skrzyni, jak słusznie zauważyłeś, jest do d..y, no może na klimat śródziemnomorski.
Zobacz Profil
Element 115
Stella +
Stella +
 
Posty: 33
Dołączył(a): 5 marca 2015, 20:14
Auto: Leon 1.4 140 km
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 24 kwietnia 2015, 04:31

Ciekawe jaki na Rosję idzie olej do skrzyni, bo na pewno bliżej nam do nich niż Hiszpanii :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Ocelot » 24 kwietnia 2015, 11:12

Mi wybiło właśnie 2500 km na liczniku.

Początkowo skrzynia haczyła, zwłaszcza bieg 1 i 3. Trzeba je było tak jakby dobić do końca bo było poczucie, że nie weszły całkowicie. Kilka razy nawet bieg mi wyskoczył, oczywiście towarzyszył temu zgrzyt. Przy osiągnięciu mniej więcej 1500 km problem zniknął... Tzn. czasami jeszcze istnieje ten problem z jedynką, ale dość rzadko i wystarczy wtedy docisnąć bieg do końca, nie trzeba wrzucać luzu i biegu z powrotem. Mam nadzieję, że jeszcze trochę kilometrów zrobię i ta jedynka sama się naprawi. :-)
Generalnie tragedii nie ma. Na pewno nie będę jechał do ASO z tym co jest teraz, bo mam wrażenie, że jak skrzynie rozbiorą to popaprzą tam i będzie tylko gorzej.

Zauważyłem, że gdy auto jedzie na biegu czwartym i złapie się na gałkę skrzyni to czuć wibracje. Na biegu 5 i 6 tego zjawiska nie mam.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Ocelot
Sport
Sport
 
Posty: 246
Dołączył(a): 14 listopada 2014, 06:42
Lokalizacja: Poznań, Inowrocław, Wieruszów
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Raynold » 24 kwietnia 2015, 16:58

szczeslaw napisał(a):Element 115, trafiłeś na wyjątkowo felerny egzemplarz.
Większość osób tutaj ma mniejsze lub większe problemy i taka jest zazwyczaj specyfika forum - osoby, którym wszystko działa mało piszą.
Ale takiej kumulacji problemów jak u Ciebie, to jeszcze chyba nikt nie zgłaszał. A z zawieszeniem, to nie kojarzę żeby ktoś miał w ogóle jakieś problemy wcześniej.
Może warto by spróbować zrobić np. niezależną ekspertyzę tej skrzyni w PZMot. To najczęściej dość skutecznie zniechęca gwaranta do używania formułek "ten typ tak ma" i może uda się wywalczyć w ten sposób jej wymianę?


Ci co poszukają znajdą parę grup na FB dot. VW DSG i problemów z tym związanych, jednak (może na szczęście) grupy te umierają śmiercią naturalną, VW przeprowadził akcję wymiany oleju w skrzyniach z DSG z syntentycznego na mineralny lub miesznay(?) - wywoływało ponoc zwarcia w określonych warunkach cisnieniowo-temperaturowych.

Takze ja złego słowa o VW DSG powiedziec nie mogę po 30kkm poza tym, ze oprogramowanie jest durne ;) ale to już kwestia gustu, manetki też mogą być.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez KAI » 24 kwietnia 2015, 17:04

Mi ostatnio jeszcze dodatkowo czasem jedynka nie wchodzi, a na wsteczny zgrzyta dość często.
Jak się nie postaram i delikatnie nie wrzucę to przy szybkim wrzucaniu - prawie zawsze zgrzytnie.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Raynold » 24 kwietnia 2015, 17:11

KAI napisał(a):Mi ostatnio jeszcze dodatkowo czasem jedynka nie wchodzi, a na wsteczny zgrzyta dość często.
Jak się nie postaram i delikatnie nie wrzucę to przy szybkim wrzucaniu - prawie zawsze zgrzytnie.


Za tych co pamiętają lata 90te ;) jedynka i wsteczny nie były synchronizowane, także tylko przy postoju :)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez KAI » 24 kwietnia 2015, 17:16

Mi zgrzyta na postoju. Ja auto zostawiam na luzie, na ręcznym. Potem jak trzeba cofnąć to często zgrzyt na start.
I teraz jeszcze doszła ta jedynka... czasem nie chce wejść.
KAI
Zobacz Profil
KAI
Sport
Sport
 
Posty: 933
Dołączył(a): 10 maja 2014, 16:08
Lokalizacja: Krk
Auto: SEAT LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Raynold » 24 kwietnia 2015, 17:19

Nie chce się tłumaczyć za VW ani popierac tego rozwiązania, w starej lagunie (2001) miałem podobnie.. odruchowo stosowałem manewry typu luz, ponowne wysprzęglenie i próba wbicia biegu... zawsze działało
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 24 kwietnia 2015, 18:05

Już przywykłem do wstecznego i zawsze poprzedzam innym biegiem i jest ok. Miałem lagune 2001 i nic tam nie zgzytało
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Raynold » 24 kwietnia 2015, 18:10

To prawda, nie zgrzytało, ale pamiętam (bo już nie mam tego blaszaka), nie zawsze wsteczny wchodził
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez EmJot » 24 kwietnia 2015, 19:46

EmJot napisał(a):Dzisiaj pierwsza usterka Golfie (po 30 kkm). Po _tygodniu_ od przeglądu w ASO, po odpaleniu ciepłego silnika zapaliło się ostrzeżenie "Czujnik oleju". W ASO są w szoku, bo "nie czerwone" a tylko takie mają opisane w manualu z opisem "tylko laweta" :mrgreen:
Pomacali (dosłownie) czujniki i zgasło. W poniedziałek mają rozkminiać na poważnie. Ciekawe czy zepsuli coś przy przeglądzie, czy coś się sypnęło. Dam znać co i jak, bo może wystąpić i w Leonie...


Oczywiście serwis nic nie stwierdził. Odpowiedź Panów z ASO: "zaświecił się taki komunikat ponieważ spadło prawdopodobnie napięcie na akumulatorze". Nawet jeśli by tak było to VW gratuluję softu zarządzającego pracą S&S :| (a podpowiem, że aku w Golfie 122 KM jest 2x większy niż w Leonie 122 KM ;-)).
Zobacz Profil
EmJot
Sport
Sport
 
Posty: 296
Dołączył(a): 15 marca 2015, 21:39
Auto: Leon
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez RageMan » 28 kwietnia 2015, 16:02

Nie wiem czy wcześniej tu pisałem, ale teraz mam na budziku 13200 i nie ma zgrzytania, haczenia i nic z tych rzeczy. Do wstecznego bez synchronizatora idzie się przyzwyczaić, trzeba razem ze sprzęgłem wcisnąć mocno hamulec, a wsteczny wrzucać zdecydowanie, ale nie "na chama" ;)
Zobacz Profil
RageMan
Signo
Signo
 
Posty: 113
Dołączył(a): 13 czerwca 2014, 19:21
Region: mazowieckie
Auto: Leon III FR 140 KM
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 28 kwietnia 2015, 16:09

W moim wsteczny zgrzyta w każdych warunkach:D, rano, po dłuższej jeździe, na postoju N-R czy 1-R, po całkowitym zatrzymaniu również. Ciekawe ze w innych markach które tez nie maja synchro nie zgrzyta i problemu nie ma z Rka
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pyoro » 29 kwietnia 2015, 17:04

Ja mam dwa leony i nic nie zgrzyta.
Jeden 18kk 1.4 122km drugi 2kk 1.4 150km
Cicho i milo wchodzi.
Aczkolwiek ten starszy potrzebowal pol roku aby sie ulozyc
Zobacz Profil
pyoro
Stella +
Stella +
 
Posty: 56
Dołączył(a): 26 lipca 2014, 07:27
Auto: Leon 3 FR 1.4 122km
Silnik: CAWB 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 19 czerwca 2015, 14:22

Jestem po wizycie usterek gwarancyjnych w WP Motors w Gdansku:
Kod: Zaznacz cały
Usterki Gwarancyjne.

1.              Co jakiś czas resetuje się do zera średnie spalanie, średnia prędkość oraz czas przejazdu w menu Car->Dane (przyciski przy 5.8” wyświetlaczu)

2.              Przełączają się losowo w menu Car->Dane, Eco, Status samochodu.

3.              Jak skrzynia biegów jest zimna, biegi ciężko wchodzą, wsteczny zgrzyta nawet przy całkowitym zatrzymaniu lub na postoju, również w trakcie szybszej zmiany biegów z parzystego na parzysty, bieg potrafi nie wskoczyć, zapewne przez synchronizatory. Od czasu do czasu na postoju, z luzu na jakiś bieg, potrafi on wskoczyć dopiero w połowie, nie chcąc iść do końca. Ogólnie biegi nieparzyste wchodzą w porównaniu do tej samej skrzyni biegów w Golfie (silnik Golfa CXSA wraz ze skrzynią o kodzie MYF, którą ja również posiadam), gorzej (mój Leon ma przebieg prawie 8000km).

4.              Buczenie blaszki od strony silnika (taki metaliczny stukot), jak silnik jest włączony. Brzmi troszkę jak diesel na biegu jałowym, jakby terkotał.

5.              Rezonans drzwi kierowcy oraz pasażera, nadal coś skrzypi w kokpicie od strony deski rozdzielczej (w zimie były słyszalne skrzypnięcia lub ciche stuknięcie)-samochód już raz miał w związku z trzeszczącymi plastikami i rezonansem, akcję serwisową w tamtym roku, w ASO w Trójmieście.

6.              Poprzednio jak była akcja serwisowa o te plastiki, to teraz słyszę, że przy większych prędkościach rzędu 100-140 jest głośniej niż przed rozbieraniem ich. Jako, że Leon jest bardzo cichy przy prędkościach autostradowych, od większości nowych kompaktów, to teraz słychać bardziej szum powietrza i opony.

7.              Metaliczny stuk od strony silnika, w połowie drogi pedału sprzęgła, przy jego szybszym puszczaniu.

8.              Przy skręcaniu w lewo lub prawo od strony nawiewów zawieje zimne powietrze, nawet jak włączony jest ciepły nadmuch.

9.              Tryb Sport, jeśli chodzi o reakcje na gaz, po wyłączeniu silnika, nie jest w trybie Sport. Jechałem znajomych 3 Leonami FR i nie posiadały tej przypadłości.

1, 2, 3, 9 Skierowali sprawę do producenta, czekają na odpowiedz.

Jednak mimo wszystko pokombinowali ze skrzynia biegow i cos wyregulowali i teraz musze powiedziec ze skrzynia poszla o klase wyzej zblizajac sie do skrzyni golfa 7 ktorym jezdze. Wsteczny czasem zazgrzyta ale biegi nieparzyste wchodza juz super, zero haczenia itd.
Plastiki cos poprawili wyciszyli ogolnie samochod choc jeszcze cos rezonuje. Blaszke tez cos profilaktycznie zrobili jeszcze raz pomimo iz mialem przeprowadzona akcje juz na ten element. Roznicy wielkiej nie widze, moze ciut ciszej to takie terkotanie jest na luzie. Metaliczny stuk przy szybkim puszczaniu sprzegla wystepuje ale troche ciszej co mi nie przeszkadza(slyszalem cos podobnego w nowej mazdie 6 wiec moze to dzis norma?)
Za dodatkowe 2 gniazdka 12v chcieli bardzo tanio(370zł, inni 500 za jedno lub nawet 1000 uslyszalem kwote) ale nie zrobili mi tego jeszcze twierdzac ze zrobia jak producent na wszystko im odpowie by nie bylo tak ze producent odpowie im ze to wina gniazdek dodatkowych poza ramy standardowego wyposazenia specjalnie szukajac dziury w calym.
Tanio rowniez za malowanie calego dachu i 2 lusterek w porownaniu z innymi firmami u ktorych sie dowiadywalem - 700 zl max za calosc

Wiec jako serwis ktory poradzil sobie ze skrzynia biegow moge ich polecic z czystym sumieniem bo mi pomogli. Nie wiem jak innym ale ja jestem zadowolony i oplacilo sie zmienic gdynie na gdansk;)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez pinkibass » 19 czerwca 2015, 15:26

Co prawda nie na temat skrzyni, ale do punktu 1 podpowiem, że spalanie/prędkość (to długookresowe jeśli o te Ci chodzi) resetują się po przejechaniu pewnej ilości kilometrów albo godzin (nie pamiętam dokładnie, ale chyba 99 - jest w instrukcji). U mnie zwróciłem uwagę i przez jazdę w korkach do limitu dochodzi własnie w liczbie godzin
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Misiek3city » 21 czerwca 2015, 20:42

WP Motors w Gdynii

Ciekawe - otworzyli nową siedzibę? Z tego co wiem nadal działają na Jabłoniowej w Gdańsku.

Jakbyś przeczytał instrukcję to byś wiedział
Co jakiś czas resetuje się do zera średnie spalanie, średnia prędkość oraz czas przejazdu w menu Car->Dane
w instrukcji nawet masz dokładnie opisane co ILE KILOMETRÓW.

Szczerze mówiąc na twoim miejscu oddał bym to auto i skorzystał z prawa rękojmi.
Mniej nerwów, nowych tematów na forum itp. itd.
Nie wiem czy to z powodu wersji, silnika, czy tego że na większość rzeczy mam wywalone tak długo jak mam gwarancję na auto, nie mam ze swoim Leonem żadnego problemu.
Co do WP Motors - do tej pory byłem tam raz - na dzień dobry dostałem zniżkę na części i akcesoria. Kawa lepsza w plichcie ale szczerze mówiąc na pierwszy przegląd przyjadę chyba do WP. Pomijając kwestię odległości jakoś tak przyjemniej w tym małym serwisie ;)
Zobacz Profil
Misiek3city
Signo
Signo
 
Posty: 171
Dołączył(a): 19 sierpnia 2014, 13:36
Lokalizacja: 3miasto
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez Vampire1984 » 22 czerwca 2015, 05:32

Nie rozumiem czemu mialbym oddawac samochod skoro jestem teraz z niego zadowolony. Skrzynia poprawiona chodzi teraz dobrze az chce sie zmieniac biegi plastikami sie zajma a reszta to kwestia oprogramowania. Moja gwarancja za jakis czas sie konczy i chce to jak najszybciej zalatwic a nie mam do ASO 25km by jechac se ot tak wiec robie to raz na rok z czego zostal mi jeszcze ten i nast rok czyli max 2-3x.
Moze obsluga w plichcie lepsza ale bardziej zajeli sie moim samochodem w WP niz w plichcie Mimo ze wrazenie za 1sza wizyta w WP jak im przedstawialem te usterki nie bylo dobre, to jak przyjechalem po odbior to Pan Krzysztof sie zajal wszystkim na mega. Widac ze dlugo siedzi w tej branzy i sie zna:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Skrzynie do 5F i ich problemy

Postprzez daniel28 » 22 czerwca 2015, 08:09

Zrobili ci od ręki ? Co prawda do Gdańska mam 500 km, ale lubię to miasto więc na wycieczkę mogę się przejechać :-D
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość