Mi się narazie potwierdza teoria, że te systemy są ograniczone software'owo - czyli są zaprogramowane żeby działały w określonych okolicznościach. Może to kwestia "pozycjonowania" w VAG, a może po prostu pewne sytuacje "kryzysowe" są przy takim zestawie czujników nie do odróżnienia od sytuacji drogowych.. Ciężka sprawa.
Przechodząc do konkretów - np. Front Assist podczas jazdy nie zareaguje kiedy z premedytacją będziesz trzymał gaz do dechy z wiarą, że auto nie wjedzie w dupę samochodu z przodu. Zareaguje natomiast, jeśli auto z przodu nagle zahamuje a u Ciebie nie będzie reakcji.
Moje doświadczenia na ten temat:
1. Jadę w lekkim korku, trochę się zluzowało - wszyscy przyspieszają, to i ja. Nagle auto przede mną hamuje, a ja akurat patrzyłem w lusterko. Front assist wyhamował samochód i uchronił mnie przed kolizją.
2. Jadę prawym pasem, samochód przede mną chce skręcić w prawo. Nie planuję hamowania, bo wg mojej oceny ominę pojazd. Gość trochę mocniej przyhamował przy skręcie - Front Assist wykrył potencjalną stłuczkę ale tym razem był wystarczający "margines" żeby zakończyło się na ostrzeżeniu i pisku.
Jeśli chodzi o awaryjne hamowanie na parkingu - również powolne i spokojne manewrowanie nie kończy się awaryjnym hamowaniem, ale np. dynamiczne dojeżdżanie do przeszkody już go aktywuje.
Mój przypadek - trochę za mocno odpuściłem hamulec przy cofaniu, będąc blisko przeszkody (inny samochód). Auto gwałtownie ruszyło do tyłu, ale zadziałał hamulec awaryjny i uratował mnie przed stłuczką.
Systemu ochrony pieszych nie udało mi się jeszcze zaobserwować w akcji.. w sumie to dobrze
