Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gumbas » 28 marca 2017, 13:55

A ja powiem tak - CUPRA FL ST 4x4 jest moim zdaniem idealnym sleeperem. Nie wygląda, bo w porównaniu z wersją przed FL to jest już totalnie ugłaskana, nawet przedni zderzak ugłaskali. Bankowo nadal petarda z potencjałem jak by ktoś chciał modzić.
Niewprawnemu kierowcy pozwoli na wiele, gdzie FWD jest jednak jakimś wyzwaniem i dla wielu ludzi jest niewskazana bo można sobie zrobić krzywdę.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez UniqueSilver » 28 marca 2017, 14:19

Ja myślę, że to wszystko jest kwestią preferencji. W głębokich zakrętach jednak lepiej mi się jeździło mazdą, która miała napęd na 4 koła. Ale jak mówię jest to kwestia preferencji. Moim zdaniem wysoka moc i przednia oś to nie jest najlepsze połączenie. :)

-- 28 marca 2017, 14:11 --

feels3 napisał(a):Gaz w podloge i niech jedzie samo, tego naprawdę dzisiaj kierowca sportowego auta oczekuje?

Widze ze należę do wymierajacej mniejszości która ceni sobie wyzwania za kółkiem.


Jeśli pijesz do mnie to Cuprą prawie codziennie wariuję po zakrętach na obwodnicy, byłem już raz na torze i od pewnego czasu śmigam motocyklami dosyć wyczynowo po torach więc nie należę do gatunku osób, która chce mieć auto, które myśli za nas, dlatego m. in. wziąłem manual. Wiadomo ekspertem co do jazdy samochodem po torach nie jestem, w tym przypadku jednak wolę motocykl po ostatnich doświadczeniach jeśli chodzi o frajdę jaką to daje :D Jednak uważam, że przy 300 KM FWD może trochę psuć zabawę, a na pewno łatwiej przeciętnemu zjadaczowi chleba będzie opanować przyspieszenie. Dodatkowo niezbyt mnie pasjonują wyścigi po prostej, zakręty to jest to co się liczy. Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział- proste są dla szybkich aut, zakręty dla szybkich kierowców. Ale cóż, potulnie wycofuję się z dyskusji ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 287
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gumbas » 28 marca 2017, 14:22

Ale wiecie że to jest dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą :)

Nikt nie kupuje kombi żeby nim ganiać tylko po torze, kupuje bo chce mieć samochód pakowny, często rodzinny którym może wyskoczyć na tor i objechać większość bmw-u :) i w takim kontekście 4x4 jest praktyczniejsze i to chyba nie podlega większej wątpliwości, a cała reszta to już kwestia gustu.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pampi » 28 marca 2017, 14:41

gumbas napisał(a):Ale wiecie że to jest dyskusja o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą

No pewnie. Ale mi jeszcze 50 postów brakuje do 2tys, więc mogę gadać :D LOL
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez majkel_g » 28 marca 2017, 14:58

To i ja wrzucę swój kamyczek do ogródka :twisted:

Cupra ma być tanim i szybkim Hot Hachem!

Hot hatch − termin określający sportowe wersje kompaktowych i subokompaktowych samochodów osobowych z 3- lub 5-drzwiowym nadwoziem typu hatchback. Nazwa jest skrótem od hot hatchback.

Mimo tego, że podoba mi się fakt powstania Cupry ST 4x4 to sory, ale to auto już nie jest szybkie i tanie... Mimo, że do codziennego wożenia dupy 4x4 będzie lepsze, to niestety taki samochód jest pozbawiony lekkości i zwinności ośki.
WH... hm coś za coś :wink:
Leon Cupra 290
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
majkel_g
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gdx » 28 marca 2017, 16:33

A ja zainteresowałem się Leonem cupra 4x4 z racji co oferuje. A mianowicie wygląda cywilne, ma dobre osiągi, trochę bagażnika.
Kiedyś miałem S60 w osce. Zawsze był problem przy przyspieszaniu, nosiło przodem.
Przesiadka na merca V8 i noszenie tyłu jest przyjemne... W stosunku do niepewnego przodu...
Ja lubię mocne auta na co dzień. Zero problemów z wyprzedzeniem. A 4x4 tylko plus bo lepsza trakcja. I taka osłoda po braku V8. Ale cena przystępna w stosunku do nowych aut z minimum V6.....
Zobacz Profil
gdx
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 27 marca 2017, 16:03
Auto: mercedes
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Niuch » 28 marca 2017, 17:53

Mnie tylko zastanawia, skoro to 4x4 takie ble i wgl, to czemu wszystkie Audi RS są quattro? :)

Jak dla mnie, Cupra to typowy dailycar, nie widzę tutaj powodów, aby napęd 4x4 cokolwiek jej zabierał ze sportowego charakteru. Dalej będzie szybkie i będzie dawało kupe frajdy. To nie jest wyścigówka, to auto, którym można jechać normalnie, a można także wyskoczyć na tor.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Clip » 28 marca 2017, 18:12

W kraju gdzie przez pol roku jest mokro tez nie widze nic zajebistego w osce.
Chyba ze kogos kreci tylni profil x5 3.0d albo innych typowo sportowych samochodow :-D
Zobacz Profil
Clip
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28 grudnia 2016, 21:37
Auto: Octavia
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez maciek89 » 28 marca 2017, 18:19

@Clip Zdefiniuj, co rozumiesz przez sportowy samochód. Bo domyślam się, że dla Ciebie Toyota GT86 nie jest spotowym samochodem, bo SUV w dieslu go zrobi na światłach, a wg mnie to sportowe auto pełną gębą i gdybym miał taką zabawkę jak GT86 to szczerze miałbym to gdzieś, czy Octavia 4x4 mnie zrobi. Na następnych światłach bym się tylko uśmiechnął.

@Niuch A co chciałeś 600 konne Audi z napędem na przód? :D No trochę dziwne porównanie. :) Jeśli idziesz tym tokiem to padł tu argument wyjazdów na tor i uczucia obcowania z autem sportowym, a auta typowo wyścigowe mają napęd na 1 oś. Nawet Audi znane z quattro- torowe R8 ma RWD, a TT Cup, czy nowe torowe RS3 LMS mają FWD. Właśnie dlatego, żeby kierowca w większym stopniu wykazał się umiejętnościami. Jeśli chodzi o tor to raczej chodziło koledze pampi, że nie 4x4 w aucie sportowym jest ble tylko haldex, bo jednak taką Cuprą robisz lepsze czasy na torze niż Rką, czy S3, a podejrzewam, że na mniejszym torze to i RS3 z koszmarną podsterownością jest do zrobienia. Inna sprawa właśnie evo, czy sti. Choć Evo się już nie kupi nówki to myślę, że dołączą do tego grona nowe Foki RS, w okolicy KR budują się co najmniej dwa mocne nowe RSy i tam napęd to zupełnie inna historia, bo ponoć jest genialny na tor.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez michal2-4 » 28 marca 2017, 18:40

A dane producenta, że 4x4 ma 4.9 do setki to ściema, czy jest to możliwe do osiągnięcia, ale tylko z włączonym launch control w idealnych warunkach? ;)
Zobacz Profil
michal2-4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 22 marca 2017, 16:48
Auto: Cupra 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Clip » 28 marca 2017, 19:06

Nie ma co tu definiowac bo nie ma uniwersalnych samochodow.
Trzeba miec dwa, jeden do sportu jeden do jazdy na codzien.
Wszystkie uniwersalne sa uniwersalne czyli i tu i tu cos bedzie nie tak, oska na mokrej ulicy dostanie baty od x5 a haldex na torze be bo ciezkie, bo nie mozna hamowac lewa bo uj wie jak sie zachowa na zakrecie.
Na luznej nawiezchni super robote robi np. saxo wyprute do golej blachy z dobrym zawiasem i troche lepszym heblem. Lepiej to latalo bokami niz moja e36. Mozna zlozyc za 15tys. I miec wiekszy fun niz w cuprze.
Na kazda nawiezchnie evo 8 ale na codzien juz to ciezki temat. Malo osob chcialoby tym jechac nad morze.
Na asfalcie wiekszy fun mialem z dobrze zrobionego Civica type R niz z seryjnego prosiaka, mimo ze honda miala tylko 240KM.

Ja mam w skodzie oske i nastepne daily bedzie 4x4.
Zobacz Profil
Clip
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 28 grudnia 2016, 21:37
Auto: Octavia
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Niuch » 28 marca 2017, 21:18

@maciek89 - właśnie chodzi mi o to, że na co dzień, osobiście preferuję 4x4. Widzę zdecydowanie więcej zalet, niż wad. Zgadzam się w 100%, że auta wyścigowe mają albo fwd, albo rwd. I słusznie. Jednakże Cupra w moim odczuciu, nigdy nie będzie wyścigowym. Ale każdy ma swoje preferencje, jedni mówią, że jazda od świateł do świateł to głupota, że po co mi 4x4, że będę tylko jak głupi miche cieszył, że szybko ruszam. Ale jakoś wolę odczuwać przyśpieszenie za każdym razem gdy wcisnę w podłoge, niż się cieszyć, że mam o całe 2s lepszy czas 0-200. Bardzo często jeżdzę w przedziałach 0-100, a 0-200 to chyba dwa razy w życiu. Określiłem swoje preferencje, wziąłem z czystym sumieniem 4drive'-a z 1.8 i nigdy bym na Cuprę 2.0 fwd nie zamienił ;) I dywagacje który napęd lepszy są bez sensu, każdy ma zalety, każdy ma wady.
Zobacz Profil
Niuch
Signo
Signo
 
Posty: 196
Dołączył(a): 16 listopada 2016, 10:02
Auto: Leon X-Perience
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez maciek89 » 28 marca 2017, 21:33

Może gdybyś miał ze 100 KM więcej to cześciej byś robił przedziały 100-200 :) Wyprzedzanie na trasach to zwykle jest 100+. Tak wiem- przepisy. Bo wszyscy jeździmy zgodnie z nimi. Kurcze tyle stron w temacie Cupra już jest... Ile można o tym samym? No nie rozumiem, co niektórym tak w Cuprze nie pasuje, nie mając tego samochodu, żeby się czepiać. Szczególnie, że jeśli ktoś ma kombiaka to ma teraz wybór- dopłacasz do haldexa, albo nie i temat zamknięty... Myślę, że na poprzedniej stronie zostało napisane wszystko, a na podstawie topicu "nowa Cupra już jest" można napisać całkiem grubą książkę.


I znowu ten sam argument, że Cupra to w ogóle bez sensu, bo lepiej kupić słabsze daily, a na tor coś zbudować od podstaw... Kurde a wg mnie to za pieniądze wydane na Cuprę lepiej kupić kawalerkę w Radomiu, do jazdy na codzień Passka B5 (można się szarpnąć na 4Motion żeby na mokrym ze świateł wyrwać na przodzie), kawalerkę wynająć i mieć kasę co miesiąc na gokarty. Interes życia i opon nie trzeba kupować co chwilę.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez UniqueSilver » 28 marca 2017, 22:08

maciek89 napisał(a):Może gdybyś miał ze 100 KM więcej to cześciej byś robił przedziały 100-200 :) Wyprzedzanie na trasach to zwykle jest 100+. Tak wiem- przepisy. Bo wszyscy jeździmy zgodnie z nimi. Kurcze tyle stron w temacie Cupra już jest... Ile można o tym samym? No nie rozumiem, co niektórym tak w Cuprze nie pasuje, nie mając tego samochodu, żeby się czepiać. Szczególnie, że jeśli ktoś ma kombiaka to ma teraz wybór- dopłacasz do haldexa, albo nie i temat zamknięty... Myślę, że na poprzedniej stronie zostało napisane wszystko, a na podstawie topicu "nowa Cupra już jest" można napisać całkiem grubą książkę.


I znowu ten sam argument, że Cupra to w ogóle bez sensu, bo lepiej kupić słabsze daily, a na tor coś zbudować od podstaw... Kurde a wg mnie to za pieniądze wydane na Cuprę lepiej kupić kawalerkę w Radomiu, do jazdy na codzień Passka B5 (można się szarpnąć na 4Motion żeby na mokrym ze świateł wyrwać na przodzie), kawalerkę wynająć i mieć kasę co miesiąc na gokarty. Interes życia i opon nie trzeba kupować co chwilę.
amen.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
UniqueSilver
Sport
Sport
 
Posty: 287
Dołączył(a): 26 lutego 2017, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Seat Leon Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Cobra_o7o » 28 marca 2017, 23:20

:brawo:
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pampi » 29 marca 2017, 07:28

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

I znowu temat do spuszczania się nad napędami Cupry :D Mody powinny to wszystko wyp... w kosmos :D

To mi się podoba :
"*Król Wheelhopa*
*Poszukiwacz trakcji*
*Entuzjasta skrzypiących uszczelek*"
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Jos » 29 marca 2017, 08:26

Panowie, takie pytanie do użytkowników FWD. Szukam aktulabie sobie cupry używanej i jeden ze sprzedawców z działu używabych z aso aut z grupy vag, zapytany o wh rzucił taką uwagę że czasami występuje ale bardziej przeszkadza mu szpera na mokrym w zakrętach. Nie dopytałem go o szczegóły bo sie śpieszyłem, ale jaki może być efekt szpery w mokrym zakręcie i kiedy de dacto szpera się załącza?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jos
Sport
Sport
 
Posty: 255
Dołączył(a): 1 stycznia 2015, 22:07
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gumbas » 29 marca 2017, 08:33

Wciąga do środka zakrętu. Szpera jako że w Cuprze jest prawdziwa, mechaniczna to co do zasady działa cały czas.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez majkel_g » 29 marca 2017, 10:15

gumbas napisał(a):Wciąga do środka zakrętu. Szpera jako że w Cuprze jest prawdziwa, mechaniczna to co do zasady działa cały czas.


Warto dodać, że działa przy tym fajnie. Bardziej przeszkadza ESP, które pomimo wyłączenia w ostateczności "próbuje pomóc".
Leon Cupra 290
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
majkel_g
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 6 lipca 2016, 15:23
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra 290
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pafcio » 29 marca 2017, 11:05

AleX napisał(a):
michal2-4 napisał(a):Dokładnie, samochód będę brał w leasing. Wiem, że na co dzień 4x4 jest bardziej praktyczne i niweluje WH, kwestia jest tylko czy nie zabierze Cuprze sportowego charakteru i przyspieszenia :wink:


Dokładnie to sprawdzał Saturday Car Fever w swoich filmikach na YouTube. Jest też porównanie Cupra 290 vs 300 4x4. Odpowiada dokładnie na Twoje pytanie :)
Na moją 4x4 będę czekał jeszcze pewnie 3 tygodnie - także z ew. moją opinią na ten temat przyjdzie jeszcze chwile poczekać :buja:


Dokładnie to samo chciałem napisać..
link https://www.youtube.com/watch?v=-FA1ZZ4Ka-E
Zobacz Profil
pafcio
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 marca 2017, 07:53
Auto: QQ
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pampi » 29 marca 2017, 17:07

Dokładnie opisał to co wałkujemy non stop


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez boban » 29 marca 2017, 19:25

Czy w Cuprze ST 4x4 bagażnik jest jakoś widocznie mniejszy niż w FWD ( napęd "zabiera" cosik ? )
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pafcio » 29 marca 2017, 20:36

Nie. Jest dokładnie taki sam jak FWD.
Zobacz Profil
pafcio
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 marca 2017, 07:53
Auto: QQ
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Łukasz-Wawer » 30 marca 2017, 14:05

Cobra_o7o napisał(a):A ja mam wrażenie że z tym narzekaniem na ośkę gdy pokazało się 4x4 jest trochę jak z narzekaniem na elektryczny ręczny - niby lepiej mieć dźwignię analogową ale i tak w praktyce prawie nikt jej nie wykorzystuje, ale większość psioczy że jest elektryczna.
Potem niektórzy kupują inny samochód, który ma ten ręczny, skorzystają z niego raz, no bo przecież dla niego zmienili samochód, a potem ręczny "pracuje" tylko na postoju.

O wypraszam sobie! Bez ręcznego ręcznego Cupra staje się emerytowozem jakich wiele. Stop kastracji aut sportowych z tego atrybutu dzikości!!!! Jak nie wróci ręczny, to następny będzie Subaru albo Mustang. Ot, co...
Zobacz Profil
Łukasz-Wawer
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 listopada 2016, 17:07
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez iacoski » 30 marca 2017, 14:32

Atrybutem dzikości? Chyba atrybutem niespełnionych rajdowców tudzież drifterów, którzy zakręt na ręcznym uznają za drift lub rajdowy slajd.
Cupra jest zajebistym sprzętem ale nigdy nie będzie ani samochodem rajdowym ani samochodem do driftu - więc po co ten ręczny? Na tor? Co będziesz tym ręcznym na torze robił?
Forza KUBICA
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
iacoski
Sport
Sport
 
Posty: 276
Dołączył(a): 17 maja 2004, 15:10
Lokalizacja: Warszawa
Region: mazowieckie
Auto: 2021 ST FR
Silnik: DADA 1.5

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Łukasz-Wawer » 30 marca 2017, 16:44

Dzikości dla zabawy, oczywiście. Na ręcznym zawracam ku uciesze dzieciaków :-)
Przycisk tę radość im i mnie odbierze... Czyli używam i już. Z przyciskiem miałem kiedyś passata. Beznadziejne uczucie w aucie: chcieć coś zrobić i nie móc.
Zobacz Profil
Łukasz-Wawer
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 listopada 2016, 17:07
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gdx » 30 marca 2017, 18:03

Miałem dziś jazdę cupra 4x4 dsg. Reaguje na gaz szybciej niż moje 13 letnie V8. Na daily car się nadaje. I przy 140 nie pływała, a to w kompaktowych nie takie pewne.
I niech sobie ma ten elektryczny ręczny. Gorzej przywyknąć będzie do plastików we wnętrzu.
Ale ogólnie ok. Tylko ten czarny sufit.... Ale szkło jest obowiązkowe i powinno być lepiej.
Zobacz Profil
gdx
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 27 marca 2017, 16:03
Auto: mercedes
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez boban » 30 marca 2017, 19:59

pafcio napisał(a):Nie. Jest dokładnie taki sam jak FWD.


Dzięki ! Czyli trzeba liczyć drobniaki i zamawiać Cuprę :D
Zobacz Profil
boban
Sport
Sport
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18 października 2015, 13:44
Region: śląskie
Auto: Leon X-perience
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gdx » 30 marca 2017, 20:15

Nie wiele więcej. Trzeba tylko opróżnić popielniczke z drobnych....[FACE WITH TEARS OF JOY]
Zobacz Profil
gdx
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 27 marca 2017, 16:03
Auto: mercedes
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez michal2-4 » 30 marca 2017, 20:16

gdx napisał(a):Miałem dziś jazdę cupra 4x4 dsg. Reaguje na gaz szybciej niż moje 13 letnie V8. Na daily car się nadaje. I przy 140 nie pływała, a to w kompaktowych nie takie pewne.
I niech sobie ma ten elektryczny ręczny. Gorzej przywyknąć będzie do plastików we wnętrzu.
Ale ogólnie ok. Tylko ten czarny sufit.... Ale szkło jest obowiązkowe i powinno być lepiej.


A jak spisuje się haldex? jest wyraźne opóźnienie przy starcie? :wink:
Zobacz Profil
michal2-4
Stella +
Stella +
 
Posty: 46
Dołączył(a): 22 marca 2017, 16:48
Auto: Cupra 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pafcio » 31 marca 2017, 14:40

Znalazłem przeciętą Cuprę ;)
od 31:55
https://www.youtube.com/watch?v=Z7UALmR1o_Q
Zobacz Profil
pafcio
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 29 marca 2017, 07:53
Auto: QQ
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez esde » 31 marca 2017, 14:51

pafcio napisał(a):Znalazłem przeciętą Cuprę ;)
od 31:55
https://www.youtube.com/watch?v=Z7UALmR1o_Q

Fantastyczne znalezisko, dzięki!
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
esde
TopSport
TopSport
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 22 lipca 2015, 18:20
Lokalizacja: Poznań
Region: wielkopolskie
Auto: Leon ST Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez pampi » 31 marca 2017, 15:59

A tak z innej beczki. To chwalą ch*je 4drive a zrobili tylko w kombi. Przecież to jest tak wkur*****ce jak nie wiem... Pora na Cupre ST Cabrio...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
pampi
Cupra
Cupra
 
Posty: 2315
Dołączył(a): 24 marca 2010, 16:58
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez radek7019 » 31 marca 2017, 17:11

A ja powiem tak, że wkurza mnie ta obecna Cupra bo całkowicie by mi wystarczyło aby miała jak poprzednio 265 KM i mogła mieć felgi 18". BMW, AUDI i Mercedes daje do swoich kompaktowych hothatchów właśnie 18". Jak chcesz mieć coś więcej to sobie dopłać jest opcja. Te hiszpańskie barany od razu 300 ( potem zwiększą 320 potem 340 aż to się wszystko rozpi..li ) i 19" koła a lusterek fotochromatycznych czy asystenta parkowania czy innych jak podgrzewana kierownica z uporem maniaka nie i koniec. Wtedy Cupra w tej słabszej wersji mogłaby być tańsza i wielu jak mi by wystarczała. Obecnie jak się doda parę rzeczy w konfiguratorze to Cupra wychodzi grubo ponad 150 tys. Plus dodatkowy komplet całych kół na zimę i ubezpieczenie i mamy blisko 200 tys. To już nie wygląda ciekawie. W ogóle pomiędzy silnikiem 1.8 tsi a cuprą 300 km brakuje czegoś pośredniego jakiegoś silnika 2.o tsi z mocą 220 km przykładowo.
Zobacz Profil
radek7019
Stella
Stella
 
Posty: 21
Dołączył(a): 27 marca 2015, 20:54
Auto: bmw 118d
Silnik: CBZB 1.2

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez maciek89 » 31 marca 2017, 17:23

Oj to ile płaczu musi być na forum Audi, że nie ma nic pośredniego między 1.4 , a S3. :)

Cupra nie jest jakoś przesadnie dobrze wyposażona. Jedyne, co by mogli dać jako opcję to DCC, choć wg mnie to świetny patent. A takiej Cupry bez LED, czarnej podsufitki, alcantary, Bluetooth i z szybami na korbkę to ja bym chyba nie chciał.. Choć faktem jest, że Cupra podrożała i nie jest to już super oferta. Wersję bieda mogliby wypuścić w Typie R, gdzie auto charakterem jest spartańskie. Tam fabryczna navi, czy podgrzewane fotele są niepotrzebne.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez feels3 » 31 marca 2017, 17:26

220 ma..mialo GTI i Octavia RS, pozniej 230 a teraz 245 bodajże. Więc ten segment VAG ma obsadzony.
Zobacz Profil
feels3
Sport
Sport
 
Posty: 343
Dołączył(a): 13 kwietnia 2015, 08:30
Auto: Golf GTI PP
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez szadubaba » 31 marca 2017, 17:43

Przeciez 1.8 ma 200KM jak nie lepiej w serii to nie rozumiem o co placz :-D jak to nie ma nic pomiedzy - 1.4 w 2 wariantach, 1.8 i Cupra.. no bez jaj :aniol:

Nie ma to jak przyjsc z BMW na forum Seata i narzekac ze Seat nie ma tego co ma BMW XD ludzie..

.. zawsze pozostaje Mka :D
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez mirek_p11 » 31 marca 2017, 21:50

Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mirek_p11
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 27 stycznia 2016, 19:05
Auto: VW GOLF 7 Variant
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez mat1600 » 2 kwietnia 2017, 07:46

iacoski napisał(a):Atrybutem dzikości? Chyba atrybutem niespełnionych rajdowców tudzież drifterów, którzy zakręt na ręcznym uznają za drift lub rajdowy slajd.
Cupra jest zajebistym sprzętem ale nigdy nie będzie ani samochodem rajdowym ani samochodem do driftu - więc po co ten ręczny? Na tor? Co będziesz tym ręcznym na torze robił?


Na ciasnym torze, typu Kielce, mozliwosc zaciagniecia recznego bardzo czesto sie przydaje- zwlaszcza w zimie:)


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
mat1600
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 24 września 2015, 15:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Focus RS
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gumbas » 2 kwietnia 2017, 17:34

O której części toru w Kielcach mówisz? Bo tam normalnie jest owal, tor kartingowy albo kawałek leśny jechany tam i z powrotem. I prawdę mówiąc jedynie na kartingowym jestem w stanie sobie wyobrazić potrzebę używania ręcznego, ale to nie są do końca prawdziwie torowe warunki.
"Ten samochód jest przerażający" - Żona

Pijawka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
gumbas
Sport
Sport
 
Posty: 389
Dołączył(a): 8 czerwca 2016, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Auto: CUPRA ST 290
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez gdx » 2 kwietnia 2017, 18:18

Po co jeździć na ręcznym skoro można dać w pi......
Zobacz Profil
gdx
Stella +
Stella +
 
Posty: 67
Dołączył(a): 27 marca 2017, 16:03
Auto: mercedes
Silnik: turbo diesel inny

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez mat1600 » 2 kwietnia 2017, 20:37

gumbas napisał(a):O której części toru w Kielcach mówisz? Bo tam normalnie jest owal, tor kartingowy albo kawałek leśny jechany tam i z powrotem. I prawdę mówiąc jedynie na kartingowym jestem w stanie sobie wyobrazić potrzebę używania ręcznego, ale to nie są do końca prawdziwie torowe warunki.


Pisałem o części kartingowej - w zależności od ustawienia może pojawić się nawrotka, w której przydaje się ręczny, niezależnie od napędu. W wersji zimowej jest więcej takich miejsc :) w części leśnej tez ustawiają pachołki i nawrotke, wiec tam tez można wykorzystać ręczny:)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zobacz Profil
mat1600
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 24 września 2015, 15:26
Lokalizacja: Kraków
Auto: Focus RS
Silnik: CJXA 2.0

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez shreku » 2 kwietnia 2017, 22:55

maciek89 napisał(a):Oj to ile płaczu musi być na forum Audi, że nie ma nic pośredniego między 1.4 , a S3. :)


U nas nie ma bo dystrybutor nie zamawia, w Niemcowni jest 2.0TFSi 190KM
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
shreku
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 18 marca 2017, 01:12
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Cupra ST 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez wazon83 » 6 lutego 2018, 12:19

Trochę odgrzeję kotleta i napiszę, dlaczego zdecydowałem się na Cuprę 4x4:
1. Lepsza trakcja - cupra fwd na dwóch pierwszych biegach to trakcyjny dramat, szczególnie na mokrym. Do tego robi kangurka przy szybkim starcie niezależnie od pogody. 4x4 eliminuje ten efekt
2. Więcej funu - w odróżnieniu od wielu przedmówców uważam jazdę w oście za kompletnie pozbawioną funu. Zrywanie przyczepności i poszukiwanie trakcji raczej mnie wkurza niż daje poczucie, że dzieje się coś fajnego z autem (co innego, gdy takie akcje dzieją się z autem RWD :D ). W porównaniu z FWD wersja 4x4 pozwala zarzucić tyłem przy wyjściu z zakrętu, co uważam za dużo fajniejsze niż szarpanie się z przednią ośką. Trzeba tylko wyłączyć kontrolę trakcji i można zarzucać tyłem. Może nie tak, jak w AWD bazującym na tylnonapędowej konstrukcji czy Focusie RS, ale Cupra też daje radę.
3. Wbrew obiegowym opiniom wszystko wskazuje na to, że cupra 4x4 jest szybsza na torach wyścigowych. Dla przykładu na Saschenring Cupra 4x4 uzyskała czas 1:40 vs Cupra FWD DSG 1:42. To spora różnica na korzyść Cupry 4x4.

Osobiście zbyt długo zastanawiałem się nad wyborem między Focusem RS a Cuprą 4Drive. Focus daje więcej frajdy, ale wybrałem Cuprę. Co mnie zniechęciło do RS-a?
1. Awaryjny silnik, który wciąż się psuje, choć na wielu forach pojawiła się opinia, że silnik poprawiono we wrześniu 2016. Niestety nic z tych rzeczy, na całym świecie wciąż fora kipią od problemów z uszczelką pod głowicą, a specjaliści upatrują przyczyny usterki w konstrukcji bloku silnika z otwartym płaszczem wodnym wokół tulei cylindrowych. Z nieoficjalnych informacji wynika, że problem dotyczy 15% aut z przebiegiem ponad 15k km. Cupra to moje auto służbowe, którym zamierzam przejechać 120 000 km w 4 lata i potrzebuję niezawodnego pojazdu. Historie z RS nie napawają optymizmem w tej materii.
2. Tylko 3 lata gwarancji na Focusa, tymczasem zamierzam jeździć autem 4 lata. Co prawda, istnieje możliwość rozszerzenia gwarancji na Focusa RS na 4 lata, ale w jej warunkach można doczytać, że gwarancja nie obowiązuje w przypadku sportowej jazdy autem. Z doświadczenia wiem, że warunek ten należy interpretować w sposób następujący: "Gdy Twoje auto ulegnie awarii, sczytamy logi z jego komputera i unieważnimy Twoją gwarancję, gdy okaże się, że auto było często wkręcane na wysokie obroty". Taka klauzula przy awaryjnym silniku w sportowym aucie przelewa czarę goryczy.
3. Ta sama wpłata własna, ta sama rata miesięczna, a brak finansowania ubezp. w pierwszym roku. Może to tylko 5000 zł oszczędności na Cuprze, ale w zestawieniu z 1 i 2 Focus odpadł.

Rozważałem też Golfa R w HB, ale według mojej drugiej połowy to najbrzydszy samochód na rynku, więc odpuściłem. :)
Zobacz Profil
wazon83
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 19:24
Auto: Cupra ST300 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez maciek89 » 6 lutego 2018, 13:56

Na suchym trakcyjny dramat w FWD? Dobra opona i trakcja jest super, a przyczepność w zakręcie niemal nieograniczona :D na mokrym zgoda- dwa pierwsze biegi ostrożnie się obchodzimy z pedałem gazu. :) Na torze w suchych warunkach FWD objedzie 4Drive bez problemu. Nie patrz na czasy, które ktoś kiedyś wrzucił, bo to nie ma dużej wartości. Cupra 300 szczególnie na szybkim torze na pewno osiągnie wyraźnie lepszy czas od 4Drive. Już słabsza Cupra 280 kręciła zawsze lepszy czasy od Golfa R czy S3. Jeśli zamierzasz jeździć po torze to nie wiem, czy to był dobry wybór- tu raczej rozważyłbym Tyle R, czy właśnie Fokę. Focus RS może miał trochę przypałów ale jest gwarancją, a jak ma być fun no to pod tym względem Focus rozjeżdża Cuprę i tu nie ma o czym dyskutować. Chociaż wcale od Cupry nie jest szybszy ale nie musi być. ;) Co do gwarancji to w Seacie też nie możesz używać go do sportowej jazdy i jest to uwzględnione w garancji. Jazda ssportowa czyli udział w zawodach sportowych, a nie ściganie się że świateł z passatami ;) Cupra ST 4Drive to bardzo fajny kompromis pomiędzy praktycznością, a frajdą. Superb kombi TDI w tej cenie bije cuprę praktycznością, a Focus RS, czy Mustang GT bije ją pod względem frajdy ale przynajmniej nie musimy kupować dwóch aut. ;) Jeśli małżonce się nie podobał Golf to jeszcze była alternatywa w postaci S3 SB- przede wszystkim wnętrze ma piękne i dużo lepsze jakościowo niż leon
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez wazon83 » 6 lutego 2018, 14:33

maciek89 napisał(a):Na suchym trakcyjny dramat w FWD? Dobra opona i trakcja jest super, a przyczepność w zakręcie niemal nieograniczona na mokrym zgoda- dwa pierwsze biegi ostrożnie się obchodzimy z pedałem gazu. Na torze w suchych warunkach FWD objedzie 4Drive bez problemu. Nie patrz na czasy, które ktoś kiedyś wrzucił, bo to nie ma dużej wartości. Cupra 300 szczególnie na szybkim torze na pewno osiągnie wyraźnie lepszy czas od 4Drive. Już słabsza Cupra 280 kręciła zawsze lepszy czasy od Golfa R czy S3. Jeśli zamierzasz jeździć po torze to nie wiem, czy to był dobry wybór- tu raczej rozważyłbym Tyle R, czy właśnie Fokę. Focus RS może miał trochę przypałów ale jest gwarancją, a jak ma być fun no to pod tym względem Focus rozjeżdża Cuprę i tu nie ma o czym dyskutować. Chociaż wcale od Cupry nie jest szybszy ale nie musi być. Co do gwarancji to w Seacie też nie możesz używać go do sportowej jazdy i jest to uwzględnione w garancji. Jazda ssportowa czyli udział w zawodach sportowych, a nie ściganie się że świateł z passatami Cupra ST 4Drive to bardzo fajny kompromis pomiędzy praktycznością, a frajdą. Superb kombi TDI w tej cenie bije cuprę praktycznością, a Focus RS, czy Mustang GT bije ją pod względem frajdy ale przynajmniej nie musimy kupować dwóch aut. Jeśli małżonce się nie podobał Golf to jeszcze była alternatywa w postaci S3 SB- przede wszystkim wnętrze ma piękne i dużo lepsze jakościowo niż leon


Na torze fwd objedzie 4x4, to jakim cudem na saschenring 4x4 jest o 2 sek. szybsze od fwd? Na tym samym torze Cupra 4x4 objeżdża też Golfa R, który uzyskał czas 1:41,73 vs 1:40,16 cupry 4x4. Te czasy zostały wrzucone w latach 2016 i 2017, więc nie wiem, co masz im do zarzucenia.

Co do Focusa uważam, że jednak nie jesteś na bieżąco z tematem, jeśli chodzi o awaryjność silników. Ford do tej pory nie zrobił nic, by zmienić ich konstrukcję. Problem z uszczelką pod głowicą występuje tak jak występował wcześniej. Nie widzę sensu w kupowaniu auta, które ma globalny problem z niezawodnością i w każdej chwili może stanąć na drodze. Dopiero w grudniu 2017 pojawiło się deklaracja Forda, jakoby znalazł rozwiązanie problemu. Czy skuteczne? To się okaże.

Hondę Type R przemilczę. Jeździ dobrze, wygląda tragicznie. To nie dla mnie.

Co do S3, nie widzę sensu dopłacania kilkudziesięciu tysięcy zł za lepsze plastiki i 7-biegowe dsg.

Co do Superba, to już serio nie wiem, z czym do ludzi. W czym ten samochód przerasta Cuprę poza większym bagażnikiem i przestronniejszym wnętrzem. Osiągi dużo gorsze, szczególnie gdy porównać przyspieszenie do 0 do 200 km/h, nie wspominając już o elastyczności. Jakby tego było mało zawieszenie w Superbie nie jest zestrojone sportowo. IMO, samochód z innej bajki. Niewart tych pieniędzy.
Zobacz Profil
wazon83
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 19:24
Auto: Cupra ST300 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Kusza » 6 lutego 2018, 14:39

w Polsce przez większość roku pada deszcz lub śnieg więc według mnie jeżeli ktoś dużo jeździ i ma auto >300 PS to tylko z AWD
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kusza
Signo
Signo
 
Posty: 181
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 22:06
Lokalizacja: KR
Auto: Cupra ST 300 4x4
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez Limak9 » 6 lutego 2018, 14:41

Ja, jeżeli jeszcze raz miałbym wybierać brałbym 4drive.
Zobacz Profil
Limak9
Sport
Sport
 
Posty: 267
Dołączył(a): 17 kwietnia 2017, 23:07
Region: małopolskie
Auto: Leon ST280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez maciek89 » 6 lutego 2018, 16:09

wazon83 napisał(a):Na torze fwd objedzie 4x4, to jakim cudem na saschenring 4x4 jest o 2 sek. szybsze od fwd? Na tym samym torze Cupra 4x4 objeżdża też Golfa R, który uzyskał czas 1:41,73 vs 1:40,16 cupry 4x4. Te czasy zostały wrzucone w latach 2016 i 2017, więc nie wiem, co masz im do zarzucenia.


Tylko mam im do zarzucenia to, że są nic nie warte. Ktoś kiedyś starą Cuprą 280 przejechał tor i wrzucił taki czas. Potem ktoś przejechał Cuprą 300 4d i też wrzucił czas. Pokaż proszę jakieś porównanie Cupry 300 4D oraz Cupry 300 FWD na jakimkolwiek torze w dobrych warunkach, gdzie 4Drive wykręca lepszy czas. Ja kiedyś jakiegokolwiek porównania bym nie widział nawet na ciasnym pseudotorze to Golf R był wolniejszy od Cupry 280 pomimo mniejszej o 20 KM mocy.

Co do Focusa uważam, że jednak nie jesteś na bieżąco z tematem, jeśli chodzi o awaryjność silników. Ford do tej pory nie zrobił nic, by zmienić ich konstrukcję. Problem z uszczelką pod głowicą występuje tak jak występował wcześniej. Nie widzę sensu w kupowaniu auta, które ma globalny problem z niezawodnością i w każdej chwili może stanąć na drodze. Dopiero w grudniu 2017 pojawiło się deklaracja Forda, jakoby znalazł rozwiązanie problemu. Czy skuteczne? To się okaże.

http://www.thedrive.com/sheetmetal/1724 ... discovered

Hondę Type R przemilczę. Jeździ dobrze, wygląda tragicznie. To nie dla mnie.


Napisałem, że z myślą o torze

Co do S3, nie widzę sensu dopłacania kilkudziesięciu tysięcy zł za lepsze plastiki i 7-biegowe dsg.


Za DSG nie ale za plastiki, za brak wpadek jakościowych i to, że jakoś to wnętrze stylowo wygląda w przeciwieństwie do Leona to IMO tak. Dopłata nie jest duża :) Różnica w utracie wartości po 3 latach i tak by tę różnicę w dużym stopni skompensowała.

Co do Superba, to już serio nie wiem, z czym do ludzi. W czym ten samochód przerasta Cuprę poza większym bagażnikiem i przestronniejszym wnętrzem. Osiągi dużo gorsze, szczególnie gdy porównać przyspieszenie do 0 do 200 km/h, nie wspominając już o elastyczności. Jakby tego było mało zawieszenie w Superbie nie jest zestrojone sportowo. IMO, samochód z innej bajki. Niewart tych pieniędzy.


Masz w zwyczaju odpowiadać zanim dobrze przeczytasz, albo czytasz co drugie słowo. ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Cupra 2017 - FWD czy 4drive?

Postprzez wazon83 » 6 lutego 2018, 16:46

maciek89 napisał(a):
Tylko mam im do zarzucenia to, że są nic nie warte. Ktoś kiedyś starą Cuprą 280 przejechał tor i wrzucił taki czas. Potem ktoś przejechał Cuprą 300 4d i też wrzucił czas. Pokaż proszę jakieś porównanie Cupry 300 4D oraz Cupry 300 FWD na jakimkolwiek torze w dobrych warunkach, gdzie 4Drive wykręca lepszy czas. Ja kiedyś jakiegokolwiek porównania bym nie widział nawet na ciasnym pseudotorze to Golf R był wolniejszy od Cupry 280 pomimo mniejszej o 20 KM mocy.

Ciekawa teza, ale w takim razie rozumiem, że unieważniasz wszelkie porównania osiągów na torze, chyba że obywają się w takim samym czasie. Tak czy inaczej poczekam na rzetelne porównanie Cupry 4drive z wersją fwd. Dopóki nie mam lepszych danych, stoję na stanowisku, że 4drive jest szybszy od Golfa R i Cupry 300 fwd.


I co wynika z tego artykułu? Poza tym, że pod koniec zeszłego roku Ford znalazł prawdopodobną przyczynę problemów ze spalaniem płynu chłodniczego. Czy będzie to ostateczne rozwiązanie? Nie wiadomo, ponieważ auta z poprawioną uszczelką dopiero wyjeżdżają na ulice. Zdaniem innych speców od projektowania silników problem z tym silnikiem nie leży w projekcie uszczelki tylko w bloku silnika, a w szczególności w systemie chłodzenie o otwartym płaszczu, za sprawą którego istnieje wolna przestrzeń między tulejami cylindra i pozostałą częścią bloku. W tych silnikach pod obciążeniem ma dochodzić do mikroruchów tulei cylindrowych, które prowadzą do rozszczelnienia uszczelki pod głowicą. Co ciekawe jednostka Forda bazuje na jednostce 2.3 turbo znanej już w maździe 6 mps, która również miała problemy ze spalaniem płynu chłodniczego.


Za DSG nie ale za plastiki, za brak wpadek jakościowych i to, że jakoś to wnętrze stylowo wygląda w przeciwieństwie do Leona to IMO tak. Dopłata nie jest duża :) Różnica w utracie wartości po 3 latach i tak by tę różnicę w dużym stopni skompensowała.


Auto mam w długerminowym najmie, więc jego wartość rezydualna niezbyt mnie interesuje. Co do zasady jednak auta premium szybciej tracą na wartości. Moje BMW dziś - po 3 latach i 70 000 km - warte jest 45% ceny wyjściowej. Nie widzę dużych przewag w DSG 7. Gdy odsiać cały marketingowy bullshit o szybszych zmianach biegów, których nie widać, zostaje tylko jedna różnica - nadbieg 7. Fajny na autostradzie i na tym w zasadzie koniec. Może się to przełożyć na niższe spalanie o 0.5 l/100 km, choć wcale tak nie musi być. (Moje 8-biegowe BMW spala przy 160 km/h więcej niż Cupra, mimo podobnej masy. Choć trzeba oddać, że silnik jest słabszy o 50 KM). Nowa skrzynia biegów to też ryzyko chorób wieku dziecięcego, więc trudno mi rozpływać się w zachwytach. Chyba każdy tutaj pamięta, jakie były początki 6-biegowego DSG.

Co do różnicy w cenie, mi wychodziło jakieś 40k zł więcej za podobnie wyposażone s3, które przekładało się na wzrost miesięcznej raty o jakieś 400-500 zł netto. Dolicz sobie do tego koszty serwisu premium i różnica zrobi się jeszcze większa. Bezpłatne przeglądy okresowe Audi pięknie odbija sobie na kosztach wymiany części eksploatacyjnych.

Druga sprawa, że dla mnie dużą zaletą jest pospolity wygląd Cupry. Parkuję pod chmurką :)

Masz w zwyczaju odpowiadać zanim wyraźnie przeczytasz, albo czytasz co drugie słowo. ;)


Nie mam, ale skoro proponujesz mi Superba jako alternatywę dla Cupry, to jednak chciałbym, żeby te auta miały wspólny mianownik. Gdybym chciał coś, co jest do bólu praktyczne, wziąłbym serię 3 w kombiaku z 2-litrowym dieslem albo audi a4 avant z 2.0 TDi. Wolałbym jednak, żeby moje auto dawało trochę funu z jazdy, było praktyczne i stosunkowo łatwe do ogarnięcie, żebym mógł bez obaw posadzić za kierownicą współpracownika, nawet jeśli na co dzień jeżdżą 70-konnym Aygo.

I jeszcze jedno na koniec: Nie przepycham tutaj tezy, że cupra 4drive to najlepsze auto w segmencie. Więcej funu daje focus RS, precyzyjniej prowadzi się Honda Type R, a królem zabawy w tym segmencie jest tylnonapędowe M140i. Ale i tak jestem zdania, że więcej frajdy daje jazda cupra 4drive niż cupra fwd.
Zobacz Profil
wazon83
Signo
Signo
 
Posty: 138
Dołączył(a): 19 grudnia 2017, 19:24
Auto: Cupra ST300 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość