Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez adam_waw » 11 grudnia 2018, 11:53

kwrzochu napisał(a):a taka konfiguracja?

Jakiej odpowiedzi się spodziewasz? Że wszyscy nagle krzykną "Tak! Teraz jest idealnie!"?
Konfiguracja wyposażenia to twój wybór w oparciu o twoje preferencje. Jak w pierwszej kolejności wywaliłbym aktywny tempomat, kamerę i VC, a w to miejsce dał DCC i koło 18', ale to twój samochód więc sam zadaj sobie pytanie z czego będziesz korzystać, a z czego nie...

kwrzochu napisał(a):No właśnie te "szmaty" nie przemawiają do mnie w samochodzie za ponad 100k

A w mojej opinii fotele w FR naprawdę dają radę. Szmata jak szmata w każdym aucie podobna, a ta w FR akurat wygląda bardzo dobrze jak na tę klasę auta. Leon to ani limuzyna ani premium, a 100 tysięcy to dziś średni koszt zakupu kompaktu więc pewnym niedopasowaniem (moim zdaniem) byłoby raczej zapłacić 5k za skórę do auta za 100...

Pytanie o spalanie też nie ma większego sensu. Mi 1.8 w mieście pali 10-12, w trasie od 6 (jadąc jak emeryt 90-100) do 10-11 (przy przelotach autostradą ze stałą prędkością 170-200). Innemu ten sam silnik spali 2 litry mniej, bo jest z mniejszego miasta albo jeździ spokojnie. Natomiast różnica w spalaniu między 1.5 a 2.0 będzie zawsze bo nie ma cudów - "konie muszą wypić" :) Jak masz pieścić pedał gazu byle tylko oszczędzić 1 litr na 100 przy dystrybutorze to kup 1.5. Jak chcesz mieć dużo więcej frajdy i cię na to stać to 2.0 zawsze będzie lepszym wyborem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
adam_waw
Stella +
Stella +
 
Posty: 83
Dołączył(a): 13 kwietnia 2017, 10:03
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 11 grudnia 2018, 12:48

czapel napisał(a):Czyli trzeba podjeżdżać na prędkości i w ostatniej chwili hamować?
Nie da się podjechać nie mając prędkości :) Jednak lepiej podjechać mając 10kph niż zwolnić z daleka i ostatnie 20m czołgać się 3kph. I w korku nie podjeżdżać co chwilę po 10cm do przodu.
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez dragonflymr » 11 grudnia 2018, 13:07

servo napisał(a):Nie da się podjechać nie mając prędkości :) Jednak lepiej podjechać mając 10kph niż zwolnić z daleka i ostatnie 20m czołgać się 3kph. I w korku nie podjeżdżać co chwilę po 10cm do przodu.


Ciekawe dlaczego Jam Assist tego nie uwzględnia, z moich obserwacji wynika że stara się jak najdłużej utrzymać samochód w ruchu, nawet jeśli ma się wlec 1 km/h - dziwne dlaczego tak to oprogramowali :shock:
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 11 grudnia 2018, 13:56

dragonflymr napisał(a):Jam Assist [...] stara się jak najdłużej utrzymać samochód w ruchu, nawet jeśli ma się wlec 1 km/h - dziwne dlaczego tak to oprogramowali
Będąc złośliwym powiedziałbym,że zrobili tak umyślnie. Trzymanie na powolnym pełzaniu na półsprzęgle zmniejsza ilość cykli zmiany biegu a zużywa sprzęgła. Częsta zmiana biegów powoduje zużycie mechatroniki, która jest na gwarancji. Sprzęgła są elementem eksploatacyjnym, więc z ich gwarancją nie musi być tak prosto.

A tak naprawdę: bo tak jest prościej. System nie ma kamer rozpoznających otoczenia ani zaawansowanej logiki, która odgadnie, ze auta zaraz ruszą. Sama praca systemu (zatrzymanie/ruszenie) również będzie mniej szarpana przy dużym użyciu półsprzęgła. A wtedy klient będzie bardziej zadowolony...
Później (klient) sam za to zapłaci remontem skrzyni ;)
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez dragonflymr » 11 grudnia 2018, 13:59

servo napisał(a):A tak naprawdę: bo tak jest prościej. System nie ma kamer rozpoznających otoczenia ani zaawansowanej logiki, która odgadnie, ze auta zaraz ruszą. Sama praca systemu (zatrzymanie/ruszenie) również będzie mniej szarpana przy dużym użyciu półsprzęgła. A wtedy klient będzie bardziej zadowolony...
Później (klient) sam za to zapłaci remontem skrzyni ;)


Ma to sens, podłość ludzka nie zna granic :evil:
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez losiolak » 11 grudnia 2018, 17:14

kwrzochu napisał(a):No właśnie te "szmaty" nie przemawiają do mnie w samochodzie za ponad 100k :)
ale równie dobrze, skóra też do mnie nie przemawia. Najbardziej mi podpasowała alcantara

Handlowiec przekazywał mi niedawno, że Alcantara ma wrócić do gry :-D Miała być chyba już od 47-go tygodnia, ale w zamówieniach jeszcze nie przechodzi. Mam nadzieję, że producent się nie rozmyślił... Czy ktoś z Was też o tym słyszał?

kwrzochu napisał(a):a taka konfiguracja?

Zgadzam się z adam_waw. Każdy ma własne potrzeby i w różnych sytuacjach wykorzystuje samochód. Dla mnie konfiguracja jest jak najbardziej ok, chociaż np. jeśli często stoisz w korkach to fajnie by było mieć Jam Assist. Niestety to kolejne 1500 zł... ale jest wtedy też lane assist ;)
Zobacz Profil
losiolak
Stella
Stella
 
Posty: 11
Dołączył(a): 23 października 2018, 20:16
Region: małopolskie
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez dragonflymr » 11 grudnia 2018, 22:56

servo napisał(a):Nie da się podjechać nie mając prędkości Jednak lepiej podjechać mając 10kph niż zwolnić z daleka i ostatnie 20m czołgać się 3kph. I w korku nie podjeżdżać co chwilę po 10cm do przodu.


Tak żeby mieć pewność, co zlicza się do niedobrego podjeżdżania, czy dojazd, hamulec (łapie Auto Hold), potem gaz żeby AH odpuścił i toczenie się bez gazu i hamulca do następnego zatrzymania też masakruje sprzęgło?
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 12 grudnia 2018, 00:06

dragonflymr napisał(a):też masakruje sprzęgło?
Nie "masakruje", tylko "zużywa". Ty i tak masz mokre sprzęgło - lucky you!:)
Takie zachowanie na pewno nie przyczynia się do wydłużenia żywotności sprzęgła. Dla skrzyni (pomijając launch control) najbardziej obciążające jest ruszanie i zatrzymywanie. W czasie zmiany biegów podczas jazdy, sprawna skrzynia potrafi dostosować momenty rozłączeń i załączeń sprzęgieł aby zminimalizować uślizgi. Od tego ma czujniki prędkości obrotowej na wałkach podawczych i odbiorczych. Są one częścia mechatroniki i działają podobnie jak czujniki ABS na piaście koła.

Każde zatrzymanie na autohold to zatrzymanie pojazdu i wrzucenie biegu jałowego (nie wiem, jak DQ381, ale DQ200 robi tu małą optymalizację i wrzuca "luz" na chwilę przed zatrzymaniem - to dobrze ). Ponowne ruszenie to jednak nieunikniona jazda przez chwilę na "półsprzęgle".

Czy późniejsze dojeżdżanie też jest jazdą na "półsprzęgle" - tego już nie wiem, to zależy od prędkości dotaczania się. Zgaduję, że jeśli jedziesz bez hamulca - to chwilę po ruszeniu sprzęgło jest w pełni zapięte i nie ma uślizgu.
Uślizg jest wtedy, kiedy auto jedzie z prędkością niższą niż wynika to z przełożenia 1-go biegu i minimalnych, dopuszczalnych przez program obrotów silnika. W czasie ruszania, zatrzymywania się, bardzo wolnej jazdy, utrzymywania w miejscu "pod górę" za pomocą gazu a nie hamulca. jeżeli jedziemy na jałowych obrotach bez dotykania hamulca - to sprzęgło jest zapięte i nie ma uślizgu.

Natomiast cykl: "[zatrzymanie na autohold]->[ruszenie]->[ponowne zatrzymanie]" generuje nam dodatkowe cykle zatrzymania i ruszania - zadziałania mechatroniki i zużycie sprzęgieł, szczególnie przy ruszaniu. To z pewnością skróci żywot skrzyni, ale jak bardzo? Tego nikt nie powie :)

Dobra, dość tych tłumaczeń, bo nie wiem, czy kolega dragonflymr pyta na poważnie, czy robi sobie jaja :mrgreen:
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez marekwar » 12 grudnia 2018, 00:12

A ja twierdzę, ż autohold odpuszcza na milisekundy przed zasprzęgleniem i ruszeniem więc o półsprzęgle nie ma mowy. Poproszę o udowodnienie, że nie mam racji.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 12 grudnia 2018, 01:28

marekwar napisał(a):więc o półsprzęgle nie ma mowy
Autohold nie ma wiele WSPÓLNEGO z półsprzęgłem podczas ruszania. Podczas ruszania zawsze będzie etap uślizgu - inaczej pasażerowie czuliby bardzo mocne szarpnięcie a tłumik drgań skrętnych (tzw. "dwumasa") padałby szybciej niż producent dałby radę produkować.
Podczas zmiany biegów w czasie jazdy - komputer może dostosować obroty silnika (wałek podawczy) do wybranego przełożenia i aktualnej prędkości pojazdu tak, by przy zmianie uślizg tarczek i płytek był jak najmniejszy (prędkosć wałka podawczego * przełożenie skrzyni = prędkość wałka odbiorczego idącego do dyfra, wymuszona przez obracające się koła = aktualną prędkość pojazdu). Przy ruszaniu żadna przekładnia nie zamieni 800 RPM silnika na 0 RPM z dyfra stojacego auta :)

W klasycznym automacie sprawę załatwia przekałdnia hydrokinetyczna. W skrzyni manualnej - półsprzęgło dozowane przez kierowcę. Rusz sobie manualem strzelając ze sprzęgła - to zrozumiesz po co jest uślizg.
marekwar napisał(a): Poproszę o udowodnienie, że nie mam racji.
To napisz jeszcze co udowodnić, bo nie bardzo rozumiem. Szukasz powiązania Autohold z uślizgiem sprzęgła przy ruszaniu? Uślizg przy ruszaniu stojącego pojazdu będzie niemal sam - niezależnie od tego, czy zatrzymałeś się z włączonym autohold, czy bez niego. Faktycznie to jednak AH może powodować pewien opór, bo sam silniczek zwalnia hamulce około sekundę, jak nie dłuzej.
Załączenie autohold oznacza jednak, że doszło do zatrzymania pojazdu, więc auto stanęło a nie toczy się rozpędem. Wtedy (po całkowitym zatrzymaniu) ponowne ruszenie jest inne, niż "z rolki" a faza uślizgu dłuższa.

W przypadku poruszonym przez kolegę dragonflymr Autohold jest jedynie wyznacznikiem zatrzymania. Mamy wtedy 2 zatrzymania i 2 ruszenia zamiast jednego.
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez dragonflymr » 12 grudnia 2018, 04:15

servo napisał(a):Dobra, dość tych tłumaczeń, bo nie wiem, czy kolega dragonflymr pyta na poważnie, czy robi sobie jaja


Żadnych jaj sobie nie robię, wielkie dzięki za obszerne wytłumaczenie i do tego napisane w sposób zrozumiały dla lejków :brawo: . Nie to że oglądając TV trzeba wiedzieć jak działa matryca OLED :-) ale nigdy nie zaszkodzi mieć chociaż blade pojęcie jak działają rzeczy których używamy.

Z AH to jakoś mi się zawsze wydawało że powinien działać szybciej niż sekwencja puszczenie hamulca i przełożenie nogi na gaz - ale w sumie po zastanowieniu może i nie. Myślałem sobie tak - skoro wszystkim zarządza elektronika to jest w stanie błyskawicznie zwolnic hamulce (zmniejszenie ciśnienia - czy jakoś inaczej AH działa?) jak tylko dostanie sygnał z pedału gazu, więc powinno być szybciej niż ruch nogi między pedałami, ale Ty piszesz:

"Faktycznie to jednak AH może powodować pewien opór, bo sam silniczek zwalnia hamulce około sekundę, jak nie dłuzej."

Tutaj mnie zdziwiłeś bo nigdy takiej zwłoki pomiędzy naciśnięciem gazu a zwolnieniem hamulca nie zauważyłem, wprost przeciwnie, jeśli stojąc na AH nieopacznie za mocno oprę stopę o gaz samochód błyskawicznie rusza - więc nie wiem co z tą sekundą?
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 12 grudnia 2018, 06:21

dragonflymr napisał(a):jeśli stojąc na AH nieopacznie za mocno oprę stopę o gaz samochód błyskawicznie rusza - więc nie wiem co z tą sekundą?
Ciekawe - sprawdzę, jak jest w Seacie - na co dzień jeżdżę różnymi autami (BMW, Audi, Seat) i w każdym z nich AH działa troszkę inaczej - więc może coś mi się pomieszało? Dla przykładu: w Audi stojąc na AH mam spalanie w l/h większe (1,7l/h) niż kiedy stoję na "nożnym hamulcu" bez AH (1,2l/h). Wydaje mi się, że AH w Leonie powoduje lekkie opóźnienie startu i wymaga mocniejszego wciśnięcia gazu niż ruszenie bez AH - ale teraz nie dam sobie za to uciąć ręki :) Ty możesz sprawdzić, czy jesteś w stanie podnieść obroty silnika choćby odrobinę, bez "zrywania" autohold?
Autohold musi poczekać ze zwolnieniem na moment, w którym auto będzie już ciągnięte do przodu, inaczej jest ryzyko cofnięcia się kawałek.

BTW - robi się tu lekki offtop i chyba koledze zaśmiecamy wątek?
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez ramzei » 12 grudnia 2018, 06:39

servo napisał(a):Autohold musi poczekać ze zwolnieniem na moment, w którym auto będzie już ciągnięte do przodu, inaczej jest ryzyko cofnięcia się kawałek.

U mnie wlasnie ostatnio przy ostrym wzniesieniu pojazd lekko sie cofnal. Sekwencja byla taka: stoje na ah, lekko klepie po gazie ah puszcza, troche sie toczy do tylu i na slimaczym tepie lapie i jedzie pod gorke bez gazu oczywiscie.

I pytanie mam dsg6 czy mam mokre sprzeglo?
Był Leon ST FR 1.4 125 emotion red
Jest Leon ST Cupra 300 4Drive nevada white
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
ramzei
Sport
Sport
 
Posty: 407
Dołączył(a): 20 grudnia 2015, 12:21
Region: małopolskie
Auto: Leon ST Cupra 4Drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez mczelny2401 » 12 grudnia 2018, 06:57

ramzei napisał(a):
servo napisał(a):Autohold musi poczekać ze zwolnieniem na moment, w którym auto będzie już ciągnięte do przodu, inaczej jest ryzyko cofnięcia się kawałek.

U mnie wlasnie ostatnio przy ostrym wzniesieniu pojazd lekko sie cofnal. Sekwencja byla taka: stoje na ah, lekko klepie po gazie ah puszcza, troche sie toczy do tylu i na slimaczym tepie lapie i jedzie pod gorke bez gazu oczywiscie.

I pytanie mam dsg6 czy mam mokre sprzeglo?

Gdyby miało suche to zapewne długo by nie pociągło z takim obciążeniem :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez dragonflymr » 12 grudnia 2018, 08:15

servo napisał(a):
dragonflymr napisał(a):jeśli stojąc na AH nieopacznie za mocno oprę stopę o gaz samochód błyskawicznie rusza - więc nie wiem co z tą sekundą?
Ciekawe - sprawdzę, jak jest w Seacie - na co dzień jeżdżę różnymi autami (BMW, Audi, Seat) i w każdym z nich AH działa troszkę inaczej - więc może coś mi się pomieszało? Dla przykładu: w Audi stojąc na AH mam spalanie w l/h większe (1,7l/h) niż kiedy stoję na "nożnym hamulcu" bez AH (1,2l/h). Wydaje mi się, że AH w Leonie powoduje lekkie opóźnienie startu i wymaga mocniejszego wciśnięcia gazu niż ruszenie bez AH - ale teraz nie dam sobie za to uciąć ręki :) Ty możesz sprawdzić, czy jesteś w stanie podnieść obroty silnika choćby odrobinę, bez "zrywania" autohold?
Autohold musi poczekać ze zwolnieniem na moment, w którym auto będzie już ciągnięte do przodu, inaczej jest ryzyko cofnięcia się kawałek.

BTW - robi się tu lekki offtop i chyba koledze zaśmiecamy wątek?


Racja z tym offtop - z góry sorki, odpowiem tylko na pytanie o zwiększenie obrotów na AH i milczę jak grób :x Krótko - nie da się, muśniecie gazu i samochód zaczyna się toczyć.
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez marekwar » 12 grudnia 2018, 13:33

U mnie z DSG nie widzę różnicy w reakcji ns gaz po pełnym zatrzymaniu. Musnięcie gazu od razu daje kopa i trzeba mocno powstrzymywać nogę. I nie ma znaczenia czy jest AH włączone czy nie.
Sam mam wątpliwości czy najpierw puszczają z włączomym AH hamulce czy najpierw napęd jest przenoszony na sprzęgło a potem zwalniają hamulce. A może jest to płynne przejście a nie zero jedynkowe?
W ASO z uporem maniaka zawsze mi wyłączają AH. Więc zasiewają wątpliwości co do stałego korzystania z automatycznego hamulca.
W instrukcji nie ma żadnych ograniczeń.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Cobra_o7o » 19 grudnia 2018, 01:55

Bierz DSG i nie szukaj dziury w całym.
Co do nadmiernego zużywania w powolnym korku - zawsze możesz podjeżdżać 30m a nie 4m.
Skoro masz duszę rajdowca to nie bierz lane asystenta i ACC - napisalem kika godzin temu co o nich myślę - kasa w błoto i wkurw za kierownicą ;-)
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez peter010101 » 22 stycznia 2019, 18:33

Wiem, że różnica w spalaniu między silnikiem 1.5 a 2.0 to jakieś 1,5-2 litry w cyklu mieszanym. Do silników 2.0 stosujecie tylko PB98? Wiem, że takie są zalecenia producenta. Pytanie jak to ma się do codziennej eksploatacji.
Zobacz Profil
peter010101
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4 stycznia 2019, 17:20
Region: dolnośląskie
Auto: --
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez m1chal_p » 22 stycznia 2019, 19:35

Co Wy z tym podjeżdżaniem ze skrzynią DSG? Skrzynia jest do używania, a nie do przejmowania się, że się zużyje. Brak mi słów...
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 22 stycznia 2019, 21:12

m1chal_p napisał(a):Skrzynia jest do używania, a nie do przejmowania się, że się zużyje. Brak mi słów...
zabraknie ci słów kolejny raz, kiedy wymienią ci skrzynię na gwarancji a miesiąc po jej upłynięciu usłyszysz, że padła znowu i tym razem musisz zapłacić z własnej kieszeni 12 tys. PLN :)
Z tych, którzy nie pałują silnika prze rozgrzaniem i nie robią cykli olejowych long-life też się śmiejesz, że silnik jest do używania a nie do przejmowania się? ;)
To, że ktoś się obawia, nie znaczy, że należy się z niego śmiać i okazywać mu pogardę.
A skrzynie DSG same zapracowały sobie na taka a nie inną opinię.
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez m1chal_p » 23 stycznia 2019, 10:19

Nie dopowiadaj sobie za dużo, moja wypowiedź dotyczyła jedynie skrzyń DSG. Póki obejmuje gwarancja, nie wyobrażam sobie dopłacenia do jakiejkolwiek naprawy gwarancyjnej, a jeżeli nie potrafisz zawalczyć o swoje, to już Twoja sprawa. A jeśli ktoś obawia się skrzyni DSG, to niech jej po prostu nie bierze.
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 23 stycznia 2019, 10:56

m1chal_p napisał(a):Nie dopowiadaj sobie za dużo
Czytam to, co piszesz, niczego nie dopowiadam.
m1chal_p napisał(a): nie wyobrażam sobie
to widać
m1chal_p napisał(a): a jeżeli nie potrafisz zawalczyć o swoje, to już Twoja sprawa.
LOL - a ty znowu dostajesz rozwolnienia, jeśli komuś (w swoim mniemaniu) nie przysrasz :)
Nie dopowiadaj sobie.
Nie mówimy o mnie tylko o koledze. Auto mojej żony ma ledwie 5 m-cy, więc nie miałem z nim jeszcze żadnych problemów.

P.S.
Pozbądź się złośliwości wobec innych i zobaczysz, że będzie lepiej.
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez kaCuCh » 23 stycznia 2019, 11:56

servo napisał(a):A skrzynie DSG same zapracowały sobie na taka a nie inną opinię.

Niezadowolny użytkownik prędzej napisze negatwyną opnię na wielu forach/portalach, niż 100 zadowolonych, którzy po prostu się nie udzielają i korzystają. Sam mam negatywne doświadczenie z DQ200. Uważam, że miałem pecha i tyle. Wszystko może się popsuć. Chcesz ograniczyć ryzyko awarii auta? Nie kupuj. Wybieraj komunikację publiczną, taxi, wypożyczalnie, auta na minuty itp.
Toledo 1M 1.8 AGN
Cupra R 1M 1.8T BAM
Cupra R 1P 2.0TSI CDLA@360
Altea XL 5P 1.8TSI CDAA@197 DSG7 MY11
Cupra 300 ST 4drive DSG6 MY18
Jest Cupra Ateca MY21
W drodze MB GLB35 AMG
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kaCuCh
Sport
Sport
 
Posty: 694
Dołączył(a): 18 marca 2007, 13:50
Lokalizacja: Radom
Region: mazowieckie
Auto: C300 ST 4drive
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez m1chal_p » 23 stycznia 2019, 12:05

servo napisał(a):Czytam to, co piszesz, niczego nie dopowiadam.

a o tym już zapomniałeś?
servo napisał(a):Z tych, którzy nie pałują silnika prze rozgrzaniem i nie robią cykli olejowych long-life też się śmiejesz, że silnik jest do używania a nie do przejmowania się? ;)

Nic cię nie dotyczy, to po co się wypowiadasz?
Zobacz Profil
m1chal_p
Stella +
Stella +
 
Posty: 100
Dołączył(a): 16 grudnia 2012, 14:42
Lokalizacja: Gdańsk
Region: pomorskie
Auto: Seat Leon Cupra ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez robert1111 » 14 lutego 2019, 11:35

kamatosek napisał(a):Jeśli chcesz koniecznie 1.5 TSI ale z dobrą mokrą skrzynią DSG7 to pozastaje Golf 7 lub Audi A3

W Seacie i Skodzie ten silnik ma stare ch..we suche DSG


Golf 7 i A3 w 1.5 tsi mają suche skrzynie o oznaczeniu DQ200
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
robert1111
Sport
Sport
 
Posty: 219
Dołączył(a): 20 marca 2013, 15:50
Lokalizacja: Tychy
Auto: Golf VII
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez sdss » 14 lutego 2019, 13:51

robert1111 napisał(a):
kamatosek napisał(a):Jeśli chcesz koniecznie 1.5 TSI ale z dobrą mokrą skrzynią DSG7 to pozastaje Golf 7 lub Audi A3

W Seacie i Skodzie ten silnik ma stare ch..we suche DSG


Golf 7 i A3 w 1.5 tsi mają suche skrzynie o oznaczeniu DQ200


Chyba nie, do 1.5 dają już nowa skrzynię.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Kanisz » 14 lutego 2019, 20:31

Też mi się wydaje że do 1.5 Tsi dają nowy model DSG 7, ponieważ 1.5Tsi to to moedel poliftowy MY19, ja w sumie wybrałem manual 6bieg i jestem zadawolony poniewaz jest jak półautomat od 45km mogę wbic 6 bieg i załączyć tempomat, ktory moge sterowac jak chce i auto samo pieknie jedzie, a jak chcę sie poscigac to szybka redukcja i gaz w podłogę...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez miroA3 » 14 lutego 2019, 20:52

Kanisz napisał(a):ponieważ 1.5Tsi to to moedel poliftowy MY19


1.5tsi jest dostepny w leonie od lipca 2017, od roku modelowego 2018, wiec....

żeby rozwiac watpliwosci, jakoby byla wsadzana nowa DSG7

seat leon 1.5TSI DADA 150PD, skrzynia DSG SSP
produkcja wrzesien 2018, model 2019

Obrazek

silnik :

Obrazek

i ta nieszczesna, rzekomo nowa skrzynia :

Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 15 lutego 2019, 05:37

miroA3 napisał(a):1.5tsi jest dostepny w leonie od lipca 2017, od roku modelowego 2018, wiec....
Kiedy szykowałem się do zamówienia auta dla żony (w lipcu 2018), to silnika 1.5 ani 2.0 nie można było jeszcze zamówić... Były 1.2, 1.4 i 1.8
Szykowali sę własnie do informowania o przerwie w produkcji i wprowadzeniu nowych silników 1.5 i 2.0. W tym samym czasie 1.5 miałem dostępny w Audi A3, ale żonie lepiej jeździło się Seatem 1.8.
Nie wiem więc, w jaki sposób silnik 1.5 był dostępny w Leonie od lipca 2017?
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez miroA3 » 15 lutego 2019, 07:17

wkleilem , pokazalem dane producenta,
silnik oferowany byl wczesniej w ibizie FR, ta faktycznie byla w sprzedazy..
prawdopodobnie zanim zostal zaoferowany, to zostal wycofany ze wzgledu na wprowadzenie GPF
w arteonie zostal wprowadzony od 11/2017, a w golfie juz od 04/2017 >>
ale tak w golfie jak i w leonie mogly to byc tylko jakies mułki robocze/testowe przeznaczone np na rynek chinski

natomiast sama skrzynia, o ktorej tu dyskusja, niewatpliwie jest staruszką
oczywiscie, przy innej konfiguracji moze sie okazac ze ktos ma nowy/inny model skrzynii, pozostaje sprawdzenie po VIN
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Evo » 15 lutego 2019, 08:42

jest jak półautomat od 45km mogę wbic 6 bieg i załączyć tempomat, ktory moge sterowac jak chce i auto samo pieknie jedzie,


Słyszałeś o czymś takim jak dwumasa ? ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Evo
Sport
Sport
 
Posty: 548
Dołączył(a): 25 listopada 2008, 16:46
Lokalizacja: warszawa
Auto: Cupra 5F
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez MarkusD » 15 lutego 2019, 10:04

Evo napisał(a):
jest jak półautomat od 45km mogę wbic 6 bieg i załączyć tempomat, ktory moge sterowac jak chce i auto samo pieknie jedzie,


Słyszałeś o czymś takim jak dwumasa ? ;)

Jak usłyszy to wtedy się zacznie co badziewski samochód... a z tą ceną to ich pogiełło :aniol: :brawo:
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 483
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez servo » 15 lutego 2019, 12:10

miroA3 napisał(a):wkleilem , pokazalem dane producenta,
Wkleiłeś dane, które prawdopodobnie pokazują zatwierdzenie do konfiguracji produkcji. To nie musi być zgodne z ofertą sprzedażową.
miroA3 napisał(a):prawdopodobnie zanim zostal zaoferowany, to zostal wycofany ze wzgledu na wprowadzenie GPF
No własnie - tu sam przyznajesz że nie został zaoferowany do sprzedaży :)
Dlatego to, co kanisz napisał: "ponieważ 1.5Tsi to to moedel poliftowy MY19" ma swój sens.(tylko to, jazdę 45kph na 6-tym biegu pomijam milczeniem)
Zobacz Profil
servo
Sport
Sport
 
Posty: 236
Dołączył(a): 13 lipca 2018, 16:00
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5D 2018
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez sdss » 15 lutego 2019, 12:25

Jakie to ma znaczenie auto ma 5 lat gwarancji.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Kanisz » 15 lutego 2019, 12:41

Chłopaki, tak właśnie jest w moim aucie 1.5TSI, że podpowiada mi kiedy przełączyć bieg i przy 45km na 3biegu czasmi na prostej lub lekko z górki kiedy mam 50km auto każe mi przełączyć na 6ty bieg (na początku też się dziwiłem ale organoleptycznie tego doświadczyłem to są właśnie nowe ustrojstwa pod jazdę ECO), dodatkowo wtedy załącza tryb 2-cylindrowy ECO..., stąd też mój tempomat działa w zakresie od 30km w górę, i doświadczalnie sprawdziłem ze jeżdżąc w korku, że przy 45km mogę wbić 6 bieg wtedy mam około 1200obr i płynnie przyspiesza przy pomocy sterowania tempomatem. ...wiem chłopaki, że to co nieznane lub nowe budzi wątpliwości, też tak mam więc rozumiem, ale tak jest że Auto samo podpowiada zmiany biegów i to nie do uwierzenia, że przy 50km każe wbić nie 5tkę tylko 6tkę ...

-- 15 lutego 2019, 11:41 --

...i panowie od dwumasy ...musicie wiedzieć, że te sprzęgła cierpią kiedy przenoszą zbyt duże momenty w bardzo krótkim czasie ( tak jak ma to miejsce w turbo dieslach) np, przy szybkim ruszaniu pod górę, przy ciągnięciu przyczep czy też holowaniu ....ale nie przy płynnej i spokojnej jeździe kiedy auto rozpędza się samo bez wysiłku przy obrotach 1300 i w górę ...,
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez miroA3 » 15 lutego 2019, 12:53

servo napisał(a):Wkleiłeś dane, które prawdopodobnie pokazują zatwierdzenie do konfiguracji produkcji. To nie musi być zgodne z ofertą sprzedażową.


to nie jest i nigdy nie byla oferta sprzedazwa, katalogi czesci takie jak ETKA pokazuja od kiedy silnik czy kazda inna czesc oferowana jest do danego modelu auta w calym koncernie VAG , tu jasno wskazuje na 2017rok dla leona, reszta to domysly..

oczywsicie faktem jest ze koniec koncow " swiatlo dzienne " ujrzal w polifcie, przyznaje racje

ale de facto dyskusja tyczyla sie samej skrzynii biegow, to czego juz nie zacytowales, a o co szlo wczesniej, jakoby byla tez z nowym 1.5TSI do leona oferowana nowa DSG7 DQ200 , a co napisze jeszcze raz, w przypadku kilku konfogow ktore przy leonach sprawdzilem, skrzynia to SSP, skrzynia ta np w skodzie byla juz przy MQB wsadzana od 03/2015 >>

teraz jeszcze sprawdzilem a3 limo 2019 1.5 i tez ma ta skrzynie SSP.

swoja droga, bo tak piszecie o nowej DSG7 DQ 200, jaka to jest ta nowa skrzynia/model ?
jakie ona ma oznaczenia ?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
miroA3
FR
FR
 
Posty: 1951
Dołączył(a): 5 kwietnia 2006, 09:09
Lokalizacja: Kraków
Region: małopolskie
Auto: FR 2.0 TSI
Silnik: CCZB 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez dudek_jd » 15 lutego 2019, 13:29

nie mogę Kanisz, co temat to coraz to lepszy kwiatek... Kim Ty jesteś człowieku? :P Masz do czynienia z motoryzacją od dwóch tygodni?
Kanisz napisał(a):wiem chłopaki, że to co nieznane lub nowe budzi wątpliwości, też tak mam więc rozumiem, ale tak jest że Auto samo podpowiada zmiany biegów i to nie do uwierzenia, że przy 50km każe wbić nie 5tkę tylko 6tkę ...

Jak logika podpowiada że maszyna nie ma racji to się po prostu jej nie słucha. To może olej w silniku wymieniaj co 40-50 tys jak tak producent napisze? W ogóle o co Ci chodzi z tym nieznanym, toż info o tym na jaki bieg zmienić jest już w motoryzacji od 10 lat czy więcej. Spróbuj se 6tkę w automacie wbić przy 50, ciekawe czy Ci się uda.

Kanisz napisał(a):...i panowie MarkusD i servo od dwumas ...musicie wiedzieć, że te sprzęgła cierpią kiedy przenoszą zbyt duże momenty w bardzo krótkim czasie ( tak jak ma to miejsce w turbo dieslach) np, przy szybkim ruszaniu pod górę, przy ciągnięciu przyczep czy też holowaniu ....ale nie przy płynnej i spokojnej jeździe kiedy auto rozpędza się samo bez wysiłku przy obrotach 1300 i w górę ...,

Ty czasami czytasz co Ty wypisujesz i serio nie rozumiesz jak działa koło dwumasowe i w jakich warunkach zużywa się najbardziej czy jesteś trollem? Toż jadąć 40 czy 50 na 6tym biegu nie da się nie czuć drżenia budy... Rozpędzanie auta na 6 biegu na tempomacie, człowieku kto Cię uczył jeździć... Nie ździw się jak tak będziesz ekologicznie jeździł, jak będziesz pierwszym u którego dwumas w 1.5 posypie się po 40k km...


A w temacie- DCC jak masz ciężką nogę sprawi Ci dużo radochy- polecam.
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Kanisz » 15 lutego 2019, 14:18

dudek_id ty widzę nie wiesz co piszesz !

tę funkcję w Leonie robili inżynierowie a nie takie trole jak ty !

i na 6 biegu w moim aucie kiedy mam 50km nic nie trzęsie ! tylko jedzie płynnie czlowieku wiem co piszę bo jeżdżę ale takie trole jak ty zaśmiecają wątki swoimi odczuciami lub wspomnieniami z jazdy starszymi autami... bezpdstawnie...

...wiem, że to nie do uwierzenia ale tak sobie wymyśli funkcję ECO drivingu, że auto przy 50km na równej drodze chce zmiany na 6bieg i jak nie gnieciesz na gaz tylko delikatnie załącza tryb 2cylindrowy, tak żeby zmniejszyć zużycie paliwa, w normalnej jeździe nie ma żadnych drgań ani burczenia jak to jest w starszych modelach... więc to nie trole takie jak ty tylko Inżynierowie Seata zrobili coś czego takie trole jak ty muszą zrozumieć lub się nauczyć ...

...i napisałem , że są to tylko przypadki kiedy masz równą drogę jedziesz spokojnie 50km lub lekko z górki , a jeździć jeżdżę różnie ...ale wystarczająco długo i dobrze żeby mieć o tym pojęcie ...

...weź się przejedź i dopiero pisz posty...,

...a co do dwumasy to się trolu najpier sam dokształć bo takie sprzęgła zmieniałem takim trolom jak ty, którzy palili gumę albo ciągnęli ciężkie przyczepy po górach itd...

...i to czy mi sprzęgło padnie czy nie to cię w ogóle nie powinno interesować, ale dziękuję, że się martwisz o innych , uspokoję cię i zapewnię , że tobie padnie szybciej !
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez MarkusD » 15 lutego 2019, 14:22

Kanisz napisał(a):dudek_id ty widzę nie wiesz co piszesz !

tę funkcję w Leonie robili inżynierowie a nie takie trole jak ty !

i na 6 biegu w moim aucie kiedy mam 50km nic nie trzęsie ! tylko jedzie płynnie czlowieku wiem co piszę bo jeżdżę ale takie trole jak ty zaśmiecają wątki swoimi odczuciami lub wspomnieniami z jazdy starszymi autami... bezpdstawnie...

...wiem, że to nie do uwierzenia ale tak sobie wymyśli funkcję ECO drivingu, że auto przy 50km na równej drodze chce zmiany na 6bieg i jak nie gnieciesz na gaz tylko delikatnie załącza tryb 2cylindrowy, tak żeby zmniejszyć zużycie paliwa, w normalnej jeździe nie ma żadnych drgań ani burczenia jak to jest w starszych modelach... więc to nie trole takie jak ty tylko Inżynierowie Seata zrobili coś czego takie trole jak ty muszą zrozumieć lub się nauczyć ...

...weź się przejedź i dopiero pisz posty...,

...a co do dwumasy to się trolu najpier sam dokształć bo takie sprzęgła zmieniałem takim trolom jak ty, którzy palili gumę albo ciągnęli ciężkie przyczepy po górach itd...

...i to czy mi sprzęgło padnie czy nie to cię w ogóle nie powinno interesować, ale dziękuję, że się martwisz o innych , uspokoję cię i zapewnię , że tobie padnie szybciej !

Miałem nie odpisywać, ale jak przeczytałem o Eco drivingu to parskłem śmiechem...
Mam kolegę niereformowalnego i przejechał się a nadal swoje tak że powodzenia:-)
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 483
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez marekwar » 15 lutego 2019, 14:31

Panowie, wiosna od jutra. Nasze Leony umyć i odsolić trzeba i pojechać za miasto... najlepiej do lasu bez trolli [emoji41]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez MarkusD » 15 lutego 2019, 14:43

marekwar napisał(a):Panowie, wiosna od jutra. Nasze Leony umyć i odsolić trzeba i pojechać za miasto... najlepiej do lasu bez trolli [emoji41]

:brawo:
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 483
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Kanisz » 15 lutego 2019, 16:01

Dziwi mnie że niby dorośli ludzie, natomiast nie potrafią napisać, że po prostu nie zgadzają się z czyimś zdaniem bez obrażania ...tylko jak dzieci przekrzykują się żeby uznać ich rację, ....i tylko ich racja i niczyja inna oraz w zaparte...

Nie musisz wierzyć czy też zgadzać się z innymi, każdy może mieć i wyrazić swoje zdanie i to szanuje w innych że mają swoje zdanie ...natomiast co do prawdy to czas pokaże jak wypowiedzą się inni właściciele 1,5tsi...,

to że można tak włączyć tj 6bieg przy 50km oraz tempomat i tak jest ...to w niczym nie obciąża sprzęgła..., ponieaż producent sam tak zaprogramował i zestroił auto, kiedy auto wyczuwa wzniesienie lub maleją obroty samo daje wskazanie do zmiany biegu na 5ty,
natomiast to nie jest przykaz, że tak musisz jeździć tylko w wybranych sytuacja na drodze często bywa to pomocne kiedy w terenie zabudowanym na długiej prostej trzeba jechać ze stałą 50km, a potem spokojnie przyspieszyć ..., więc tak jest w nowych 1,5 TSI oprócz tego też mają wystarczającego kopa (jak na kombi) jak trzeba mocniej przycisnąć ...
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez czapel » 15 lutego 2019, 16:46

wtrace sie, dq200 sa dwa rodzaje, sam przed wymiana w leonie mialem z oznaczeniem 0AM lub OCG roczni 2016, a teraz mam z 2018 roku o oznaczeniu 0CW czyli z ulepszona podobno mechatroniką.
Zobacz Profil
czapel
Sport
Sport
 
Posty: 589
Dołączył(a): 27 września 2015, 19:54
Region: małopolskie
Auto: Leon Fr 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Tomektr » 15 lutego 2019, 16:57

Co do inżynierów grupy VAG to bym im tak nie ufał do końca, chociażby afera z ropniakami, wypowiedzi byłych inżynierów AUDI że mieli płacone za zaprojektowanie tak aby alternator po iluś tys kilometrów był do naprawy i na koniec wypuszczenie między 100 a 200szt samochodów wybrakowanych (po testowych - nie mylić z demówkami) na rynek wschodni.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez brzooza » 15 lutego 2019, 17:10

Ja pitole jak można wbić 5 czy 6 przy 50 czy nawet 60 km/h :shock:
Auto wtedy płynnie przyspiesza ? :p heheheheheheheehheheheehehehheeheheheheheheheheheheheheheheheheheheehehehehehehehehehe :mrgreen:

Ja przy 50 to na 3 jeżdżę a przy 60 dopiero 4 wbijam jak jade spokojnie i wtedy mam wrażenie ze auto płynnie odpycha się do przodu
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez KriSSo » 15 lutego 2019, 18:17

brzooza napisał(a):Ja pitole jak można wbić 5 czy 6 przy 50 czy nawet 60 km/h

Zupełnie normalnie. DSG mi wbija 7 przy 70 km/h i płynnie sobie jedzie pod warunkiem, że muskam gaz. Nie ma problemu, żeby jechać 60 na 6. Kwestia tego, jak jedziesz - jakie obciążenia przenosisz PRAWĄ NOGĄ.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
KriSSo
Sport
Sport
 
Posty: 264
Dołączył(a): 30 listopada 2008, 00:06
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Region: zachodniopomorskie
Auto: Golf variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez marekwar » 15 lutego 2019, 19:21

Wracając dzisiaj z pracy jechałem długie odcinki spokojnie 60km/h i u mnie DSG7 trzyma cały czas D5. Przy 70km/h jest D6.
Silnik 1.4 150KM z ACT.
Dlatego w takich sytuacjach preferuję jazdę na S gdzie jest przeważnie o jeden bieg niżej przy wyższych obrotach.
Nie widzę żadnej różnicy w spalaniu natomiast w dynamice i ładowaniu akumulatora tak.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez sdss » 15 lutego 2019, 19:51

marekwar napisał(a): natomiast w dynamice i ładowaniu akumulatora tak.


Żarówki jaśniej świecą?
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez brzooza » 16 lutego 2019, 11:59

A później sypia się silniki i wszyscy się skarżą jakie te tsi są o kant **** potłuc. Jazda na zbyt niskich obrotach nie służy silnikowi i układowi przeniesienia napędu, ja nie wyobrażam sobie jazdy poniżej 2k rpm, czasem schodzi do około 1800-1700 ale to moment dosłownie i redukcja. Kiedyś próbowałem jechać z tymi obrotami i „muskaniem” :D gazu. Spalanie może 0.1-0.2 mniejsz a jechałem wolniej niż tico w gazie.
Zobacz Profil
brzooza
Sport
Sport
 
Posty: 301
Dołączył(a): 29 maja 2018, 15:07
Region: mazowieckie
Auto: Seat Leon FR 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pomoc w konfiguracji SEAT LEON ST FR DSG benzyna

Postprzez Kanisz » 16 lutego 2019, 12:20

Więcej szkody robią sobie kierowcy, którzy jeżdżą w korku na półsprzęgle lub bardzo szarpią przy ruszaniu oraz podczas zmiany biegów, głównie płynne przyspieszanie oraz płynna zmiana biegów chroni DWUMAS przed zużyciem, bo DWUMAS to nie jest sprzęgło!
Koło dwumasowe daje ..."przede wszystkim większy komfort podróżowania autem. To koło dwumasowe upłynnia pracę silnika i nie powoduje skutków ubocznych w momencie nagłego wzrostu momentu obrotowego jednostki. Wyklucza praktycznie wszystkie drgania generowane przez układ napędowy podczas ruszania w zakresie niskich obrotów silnika. Nawet podczas redukcji biegu koło dwumasowe odgrywa znaczącą rolę poprzez eliminowanie szarpnięć. Największym plusem jego posiadania jest wydłużenie żywotności skrzyni biegów oraz poszczególnych jej podzespołów, takich jak chociażby synchronizator biegów." ...stąd..., żeby dbać o DWUMAS ..:
"Ruszanie powinno odbywać się w sposób jak najbardziej płynny i bez szarpnięć. Sprzęgło trzeba również puszczać bardzo powoli, bez ryzyka przypalenia tarczy. Starajmy się unikać sytuacji, w której z powodu małej ilości gazu silnik gaśnie. Podczas jazdy zmiana biegów powinna odbywać się w sposób płynny, a zarazem łagodny. Unikajmy również maksymalnego dodawania gazu, szczególnie podczas niskich obrotów silnika."
-
=== Cogito ergo sum ... Kanisz ... Errare humanum est ===
-
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Kanisz
Sport
Sport
 
Posty: 316
Dołączył(a): 6 lutego 2019, 20:27
Region: świętokrzyskie
Auto: Seat Leon ST 1.5TSi
Silnik: CJXA 2.0

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości