Strona 1 z 1

Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 00:11
przez joker_fr
Panowie… a może i Panie,

bardzo proszę o weryfikację w Waszych Leonach temperatury nawiewu.
Kupiłem nowego Leona u dealera w wersji FR z dwustrefową klimą, póki temp. na zewnątrz nie dawała o sobie znać było ok - bajecznie:)

Mamy grudzień i jest zimno, najnormalniej od razu po swojej stronie - kierowcy podkręcałem temperaturę, kiedy wciąż było mi zimno zauważyłem, że strona pasażera zdecydowanie bardziej reaguje na regulator temperatury pasażera, natomiast strona kierowcy można powiedzieć że przy ustawieniu H1 - wieje letnim powietrzem:(

Przy krótkich odcinkach jazdy (10 km) wychodzę zmarznięty, kiedy po stronie pasażera na ustawieniu 21st. wieje już przyjemne ciepłe powietrze.

W serwisie u dealera stwierdzili, że sprawdzili inny nowy samochód z tą wersją klimatyzacji i zachowanie jest takie samo, komputer nie wykazał błędów i oczywiście nie wiedzą co zrobić a ja dostaję białej gorączki, bo wydałem blisko 100tyś. i marznę w nowym samochodzie z super nowoczesnym systemem wentylacji i klimatyzacji.

Jakieś rady? Ja uważam, że czujniki po mojej stronie nie do końca dobrze interpretują temperaturę.
Zauważyłem ponad to, że zmieniając kierunek nawiewu z AUTO na np. kierunek nogi i szyba czasami dość głośnio słychać moment zamykania lub otwierania się klap w środkowym tunelu - też tak macie? Dealer twierdzi, że tak to działa. Ręce opadają.

Pomocy!

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 04:40
przez rodzyn889
Ciężki temat, niech podstawią Ci auto porównawcze lub zastępcze. Do 6tego miesiąca użytkowania auta to ASO musi Ci udowodnić, że nie ma żadnej usterki - błędów nie musi być, np. my mieliśmy takie przypadki, że climatronik był zakodowany na inny rynek, mianowicie na RPA i wtedy jak było ustawione na 22st. zamiast dawać ciepło to waliło zimnem jakby było 17st ustawione - wystarczyło przekodować ustawienia climatronika i problem rozwiąny.

Ważne żebyś miał taki sam samochód i porównanie, ze w tamtym działa a u Ciebie nie i mają obowiązek walczyć do momentu usunięcia usterki. Mogą też korzystać z zapytania technicznego do importera i może im pomogą z problemem oni mogli się z tym nie spotkać ale może inne aso w PLu już tak.

W KOŃCU PO TO JEST GWARANCJA, a jak nie to zmień ASO.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 08:57
przez szczepan
Przyszło mi do głowy jeszcze sprawdzenie ustawień klimy na panelu dotykowym (nie wiem czy na nim powielone są jedynie funksje pokręteł i przycisków klimy czy coś więcej można zasterować).Ciekaw jestem jeszcze jaką silnik w FR uzyskuje temperatutę (płyn chłodzący, olej) po przejechaniu w warunkach zimowych 10 km, bo być może nie ma z czego grzać.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 11:07
przez joker_fr
W setupie klimy na panelu dotykowym można wybrać warianty: lekki, normalny i intensywny - zauważyłem, że zmienia się wtedy siła nadmuchu.
Dodatkowo te trzy warianty są przypisany profilom konfiguracji auta (normal to normal, eco to lekki, sport - intensywny). Temperatura mimo zmiany profilu nie zmienia się.

Temperatura - po tym dystansie silnik osiąga wartości ok. 87 stopni dla oleju i 60 stopni dla cieczy chłodzącej wg wskazań MFA.

Pomyślałem, że efekt nierównomiernego grzania może wynikać z faktu, że klapy climatronic'a po mojej stronie (kierowcy) nie pracują prawidłowo (np. nie pracują w pełnym zakresie, gdzieś się zawiesiły) - czy ten błąd wykazałby VAG lub inne urządzenie wpięte do interfejsu diagnostycznego? Może czujnik temperatury po mojej stronie działa nie prawidłowo nie generując błędu?

Kolejne rozpaczliwe myślenie to czy jest jakaś sekwencja którą z pozycji użytkownika mogę wykonać aby przywrócić ustawienia fabryczne, zrobić jakiś RESET tego climatronic'a tak jak to ma miejsce i zostało opisane w instrukcji w przypadku wycieraczek ktróre można ustawić w tryb serwisowy?

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 12:27
przez miroA3
Mozesz cos takiego zrobic, ale tylko po podpieciu VCDS lub VASa
robi się adaptacje klap
"adapt flap end stops"
potentiometer & flap aligment

jesli przycinaja sie klapy, potencjometry kilamtronika, to powinny byc bledy sporadyczne, choc nie zawsze
( błędy napędów nastawczych klap)

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 17:32
przez joker_fr
ok, czyli jadę do znajomego który jest specem elektroniki VW
Wydaje mi się, że autoryzowany serwis ma to po prostu w d… i myślę jak tu ich zmobilizować do roboty. Jakieś pomysły?

-- 8 grudnia 2013, 17:30 --

rodzyn889 napisał(a):Ciężki temat, niech podstawią Ci auto porównawcze lub zastępcze. Do 6tego miesiąca użytkowania auta to ASO musi Ci udowodnić, że nie ma żadnej usterki - błędów nie musi być, np. my mieliśmy takie przypadki, że climatronik był zakodowany na inny rynek, mianowicie na RPA i wtedy jak było ustawione na 22st. zamiast dawać ciepło to waliło zimnem jakby było 17st ustawione - wystarczyło przekodować ustawienia climatronika i problem rozwiąny.

Ważne żebyś miał taki sam samochód i porównanie, ze w tamtym działa a u Ciebie nie i mają obowiązek walczyć do momentu usunięcia usterki. Mogą też korzystać z zapytania technicznego do importera i może im pomogą z problemem oni mogli się z tym nie spotkać ale może inne aso w PLu już tak.

W KOŃCU PO TO JEST GWARANCJA, a jak nie to zmień ASO.


no właśnie - twierdzą, że weryfikowali to w innym Leonie FR z dwustrefową klimą i efekt jest ten sam - czyli u kierowcy jest zimniej niż u pasażera a, że ja im nie wierzę dlatego napisałem do Was, żebyście przy okazji wyjazdu swoim Leosiem sprawdzili jak wam dmucha i czy temp. po stronie pasażera i kierowcy przy takim samym ustawieniu jest taka sama - szczególnie przy ustawieniu MAX czyli H1.

Jaki serwis polecacie z okolic Śląska? Czy równie dobrze mogę pojechać do VW/Skody?

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 8 grudnia 2013, 23:38
przez kamatosek
Masz ewidetnie cos spier... umnie w FR nie ma różnicy czy lewa czy prawa strona.
Jestem bardzo zadowolony silnik 1.8 i auto nagrzewa się chwila moment,
Po minucie od odpalenia plynie Ciepłe powietrze.

W tym momencie niestety obijesz sie o w dalszym ciągu słabe przedstawicielstwo i słaby serwis seata w Polsce.


Do tego dochodzi nowy model i jest niezła kupa.

Podobne obiawy jak piszesz miałem w starym Leonie po instalacji RNS510
Nawigacja dogrzewała czujniki tenmperatury klimatronika i w zime wiało po łapach
zimnym powietrzem :(

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 9 grudnia 2013, 12:34
przez SebastianW
Wczoraj sprawdzałem, podkręciłem u siebie na 21, u żony na 19. Ustawiłem nawiew na przód, A/C Off. Było wyraźnie cieplej po mojej stronie. Inna sprawa, że 1.4 trzeba przejechać z 5 km, żeby zaczęło grzać. Na postoju może stać i 15 minut z odpalonym silnikiem i nie nagrzewa się tak szybko jak na przykład Rav4 2.0 benz z 2003 roku, trzeba kawałek przejechać.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 9 grudnia 2013, 13:33
przez pkonrad
SebastianW, według mnie coś jest nie tak. Musisz jechać do ASO żeby zobaczyli co się dzieje.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 9 grudnia 2013, 13:54
przez SebastianW
No może przesadziłem, nie 5, a 3 ;) Trochę na postoju grzeje, szyby odmarzają ale nie jak Ravka, tam to 10 minut i gorące leci z nawiewów. Nie wiem wydaje mi się, że ten typ tak ma po prostu nie jest to aż takie uciążliwe, żeby od razu do ASO z tym gnać :D Dogrzewa się silnik do odpowiedniej temperatury po tych 3 kilometrach, po prostu na postoju nie. Mój stary TDI grzał się przez 10km, tutaj jest zdecydowanie lepiej :P

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 9 grudnia 2013, 14:08
przez joker_fr
SebastianW napisał(a):Wczoraj sprawdzałem, podkręciłem u siebie na 21, u żony na 19. Ustawiłem nawiew na przód, A/C Off. Było wyraźnie cieplej po mojej stronie. Inna sprawa, że 1.4 trzeba przejechać z 5 km, żeby zaczęło grzać. Na postoju może stać i 15 minut z odpalonym silnikiem i nie nagrzewa się tak szybko jak na przykład Rav4 2.0 benz z 2003 roku, trzeba kawałek przejechać.


Podałeś różne wartości po stronie pasażera i kierowcy, ja nawet jak podam u kierowcy więcej to i tak pasażerowi wieje cieplejsze powietrze niż u mnie, jak wyrównam to to niewiele się zmienia, jak przejadę 30 km to nic się nie zmienia.

Co do samego nagrzewania to faktycznie nawet 3 km wystarczą i leci ciepłe powietrze - oczywiście u pasażera :|

Po zmianie kierunku nawiewu na szybę, powietrze wylatujące po stronie kierowcy ma niższą temperaturę niż to po stronie pasażera - gdyby były dwie nagrzewnice to pomyślałbym, że ta po stronie kierowcy umarła zanim się urodziła.

Co do ASO - to twierdzą, że tak jest w tym modelu, taki jego urok, szlag mnie trafia!

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 9 grudnia 2013, 17:28
przez kamatosek
Zmień ASO na inne :)

Re: Odp: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 9 grudnia 2013, 17:35
przez joker_fr
kamatosek napisał(a):Zmień ASO na inne :)

Już pytałem, czy można skorzystać z serwisów VW lub Skody. A jaki serwis polecasz z okolic Śląska?

wysłano za pomocą Tapatalk

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 10 grudnia 2013, 19:52
przez szczepan
A tak z ciekawości to jaki masz silnik i w jakim ASO byłeś. Dane te mogą być pomocne dla innych. Z faktu że masz FR i byłeś w ASO nic nie wynika.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 10 grudnia 2013, 20:00
przez joker_fr
szczepan napisał(a):A tak z ciekawości to jaki masz silnik i w jakim ASO byłeś. Dane te mogą być pomocne dla innych. Z faktu że masz FR i byłeś w ASO nic nie wynika.


Silnik to 1.4 122ps.
Co do ASO to Katowice, Bogucicka, ekipa na salonie bardzo w porządku, natomiast serwis albo ma premię za ograniczenie wydatków na naprawy gwarancyjne albo mają tylko gości od kręcenia kluczami a jak pojawia się coś elektronicznego to wolą powiedzieć, że te modele tak mają.

Umówiłem się w Bielsku - KOMOT, tam przynajmniej jak wynika z czasu oczekiwania (8dni) chyba mają zdecydowanie więcej pracy - więcej więc może znają się lepiej na temacie.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 17:04
przez joel
Witam! Ja również dołączę do tematu. Po tym co pisałeś też posprawdzałem jak jest u mnie. Mam FR 140KM. Posprawdzałem w różnych ustawieniach, grzeje jednakowo po obu stronach, nie zauważyłem żadnych problemów. W ogóle uważam,że bardzo szybko się nagrzewa i w cale nie trzeba przejeżdżać tych 5 km ;). Tak więc walcz o swoje i nie daj im się zbywać!

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 12 grudnia 2013, 17:09
przez joker_fr
Właśnie taki mam zamiar!
Czy u Ciebie również czasami słychać jak w tunelu środkowym zamykają się klapy (charakterystyczny trzask)?

Zobaczymy co stwierdzi ASO - KOMOT. Jak zrobią to napiszę co było przyczyną problemu.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 13 grudnia 2013, 21:48
przez joel
Nie zauważyłem niczego takiego. Będę nasłuchiwał, ale nic nie zwróciło mojej uwagi.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 20:10
przez joker_fr
Panowie,

KOMOT SEAT SERWIS z Czechowic-Dziedzic k. Bielska-Białej błyskawicznie poradził sobie z diagnozą problemu.
Winnym okazał się błędny montaż silniczka względem klapy (o 4 zęby) odpowiedzialnego za sterowanie temperaturą nawiewu.
Ze względu na błędny montaż, diagnostyka komputerowa nie wykazywała błędów.

2 godzinki i zrobione - usunięcie usterki nie wymagało demontażu deski.

Ponad to po 4 tyś. km zaproponowano mi wymianę oleju, nie konieczną ale sugerowaną aby oczyścić silnik z pozostałości po jego dotarciu - coś o czym poza forum nigdy nie słyszałem bo w każdym nowym samochodzie zapierano się, że zrobią to na pierwszym przeglądzie.

Wszystkim ze Śląska serdecznie polecam ten serwis - skuteczna, szybka naprawa bez zbędnych zdań "te modele tak mają" jednocześnie przestrzegam przed wizytą w serwisie w Katowicach z bardziej skomplikowaną usterką, no chyba, że chcecie wymienić pióra wycieraczek lub zakupić dywaniki gumowe na zimę.

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 21:32
przez dude88pl
No ja zamówiłem samochód w Katowicach ale zamierzam serwisować w KOMOCie bo mam bliżej - Katowice pod względem cen aut są troszkę tańsi (znajomy pracował kiedyś na bogucickiej i mówił że większość dobrych mechaników się stamtąd pozwalniała) Co do oleju miałem wcześniej Toledo kupione w Warszawie w SEAT LECH SZYMCZYK i tam też olej po 1500Kmbył wymieniany (nie koniecznie ale zalecane).

Re: Odp: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 18 grudnia 2013, 22:05
przez joker_fr
Nie macie pojęcia jak cieszy taka prosta rzecz,3 km i zaczyna być ciepło:smile:

wysłano za pomocą Tapatalk

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 21:36
przez kfiatek73
Nie nakrzyczcie na Mnie za to pytanie ale nie chcę zakładać nowego wątku po jedną odpowiedź. Jakim olejem zalewają fabrycznie silniki 1,4 TSI? ( marka i klasa lepkości )

Re: Odp: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 19 grudnia 2013, 21:46
przez joker_fr
kfiatek73 napisał(a):Nie nakrzyczcie na Mnie za to pytanie ale nie chcę zakładać nowego wątku po jedną odpowiedź. Jakim olejem zalewają fabrycznie silniki 1,4 TSI? ( marka i klasa lepkości )


O to samo zapytałem w ASO, Pan uśmiechnął się i powiedział, że podobno to Castrol EDGE 5W30 ale ocena wizualna świadczy o tym, że jest o wiele gęściejszy niż ww. mimo często bardzo małego przebiegu jak w moim przypadku 4 tyś.

wysłano za pomocą Tapatalk

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 22 grudnia 2013, 15:13
przez joel
Cieszę się Joker,że pomogli i możesz się cieszyć ciepełkiem w swojej furze ;)

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 23 grudnia 2013, 01:43
przez joker_fr
jak to mówią, prosta rzecz a cieszy!

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 5 stycznia 2014, 18:24
przez Skulek
Ojjaaaa Panowie widzę co serwis to inne gadanie...

U siebie w TDI chciałem wymienić olej po 5tys. km to mnie wyśmieli w ASO Siergoń Olsztyn.
Że silniki są fabrycznie dotarte, nie wymagają docierania (oczywiście bez przesady typu 5km przejechane i sprawdzanie V-maxa)

Co do nagrzewania to ja z TDI się nie odzywam bo trwa to wieczność, aczkolwiek grupa VAG na rynek środkowo-wschodni, posiada dodatkowe podgrzewanie płynu chłodniczego.

Po prostu po odpaleniu auta należy ustawić tryb auto i zrobić obieg zamknięty. Auto o wiele szybciej nagrzewa wnętrze auta. :mrgreen:

Re: Climatronic 2 strefy - temperatura nawiewu

PostNapisane: 12 lutego 2015, 21:49
przez ATON
Ja też mam problem z tym ogrzewaniem. Ale wątek założyłem na na "leon III benzyna technicznie" bo nie wiedziałem że jest tutaj.