Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Sygnał po zapłonie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Sygnał po zapłonie

Postprzez Gecon » 24 marca 2014, 17:53

Muszę zamontować automatyczny zegarek parkingowy, który działa w połączeniu z stałym plusem i sygnałem po zapłonie. Zegarek będzie zamontowany w dolnym rogu przedniej szyby po stronie pasażera, pytanie skąd wziąć najbliższy stały plus i sygnał po zapłonie, tak aby nie ryć pół auta.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Reklama

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez daniel28 » 24 marca 2014, 20:33

Nie wiem jakie masz audio jak navi ze wzmacniaczem w schowku to przy użyciu dwóch np pilniczków do paznokci wkładasz i wyciągasz. Jest tam stały plus i sterowanie 6 v po włączeniu radia czyli pewnie znajdziesz tam i po zapłonie. Miernik i do roboty :-)

-- 24 marca 2014, 20:31 --

Tylko nie wiem czy ci wystarczy sterowanie 6 v. Ja podłączyłem procesor dźwięku który potrzebuje 12 v na sterowanie ale odpala go już 6 v .
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Gecon » 24 marca 2014, 20:35

Też tak właśnie myślałem, mam zestaw wyjmaków do radia. Problem tylko w tym że nie mam kodu do radia, bynajmniej nie widziałem nigdzie w dokumentacji. Innym problemem może też być przeciągnięcie kabli do tego miejsca. Audio mam Seat system sound 10 głośników
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez daniel28 » 24 marca 2014, 20:47

Ale nic nie musisz odpinać , wepnij sie w kostke albo delikatnie usuń izolacja a później taśma i po kłopocie. Odnośnie przeciągnięcia kabli jak wyciągniesz wzmacniacz to i również słupek jest tam przelot od głośnika. Słupek bardzo łatwo zdemontować wystarczy dwoma rękami jednym pewnym ruchem pociągnąć do siebie w najgorszym wypadku urwiesz dwie spinki kosz 5 zł :-)
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Gecon » 25 marca 2014, 19:07

Spoko w tygodniu podziałam z tym, zobaczymy co da się zrobić, zegarek jest zasilany na 12v, ciekawe czy do radia dochodzi taki prąd.

-- 25 marca 2014, 19:07 --

Wyjąłem dziś radio, niestety do niego nie da się podłączyć zegara bo wygląda to tak

Obrazek

ale po wyjęciu jednostki sterującej która jest w schowku, znalazłem interesujące mnie kable, teraz pytanie, czy jak odłączę kostki od tej jednostki to czy będzie trzeba wpisać kod po ponownym podłączeniu? dodam tylko że kodu odblokowującego radio nie posiadam, przegrzebałem papiery od audio i kodu brak, mogli byście sprawdzić w swoich instrukcjach czy posiadacie ów kod pin
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez daniel28 » 25 marca 2014, 19:25

Nie wyciągaj kostki spróbuj wepchnąć kabelki a co do kodu zadzwoń do serwisu może po vin podadzą

-- 25 marca 2014, 19:25 --

Nie potrzebnie wyciągałeś monitor :-)ale przynajmniej będziemy wiedzieć jak
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Gecon » 25 marca 2014, 20:49

Muszę wyjąć kostkę bo muszę to zrobić solidnie tak aby ten zegar działał, jakby w razie kabelek się wysuną i parkingowy przyjdzie sprawdzi o której godzinie auto zostało zaparkowane a zegar nie będzie działał to mam wtedy gratisowy mandacik w wysokości 280zł. Po wyjęciu jednostki ze schowka jest tam tak mało miejsca że nie da rady nic zrobić bez odpięcia kostki, poza tym kable są tak twarde że będzie ciężko zdjąć izolacje w celu przylutowania nowych kabli.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez psiko » 25 marca 2014, 20:58

Możesz wyjąć wtyczkę.
Radio w Twoim aucie nie poprosi o kod.
Jak włożysz do innego leona to wtedy poprosi.
Obrazek

Była Cupra :-( Altea XL :-( Leon ST FR :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
psiko
Sport
Sport
 
Posty: 450
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 12:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW B7 Variant
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Gecon » 25 marca 2014, 21:14

psiko napisał(a):Możesz wyjąć wtyczkę.
Radio w Twoim aucie nie poprosi o kod.
Jak włożysz do innego leona to wtedy poprosi.


Pewny jesteś w 100%?
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez psiko » 25 marca 2014, 21:39

Tak było w 1p tu pewnie też tak jest.
Zauważ że nie dają kodu. Zawsze jak
prosiłem o kod słyszałem nie jest potrzebny.
Obrazek

Była Cupra :-( Altea XL :-( Leon ST FR :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
psiko
Sport
Sport
 
Posty: 450
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 12:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW B7 Variant
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez daniel28 » 25 marca 2014, 21:49

Potwierdzam po wyciągnięciu radia w 1 p nie prosi o kod

-- 25 marca 2014, 21:49 --

Moje leżało 3 lata w domu przy sprzedaży włożyłem ori i kłopotu nie było
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Piters82 » 7 kwietnia 2014, 19:08

RedBool napisał(a):Muszę wyjąć kostkę bo muszę to zrobić solidnie tak aby ten zegar działał, jakby w razie kabelek się wysuną i parkingowy przyjdzie sprawdzi o której godzinie auto zostało zaparkowane a zegar nie będzie działał to mam wtedy gratisowy mandacik w wysokości 280zł. Po wyjęciu jednostki ze schowka jest tam tak mało miejsca że nie da rady nic zrobić bez odpięcia kostki, poza tym kable są tak twarde że będzie ciężko zdjąć izolacje w celu przylutowania nowych kabli.


mam pytanko jak wyjąłeś ta jednostkę sterującą to były tam jakieś dodatkowe wyjścia np do podłączenia subwoofera? jak to wyglądało z tyłu wychodziły tam jakieś kable jak ze standardowego radia? masz może zdjęcie? Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Gecon » 8 kwietnia 2014, 17:12

Jak wyciągałem to jest tam jedna duża kostka i bodajże 3 mniejsze w różnych kolorach, nie robiłem zdjęcia bo było tam za mało miejsca. Po świętach będę montował ten zegar to zrobie foto jak to wygląda.



Masz tutaj foto jak ta jednostka wygląda od tyłu


Obrazek
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Piters82 » 9 kwietnia 2014, 08:00

Dzięki serdeczne a nie wiesz może czy jest tam któreś specjalne wyjście na subwoofer?
może udało by się go po prostu podłączyć z tyłu a nie dołączać przez głośniki to bym wtedy sobie dołożył jakiś mały pod siedzenie z przodu z zasilaniem z zapalniczki :-D nie musiał bym pruć auta :mrgreen:
Pozdrawiam

czy wszystkie wtyczki są już zajęte przez kable?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez daniel28 » 9 kwietnia 2014, 13:42

suby pod fotel mają możliwość podłączenia pod zapalniczkę taką możliwość daje producent. Moja rada - nawet nie próbuj :!: :!: :!: Wbrew pozorom to pożeracze prądu ze względu na kiepskiej jakości wzmacniacz który dużo zabiera a mało oddaje. kabelki od zapalniczki postawią niezły opór a jak wzrasta oporność to i ciepło a jak jest ciepło to jest i pożar :-D Nie możesz po prostu pociągnąć przewodu o nie dużym przekroju od akumulatora jest fajny przelot pod kierownica .A później wepchać kabel pod listwy progowe ,jest tam dużo miejsca i nic nie trzeba rozbierać .Albo jeszcze jedna opcja mało profesjonalna ale lepsza niż zapalniczka-do auta wchodzą z pod maski główne przewody zasilające ,grube czerwone możesz tam się wpiąć w ostateczności jak wzmacniacz nie będzie zbytnio wymagający ,oczywiście pamiętając o zabezpieczenu
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: Sygnał po zapłonie

Postprzez Cobra_o7o » 24 marca 2015, 18:53

daniel28 napisał(a):jak wzrasta oporność to i ciepło a jak jest ciepło to jest i pożar
- MIT
Gdy wzrasta oporność, prąd maleje. Przy niezmienności pozostałych czynników, wraz z malejącym prądem, maleją straty cieplne, czyli Twojego ciepła jest co raz mniej.
Grubość kabli na takich długościach jak obwody samochodu nie wpływa na ich oporność (pomijalna). Od grubości zależy jedynie ich obciążalność prądem.

W tym konkretnym przypadku - By wszystko było zgodne na 100% wystarczy porównać prąd z tabliczki znamionowej suba z wartością bezpiecznika zapalniczki. Jeśli wartość na subie jest mniejsza, spokojnie można wpinać.

Wiem że temat stary a nikt nie "wyprostował" wpisu daniel28.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości