Strona 1 z 1

Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 24 marca 2014, 17:53
przez Gecon
Muszę zamontować automatyczny zegarek parkingowy, który działa w połączeniu z stałym plusem i sygnałem po zapłonie. Zegarek będzie zamontowany w dolnym rogu przedniej szyby po stronie pasażera, pytanie skąd wziąć najbliższy stały plus i sygnał po zapłonie, tak aby nie ryć pół auta.

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 24 marca 2014, 20:33
przez daniel28
Nie wiem jakie masz audio jak navi ze wzmacniaczem w schowku to przy użyciu dwóch np pilniczków do paznokci wkładasz i wyciągasz. Jest tam stały plus i sterowanie 6 v po włączeniu radia czyli pewnie znajdziesz tam i po zapłonie. Miernik i do roboty :-)

-- 24 marca 2014, 20:31 --

Tylko nie wiem czy ci wystarczy sterowanie 6 v. Ja podłączyłem procesor dźwięku który potrzebuje 12 v na sterowanie ale odpala go już 6 v .

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 24 marca 2014, 20:35
przez Gecon
Też tak właśnie myślałem, mam zestaw wyjmaków do radia. Problem tylko w tym że nie mam kodu do radia, bynajmniej nie widziałem nigdzie w dokumentacji. Innym problemem może też być przeciągnięcie kabli do tego miejsca. Audio mam Seat system sound 10 głośników

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 24 marca 2014, 20:47
przez daniel28
Ale nic nie musisz odpinać , wepnij sie w kostke albo delikatnie usuń izolacja a później taśma i po kłopocie. Odnośnie przeciągnięcia kabli jak wyciągniesz wzmacniacz to i również słupek jest tam przelot od głośnika. Słupek bardzo łatwo zdemontować wystarczy dwoma rękami jednym pewnym ruchem pociągnąć do siebie w najgorszym wypadku urwiesz dwie spinki kosz 5 zł :-)

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 19:07
przez Gecon
Spoko w tygodniu podziałam z tym, zobaczymy co da się zrobić, zegarek jest zasilany na 12v, ciekawe czy do radia dochodzi taki prąd.

-- 25 marca 2014, 19:07 --

Wyjąłem dziś radio, niestety do niego nie da się podłączyć zegara bo wygląda to tak

Obrazek

ale po wyjęciu jednostki sterującej która jest w schowku, znalazłem interesujące mnie kable, teraz pytanie, czy jak odłączę kostki od tej jednostki to czy będzie trzeba wpisać kod po ponownym podłączeniu? dodam tylko że kodu odblokowującego radio nie posiadam, przegrzebałem papiery od audio i kodu brak, mogli byście sprawdzić w swoich instrukcjach czy posiadacie ów kod pin

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 19:25
przez daniel28
Nie wyciągaj kostki spróbuj wepchnąć kabelki a co do kodu zadzwoń do serwisu może po vin podadzą

-- 25 marca 2014, 19:25 --

Nie potrzebnie wyciągałeś monitor :-)ale przynajmniej będziemy wiedzieć jak

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 20:49
przez Gecon
Muszę wyjąć kostkę bo muszę to zrobić solidnie tak aby ten zegar działał, jakby w razie kabelek się wysuną i parkingowy przyjdzie sprawdzi o której godzinie auto zostało zaparkowane a zegar nie będzie działał to mam wtedy gratisowy mandacik w wysokości 280zł. Po wyjęciu jednostki ze schowka jest tam tak mało miejsca że nie da rady nic zrobić bez odpięcia kostki, poza tym kable są tak twarde że będzie ciężko zdjąć izolacje w celu przylutowania nowych kabli.

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 20:58
przez psiko
Możesz wyjąć wtyczkę.
Radio w Twoim aucie nie poprosi o kod.
Jak włożysz do innego leona to wtedy poprosi.

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 21:14
przez Gecon
psiko napisał(a):Możesz wyjąć wtyczkę.
Radio w Twoim aucie nie poprosi o kod.
Jak włożysz do innego leona to wtedy poprosi.


Pewny jesteś w 100%?

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 21:39
przez psiko
Tak było w 1p tu pewnie też tak jest.
Zauważ że nie dają kodu. Zawsze jak
prosiłem o kod słyszałem nie jest potrzebny.

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 25 marca 2014, 21:49
przez daniel28
Potwierdzam po wyciągnięciu radia w 1 p nie prosi o kod

-- 25 marca 2014, 21:49 --

Moje leżało 3 lata w domu przy sprzedaży włożyłem ori i kłopotu nie było

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 7 kwietnia 2014, 19:08
przez Piters82
RedBool napisał(a):Muszę wyjąć kostkę bo muszę to zrobić solidnie tak aby ten zegar działał, jakby w razie kabelek się wysuną i parkingowy przyjdzie sprawdzi o której godzinie auto zostało zaparkowane a zegar nie będzie działał to mam wtedy gratisowy mandacik w wysokości 280zł. Po wyjęciu jednostki ze schowka jest tam tak mało miejsca że nie da rady nic zrobić bez odpięcia kostki, poza tym kable są tak twarde że będzie ciężko zdjąć izolacje w celu przylutowania nowych kabli.


mam pytanko jak wyjąłeś ta jednostkę sterującą to były tam jakieś dodatkowe wyjścia np do podłączenia subwoofera? jak to wyglądało z tyłu wychodziły tam jakieś kable jak ze standardowego radia? masz może zdjęcie? Pozdro

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 8 kwietnia 2014, 17:12
przez Gecon
Jak wyciągałem to jest tam jedna duża kostka i bodajże 3 mniejsze w różnych kolorach, nie robiłem zdjęcia bo było tam za mało miejsca. Po świętach będę montował ten zegar to zrobie foto jak to wygląda.



Masz tutaj foto jak ta jednostka wygląda od tyłu


Obrazek

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 08:00
przez Piters82
Dzięki serdeczne a nie wiesz może czy jest tam któreś specjalne wyjście na subwoofer?
może udało by się go po prostu podłączyć z tyłu a nie dołączać przez głośniki to bym wtedy sobie dołożył jakiś mały pod siedzenie z przodu z zasilaniem z zapalniczki :-D nie musiał bym pruć auta :mrgreen:
Pozdrawiam

czy wszystkie wtyczki są już zajęte przez kable?

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 9 kwietnia 2014, 13:42
przez daniel28
suby pod fotel mają możliwość podłączenia pod zapalniczkę taką możliwość daje producent. Moja rada - nawet nie próbuj :!: :!: :!: Wbrew pozorom to pożeracze prądu ze względu na kiepskiej jakości wzmacniacz który dużo zabiera a mało oddaje. kabelki od zapalniczki postawią niezły opór a jak wzrasta oporność to i ciepło a jak jest ciepło to jest i pożar :-D Nie możesz po prostu pociągnąć przewodu o nie dużym przekroju od akumulatora jest fajny przelot pod kierownica .A później wepchać kabel pod listwy progowe ,jest tam dużo miejsca i nic nie trzeba rozbierać .Albo jeszcze jedna opcja mało profesjonalna ale lepsza niż zapalniczka-do auta wchodzą z pod maski główne przewody zasilające ,grube czerwone możesz tam się wpiąć w ostateczności jak wzmacniacz nie będzie zbytnio wymagający ,oczywiście pamiętając o zabezpieczenu

Re: Sygnał po zapłonie

PostNapisane: 24 marca 2015, 18:53
przez Cobra_o7o
daniel28 napisał(a):jak wzrasta oporność to i ciepło a jak jest ciepło to jest i pożar
- MIT
Gdy wzrasta oporność, prąd maleje. Przy niezmienności pozostałych czynników, wraz z malejącym prądem, maleją straty cieplne, czyli Twojego ciepła jest co raz mniej.
Grubość kabli na takich długościach jak obwody samochodu nie wpływa na ich oporność (pomijalna). Od grubości zależy jedynie ich obciążalność prądem.

W tym konkretnym przypadku - By wszystko było zgodne na 100% wystarczy porównać prąd z tabliczki znamionowej suba z wartością bezpiecznika zapalniczki. Jeśli wartość na subie jest mniejsza, spokojnie można wpinać.

Wiem że temat stary a nikt nie "wyprostował" wpisu daniel28.