Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Twardość zawieszenia

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 21 kwietnia 2014, 22:43

Witam w końcu odebrałem mojego leona 5F FR
1.8 TSI 180KM
manual
felgi 18 cali
opony 225/40/R18 92Y, extra load, Bridgestone Potenza S001
Obrazek
Obrazek
W tej wersji Leon ma chyba troszkę twardsze i obniżone zawieszenie
Auto jest super ale na nasze drogi jest bardzo mało komfortowe dziury, studzienki i jakieś łaty na drogach to masakra chyba ze się jedzie 20km/h a taka jazda czasami jest nieco niebezpieczne takie omijanie wszystkiego
pomijam już bycie wyprzedzanym na takich drogach przez jakieś złomy :evil:
Auto jest super i silnik wszystko rekompensuje na lepszej drodze ale chciałem Was zapytać może tych co mają ten sam silnik 1.8 180KM i felgi 17 cali lub 18 cali jak się jeździ na tym zawieszeniu sportowym na felgach 17 cali i oponach 225/45/R17 bo jeżeli to trochę polepszy to chyba zamienię te piękne lanserskie 18 na bardziej przyjazne 17 bo szkoda trochę zawieszenia i może to polepszy komfort
napiszcie proszę czy to pomoże czy przy tym zawieszeniu 1.8 180KM to bez różnicy czy 17 czy 18 i tak będzie tak samo twardo
a może jest jakiś inny sposób aby zawieszenie nie było takie twarde co nie pozbawi mnie 4 lat gwarancji
poradźcie coś z góry dzięki pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Reklama

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Vampire1984 » 22 kwietnia 2014, 07:36

Powiem tak w swojej mam 17tki i tez wersje FR i przy wolnej jezdzie czuje nawet male nierownosci. Najbardziej optymalne opony to sa chyba 205/55/16 no ale przy takich oponach samochod srednio wyglada:D.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez wodzik » 22 kwietnia 2014, 08:10

...a na 16" chyba nie sprzedają tej wersji.
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Vampire1984 » 22 kwietnia 2014, 08:18

No nie ale nikt nie broni Ci ich zalozyc z wersji Style;)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez daniel28 » 22 kwietnia 2014, 09:23

Wyjechałem z salonu na 18 na drugi dzień wystawiłem je na allegro :-) również dla mnie za twardo. Kupiłem 17 jest dużo lepiej nie tłucze tak na dołach . Istotne są również opony są miękkie i twarde jak szukasz troche więcej komfortu polecam felgi 17 plus dunlop sport max. Auto będzie troche pływać na tych oponach ale coś za coś
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez SauronRzeznik » 22 kwietnia 2014, 10:28

Mam FR na 17-tkach, wersja 140 KM. Jest twardo, ale bez przesady. Jak na obnizone i utwardzone zawieszenie, to auto wszystkie nierownosci pokonuje cicho i spokojnie, choc oczywiscie czuc dziury. Nie mam niestety porownania z 18-tkami, ale - wg mnie - wygladaja o niebo lepiej.

Aha, i co pisal przedmowca - troche zalezy tez od opon. Na 17-tkach w standardzie mam Bridgestone Turanzy, ktore wg testow sa dosyc miekkie (i co za tym idzie, szybko sie zuzywaja).
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez opst » 22 kwietnia 2014, 11:40

Zimę przejeździłem na zimowych 16" 205/55 - pełny komfort - choć kierownica jak dla mnie kręciła się ciut za lekko.
Po zmianie na 17" - kierownica ok - komfort... odczuwalnie niższy...
opony - Bridgestone Turanza (made in Poland :) )
Zobacz Profil
opst
Stella +
Stella +
 
Posty: 61
Dołączył(a): 18 stycznia 2014, 14:50
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1.4.fr
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Zix » 22 kwietnia 2014, 14:13

Kupiłeś auto z utwardzonym (w stosunku do se) zawieszeniem to się nie dziw.
Moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. U mnie w A4 z zawieszeniem S4 nie widzę specjalnie różnicy między 18, a 17“. Na zimówkach 16" faktycznie jest bardziej komfortowo, ale i tak wolę 18.
Moja rada - daj sobie trochę czasu. Na 17" może być ciut lepiej, ale czy warto? 16" w takim aucie to zbrodnia imo. ;)
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: twardość zawieszenia

Postprzez chlorek » 22 kwietnia 2014, 14:52

nie przesadzajmy, seryjne zawieszenie nie jest twarde nawet sport :-P
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez sajcom » 22 kwietnia 2014, 17:11

Moim zdaniem na nasze polskie "drogi" chociaż jest coraz lepiej, wydaje mi się że max to 17" -takie też ja posiadam. Myślałem też nad 18" ale dałem sobie spokój,koledzy wybili mi to z głowy. Nowa cupra w serii ma 18", za dopłatą 19" i co wtedy?

-- 22 kwietnia 2014, 17:11 --

Moim zdaniem na nasze polskie "drogi" chociaż jest coraz lepiej, wydaje mi się że max to 17" -takie też ja posiadam. Myślałem też nad 18" ale dałem sobie spokój,koledzy wybili mi to z głowy. Nowa cupra w serii ma 18", za dopłatą 19" i co wtedy?
Była
vectra b 2,0 16v 136KM zielony
jest
seat leon III FR 1,4 122KM grafit
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sajcom
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 19:44
Lokalizacja: Glogów
Auto: Leon III FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez szczepan » 22 kwietnia 2014, 18:09

Vampire1984 napisał(a):Powiem tak w swojej mam 17tki i tez wersje FR i przy wolnej jezdzie czuje nawet male nierownosci. Najbardziej optymalne opony to sa chyba 205/55/16 no ale przy takich oponach samochod srednio wyglada:D.
Średnio tzn jak. Odpowiednie proporcje - mówi Ci to coś.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez sajcom » 22 kwietnia 2014, 19:07

Ja mam stalówki na zimę z oponami 205/55/16 i wygląda to jeszcze w miarę - to jest minimum moim zdaniem, ale widziałem też w leonie 15 - to już mi nie pasuje opona wtedy 195/65/15 lipa
Była
vectra b 2,0 16v 136KM zielony
jest
seat leon III FR 1,4 122KM grafit
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
sajcom
Stella +
Stella +
 
Posty: 50
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 19:44
Lokalizacja: Glogów
Auto: Leon III FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 22 kwietnia 2014, 19:59

Najbardziej chodzi mi o to czy jak zmienię z 18 na 17 to poprawi się choć trochę komfort i o ile będzie przyjemniej jechać po słabych drogach
Pogorszenie wyglądu jestem w stanie przecierpieć bo jak jadę to go z zewnątrz nie widzę :cfaniak:
Czy jeszcze ktoś miał taką sytuację jak ja w tym modelu i zmiana 18 na 17 pomogła w komforcie jazdy? :dres:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez chlorek » 22 kwietnia 2014, 20:03

Piters82 napisał(a):zmiana 18 na 17 pomogła

nadal nie będziesz zadowolony :-P
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Quarien » 22 kwietnia 2014, 20:48

Nie wiem jak jest na osiemnastkach, ale dla mnie nawet na moich 17 jest twardo. Znaczy, w momencie kiedy jadę na normalnej drodze jest naturalnie spoko. W innym wypadku... powiedzmy, że doskonale wiem, gdzie znajdują się studzienki kanalizacyjne na drodze ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Quarien
Sport
Sport
 
Posty: 275
Dołączył(a): 9 stycznia 2014, 11:09
Auto: Cupra 280
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Vampire1984 » 22 kwietnia 2014, 21:53

szczepan napisał(a):
Vampire1984 napisał(a):Powiem tak w swojej mam 17tki i tez wersje FR i przy wolnej jezdzie czuje nawet male nierownosci. Najbardziej optymalne opony to sa chyba 205/55/16 no ale przy takich oponach samochod srednio wyglada:D.
Średnio tzn jak. Odpowiednie proporcje - mówi Ci to coś.

Tak mowi brakowalo mi tego slowa dzieki za poprawienie:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez omar » 23 kwietnia 2014, 14:03

Witam,
właśnie wróciłem z pierwszej trasy ok 530 km, i napiszę iż jestem pozytywnie zaskoczony.
Mimo twardszego zawieszenia FR - 17 cali, nie wybija zębów może nie jest super komfortowe ale mimo belki super się prowadzi i trzyma mocno
w zakrętach. W porównaniu do mojego poprzedniego auta c 4 który wybierał nierówności prawie po królewsku, chociaż czasami też było słychać pracę zawieszenia daje Leonowi 100 punktów więcej.
xxxxxxxx edit chlorek - temat nie jest o spalaniu
Nic nie trzeszczy stęka.
Oby tak dalej :aniol:
PZDR.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
omar
Stella +
Stella +
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2 marca 2014, 18:48
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez piotrek84 » 23 kwietnia 2014, 20:57

xxxxx edit chlorek
Ja przejechalem do tej pory 6000km w miesiac po oderaniu auta. Autostrady w super komforcie ale na drogach lokalnych roznie....plomb z zebow nie wybija ale poznalem wszystkie studzienki i laty na asfalcie :) jednak na 18 bym sie nie zdecydowal w mojej FRce. Plusem jest, ze zawieszenie pracuje cicho :-D
Zobacz Profil
piotrek84
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 6 marca 2014, 20:11
Lokalizacja: Wroclaw
Region: dolnośląskie
Auto: leon 5f fr
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez BP+ » 23 kwietnia 2014, 20:58

Jeżdżę na 17 i zawieszenie nie jest miękkie ale wydaje mi się wygodne. Większość pisze że ma Bridgestone, ja dostałem na Michelin, to też może mieć znaczenie. Czym mniejsza felga tym większa wysokość opony więc będzie bardziej miękko, zmiana z 18 na 17, czy 17 na 16 będzie zauważalna. Ale zawieszenie jest sportowe więc limuzyny z auta nie zrobisz. :mrgreen:
Zobacz Profil
BP+
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22 lutego 2014, 09:11
Auto: leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 23 kwietnia 2014, 21:03

Chodzi mi tylko żeby przy wolnej prędkości nie waliło tak na minimalnych dołkach łatach lub przy studzienkach wiadomo ze można je odczuć ale takie walnięcia przy tej prędkości to tragedia aż strach ze się wszystko rozleci czy na 17 też tak macie ? czy jest lepiej?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez piotrek84 » 23 kwietnia 2014, 21:11

Piters82 napisał(a):Chodzi mi tylko żeby przy wolnej prędkości nie waliło tak na minimalnych dołkach łatach lub przy studzienkach wiadomo ze można je odczuć ale takie walnięcia przy tej prędkości to tragedia aż strach ze się wszystko rozleci czy na 17 też tak macie ? czy jest lepiej?


Na 17 Pirelli tak nie mam. Czuje, slysze ale fotel jeszcze amortyzuje :) na bruku zwalniam, nie chce dostac choroby morskiej...
Zobacz Profil
piotrek84
Stella +
Stella +
 
Posty: 52
Dołączył(a): 6 marca 2014, 20:11
Lokalizacja: Wroclaw
Region: dolnośląskie
Auto: leon 5f fr
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez BP+ » 23 kwietnia 2014, 21:14

Nie wiem jak jest na 18, u mnie na 17 jest OK. Jedynie na przejazdach kolejowych trochę tłucze.
Zobacz Profil
BP+
Stella
Stella
 
Posty: 19
Dołączył(a): 22 lutego 2014, 09:11
Auto: leon
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 24 kwietnia 2014, 17:33

Jutro zmieniam na 17 cali z oponami 225 45 17 zobaczymy jaki będzie rezultat jak lepiej to będę miał na sprzedanie te felgi z oponami z pierwszego zdjęcia :-D Dam znać jak wrażenia z jazdy pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez psiko » 24 kwietnia 2014, 18:21

Mam czwarte auto na 18 i nie rozumiem waszych problemów.
Mam dcc i moim zdaniem jest miękko.
W Altei mialem twardsze zawieszenie i brakuje mi jego :-)
Trzeba było zamówić sobie dcc na komfort jest strasznie
miękko nawet na 18.
Obrazek

Była Cupra :-( Altea XL :-( Leon ST FR :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
psiko
Sport
Sport
 
Posty: 450
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 12:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW B7 Variant
Silnik: turbo diesel inny

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 25 kwietnia 2014, 19:00

Witam ja już na nowych felgach 17 cali oryginalne Seatowskie 7.5 s 17 ET51 i oponach Dunlop SP Sport Bluresponse 225/45R17 94 W. Rożnica jest jak dla mnie wielka na plus oczywiście. Wiadomo że zawieszenie jest twarde i nadal takie zostało ale nie wali już tak na dziurach na przejazdach na studzienkach i łatach asfaltu spokojnie można jechać po kiepskiej drodze oczywiście duże dziury nadal trzeba omijać ale to już sporadyczne a wcześniej omijałem każdą studzienkę bo się bałem o felgi i zawieszenie teraz jest luzik i jakieś walnięcie to zdarza się bardzo sporadycznie przy szybszej jeździe jestem bardzo zadowolony z tej zmiany dla mnie bez porównania na plus może to też to że opony są bardziej miękkie bo niby tylko 1 rozmiar felgi a ile daje w końcu można szybciej pojechać na słabszej drodze i nie trzeba jechać jak na traktorze :mrgreen: Jak ktoś mówi że dla niego nie ma różnicy czy 17 czy 18 to albo ma jakieś super zawieszenie komfortowe albo ściemnia bo na naszym zawieszeniu FR różnica jest duża przynajmniej jak dla mnie. Tak na marginesie lepiej się auto zbiera na 17 i zużycie paliwa troszkę spadło :brawo: tylko wygląd się pogorszył ale coś za coś
xxxxx edit chlorek - temat jest o twardości zawieszenia a nie o felgach
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez nitro1989 » 27 kwietnia 2014, 09:20

u mnie w leonie 2 na 18 jest lepszy komfort niz w leonie 1 na 17 moze to zaleta miekkich opon ale ogolnie nie ma tragedi,a przy 17 tez trzeba uwazac na dziury bo latwo jest pokrzywic felgi
CODZIENNIE TRZEBA STARAĆ SIĘ WYKRACZAĆ POZA SWOJE MOŻLIWOŚCI...
2008-2011 Renault Megane coupe 1.6 było...
2011-??? Seat leon 1M 1.9tdi jest....
2014-??? Seat leon 1P 1.9 tdi po chipie jest...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
nitro1989
Stella +
Stella +
 
Posty: 42
Dołączył(a): 15 marca 2014, 09:50
Auto: SEAT LEON 2
Silnik: BKC 1.9

Re: twardość zawieszenia

Postprzez chlorek » 27 kwietnia 2014, 19:44

ludzie temat jest o twardości zawieszenia. Nie ile kosztują opony, felgi. Ponadto dla ofert sprzedaży jest odpowiedni wątek.
Sprzątam tu ostatni raz a potem zamykam.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Rado28 » 11 maja 2014, 13:46

"Standardem w wersji FR jest też zmodyfikowane zawieszenie – obniżone o 15 mm oraz utwardzone o 20%. "

Tak jest napisane w teście AutoCentrum : http://www.autocentrum.pl/testy/leon-14 ... -za-40-km/
Zobacz Profil
Rado28
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2012, 12:28
Auto: Leon 1M 2003r.
Silnik: BCB 1.6

Re: twardość zawieszenia

Postprzez rafko1 » 11 maja 2014, 20:03

Mój styl ładnie tłumi nierówności i zęby są całe ta opcja na pewno jest na polskie drogi .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 12 maja 2014, 18:36

Właśnie mam porównanie bo mam 1.8 fr a jeździłem 3 dni jako zastępczym autem leonem 1,4 140km style na felgach 16 205/55/16 jest bez porównania niebo a ziemia style mięciutki jak łóżko a fr na 17 twardo i mniej wygodnie. Ale ja taki właśnie chciałem miał być sportowy a ten style jest to takie "zwykłe auto" według mnie nie ma tego czegoś tej iskry ale to tylko moje zdanie. Ja bym się nie zamienił na 1,4 style ani 1,4 fr pozostanę przy swoim niewygodnym :dres: a miny lansujących się właścicieli BMW jak zostają daleko w tyle bezcenne :cfaniak: a za paliwo zapłacisz kartą... :mrgreen: pozdrowionka
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez rafko1 » 12 maja 2014, 19:06

Ja osobiście za leona nie dał bym więcej niż dałem. Wybrałem mniej sztywną i z większym prześwitem opcję .Dobrze wiemy jakie są drobi.Fr jest OK a tym bardziej 1.8 --tym autem super się jeździ po autostradach
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 12 maja 2014, 19:12

No to fakt masz rację każdy ma takiego jakiego chciał i ja to szanuję. Przy tym zawieszeniu fr na naszych drogach gorszych szybciej się pojedzie wersja style sprawdziłem to osobiście swoim tak szybko tam nie pojadę bo bym coś urwał :roll: Ale na lepsze drogi i autostrady lepszy FR. Można pojechać o wiele szybciej nie czując tego. Pozdro
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez rafko1 » 12 maja 2014, 19:30

Zawieszenie w nowym samochodzie jest sztywniejsze zobaczysz jaj przejedziesz 30000 dobije się i ułoży :3majsie:

xxx - edit chlorek - nic nie wnosi do tematu
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez daniel28 » 12 maja 2014, 19:46

Właśnie to zależy co kto lubi ,dla mnie fr pływa jak ponton :-D ,rozglądam się powoli za sprężynami już coś tam jest na allegro
Zobacz Profil
daniel28
TopSport
TopSport
 
Posty: 1016
Dołączył(a): 24 listopada 2013, 20:33
Auto: 5F 1.8 + Yamaha fz6
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez rafko1 » 12 maja 2014, 19:59

u ciebie daniel28 jest inne zawieszenie w moim jest z tłu belka przy pokonywaniu zakrętów z większą szybkością lekko go wynosi fr 1.8 ma wielki plus :brawo:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 21 września 2014, 12:14

wszystko się wyjaśniło od czego było tak twarde zawieszenie padniecie ze śmiechu
z przodu nie były wyjęte wkładki transportowe z przednich sprężyn wszyscy w serwisie byli w szoku i nie wiedzieli jak to się stało
nawet powiedzieli że można było przez to mieć wypadek lub wypaść z drogi przy większej prędkości
teraz jest już super idealnie nie potrzebnie zmieniłem te felgi z 18 na 17 jak ktoś też tak ma to radzę sprawdzić czy wyjęli mu wkładki transportowe pozdrawiam
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Vampire1984 » 21 września 2014, 12:28

Te wkładki widać normalnie gołym okiem na sprężynach?
Ja bym jeszcze reklamował na Twoim miejscu sprężyny bo na pewno miały jakiś wpływ na ich żywotność lub skuteczność tłumienia jak się ogólnie jeździ.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Piters82 » 21 września 2014, 16:01

Nie widać ich chyba że się troszkę podniesie na podnośniku lub głęboko włoży rękę. W sumie krótko z nimi jeździłem sprężyny i całe zawieszenie sprawdzili i wszystko było spoko wiec nie było sensu reklamować ale niesmak pozostaje :-|

-- 21 września 2014, 16:01 --

Teraz jazda jest przyjemna jak dla mnie ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Piters82
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 marca 2014, 20:16
Auto: Seat Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: twardość zawieszenia

Postprzez Raynold » 22 września 2014, 19:31

Dobre, wkładki transportowe. Mam 18" i w porównaniu z laguną II 16" jest ogromna różnica w tzw. miękkosci jazdy. jest jednak coś więcej, samochód zachowuje się jakbybył przyklejony do drogi, a w lagunie trudno było wyczuć kiedy dokładnie odpływa. Zmuszony już byłem do gwałtownych manewrów z lekkim bocznym poślizgiem, gdy niezbyt zdecydowany kierowca zajechał mi drogę, także stabilnośc trakcji jest tu co najmniej zadowalająca. Kusi mnie by potestować samochodzik na torze (i siebie też;)), wtedy dokładnie można wyczuć maszynę i nauczyć się de facto jeździć.

Komfort komfortem (to mocno subiektywne), bezpieczeństwo jest wazniejsze. Niestety nie uświadczam łask DCC, no ale wybierałem samochód z dostępnych na rynku, nie zaś poprzez konfigurator. Dla tych którzy sa niezdecydowani, polecam własnie DCC, ew. wcześniej jazdy próbne z salonu (jeżeli ktokolwiek bedzie miał taki pojazd na stocku)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez karpiuldz » 15 maja 2017, 10:33

Czy ktoś wie jakie opony zakładają teraz na 18 calowe felgi do silnika 1.8 TSI. Czy to są takie same opony jak do 1.4??
Zobacz Profil
karpiuldz
Stella +
Stella +
 
Posty: 70
Dołączył(a): 11 marca 2017, 08:33
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez Fredi88 » 15 maja 2017, 10:50

Podejrzewam, że zakładają co mają pod ręką... Ja trafiłem akurat na Bridgestone Potenza... niestety :roll: Cholernie głośne opony...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Fredi88
Sport
Sport
 
Posty: 344
Dołączył(a): 4 czerwca 2016, 19:06
Lokalizacja: Hönigsberg - Austria
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szadubaba » 15 maja 2017, 11:34

Niestety po fl zakladaja te gowniane Bridgestone Potenza nadal. Bylem w weekend i na placu patrzylem co maja auta na 18" zalozone - wlasnie te gowna.

Leon krolem wyciszenia nie jest a te Bridgestone sa niestety glosne :( te opony co nizej podalem i ktore widzialem sa przeicwienstwiem - cichutkie.

Na 17" widzialem Dunlop Sport Maxx RT2
Zobacz Profil
szadubaba
Sport
Sport
 
Posty: 564
Dołączył(a): 9 lutego 2017, 18:29
Auto: Cupra 300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez trezor » 15 maja 2017, 11:48

A wiecie co może zakładają na 19''?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez jepek » 15 maja 2017, 12:07

U mnie Continental
Zobacz Profil
jepek
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 7 listopada 2016, 17:16
Lokalizacja: Szczecin
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez michal84 » 15 maja 2017, 12:26

Ja trafiłem rok temu w 1.8 na bridgestone, biły, wyważanie nic nie dawało, do tego makaron w zakrętach, sprzedałem po 2 mcach męczarni i kupiłem inne..
Zobacz Profil
michal84
Signo
Signo
 
Posty: 157
Dołączył(a): 24 stycznia 2014, 21:28
Auto: Leon 5F FR MY2016
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez szyszek » 15 maja 2017, 12:38

trezor napisał(a):A wiecie co może zakładają na 19''?

Dwa miechy temu dostalem na Pirelii P0
Zobacz Profil
szyszek
Stella
Stella
 
Posty: 24
Dołączył(a): 31 sierpnia 2016, 11:58
Auto: cupra
Silnik: CJXA 2.0

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez goth73 » 15 maja 2017, 12:52

Ja na 17'' dostałem Bridgestone Turanza i tez cholernie głośne
Zobacz Profil
goth73
Stella
Stella
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7 lutego 2017, 09:11
Auto: Leon 5F Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez trezor » 15 maja 2017, 12:56

Continental, czy Pirelli byłyby ok. Mam nadzieję, że coś z tego będzie, a nie Bridgestone.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez Cobra_o7o » 15 maja 2017, 18:24

Ja też mam Pirelii P0 i jak dla mnie to zbyt ciche one nie są. Wcześniej jeździłem na Yokohama Parada Spec 2 i była bez porównania cichsza. Tylko że w innym samochodzie, co też może mieć znaczenie - na korzyść Leona bo IMHO jest lepiej wyciszony, co natomiast może być potwierdzeniem że Pirelii P0 ciche nie są.
Zobacz Profil
Cobra_o7o
Sport
Sport
 
Posty: 615
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 07:30
Lokalizacja: śląska
Auto: odrzutowe
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Twardość zawieszenia

Postprzez trezor » 15 maja 2017, 18:34

Akurat hałas nie jest dla mnie najważniejszym parametrem opony. Raz jeździłem na Bridgestone i jakoś mi nie podeszły. Najbardziej lubię GoodYear F1, ale w Seacie nigdy o nich nie słyszałem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
trezor
Sport
Sport
 
Posty: 628
Dołączył(a): 25 marca 2017, 17:38
Auto: C300
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Następna strona

Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości