Strona 1 z 2

Twardość zawieszenia

PostNapisane: 21 kwietnia 2014, 22:43
przez Piters82
Witam w końcu odebrałem mojego leona 5F FR
1.8 TSI 180KM
manual
felgi 18 cali
opony 225/40/R18 92Y, extra load, Bridgestone Potenza S001
Obrazek
Obrazek
W tej wersji Leon ma chyba troszkę twardsze i obniżone zawieszenie
Auto jest super ale na nasze drogi jest bardzo mało komfortowe dziury, studzienki i jakieś łaty na drogach to masakra chyba ze się jedzie 20km/h a taka jazda czasami jest nieco niebezpieczne takie omijanie wszystkiego
pomijam już bycie wyprzedzanym na takich drogach przez jakieś złomy :evil:
Auto jest super i silnik wszystko rekompensuje na lepszej drodze ale chciałem Was zapytać może tych co mają ten sam silnik 1.8 180KM i felgi 17 cali lub 18 cali jak się jeździ na tym zawieszeniu sportowym na felgach 17 cali i oponach 225/45/R17 bo jeżeli to trochę polepszy to chyba zamienię te piękne lanserskie 18 na bardziej przyjazne 17 bo szkoda trochę zawieszenia i może to polepszy komfort
napiszcie proszę czy to pomoże czy przy tym zawieszeniu 1.8 180KM to bez różnicy czy 17 czy 18 i tak będzie tak samo twardo
a może jest jakiś inny sposób aby zawieszenie nie było takie twarde co nie pozbawi mnie 4 lat gwarancji
poradźcie coś z góry dzięki pozdro

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 07:36
przez Vampire1984
Powiem tak w swojej mam 17tki i tez wersje FR i przy wolnej jezdzie czuje nawet male nierownosci. Najbardziej optymalne opony to sa chyba 205/55/16 no ale przy takich oponach samochod srednio wyglada:D.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 08:10
przez wodzik
...a na 16" chyba nie sprzedają tej wersji.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 08:18
przez Vampire1984
No nie ale nikt nie broni Ci ich zalozyc z wersji Style;)

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 09:23
przez daniel28
Wyjechałem z salonu na 18 na drugi dzień wystawiłem je na allegro :-) również dla mnie za twardo. Kupiłem 17 jest dużo lepiej nie tłucze tak na dołach . Istotne są również opony są miękkie i twarde jak szukasz troche więcej komfortu polecam felgi 17 plus dunlop sport max. Auto będzie troche pływać na tych oponach ale coś za coś

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 10:28
przez SauronRzeznik
Mam FR na 17-tkach, wersja 140 KM. Jest twardo, ale bez przesady. Jak na obnizone i utwardzone zawieszenie, to auto wszystkie nierownosci pokonuje cicho i spokojnie, choc oczywiscie czuc dziury. Nie mam niestety porownania z 18-tkami, ale - wg mnie - wygladaja o niebo lepiej.

Aha, i co pisal przedmowca - troche zalezy tez od opon. Na 17-tkach w standardzie mam Bridgestone Turanzy, ktore wg testow sa dosyc miekkie (i co za tym idzie, szybko sie zuzywaja).

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 11:40
przez opst
Zimę przejeździłem na zimowych 16" 205/55 - pełny komfort - choć kierownica jak dla mnie kręciła się ciut za lekko.
Po zmianie na 17" - kierownica ok - komfort... odczuwalnie niższy...
opony - Bridgestone Turanza (made in Poland :) )

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 14:13
przez Zix
Kupiłeś auto z utwardzonym (w stosunku do se) zawieszeniem to się nie dziw.
Moim zdaniem jest to kwestia przyzwyczajenia. U mnie w A4 z zawieszeniem S4 nie widzę specjalnie różnicy między 18, a 17“. Na zimówkach 16" faktycznie jest bardziej komfortowo, ale i tak wolę 18.
Moja rada - daj sobie trochę czasu. Na 17" może być ciut lepiej, ale czy warto? 16" w takim aucie to zbrodnia imo. ;)

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 14:52
przez chlorek
nie przesadzajmy, seryjne zawieszenie nie jest twarde nawet sport :-P

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 17:11
przez sajcom
Moim zdaniem na nasze polskie "drogi" chociaż jest coraz lepiej, wydaje mi się że max to 17" -takie też ja posiadam. Myślałem też nad 18" ale dałem sobie spokój,koledzy wybili mi to z głowy. Nowa cupra w serii ma 18", za dopłatą 19" i co wtedy?

-- 22 kwietnia 2014, 17:11 --

Moim zdaniem na nasze polskie "drogi" chociaż jest coraz lepiej, wydaje mi się że max to 17" -takie też ja posiadam. Myślałem też nad 18" ale dałem sobie spokój,koledzy wybili mi to z głowy. Nowa cupra w serii ma 18", za dopłatą 19" i co wtedy?

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 18:09
przez szczepan
Vampire1984 napisał(a):Powiem tak w swojej mam 17tki i tez wersje FR i przy wolnej jezdzie czuje nawet male nierownosci. Najbardziej optymalne opony to sa chyba 205/55/16 no ale przy takich oponach samochod srednio wyglada:D.
Średnio tzn jak. Odpowiednie proporcje - mówi Ci to coś.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 19:07
przez sajcom
Ja mam stalówki na zimę z oponami 205/55/16 i wygląda to jeszcze w miarę - to jest minimum moim zdaniem, ale widziałem też w leonie 15 - to już mi nie pasuje opona wtedy 195/65/15 lipa

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 19:59
przez Piters82
Najbardziej chodzi mi o to czy jak zmienię z 18 na 17 to poprawi się choć trochę komfort i o ile będzie przyjemniej jechać po słabych drogach
Pogorszenie wyglądu jestem w stanie przecierpieć bo jak jadę to go z zewnątrz nie widzę :cfaniak:
Czy jeszcze ktoś miał taką sytuację jak ja w tym modelu i zmiana 18 na 17 pomogła w komforcie jazdy? :dres:

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 20:03
przez chlorek
Piters82 napisał(a):zmiana 18 na 17 pomogła

nadal nie będziesz zadowolony :-P

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 20:48
przez Quarien
Nie wiem jak jest na osiemnastkach, ale dla mnie nawet na moich 17 jest twardo. Znaczy, w momencie kiedy jadę na normalnej drodze jest naturalnie spoko. W innym wypadku... powiedzmy, że doskonale wiem, gdzie znajdują się studzienki kanalizacyjne na drodze ;)

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 kwietnia 2014, 21:53
przez Vampire1984
szczepan napisał(a):
Vampire1984 napisał(a):Powiem tak w swojej mam 17tki i tez wersje FR i przy wolnej jezdzie czuje nawet male nierownosci. Najbardziej optymalne opony to sa chyba 205/55/16 no ale przy takich oponach samochod srednio wyglada:D.
Średnio tzn jak. Odpowiednie proporcje - mówi Ci to coś.

Tak mowi brakowalo mi tego slowa dzieki za poprawienie:)

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 14:03
przez omar
Witam,
właśnie wróciłem z pierwszej trasy ok 530 km, i napiszę iż jestem pozytywnie zaskoczony.
Mimo twardszego zawieszenia FR - 17 cali, nie wybija zębów może nie jest super komfortowe ale mimo belki super się prowadzi i trzyma mocno
w zakrętach. W porównaniu do mojego poprzedniego auta c 4 który wybierał nierówności prawie po królewsku, chociaż czasami też było słychać pracę zawieszenia daje Leonowi 100 punktów więcej.
xxxxxxxx edit chlorek - temat nie jest o spalaniu
Nic nie trzeszczy stęka.
Oby tak dalej :aniol:
PZDR.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:57
przez piotrek84
xxxxx edit chlorek
Ja przejechalem do tej pory 6000km w miesiac po oderaniu auta. Autostrady w super komforcie ale na drogach lokalnych roznie....plomb z zebow nie wybija ale poznalem wszystkie studzienki i laty na asfalcie :) jednak na 18 bym sie nie zdecydowal w mojej FRce. Plusem jest, ze zawieszenie pracuje cicho :-D

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 20:58
przez BP+
Jeżdżę na 17 i zawieszenie nie jest miękkie ale wydaje mi się wygodne. Większość pisze że ma Bridgestone, ja dostałem na Michelin, to też może mieć znaczenie. Czym mniejsza felga tym większa wysokość opony więc będzie bardziej miękko, zmiana z 18 na 17, czy 17 na 16 będzie zauważalna. Ale zawieszenie jest sportowe więc limuzyny z auta nie zrobisz. :mrgreen:

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 21:03
przez Piters82
Chodzi mi tylko żeby przy wolnej prędkości nie waliło tak na minimalnych dołkach łatach lub przy studzienkach wiadomo ze można je odczuć ale takie walnięcia przy tej prędkości to tragedia aż strach ze się wszystko rozleci czy na 17 też tak macie ? czy jest lepiej?

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 21:11
przez piotrek84
Piters82 napisał(a):Chodzi mi tylko żeby przy wolnej prędkości nie waliło tak na minimalnych dołkach łatach lub przy studzienkach wiadomo ze można je odczuć ale takie walnięcia przy tej prędkości to tragedia aż strach ze się wszystko rozleci czy na 17 też tak macie ? czy jest lepiej?


Na 17 Pirelli tak nie mam. Czuje, slysze ale fotel jeszcze amortyzuje :) na bruku zwalniam, nie chce dostac choroby morskiej...

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 23 kwietnia 2014, 21:14
przez BP+
Nie wiem jak jest na 18, u mnie na 17 jest OK. Jedynie na przejazdach kolejowych trochę tłucze.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 24 kwietnia 2014, 17:33
przez Piters82
Jutro zmieniam na 17 cali z oponami 225 45 17 zobaczymy jaki będzie rezultat jak lepiej to będę miał na sprzedanie te felgi z oponami z pierwszego zdjęcia :-D Dam znać jak wrażenia z jazdy pozdro

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 24 kwietnia 2014, 18:21
przez psiko
Mam czwarte auto na 18 i nie rozumiem waszych problemów.
Mam dcc i moim zdaniem jest miękko.
W Altei mialem twardsze zawieszenie i brakuje mi jego :-)
Trzeba było zamówić sobie dcc na komfort jest strasznie
miękko nawet na 18.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 25 kwietnia 2014, 19:00
przez Piters82
Witam ja już na nowych felgach 17 cali oryginalne Seatowskie 7.5 s 17 ET51 i oponach Dunlop SP Sport Bluresponse 225/45R17 94 W. Rożnica jest jak dla mnie wielka na plus oczywiście. Wiadomo że zawieszenie jest twarde i nadal takie zostało ale nie wali już tak na dziurach na przejazdach na studzienkach i łatach asfaltu spokojnie można jechać po kiepskiej drodze oczywiście duże dziury nadal trzeba omijać ale to już sporadyczne a wcześniej omijałem każdą studzienkę bo się bałem o felgi i zawieszenie teraz jest luzik i jakieś walnięcie to zdarza się bardzo sporadycznie przy szybszej jeździe jestem bardzo zadowolony z tej zmiany dla mnie bez porównania na plus może to też to że opony są bardziej miękkie bo niby tylko 1 rozmiar felgi a ile daje w końcu można szybciej pojechać na słabszej drodze i nie trzeba jechać jak na traktorze :mrgreen: Jak ktoś mówi że dla niego nie ma różnicy czy 17 czy 18 to albo ma jakieś super zawieszenie komfortowe albo ściemnia bo na naszym zawieszeniu FR różnica jest duża przynajmniej jak dla mnie. Tak na marginesie lepiej się auto zbiera na 17 i zużycie paliwa troszkę spadło :brawo: tylko wygląd się pogorszył ale coś za coś
xxxxx edit chlorek - temat jest o twardości zawieszenia a nie o felgach

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 27 kwietnia 2014, 09:20
przez nitro1989
u mnie w leonie 2 na 18 jest lepszy komfort niz w leonie 1 na 17 moze to zaleta miekkich opon ale ogolnie nie ma tragedi,a przy 17 tez trzeba uwazac na dziury bo latwo jest pokrzywic felgi

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 27 kwietnia 2014, 19:44
przez chlorek
ludzie temat jest o twardości zawieszenia. Nie ile kosztują opony, felgi. Ponadto dla ofert sprzedaży jest odpowiedni wątek.
Sprzątam tu ostatni raz a potem zamykam.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 11 maja 2014, 13:46
przez Rado28
"Standardem w wersji FR jest też zmodyfikowane zawieszenie – obniżone o 15 mm oraz utwardzone o 20%. "

Tak jest napisane w teście AutoCentrum : http://www.autocentrum.pl/testy/leon-14 ... -za-40-km/

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 11 maja 2014, 20:03
przez rafko1
Mój styl ładnie tłumi nierówności i zęby są całe ta opcja na pewno jest na polskie drogi .

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 12 maja 2014, 18:36
przez Piters82
Właśnie mam porównanie bo mam 1.8 fr a jeździłem 3 dni jako zastępczym autem leonem 1,4 140km style na felgach 16 205/55/16 jest bez porównania niebo a ziemia style mięciutki jak łóżko a fr na 17 twardo i mniej wygodnie. Ale ja taki właśnie chciałem miał być sportowy a ten style jest to takie "zwykłe auto" według mnie nie ma tego czegoś tej iskry ale to tylko moje zdanie. Ja bym się nie zamienił na 1,4 style ani 1,4 fr pozostanę przy swoim niewygodnym :dres: a miny lansujących się właścicieli BMW jak zostają daleko w tyle bezcenne :cfaniak: a za paliwo zapłacisz kartą... :mrgreen: pozdrowionka

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 12 maja 2014, 19:06
przez rafko1
Ja osobiście za leona nie dał bym więcej niż dałem. Wybrałem mniej sztywną i z większym prześwitem opcję .Dobrze wiemy jakie są drobi.Fr jest OK a tym bardziej 1.8 --tym autem super się jeździ po autostradach

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 12 maja 2014, 19:12
przez Piters82
No to fakt masz rację każdy ma takiego jakiego chciał i ja to szanuję. Przy tym zawieszeniu fr na naszych drogach gorszych szybciej się pojedzie wersja style sprawdziłem to osobiście swoim tak szybko tam nie pojadę bo bym coś urwał :roll: Ale na lepsze drogi i autostrady lepszy FR. Można pojechać o wiele szybciej nie czując tego. Pozdro

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 12 maja 2014, 19:30
przez rafko1
Zawieszenie w nowym samochodzie jest sztywniejsze zobaczysz jaj przejedziesz 30000 dobije się i ułoży :3majsie:

xxx - edit chlorek - nic nie wnosi do tematu

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 12 maja 2014, 19:46
przez daniel28
Właśnie to zależy co kto lubi ,dla mnie fr pływa jak ponton :-D ,rozglądam się powoli za sprężynami już coś tam jest na allegro

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 12 maja 2014, 19:59
przez rafko1
u ciebie daniel28 jest inne zawieszenie w moim jest z tłu belka przy pokonywaniu zakrętów z większą szybkością lekko go wynosi fr 1.8 ma wielki plus :brawo:

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 21 września 2014, 12:14
przez Piters82
wszystko się wyjaśniło od czego było tak twarde zawieszenie padniecie ze śmiechu
z przodu nie były wyjęte wkładki transportowe z przednich sprężyn wszyscy w serwisie byli w szoku i nie wiedzieli jak to się stało
nawet powiedzieli że można było przez to mieć wypadek lub wypaść z drogi przy większej prędkości
teraz jest już super idealnie nie potrzebnie zmieniłem te felgi z 18 na 17 jak ktoś też tak ma to radzę sprawdzić czy wyjęli mu wkładki transportowe pozdrawiam

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 21 września 2014, 12:28
przez Vampire1984
Te wkładki widać normalnie gołym okiem na sprężynach?
Ja bym jeszcze reklamował na Twoim miejscu sprężyny bo na pewno miały jakiś wpływ na ich żywotność lub skuteczność tłumienia jak się ogólnie jeździ.

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 21 września 2014, 16:01
przez Piters82
Nie widać ich chyba że się troszkę podniesie na podnośniku lub głęboko włoży rękę. W sumie krótko z nimi jeździłem sprężyny i całe zawieszenie sprawdzili i wszystko było spoko wiec nie było sensu reklamować ale niesmak pozostaje :-|

-- 21 września 2014, 16:01 --

Teraz jazda jest przyjemna jak dla mnie ;)

Re: twardość zawieszenia

PostNapisane: 22 września 2014, 19:31
przez Raynold
Dobre, wkładki transportowe. Mam 18" i w porównaniu z laguną II 16" jest ogromna różnica w tzw. miękkosci jazdy. jest jednak coś więcej, samochód zachowuje się jakbybył przyklejony do drogi, a w lagunie trudno było wyczuć kiedy dokładnie odpływa. Zmuszony już byłem do gwałtownych manewrów z lekkim bocznym poślizgiem, gdy niezbyt zdecydowany kierowca zajechał mi drogę, także stabilnośc trakcji jest tu co najmniej zadowalająca. Kusi mnie by potestować samochodzik na torze (i siebie też;)), wtedy dokładnie można wyczuć maszynę i nauczyć się de facto jeździć.

Komfort komfortem (to mocno subiektywne), bezpieczeństwo jest wazniejsze. Niestety nie uświadczam łask DCC, no ale wybierałem samochód z dostępnych na rynku, nie zaś poprzez konfigurator. Dla tych którzy sa niezdecydowani, polecam własnie DCC, ew. wcześniej jazdy próbne z salonu (jeżeli ktokolwiek bedzie miał taki pojazd na stocku)

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 10:33
przez karpiuldz
Czy ktoś wie jakie opony zakładają teraz na 18 calowe felgi do silnika 1.8 TSI. Czy to są takie same opony jak do 1.4??

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 10:50
przez Fredi88
Podejrzewam, że zakładają co mają pod ręką... Ja trafiłem akurat na Bridgestone Potenza... niestety :roll: Cholernie głośne opony...

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 11:34
przez szadubaba
Niestety po fl zakladaja te gowniane Bridgestone Potenza nadal. Bylem w weekend i na placu patrzylem co maja auta na 18" zalozone - wlasnie te gowna.

Leon krolem wyciszenia nie jest a te Bridgestone sa niestety glosne :( te opony co nizej podalem i ktore widzialem sa przeicwienstwiem - cichutkie.

Na 17" widzialem Dunlop Sport Maxx RT2

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 11:48
przez trezor
A wiecie co może zakładają na 19''?

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 12:07
przez jepek
U mnie Continental

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 12:26
przez michal84
Ja trafiłem rok temu w 1.8 na bridgestone, biły, wyważanie nic nie dawało, do tego makaron w zakrętach, sprzedałem po 2 mcach męczarni i kupiłem inne..

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 12:38
przez szyszek
trezor napisał(a):A wiecie co może zakładają na 19''?

Dwa miechy temu dostalem na Pirelii P0

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 12:52
przez goth73
Ja na 17'' dostałem Bridgestone Turanza i tez cholernie głośne

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 12:56
przez trezor
Continental, czy Pirelli byłyby ok. Mam nadzieję, że coś z tego będzie, a nie Bridgestone.

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 18:24
przez Cobra_o7o
Ja też mam Pirelii P0 i jak dla mnie to zbyt ciche one nie są. Wcześniej jeździłem na Yokohama Parada Spec 2 i była bez porównania cichsza. Tylko że w innym samochodzie, co też może mieć znaczenie - na korzyść Leona bo IMHO jest lepiej wyciszony, co natomiast może być potwierdzeniem że Pirelii P0 ciche nie są.

Re: Twardość zawieszenia

PostNapisane: 15 maja 2017, 18:34
przez trezor
Akurat hałas nie jest dla mnie najważniejszym parametrem opony. Raz jeździłem na Bridgestone i jakoś mi nie podeszły. Najbardziej lubię GoodYear F1, ale w Seacie nigdy o nich nie słyszałem.