Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą części.

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą części.

Postprzez Vampire1984 » 17 lipca 2014, 15:44

Zadałem oto takie pytania kilku serwisom w Polsce jak i Centrali w Warszawie(która do dziś nie odpisała)
Kod: Zaznacz cały
1. Czy jest możliwość oraz jaki jest koszt dołożenia Systemu Kontroli Odstępu, bez lub z Aktywnym Tempomatem w ASO?
2. Czy jest możliwość oraz jaki jest koszt domyślnego wyłączenia systemu Start/Stop przy uruchomieniu silnika? W obecnej chwili, przy włączeniu zapłonu, ten system jest zawsze włączony, gdzie za każdym razem, muszę go ręcznie wyłączać.
3. Czy jest możliwość oraz jaki jest koszt zamiany kierownicy, na taką którą posiadają roczniki 2015(grubszy wieniec, przez co lepiej się ją trzyma)?
4. Czy jest możliwość oraz jaki jest koszt zamiany układu hamulcowego z wersji 1.8 w ASO, bez utraty gwarancji?
5. Czy jest możliwość włączenia wyświetlania znaków drogowych, które są rozpoznawane przez kamerę od systemu Lane Assist i wyświetlane na wyświetlaczu komputera pokładowego, w ASO?
6. Czy jest możliwość włączenia doświetlania zakrętów w ASO?
7. Czy jest możliwość włączenia trybu Welcome Mode w ASO?
8. Czy jest możliwość wymiany głośników(te same parametry techniczne, ale firm np. Sony, Pioneer, itp.) w drzwiach na inne w ASO(jaka cena takiej wymiany) lub we własnym zakresie, bez utraty gwarancji?
9. Czy można zamontować kamerę cofania i połączyć ją z systemem OPS, tak by przy wrzucaniu wstecznego biegu w OPS, wyświetlał mi się obraz z kamery, wraz z wizualizacja, tak by działało, to jak na tym filmiku na podzespołach VW:
http://www.youtube.com/watch?v=qptv9-pp2aA
w ASO bez utraty gwarancji i jaki byłby koszt takiej przeróbki, jak zrobił to właściciel Leona w wyżej wspomnianym filmiku?

Odpowiedz
2. Nie można wyłączyć „ na stałe” START-STOP-u(grozi utratą gwarancji).
3. Kierownica- nie wiemy czy jest możliwa do wymiany, ale w okresie gwarancji nasz serwis się tego nie podejmie.
6. Doświetlanie zakrętów poprzez halogeny jest w standardzie, trzeba tylko ustawić światła na światła mijania.

Na resztę pytań zapraszają mnie do serwisu, podpięcie pod komputer oraz elektryk musiałby zajrzeć i ocenić czy da się czy się nie da:). A więc jest chęć współpracy, szkoda tylko, że mam do nich tak daleko.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Zix » 17 lipca 2014, 17:12

Ciekawe co jakbym udzkodził kierownicę i chciał wymienić, np pies by ją pogryzł. Musi być przecież taka opcja.
Leon ST FR TDI 184 DSG viewtopic.php?f=91&t=45699
Obrazek
Zobacz Profil
Zix
Sport
Sport
 
Posty: 579
Dołączył(a): 26 marca 2014, 19:28
Lokalizacja: Silesia
Auto: Leon ST FR 184
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 lipca 2014, 17:15

No to ASO się tego nie podejmie akurat, może inne tak, czekam na odpowiedź od innych.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Thriade » 17 lipca 2014, 18:18

Vampire1984 napisał(a):6. Doświetlanie zakrętów poprzez halogeny jest w standardzie, trzeba tylko ustawić światła na światła mijania.

Hmm chyba chodziło im o to, że muszą się świecić światła mijania, a nie, że muszą być ustawione ręcznie. Bo u mnie doświetlenie działa nawet jak światła mijania święcą w trybie auto.
Zobacz Profil
Thriade
Stella +
Stella +
 
Posty: 82
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 22:19
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 lipca 2014, 19:02

U mnie teraz też, bo moje aso to już ustawilo przy ostatniej wizycie i chodziło o wyjaśnienie tej kwestii dla innych, którym aso nie chce włączyć
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Raynold » 19 lipca 2014, 07:17

Vampire1984 napisał(a):Zadałem oto takie pytania kilku serwisom w Polsce jak i Centrali w Warszawie(która do dziś nie odpisała)
[size=125][code]
1. Czy jest możliwość oraz jaki jest koszt dołożenia Systemu Kontroli Odstępu, bez lub z Aktywnym Tempomatem w ASO?


ad 1. 2 Aso mi odmówiły, w jednym nawet próbowali analizować kontaktując się z centralą importera (ale nie producentem). Jak rozumiem masz na myśli dołozenie radaru. Można powiedzieć, że mechanicy/elektrycy dopiero uczą się obsługi tego samochodu, jeżeli czegoś nie ma w procedurze, to tego nie zrobią.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez grzelmo » 19 lipca 2014, 11:30

Vampire1984 napisał(a):.. i Centrali w Warszawie(która do dziś nie odpisała)

kolego od kiedy Centrala SEATA jest w Warszawie?! chyba ktoś ma nieaktualne dane - od 06.2013 Centrala jest w Poznaniu na Krańcowej (tam gdzie siedzibę ma importer, czyli VGP...)

koledzy zrozumcie jedną rzecz - LEON 5F to nie LEON 1M, czy 1P - tu na modyfikacje trzeba poczekać! wiele zmian jest bardziej skomplikowanych niż w poprzednikach ze względu na inne kodowanie i tu niespodzianka - nowy ODIS (lepsza wersja VASa) skanuje system w poszukiwaniu modyfikacji - dlatego przynajmniej na razie odradzam chiptuning, czy większe zmiany w konfiguracji (rzecz jasna za doświetlanie zakrętów nikt głowy nie urwie, ale za welcome mode kto wie :D )
Zobacz Profil
grzelmo
Stella +
Stella +
 
Posty: 54
Dołączył(a): 5 lutego 2014, 22:45
Auto: Leon 5F ST FR
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 19 lipca 2014, 11:42

Z ta centrala w Wawie to zalozylem ze tak jest:)
Doświetlanie zakrętów zrobili mi w Słupsku już wcześniej jak pisałem, ale te pytania są nie tylko dla mnie, ale dla innych użytkowników forum którzy są ciekawi dołożenia, wymiany, podmiany itd i kosztów z tym związanych
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez bob » 21 lipca 2014, 16:35

Część z Was ma rację,mianowicie wszystkie modyfikacje, które nie są zatwierdzone przez GWARANTA a robione w serwisach mogą zostać później uznane za przyczynę ewentualnej usterki, co w razie potencjalnej naprawy niestety, ale naraża nas na koszty.
Wiele było pisania na temat zmian lub ulepszeń i ich wpływu na gwarancję. Wielu pytało się w ASO co jeżeli ... Po kilku takich rozmowach mam wrażenie, że nikt z obsługi w serwisach nie przeczytał gwarancji, walą różne farmazony aż ziemniaki gniją w piwnicy.. A taką mała kilkustronicową książeczkę otrzymuje przy zakupie auta każdy z nas. Jak byk jest napisane, że GWARANT nie przyjmuje odpowiedzialności za modyfikacje, zmiany lub montaż wyposażenia na które to nie wydał zgody!!!! np pkt 6, 8 i 10 gwarancji co to oznacza? Że jeżeli grzebano i wygrzebano doświetlanie zakrętów lub ustawiono tryb powitania, zamontowano alarm niefabryczny, czujniki cofania , przyciemniono szyby, przy wymianie oleju zastosowano inny filtr oleju niż zalecany lub inny olej, to po gwarancji-jeżeli te działania spowodowały awarie czegoś tam.
I teraz dochodzimy do momentu zastanawiania się jak daleko może pójść odmowa dokonania naprawy gwarancyjnej po tych zmianach lub modyfikacjach itp? Raz może to nie mieć znaczenia a innym razem może być duży problem, na tłumaczenie: bo przecież ASO to zamontowało, będzie odpowiedz : my nie wyraziliśmy na to zgody. No i lipa. Dlatego z modyfikacjami lub dodatkami to ostrożnie. Ja mam tego trochę ale liczę, że nic złego się nie stanie ( może naiwnie bo to przecież VAG?).
No chyba ,żeby mieć "papier od gwaranta".
Co ciekawe w gwarancji jest również mowa o przeglądach okresowych ASO.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bob
Stella +
Stella +
 
Posty: 92
Dołączył(a): 11 maja 2014, 07:49
Auto: ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 16 sierpnia 2014, 09:33

Odpowiedzi z
Autoryzowany Serwis Obsługi Seat,
CENTRUM POZNAŃ,
ul. Kowalewicka 3c,
60-002 Poznań-Komorniki.

Ad 1 nie ma możliwości domontowania tempomatu z kontrolą odstępu , ponieważ brak rozbudowanej instalacji samochodu do podłączenia radaru oraz moduł zarządzania wnętrzem, który steruje tym systemem nie jest dostosowany do takiego rozbudowania .
Ad 2 system start/stop jest uruchomiony fabrycznie i nie ma możliwości wyłączenia go całkowicie, tylko czasowo przez kierowcę
Ad 3 brak możliwości zweryfikowania czy kierownica od nowszego modelu ma takie samo mocowanie. Jest to zmiana kompletacji fabrycznej auta, co również wiąże się z utrata gwarancji
Ad 4 brak możliwości zmiany układu hamulcowego, jakakolwiek ingerencja powoduje natychmiastową utratę gwarancji
Ad 5 nie ma możliwości włączenia wyświetlania znaków, system Lane Assist dotyczy tylko kontroli czy pojazd jest na planowanym torze jazdy
Ad 6 model Leon FR nie posiada systemu doświetlania zakrętów oraz brak jego uruchomienia
Ad 7 system Welcome Mode dotyczy tylko samochodu Leon i Ibiza Cupra , brak możliwości uruchomienia tej funkcji w innych modelach .
Ad 8 wymiana głośników na inne niż fabryczne, tylko po okresie gwarancji .
Ad 9 nie spotkaliśmy się z problemami w funkcjonowaniu skrzyni biegów oraz mechanizmu sprzęgła
Ad 10 system kamery cofania połączonej z funkcja OPS jest dostępny tylko w modelu Alhambra
Ad 11 lista numerów VIN jest dostępna tylko i wyłącznie dla stacji serwisowych . Pana samochód ta kampanie ma już wykonaną.

Konkretne odpowiedzi ale dwie błędne. Może powiedzieć ta osoba, która ma wyświetlanie znakow drogowych czy ma tylko lane assist czy coś jeszcze?
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Neverenough » 16 sierpnia 2014, 11:19

Typowy bełkot doradcy serwisowego, który swoje niekompetencje zasłania utratą gwarancji :) Szkoda słów...
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez bmelon » 16 sierpnia 2014, 11:34

Zastanawia mnie kwestia wykonania niektórych modyfikacji przez ASO a utratą gwarancji. Np. Tryb welcom jeśli ASO to uruchomiło a gwarant może na podstawie tego odmówić napraw gwarancyjnych to czy za każdą modyfikacją i zmiana należy zwracać się do gwaranta choć tak naprawdę ASO działa w jego imieniu.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
bmelon
Sport
Sport
 
Posty: 540
Dołączył(a): 1 lipca 2014, 08:27
Auto: Leon ST
Silnik: benzyna 1.8

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez psiko » 16 sierpnia 2014, 14:23

To jest dramat. Ludzie narzekali na Iberie. Zobaczcie
temat o mojej Altei. Prawie wszystko zrobione w ASO.
Nikt nie mówił że się nie da i nie straszyli utratą gwarancji.

viewtopic.php?f=34&t=33225
Obrazek

Była Cupra :-( Altea XL :-( Leon ST FR :-(
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
psiko
Sport
Sport
 
Posty: 450
Dołączył(a): 7 czerwca 2007, 12:31
Lokalizacja: Warszawa
Auto: VW B7 Variant
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 16 sierpnia 2014, 14:28

Dramat i tragedia. Nadaje się to tylko do tvn turbo i ogólnie do tvn i telewizji oraz gazet moto...
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez pinkibass » 16 sierpnia 2014, 17:00

Ale ze co ma sie nadawać do telewizji?
Zamówiłeś auto z konkretnym wyposażeniem i je dostałeś.

A to ze producent nie pozwala na aktywację dodatkowych opcji ekstra choć sa obecne ( bo rezerwuje je sobie do aut bardziej "prestiżowej" marki - czyt. Audi ) to juz tylko i wyłącznie jego sprawa. I żadna telewizja nie ma nic do tego - nie zapłaciłems wiec nie masz.

Pomijam kwestie doswietlania zakrętów, bo faktycznie w katalogu jest a fizycznie nie działa.

Oczywiście fajnie byłoby to wszystko włączyć, ale według prawa wszytko jest ok
Zobacz Profil
pinkibass
Sport
Sport
 
Posty: 857
Dołączył(a): 17 kwietnia 2014, 06:16
Lokalizacja: W-wa
Auto: Leon 5F FR 1.4 140KM
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Neverenough » 16 sierpnia 2014, 17:33

To nie producent tylko brak chęci oraz kompetencji ASO... Panowie muszą się nauczyć obsługi serwisowej nowych aut a to może trochę potrwać :wink:

Poruszany temat Welcome Mode i odpowiedź elektryka z ASO, który mówi o poważnej ingerencji w sterownik samochodu - to jest śmiechu warte...

Nie dajcie zarobić autoryzowanym serwisom i w takich kwestiach korzystajcie z renomowanych tunerów/mechaników, którzy wiedzą jak ogarnąć błahe modyfikacje w autach z grupy VAG.

Pozdr.
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 16 sierpnia 2014, 17:55

Chodziło mi głownie o to że jedno ASO mówi A drugie B a trzecie C czyli że da się włączyć. Niekompetencja, niespójność polityki i egzekwowania zasad. Ja mam powierzyc ASO samochod za prawie 100 tys zl skoro taka niekompetencja jest w serwisach? To smiechu warte. Tak samo jak przyznawanie autoryzacji serwisowi który serwisuje fiata alfa romeo isuzu oraz seata...szkoda ze nie poprosili o bmw i subaru do kompletu. Jak może to świadczyć o profesjonalizmie mechaników. Dziś samochody to nie lata 80 i 90te, że jeden naprawi większość samochodu
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez szczepan » 16 sierpnia 2014, 18:49

Ja stoję na stanowisku, że jeżeli się dostaje dokładnie taki samochód jaki się chciało (zamówiło) to bicie piany na temat możliwich modyfikacji i stawianie zarzutów dostawcy, że czegoś nie chce właczyć a może, jest nie na miejscu. Każdy jak chce to niech se włącza co tylko potrafi ale niech nie szuka jelenia na którego można zwalić odpowiedzialność w sytuacjach krytycznych kiedy np. pada pytanie prokuratora czy może w tym samochodzie ktoś majstrował mimo, że fabrycznie pewne funkcje były nieaktywne lub podzespoły inne.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez wodzik » 17 sierpnia 2014, 10:01

@Szczepan: :brawo: Popieram!
Będziesz Miał Wydatki

Obrazek
Zobacz Profil
wodzik
Signo
Signo
 
Posty: 186
Dołączył(a): 5 stycznia 2014, 19:31
Auto: X3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 sierpnia 2014, 10:23

A co ma w sytuacjach krytycznych zagrażających bezpieczeństwu włączenie Welcome Mode oraz doświetlania zakrętów? Hmm to ciekawa odpowiedz taka sama jak włączenie WM zagraża oświetleniu i niszczy żarówki. Proszę Cie bylem w swoim ASO 3x i nie poradzili sobie z trzeszczącymi plastikami, dwa razy bylem u nich na to samo wiec czy takie aso jest warte autoryzacji? Fakt faktem dostałem odpowiedz z centrum seata z formularzem skargi i jak nadal nie będą sobie radzili z tym z czym przyjeżdżam to złoże owa skargę na nich(plastiki, metaliczny stuk przy puszczaniu sprzęgła, hacząca skrzynia biegów), bo coś takiego mi właśnie zasugerowali.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Neverenough » 17 sierpnia 2014, 10:42

Kolegę to z prokuratorem ostro fantazja poniosła :wink: Nie dajmy się zwariować....
Zobacz Profil
Neverenough
Stella +
Stella +
 
Posty: 65
Dołączył(a): 30 czerwca 2014, 20:31
Lokalizacja: Trójmiasto
Auto: Leon FR 5F +
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez szczeslaw » 17 sierpnia 2014, 15:29

Niestety Szczepan ma trochę racji.
Pamiętajcie że:
a) ubezpieczalnie szukają KAŻDEGO pretekstu, żeby nie wypłacić odszkodowania
b) Polska to chore państwo, w którym zawsze musi być winny. Jeżeli w sytuacji ekstremalnej prokurator będzie mógł zwalić winę na kogoś, kto dokonał przeróbek w samochodzie, to na pewno to zrobi. W końcu liczy mu się to potem do statystyk i do premii.
Oczywiście mała jest szansa, że ktoś nawet sprawdzi, czy welcome mode był włączony i czy zrobiła to fabryka. Ale już ingerencja w układ hamulcowy i zmiana rozmiaru tarcz? To jest dla nich doskonały pretekst.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 sierpnia 2014, 16:40

Akurat o zmianie układu hamulcowego pisałem ze nie chcą wymienić(co nie znaczy, że to zrobię by utracić gwarancję), choć przed sadem dałoby się udowodnić, że wydajniejszy układ hamulcowy jest lepszy niż ten gorszy lub nie miał on żadnego wpływu na tam wypadek czy usterkę.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez rafko1 » 17 sierpnia 2014, 17:25

Serwis będzie się wymigiwał od jakichkolwiek zmian .Ja osobiście nie ryzykowałbym . Lepiej jeździć tym co fabryka dała . Mam za sobą takie przejścia. :beksa:
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Raynold » 17 sierpnia 2014, 17:33

Panowie, autoryzacja polega na tym, że serwis wykonuje naprawy wg procedur. Jeżeli procedura mówi (przesadzam), że w przypadku uszkodzenia kabelka, trzeba wymienić silnki, to to zrobią nie zależnie od tego czy wynik wymiany wyeliminuje usterkę/awarię. Naprawiając/modyfikując samochody na własną rękę w okresie gwarancji, ryzykują utratę autoryzacji i tego nie zaryzyjuje żaden serwis. Mowa o sporych pieniądzach.

Jeżeli nie ma procedury (np. instalacja radaru), to tego się nie podejmą.

Czy ogólnie mogą wykonywać naprawy nieautoryzowane, nie znam umów, do pewnego stopnia zapewne tak, ale tutaj bardziej liczyłoby się słowo prawnika niż mechanika.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez rafko1 » 17 sierpnia 2014, 17:52

Przyznaje koledze rację serwis nie będzie ingerował w tak skomplikowane i kosztowne zmiany .
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
rafko1
Sport
Sport
 
Posty: 378
Dołączył(a): 10 stycznia 2014, 19:15
Lokalizacja: KR
Auto: SEAT LEON 5F STYLE
Silnik: benzyna 1.4

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 sierpnia 2014, 18:22

Chyba rozjaśniłeś. A szkoda, że nie mają takich procedur, zapewne tylko fabryka lub jakaś centrala, bo z chęcią wymienił bym układ hamulcowy na ten z 1.8 albo z cupry
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Raynold » 17 sierpnia 2014, 18:42

Jeżeli nie szkoda Ci potencjalnej gwarancji, to możesz robić poza ASO. Tylko tutaj drobna uwaga, model jest w PL dość nowy i rynek będzie się rozkręcał przez parę lat (modyfikacje etc.), teraz jeżeli już ktoś to robi, to moim zdaniem jeszcze eksperymentuje.

Odnośnie ASO, warto jeszcze pamiętać że praktycznie każdy warsztat to *niezalezna* osobowość prawna (odrębna firma), autoryzacja jest umową pomiędzy producentem (albo jego przedstawicielem na kraj - importerem). Z racji tego, że to ASO mogą mieć dostęp do materiałów, do których nie mają dostępu warsztaty "wójka Edka", tym samym niewykluczone jest to, że w niektórych przypadkach łatwiej im będzie wykonać szersze modyfikacje. Czy to zrobią to już zupełnie inna kwestia związana z polityką danego warsztatu, umiejętnościami i konkretna umową (której nie znam). Dla przykładu w temacie radaru jedno ASO odpowiedziało coś w stylu nie bo nie. W innym kombinowali, kontaktowali się z importerem (szukali informacji), niestety nie znaleźli. To nie jest ten poziom, że oni eksperymentuja z nowymi metodami naprawiania samochodów, ASO działa bardziej na zasadzie:
a) wymiana części, określają co jest uszkodzone (wg procedur) i co należy wymienić, Ty kupujesz te części (możesz dostarczyć swoje)
b) usługa wymiany, także zgodnie z procedurami.

Co do zasady nie ma procedur na naprawę komponentów samochodu (być może z jakimiś wyjątkami), generalnie samochody się naprawia poprzez to co wyżej, czyli wymiany całych komponentów.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 sierpnia 2014, 19:29

Nie mam zamiaru rezygnować z gwarancji to jedno, dwa kredytowa umowa wymaga posiadanie gwarancji.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez szczepan » 17 sierpnia 2014, 19:53

Vampire1984 napisał(a):Akurat o zmianie układu hamulcowego pisałem ze nie chcą wymienić(co nie znaczy, że to zrobię by utracić gwarancję), choć przed sadem dałoby się udowodnić, że wydajniejszy układ hamulcowy jest lepszy niż ten gorszy lub nie miał on żadnego wpływu na tam wypadek czy usterkę.
A chciałbyś jechać za takim wydajniejszym, który nagle zaczyna hamować aby nie przejechać kota. Kot uratowany. Co z samochodem, jego kierowcą bo walisz mu w tył a co z Twoim samochodem i z Tobą. Pomijam winę ale bez modyfikacji być może ginie tylko kot. Na każdą sprawę można " patrzeć" z różnych stron.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 17 sierpnia 2014, 20:30

Takim tokiem myślenia można wywnioskować wszyscy jeździjmy na hamulcach z malucha. Zanim odwrócę tego kota powiem, że hamulce w grupie vw są jednymi z najlepszych i hamujemy dużo lepiej niż większość uczestników, nie tylko przez hamulce, ale i dobre z małym przebiegiem opony. Ktoś tu wspomniał, że FRka trzymała się w deszczu świetnie, a inni pływali, ale to nie przez zawieszenie, a opony.
Odwracając chciałbyś przejechać kogoś lub kogoś uderzyć, bo zatrzymałeś się 2-3 lub 4 metry dalej? A nie utrzymanie bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu jest wina tego z tyłu, nie z przodu. Trza się trzymać w odpowiedniej odległości jak widzisz dobry samochód i umieć ocenić swoje oraz samochodu możliwości zatrzymania, a nie bezmyślnie jak ja to widzę trzymać się 1-2 metry od mojego zderzaka.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez szczeslaw » 17 sierpnia 2014, 20:35

@szczepan, tu akurat podałeś przykład "od czapy". A czym różni się Leon 5F 1.8, z większymi hamulcami zamontowanymi w fabryce, od 5F 1.4, z tymi samymi hamulcami zamontowanymi poza nią? Różnica w masie jest pomijalna, więc oba zahamują mniej więcej tak samo. Mogą się jeszcze różnić kapciami, ale akurat wszystkie FR wychodzą na 225/45/17.
Skoro takie hamulce mogą być montowane fabrycznie, to po prostu widząc Leona 5F, zwiększ dystans, bo nie wiesz jaki ma silnik, więc i nie wiesz jakie ma hamulce ;) Może poza Cuprą - tam widzisz napis na klapie, więc wiesz, czego się spodziewać. Z drugiej strony jak widzisz napis na klapie, to jedziesz za blisko :D
Na taką sytuację jest jedna rada: ZACHOWAJ BEZPIECZNĄ ODLEGŁOŚĆ, bo nigdy nie wiesz, jakie hamulce i opony ma gość przed Tobą. Proste.

Odnośnie modyfikacji i ASO, to sprawa nie jest taka prosta. ASO nie zawsze trzyma się procedur. Powiedziałbym nawet, że w bardzo wielu przypadkach się ich nie trzyma. Jednak boją się robić takie modyfikacje, bo skoro producent ich zabrania, a oni to zrobią, to mogą stracić autoryzację. Tego by nie chcieli. Wystarczy, że klient pojedzie do innego serwisu, a tam stwierdzą modyfikację i zapytają "kto to Panu zrobił" (a na pewno zapytają). Klient odpowie, że ASO XYZ i już serwis ma problemy. Kto by chciał ryzykować w takiej sytuacji. Po gwarancji pewnie będą do tego podchodzić bardziej liberalnie.
Ogólnie ASO nie różnią się za bardzo od innych serwisów poza tym, że mają dostęp do materiałów producenta, szkoleń, sprzętu i mogą wykonywać naprawy gwarancyjne (no dobra - różnią się też cenami, ale mówimy o sprawach technicznych ;) ). Jeżeli producent przewiduje wymianę silnika, przy uszkodzeniu jakiegoś kabelka, to na gwarancji wymienią silnik - co im zależy, skoro i tak płaci producent? Ale już po gwarancji wymienią kabelek, bo nie są idiotami i wiedzą, że jak krzykną klientowi 20 tysiecy za naprawę kabelka, to ten już nigdy do nich nie wróci.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Gecon » 17 sierpnia 2014, 22:11

szczepan napisał(a):A chciałbyś jechać za takim wydajniejszym, który nagle zaczyna hamować


Powiem Ci tyle: Jadąc autostradą w Niemczech (tempomat 170 km/h) jakiś poje..... wyprzedził mnie BMW i nagle hebel, ja hamując aby nie wjechać mu w dupę od razu usłyszałem pisk opon i w cale nie wciskałem mocno pedału hamulca, w moim Style z DSG heble są brzytwa i podejrzewam że nie odbiegają od FRki.

-- 17 sierpnia 2014, 22:11 --

A jak chcesz sobie zwiększyć siłę natężenia hamowania to VCDS w łapę i bez problemu.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez komoornik » 17 sierpnia 2014, 22:20

Wyprzedził Cie z prawej czy z lewej strony?
Zobacz Profil
komoornik
Sport
Sport
 
Posty: 206
Dołączył(a): 9 marca 2014, 08:36
Auto: Golf 7.5 1.5 TSI
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Gecon » 17 sierpnia 2014, 22:48

Po wewnętrznośrodkowym pasie pod prąd.
Zobacz Profil
Gecon
Sport
Sport
 
Posty: 447
Dołączył(a): 5 marca 2014, 22:02
Auto: 5F DSG Style
Silnik: turbo diesel inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez szczepan » 19 sierpnia 2014, 16:31

Oczywiście macie rację. Zapytać jednak należy dlaczego producent różnicuje hamulce między np. 1,4 a 1,8 bo na pewno nie ma takiego widzi mi się. Kolejne pytanie czy np. 1,4 jest homologowany z hamulcami wzmocnionymi. Nie trzeba chyba wyjaśniać co to znaczy. Wydaje mi się, że dokonując zmian komponentów które mają wpływ na trakcję trzeba mieć pełną świadomość że bez szczegółowych badań (homologacja, dopuszczenie) nie mamy zielonego pojęcia jaki jest ich faktyczny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji.
Zobacz Profil
szczepan
Sport
Sport
 
Posty: 423
Dołączył(a): 16 maja 2005, 20:57
Lokalizacja: Śląsk
Auto: 1.4 TSI ST XCELLENCE
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 19 sierpnia 2014, 16:43

1.2(86,110), 1.4(125,150), 1.6(90,105),2.0(150) - waga 1188-1335 - hamulce 288/253
1.8(180),2.0(184) - waga 1310-1390 - hamulce 312/272.
Racja więcej ważą, ale w tym wypadku 2.0 i 1.6(105) DSG, powinni też dać 312, bo waga powyżej 1300, a mają 288.
Ale ok koniec tematu o hamulcach, napisali że nie można, trudno zmienię po gwarancji lub po spłacie kredytu.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Raynold » 19 sierpnia 2014, 17:59

Odnośnie hamulców, niezależnie od średnicy tarcz, zacisków etc., dla danego samochodu (ciężar) i opon jest minimalna droga hamowania, poniżej której nie zejdziesz. Raz mi się zdarzyło ostre hamowanie na "autostradzie" (typowe - prawy pas jadą 80-90 i zajeżdzają lewy). Nie było to jeszcze maksimum i nie odczuwałem by włączył się ABS. Nie mam wiedzy i nie wiem czy poza konstruktorami albo osobami testującymi samochody ktoś ma, czy w tym konkretnym modelu wieksze tarcze mogą coś dać poza efektem wizualnym.

Dla mnie zdecydowanie bardziej wartościową funkcją jest radar i połączony z nim osprzęt typu awaryjne hamowanie, aktywny tempomat. To że nie powinien robić tego wójek Edek i to, że ktoś musi wziąć odpowiedzialność za instalacje jest dość oczywiste. System awaryjnego hamowania sam może Ci gwałtownie zachamować, co się stanie gdy zrobi to w wyniku nieprawidłowego montazu? Mnie aż dziwi, że fabrycznie instaluje się wyłącznie jeden radar.

Summa Sumarum przy modernizacjach układu jezdnego, hamulcowego
- pod uwagę bierzesz bezpieczenstwo (aczkolwiek przy zwiększonych tarczach zastanowiłbym się nad sensownością, ew poszukał źródeł które to uzasadnią)
- zgodność z prawem, homologacja. Tak homologuje się samochody nawet w całości zbudowane od podstaw i tacy ludzie są w PL.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 19 sierpnia 2014, 19:25

Większe tarcze nie tylko, bo muszą być grubsze plus inne zaciski hamulców(brake pads), najlepiej inne przewody hamulcowe w stalowym oplocie plus lepszy płyn hamulcowy(dot-4), który będzie wytrzymywać większe temperatury wrzenia.
Dla mnie i tak czujność, myślenie, utrzymywanie odpowiedniej odległości i przede wszystkim przewidywanie tego co jest z przodu i domyślanie się co inni mogą zrobić i jak nas zaskoczyć, jest najważniejsze.
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez szczeslaw » 19 sierpnia 2014, 19:59

Vampire1984, sorki, muszę ;)
Brake Pad - klocek
Brake disk - tarcza
Brake caliper - zacisk

Większe tarcze to również zaciski i dostosowane do nich klocki. Przewody powinny pasować, a płynu zmieniać nie trzeba - większy hamulec przy tej samej masie samochodu mniej się nagrzeje i szybciej się schłodzi (w tych samych warunkach i przy tych samych prędkościach).
Generalnie przyjęło się, że im większa moc, tym większe hamulce. I nie chodzi różnicę w masie samochodu, a TYLKO o różnicę w mocy i wynikającą z niej różnicę w prędkości maksymalnej (np. Leon 5F 225 km/h dla 1.8 i 202 km/h dla 1.4 122 KM). Przy niższych prędkościach nie ma to de facto znaczenia (1.8 na hamulcach z 1.4 hamowałoby praktycznie tak samo jak 1.4, jeżeli mówimy o normalnej jeździe, a nie jeździe z prędkościami bliskimi maksymalnym).
Hamulce w Leonie 1.4 są więcej niż wystarczające i o ile ktoś nie jeździ na czas na torach, to nie widzę żadnego sensu dla takiej modyfikacji. Na pewno nie dla normalnej, codziennej eksploatacji.

Edit: jeszcze co do płynu. Raczej ciężko Ci będzie zagotować DOT 4 na seryjnych klockach i tarczach i przy normalnej jeździe. Wsadź sobie tarcze i klocki sportowe i zacznij jeździć po torze, to wtedy taki np. DOT 5.1 nabierze sensu. Na serii prędzej hamulce przestaną hamować przez zjawisko fadingu, niż zagotowanie płynu.
Zobacz Profil
szczeslaw
Sport
Sport
 
Posty: 580
Dołączył(a): 30 kwietnia 2014, 08:23
Auto: Leon 5F FR 122 KM
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Vampire1984 » 19 sierpnia 2014, 20:09

Spoko zapomniałem kurde jak jest po polsku pad i pomieszałem pady z caliperami czyli klocki z zaciskami:D.
Tak masz racje i to co piszesz, też wiem tyle, że ja mam małą obsesje na pkt hamulców:) Mogę mieć 80KM w samochodzie, ale hamulce muszą być "far far away" od możliwości samochodu:)
Był: Toyota Yaris FL 1.0, Toyota Corolla IX 1.4, Honda Accord VII FL 2.0, Leon 5F 1.4 viewtopic.php?f=91&t=55743
Jest: MB A250 4M viewtopic.php?f=34&t=67730
|
My other car, would be a Jet Fighter
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Vampire1984
Cupra
Cupra
 
Posty: 2085
Dołączył(a): 11 lutego 2014, 15:27
Lokalizacja: Północ
Region: zachodniopomorskie
Auto: MB A250 4M W177
Silnik: CJXA 2.0

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez SDeba » 20 sierpnia 2014, 22:18

Swoją drogą, skoro temat szedł już na hamulce... Czy jak "pokatujecie" swojego Leona (w moim przypadku zwykłe heble z 1.4 FR), to hamulce mocno się nagrzewają? Jak dojadę do garażu i idę otworzyć bramę, to ciepło bucha z kilku metrów, a czasami nawet delikatnie czuć woń spalenizny... Macie tak?
Zobacz Profil
SDeba
Stella +
Stella +
 
Posty: 85
Dołączył(a): 21 lutego 2014, 16:44
Auto: Leon FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Pytania do ASO w związku z opcjami, wymianą/podmianą czę

Postprzez Raynold » 21 sierpnia 2014, 07:08

To normalne. Hamując praktycznie cała energia kinetyczna samochodu zamieniana jest w ciepło, a te w zdecydowanej większości gromadzi się na układzie hamulcowym (tarcze, klocki, zaciski i wszystko co w otoczeniu połączone przewodnikiem cieplnym)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Raynold
Sport
Sport
 
Posty: 273
Dołączył(a): 17 czerwca 2014, 18:55
Auto: Leon FR DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość