Strona 1 z 2
Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
13 września 2014, 20:37
przez ACextreme
Witam,
Jestem na etapie zamawiania samochodu z produkcji.
Jeździłem 1.4 TSI 140KM FR - wrażenia bardzo pozytywne, lecz mogę, więc i chciałbym więcej.
Jestem bardzo mocno zainteresowany silnikiem 1.8TSI, lecz obecnie jeszcze nie miałem okazji nim jeździć - nigdzie w salonie na miejscu takiego do jazdy nie mają, lecz czekam aż pożyczą w jednym z nich od znajomego klienta na chwilę.
Zawieszenie - w 1.4TSI na 17" kołach komfort był na dobrym poziomie.
Wymyśliłem sobie jednak, że ideałem byłaby wersja 1.8TSI na kołach 18" lub ewentualnie na seryjnych 17", jeśli na większych komfort byłby tragiczny. I tutaj jest problem - samochód ma służyć także rodzinie i nie chciałbym non stop jeździć w minimalnym komforcie.
Tyle co się dowiedziałem, to że w 1.8TSI zawieszenie jest trwardsze/sztywniejsze serynie niż w 1.4TSI. Lecz do 1.8TSI można dokupić właśnie DCC, dzięki któremu to systemowi mamy sportowe zawieszenie gdy chcemy, a w miarę komfortowe gdy przestawimy tryb.... lecz to teoria, gdyż nikt z kim rozmawiałem w salonach takim zestawieniem nie jeździł

Pytanie do forumowiczów - miał ktoś okazję obcować z 1.8TSI + DCC? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.
Generalnie nie chcę kupować samochodu za 100k w ciemno, aby się nie okazało że komfortu zupełnie brak. W ostateczności wezmę 1.4TSI z wszystkimi wybranymi dodatkami poza zawieszeniem DCC.
PS. dla porównania komfortu - teraz jeżdżę Astrą J 1.4T 140km z belką na tyle - komfort wyższy, lecz ze sportowymi odczuciami w porównaniu do Leona prawie nie ma Astra do czynienia. Mimo to czuć, że zawieszenie z tyłu nie jest jakoś super komfortowe.
Pozdrawiam
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
13 września 2014, 21:00
przez KAI
Kolego, skąd jesteś? DCC nie mam, ale 1.8 TSI owszem.
I wcześniej miałem też auto z 1.4T

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
13 września 2014, 22:02
przez trzcina
To troche nie tak.
Różnica w zawieszeniu pomiędzy 1.4 a 1.8 jest w wielowahaczu z tyłu (który jest w 1.8, zamiast belki). Natomiast nie ma różnicy w 'typie' jeżeli mówisz o samochodzie w wersji FR.
Wersje FR maja twardsze zawieszenie niż Style i szansa jest że jeśli jeździłeś 1.4, to była to właśnie wersja Style.
Nie potrzebujesz jezdzić wersją 1.8 żeby wiedzieć jakie 'mniejwięcej' będzie to zawieszenie. Wystarczy że przejedziesz się jakąkolwiek wersją FR (aczkolwiek pamiętaj że najmocniejsza wersja ma wielowahacz).
Pamiętaj też że nie ma 'komfortowego' zawieszenia dla silników 1.8 gdyż te występują tylko w wersji FR wyposażenia. Ja osobiście jeździłem, 1.4 Style, 1.4 FR i 1.8 FR po dziurach i wszystkim jezdziło mi się komfortowo, pomimo tego że 1.8 było na 18". Relatywnie najgorsze odczucia i 'najmniejszy komfort' powininieś mieć w wersji FR 1.4 (którejkolwiek), więc podpytaj w salonie czy takową mają.
Jeśli chcesz zobaczyć jak jeździ się wersją 1.8 (dynamika etc.) to jeżeli nie maja nigdzie w okolicy Seatów, proponuje przejść się do Skody.

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
13 września 2014, 22:50
przez Kołek
Ja mam DCC tylko że nie w Leonie a w Passacie CC. Szczerze powiem że różnica jest ogromna między opcją komfort i sport. Pozatym całkiem inaczej działa układ kierowniczy.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 05:29
przez ACextreme
Jestem ze śląska.
Jeździłem 1.4TSI w wersji FR, lecz powiedziano mi w seacie, że 1.8TSI ma wielowahacz, lecz zawieszenie w tym silniku jest trochę twardsze - ściema? 1.8 FR mają w jednym salonie ściągnąć na chwilę do jazdy dla mnie.
Komfortowe zawieszenie z silnikiem 1.8TSI FR- chodziło mi o tryb adaptacyjnego zawieszenie DCC, które dostępne jest tylko z tym silnikiem i teoretycznie w trybie komfortowym powinno być wygodniej niż w 1.4/1.8 FR bez regulowanego zawieszenia - i tą teorię chciałbym właśnie potwierdzić lub jej zaprzeczyć.
Kołek - dzięki! Zawsze coś.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 10:43
przez trzcina
ACextreme napisał(a):Jestem ze śląska.
Jeździłem 1.4TSI w wersji FR, lecz powiedziano mi w seacie, że 1.8TSI ma wielowahacz, lecz zawieszenie w tym silniku jest trochę twardsze - ściema? 1.8 FR mają w jednym salonie ściągnąć na chwilę do jazdy dla mnie.
Tak, zasadniczo jest to ściema. Różnica w zawieszeniu jest w wielowahaczu. Obydwa silniki mają takie same, obniżone, utwardzone zawieszenie dostępne tylko w wersji FR.
Jeżeli jezdziłeś 1.4 FR i było dla ciebie komfortowo, to kupując 1.8 FR na tych samych felgach powininieś czuć nawet większy komfort. O DCC nie wspominając. Ale szczerze mówiąc żadna opinia na forum ci nie pomoże, bo jest to jedna z takich rzeczy które trzeba po prostu wyprobować.
Z tego co kojarzę to Zix tutaj z forum pisał o DCC w swoim temacie na forum 'Show us your car'. O ile pamięć mnie nie myli to napisał 'Rewelacja', ale o konkretne opinie i dlaczego takie właśnie jest, to już musiałbyś podpytać. Generalnie na tamtym forum najprościej będzie ci znaleźć kogoś kto ma DCC, bo ludzie wypisują specyfikację.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 10:51
przez pampi
Bardzo jestem ciekaw jak się ma DCC do obniżających sprężyn. Jak zmienia się jego działąnie wtedy. Nie mówiąc o gwincie.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 18:34
przez 83Dario
tu macie dosyć ciekawe opisane o DCC i w ogóle o nowym leonie co warto mieć a co nie, miłego czytania
http://www.autogaleria.pl/auto_test/sea ... r,902.html
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 19:54
przez KAI
trzcina napisał(a):Obydwa silniki mają takie same, obniżone, utwardzone zawieszenie dostępne tylko w wersji FR.
Z tym obniżeniem to mam wrażenie, że jest minimalne. Normalnie podjeżdżam pod krawężniki i wydaje mi się, że prześwit jest bliski średniej dla nowych aut klasy C.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 20:20
przez trzcina
Ciężko powiedzieć, w różnych recenzjach było napisane że jest to 15mm (ale nie mam linka pod ręką).
Jazdy testowe sa zbyt krótkie żeby móc pczuć różnice (przynajmniej dla mnie

).
Artykuł bardzo ogólnikowo podszedł do sprawy DCC. Autor jedynie nadmienił że nie czuł specjalnej różnicy.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 września 2014, 21:16
przez ACextreme
No nic - wszystko wskazuje na to, że trzeba się taką konfiguracją przejechać i tyle
Może ktoś z forumowiczów mnie przewiezie.
Porównałem też parametry 1.4 150KM oraz 1.8 180KM i w sumie to wychodzi mi na to, że osiągi obu opcji będą dla mnie w porządku - teraz w Astrze mam wyraźnie niższe i nie narzekam na nic. Różnica w cenie wychodzi mi ok. 5-6tyś. (mocniejszy silnik +DCC).... nie ma tragedii przy poziomie oscylującym w okolicach 100tyś., więc przejadę się i jeśli uznam, że komfort jest ok, to biorę 1.8 + DCC + 18" koła.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
15 września 2014, 01:19
przez marcellllus
Ja raczej unikam trybu sport na mieście- koleiny, studzienki i dziury ale jak jestem na trasie to tylko sport, polecam dcc
![Uśmiech krzywy ;]](./images/smilies/icon_krzywy.gif)
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
16 grudnia 2014, 21:23
przez Ocelot
Odświeżam temat w związku z paroma pytaniami...
1) Czy DCC można łączyć z silnikiem 1.4 TSI? W cenniku nie ma żadnych przeciwwskazań, jednak kilka postów wyżej stwierdzone zostało, że DCC łączymy jedynie z wielowachaczem (1.8 TSI).
2) Najprawdopodobniej DCC posiada specjalne amortyzatory. Czy ktoś może ma pojęcie jak później wygląda serwis takiego układu, no i przede wszystkim czy cena amortyzatora nie będzie jeżyć włosów na głowie... Słyszałem o innych markach, gdzie ludzie kupowali aktywne zawieszenie, a potem gdy przychodziło do wymiany montowali zwykłe amortyzatory ze względu na cenę...
3) Tak subiektywnie - czy warto zapłacić za DCC prawie 3000 zł?

Pozdrawiam.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
16 grudnia 2014, 21:39
przez Zix
1. Nie wiem
2. Nie wiem
3. Zdecydowanie warto.

-- 16 grudnia 2014, 21:39 --
Poza zawieszeniem dostajesz jeszcze progresywny układ kierowniczy.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 01:14
przez Oracle
Zdecydowanie popieram poprzednika. Leon ma wiele opcji, za które warto dopłacić, ale DCC należy do tych typu "must have"

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 08:42
przez Vampire1984
1. W katalogu i cenniku nic nie ma wspomniane o wykluczeniu silników 1.4 od DCC, jedynie wykluczone są inne wersje niż FR. Belka skrętna nie ma nic do regulowanych amortyzatorów bo one tez tam występują.
Nie rozpisując się to krotko DCC można montować w belce skrętnej.
2. Tak posiada elektronicznie sterowane amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia i w zależności od trybu ustawiają twardość zawieszenia. I również, tak, ze względu na to iż posiadają układ elektroniczny dodatkowe elementy które je komplikują, jego obsługę naprawę serwis itd itd. Jak coś padnie w takim zawieszeniu to faktycznie przygotuj się na kilkukrotnie większy wydatek, ale coś za coś. Zależy ile jeździsz i po jakich drogach.
3. Bardzo warto:)
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 12:22
przez Zix
Vampire1984 napisał(a): przygotuj się na kilkukrotnie większy wydatek
Tzn jaki? Rozumiem, że teoretyzujesz?
Koszt jednego amortyzatora z DCC na przód - 1 016,-PLN + VAT
Nie wiem ile kosztuje standardowy.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 12:30
przez jaceku
Mi też sprzedawca wspominał, że jeden taki amor to wydatek rzędu 1,5 tys. zł...
fakt też jest taki...że pierwszy właściciel nie powinien przejmować się takim wydatkiem, bo przynajmniej przez pierwsze 100 tys km z amortyzatorami nie powinno się nic dziać, chyba że ktoś jeździ tylko po dziurach...
moje amortyzatory po 4 latach przy przebiegu 80 tys km miały 2-3 % niższą sprawność (Fiat Bravo 2,0 mjet)..a jeźdze na 18stkach (225/40)
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 12:45
przez Zix
jaceku napisał(a):pierwszy właściciel nie powinien przejmować się takim wydatkiem, bo przynajmniej przez pierwsze 100 tys km z amortyzatorami nie powinno się nic dziać
Dokładnie. W poprzednim aucie (A4 b7) ze sportowym zawieszeniem (S4) amortyzatory były w eleganckim stanie w momencie odsprzedaży (prawie 200tkm na blacie, z czego ja zrobiłem 140tkm). Lato 225/40r 18", zima 16".
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 13:06
przez Vampire1984
@ Zix
Dolicz robociznę i inne elementy potrzebne przy wymianie, na pewno aso nie zrobi tego tak tanio.
Przód i tył podobne ceny maja:
http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.phpPolski->Seat->Europa->LE->2015->5->511-00-> Zawieszenie sprężyny amortyzator-> Amortyzator gazowy cena 60 Euro
511-10-> Zawieszenie sprężyny amortyzator dla pojazdów z elektr regulacja -> Amortyzator gazowy regulowany elektronicznie 278 Euro
@up Koledzy maja racje zanim coś się z nim stanie to będzie się martwił kolejny właściciel no chyba ze jakaś usterka po gwarancji wchodzi w grę no to teraźniejszy właściciel niestety.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 18:06
przez Raynold
Rozpoznawaliście może temat wymiany amortyzacji standard (w FR) na DCC? (to oczywiście nie tylko amortyzatory, ale okablowanie, oprogramowanie etc)?
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 20:20
przez kapishon
W samochodach z DCC są amortyzatory Monroe, ciekaw jestem ile od nich taki amor kosztuje tzn. ile taniej wyjdzie niż ten kupiony w ASO ze znaczkiem VAG.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 21:17
przez Vampire1984
rlukawski pytasz o zmianę zawieszenia w ASO czy samodzielnie?
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
17 grudnia 2014, 23:05
przez Raynold
@Vampire1984: w ASO.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 grudnia 2014, 06:30
przez Vampire1984
Kazde moje pytanie do ASO a pisalem do wielu w polsce odpowiedz, naruszenie gwarancji jesli cokolwiek zmienimy i aso tego sie nie podejmuja
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 grudnia 2014, 09:18
przez Raynold
Ok, ale samochody z 2013 nie maja 4 lat gwarancji

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 grudnia 2014, 09:27
przez Vampire1984
A no tak Ty kupiłeś w 13:)Nie wiem ja jak się pytałem o jakiekolwiek zmiany to było przed wakacjami i przed czystka:P wiec może może coś teraz coś innego usłyszysz:) Napisz jak ja maile(najlepiej imię nazwisko to potraktują Cie poważniej:) ) do wszystkich aso i zobacz co odpowiedz oraz do centrali.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
24 maja 2015, 13:23
przez Rychu
Wszystko wskazuje na to, że niestety nie będzie dane mi sprawdzić FR 1.4 z DCC. W jedynym salonie na całym pomorzu nie mają takiego cuda. Problem mam taki, że mojej żonie kompletnie nie pasuje standardowa twardość FR 1.4 17''. Jechaliśmy dla porównania wersją z wielowachaczem 18'' i było mięciutko. Nie chcemy brać jednak silnika 1.8, bo jest on dla nas kompletnie ekonomicznie nieuzasadniony. W tym miejscu chciałbym Was poprosić o subiektywne (bo chyba ciężko w tym temacie mówić o obiektywach) porównanie FR 1.4 z i bez DCC. Przeczytałem wątek "Adaptacyjne zawieszenie DCC" oraz "Zakup Leona3, jakie doposażenie?" ale jak już ktoś się tam wypowiadał o DCC to przeważnie z wielowachaczem. Brakuje mi opinii o miękkości DCC z belką. Czy można tryb komfort FR DCC porównać do zawieszenia style? A może byłby on większy lub jednak nadal mniejszy niż w wersji style? Pytam o porównanie do style, bo mógłbym jeszcze ewentualnie się taką wersją w salonie na pomorzu przejechać i porównać.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
24 maja 2015, 14:40
przez Oracle
Nie rozumiem, co ma wspólnego twardość zawieszenia z tym, czy z tyłu jest wielowahaczowe, czy belka skrętna

Twardość amortyzatorów i sprężyn w FR nie powinna różnić się w zależności od typu zawieszenia, tak więc bardziej miękko powinno być raczej na feldze 17" - czyli odwrotnie, niż piszesz. Brak opinii na temat DCC z belką wynika z tego, że taka kombinacja dostępna jest dopiero od niedawna. Wątpię, żeby ktokolwiek tutaj przed zakupem testował demówkę z DCC, bo takich dilerzy raczej nie posiadają.
Co do porównania miekkości zawieszenia samochodu w wersji FR z DCC z wersją Style, to jest to o tyle bez sensu, że zwykle tutaj przeważnie w komplecie z DCC samochody mają także opcjonalne felgi 18", natomiast wersja Style standardowo ma 16" - trzeba by było do porównania mieć FR z DCC i 17" i Style z opcjonalnymi felgami 17"...
Jeżeli tylko budżet Ci pozwala, w ciemno możesz zamawiać samochód z DCC (do kompletu dostaje się jeszcze progresywny układ kierowniczy, który także jest rewelacyjny) - gwarantuję, że nie będziesz żałował.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
24 maja 2015, 19:19
przez Ocelot
Posiadam 1.4 belka + DCC na 17". Dla mnie jest całkiem komfortowo. Auto w trybie komfort jest dużo bardziej sprężyste, niż w trybie sport. Nigdy jednak nie jeździłem autem bez DCC więc ciężko mi porównać z innym Leonem.
Progresywne wspomaganie jest świetne.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 czerwca 2015, 15:01
przez Rychu
Dalej jesteśmy jeszcze w temacie DCC. Jeden z dealerów napisał mi dziś, że "Z zasady DCC w trybie komfort ma osiągać taki poziom komfortu taki jak pojazd bez pakietu DCC". Nie wydaje mi się to jednak prawdą z tego co czytałem różne opinie. Czy ktoś mógłby to potwierdzić/zdementować?
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 czerwca 2015, 16:05
przez B3N
Jak dla mnie to Jesli FR ma zawieszenie twarde (a ma), to dzieki DCC mozesz zniwelować ten efekt, i czuc wiecej komfortu. Jest miększe przy "komfort".
No i tyle w tym temacie. Masz mozliwosc regulacji. Samochody ktore nie maja DCC jeżdzą tak jak fabryka ustalila. FR twardo, Style/Refrence mniej twardo.
Producent daje ci po prostu możliwosc regulacji utraty plomb

DCC bylo dostepne tylko w Golfach i innych VW, dopiero chyba po roku wprowadzili to jako opcje do SEATA.
https://www.youtube.com/watch?v=ftawXV9re2U
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 czerwca 2015, 17:27
przez Rychu
Też mam takie pojęcie jak opisujesz, ale ten Pan twierdzi inaczej. Czyli że na ustawieniu komfort w DCC będę odczuwał jak normalna FRka, a w ustawieniu sport to zawieszenie się jeszcze bardziej utwardzi w stosunku do gołej FRki bez DCC. Czyli wg. salonu DCC jest po to żeby zawieszenie bardziej usportowić, a nie po to żeby dać możliwość zmiękczenia. Czuję się po tych rewelacjach skonfundowany

i już nie wiem jak jest na prawdę...
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
18 czerwca 2015, 17:46
przez Raynold
Weź spójrz na to obrazowo. Jeżeli chcesz mieć twarde zawieszenie, wstawiasz żeliwną rure (twarde to) i przenosi wszelkie drgania. Jezeli chcesz zmniejszyć poziom odczuwania nierówności nawierzchni, coś właśnie musi tłumić drgania kół i tym jest m.in system DCC.
Zaletą takiego samochodu jest to, że nadaje się zarówno na rodzinne wyjazdy (większy komfort) jak i odrobine szaleństwa na torach (lepsza przyczepność i odczuwalność toru)
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
19 czerwca 2015, 07:55
przez old_school_baby
nie no bez jaj, komfort jest tak miękki że wątpię aby był standardem, napewno nie w FR (sprawdzę przy okazji bo koleżanka nie ma DCC w swoim FR), możliwe że w tych słabszych wersjach jest bardziej miękko, prędzej opcja Normal to zawieszenie z FR (są 3 tryby: komfort, normal i sport)
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
19 czerwca 2015, 09:25
przez Rychu
Kolego, jeżeli byłbyś tak miły i porównał z FR koleżanki to wpadam z flaszką!
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
19 czerwca 2015, 10:40
przez old_school_baby
Nie ma problemu, ale tak jak pisałem, jestem na 99% przekonany, że w FR bez DCC jest o wiele twardziej. Zawieszenie DCC w ustawieniu komfort jest tak pływające, że to aż nie przystoi FormułaRacing

Ale za to jest mega komfort na 18" i niskim profilu.
Aha no i my oboje mamy 1.8 czyli wielowahacz, więc nie wiem jak to ma się w odniesieniu do belki bo pisałeś że żona czuła różnicę
od siebie dodam że jestem mega zadowolony z DCC, ustawienie komfort jest tak miękkie, że żona na pewno nie będzie narzekała, chyba że czuje ziarenko grochu pod poduszkami?

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
26 czerwca 2015, 10:53
przez Rychu
W końcu pojeździliśmy Stylem na 16'', FR 1.4 (bez DCC) na 17'' i Cuprą z DCC. Dalej nie mamy bezpośredniego porównania takiego samego zawieszenia z DCC i bez DCC, ale taki zestaw testowy pozwolił podjąć decyzję. Jednak DCC to must have

Kolejna jazda FRką 1.4 miło zaskoczyła żonę i zmieniła zdanie, że jednak nie jest tak źle z tym zawieszeniem. Widzieliśmy też wyraźną różnicę w miękkości na Style'u na dziurach ale z kolei na "kocich łbach" tak nas wytrzepało na tych 16''...
No i test DCC w Cuprze. Różnica pracy w różnych trybach jest bardzo wyraźna i faktycznie na Comforcie jest przyjemnie miękko. Jesteśmy po tym już pewni, że Comfort to na pewno nie jest ustawienie normalne takie jak by nie było DCC. To tylko pokazuje niekompetencje niektórych sprzedawców w salonach.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
26 czerwca 2015, 14:16
przez old_school_baby
a mówiłem że comfort w DCC pozamiata?

dla mnie bajka to ustawienie na polskie dziury.. sorry że nie przetestowałem u koleżanki ale się z nią nie widziałem, dobrze że sami sprawdziliście i teraz wierzycie że warto w DCC iść
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
26 czerwca 2015, 17:12
przez feels3
Pisalem to chyba tutaj juz, ale Cupra z DCC w trypie comfort wyraznie lepiej smiga po dziurach na swoich 19' kolach niz moja zwykla Skoda O3 na 16.
Wiem ze to porownanie dwoch innych aut, ale mowimy tu o sportowym aucie vs powiedzmy "rodzinny sedan" , wrazenia wydaje sie powinny byc odwrotne
Cupra daje rade

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
26 czerwca 2015, 18:42
przez Ocelot
Gratuluje wyboru.

Ja również ze swojego DCC przy silniku 1.4 i belce jestem bardzo zadowolony.

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
26 czerwca 2015, 18:54
przez d4rk89
Tylko, że DCC przy 1.4 ma tryb normal,sport i eco. Przynajmniej ja tak mam. W moim przypadku w trybie normal i tak jest twardo

Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
26 czerwca 2015, 19:16
przez old_school_baby
mówisz o trybie samochodu, zawieszenie DCC ma oddzielne ustawienia
-- 26 czerwca 2015, 19:16 --
aczkolwiek oczywiście to jest ze sobą powiązane, w trybie ECO masz ustawienie komfort dla DCC
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 lutego 2016, 14:39
przez michal84
Witam serdecznie, proszę praktyków o info jak to działa w fr:
Czy każdą twardość zawieszenia można wybrać w kazdym profilu auta czy są one przypisane na stałe?
Czy w trybie profil uzytkownika mozna wybrać dowolną twardość czy są jakieś ograniczenia typu komfort tylko z profilem eco?
Jak w praktyce wygląda wybór na drodze? Trzeba wejść w profile dalej custom i tam znaleźć wlasciwa funkcję i zmienic, czy da się prościej?
Czy jesteście w stanie określić twardość poszczególnych względem frki bez dcc? (Może ktoś jeździł obiema i ma porównanie?)
Jestem przed konfigiem auta i rozważam 2 opcje: dcc+18" lub brak dcc i 17".
A może ktoś jest w stanie ocenić codzienne odczucia braku dcc +18"?
Koledzy z góry dziękuję za pomoc.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 lutego 2016, 15:54
przez KAI
Brak dcc i 18 znajdziesz w moim temacie - mój podpis
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 lutego 2016, 16:45
przez Rychu
Twardości dla profili ECO, COMFORT, NORMAL, SPORT wyglądają w kolejności COMFORT, COMFORT, NORMAL, SPORT i są przypisane na stałe dla tych profili. Jest też profil użytkownika gdzie możesz sobie wszystko ustawić jak Ci się tylko podoba.
W praktyce to wygląda tak, że naciskasz przycisk MODE i wybierasz konkretny profil i już (zakładając, że profil użytkownika już masz zdefiniowany prędzej). Jak chcesz majstrować przy profilu użytkownika to musisz wejść w szczegóły, przewinąć do żądanej opcji i ją zmienić.
O jakim silniku mówisz (inne zawieszenia)? Generalnie jest tak, że COMFORT jest miększy niż bez DCC a SPORT twardszy niż bez DCC.
Moim zdaniem różnice w trybach DCC dużo bardziej czuć na wielowahaczu (> 1.4) niż na belce (<= 1.4). Co wcale nie znaczy, że na belce nie ma różnicy, bo jest bardzo wyraźnie wyczuwalna!
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
14 lutego 2016, 17:01
przez wsowa
Ja mam 18", brak DCC i belkę (1.4 150km). Nie jest to najprzyjemniejsze szczególnie na dziurach... Generalnie jedzie fajnie, ale jak wpadnie w jakąś dziurę to strasznie się tłucze. I to nie musi być wielka dziura. Wystarczą zwykłe ubytki asfaltu jakie wychodzą od czasu do czasu to tu to tam i jakich u nas nie mało. Wówczas w jest naprawdę niefajnie. Szczególnie o tył chodzi. U mnie tył jest jeszcze cięższy trochę bo mam ST ale nie wiem czy to ma znaczenie. Generalnie po kilku miesiącach jazdy dochodzę do wniosku, że jakbym miał więcej środków to bym zdecydowanie dołożył DCC przy kupnie, a jakbym nie miał to bym został przy standardowych felgach 17" chociaż te 18" co mam mi się mega podobają.
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
15 lutego 2016, 11:46
przez TomekZakrzewo
Ja czekam za swoim ST z 1.4 Act DSG i wziąłem z DCC .. mimo fajnego twardego zawieszenia w typowej FR obawiałem się ze czasami może myć niewygodnie , szczególnie jak z rodziną jeżdżę. . Przy DCC sami decydujemy a moim zdaniem dostaje się dużo w zamian za te ok 3 tys zł - rabat (ja wynegocjowalem 15%) - biorę na firmę wiec dodatkowe odliczenia wiec jak finalnie wyjdzie ok 2 tys to przy odsprzedaży duża część się zwróci i łatwiej się auto sprzeda bo ludzie patrzą na takie + .. a jak patrze po forum to aż tak dużo leon ów z Dcc nie ma .,
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
15 lutego 2016, 12:09
przez szczeslaw
TomekZakrzewo, mało jest samochodów z DCC, bo chyba do połowy zeszłego roku (mniej więcej) było ono dostępne tylko z 1.8 180KM i 2.0 TDI 184KM, a kosztowało jedyne 8000 PLN

Przy obecnej cenie i dostępności ze słabszymi silnikami, to mniejszy problem i ja np. teraz na pewno brałbym DCC. Ale jak kupowałem samochód w 2014, to żeby je mieć musiałbym dopłacić jakieś, bagatela, 20000-25000 PLN (dopłata z 1.4 122KM do 1.8 oraz 8000 koszt DCC).
Re: Adaptacyjne zawieszenie DCC

Napisane:
15 lutego 2016, 12:19
przez B3N
2014 nie było opcji DCC. Była jedynie dostępna w Golfach ( VW ). Później dołożyli taką opcje.