1.SEAT Leon FR 1,8 180 KM (manual)
Dodatki:
kolor metalik
System nagłośnienia SEAT z 10 głośnikami
System DAB
System nawigacji z kolorowym ekranem dotykowym o wielkości 5,8" (3,9 tys zł)
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem OPS (Optyczny System Parkowania)
Elektr otwierany dach panoramiczny,
Pakiet Dynamiczny
Pakiet aerodynamiczny
Cena katalogowa 118 071 zł
2. SEAT Leon CUPRA 280 KM (manual)
Dodatki:
kolor metalik
System nagłośnienia SEAT z 10 głośnikami
System nawigacji z kolorowym ekranem dotykowym o wielkości 5,8" (3,9 tys zł
Czujniki parkowania z przodu i z tyłu z systemem OPS (Optyczny System Parkowania)
Elektr otwierany dach panoramiczny,
Cena katalogowa 128 045 zł
Cena aut przy uwzględnieniu aktualnych rabatów wyniosłaby 105/115 tys zł.
Sugerujecie tutaj wybór Cupry, który wydaje się optymalny biorąc pod uwagę niewielką różnicę cen zakupu obu aut.
Aczkolwiek czy bierzecie pod uwagę różnicę kosztów eksploatacji obu aut (zużycie paliwa)?
Nie miałem okazji porównać obu aut, bo nie znalazłem wersji 1,8 do jazd próbnych... ale CUprą jeździłem cały dzień...
- CUPRA z przebiegiem 100km (nowa) przy rozgrzanym silniku, potrzebowala minimum 7,7 l/100 paliwa (tryb mieszany-głównie miedzymastowo, bardzo bardzo spokojnie, dystans 22 km);
- przy naprzemian b.dynamicznej i spokojnej jeździe miejskiej auto potrzebowało 11-12 l/100,
- najgorzej było jak odpaliłem auto z zimnym silnikiem (rano były tylko 3 stopnie)to zużycie paliwa przy praktycznie spokojnej jeździe z Gliwic do Jastrzebia (jadąc A1)z prędkością do 120 a maks 140 km/h wyniosło ok 9,2 l/100 po dystansie ok 50 km... przez pierwsze 5-10 km spalanie wynosiło 12-15l/100km
Nie wiem ile to autko paliłoby w zimie... silnik pod względem dynamiki najlepszy jakim jeździłem - niesamowity, ostry, szybki...prowadzenie rewelacja nawet w trybie comfort...
nie wiem czy jest wyraźna różnica w spalaniu na korzyść wersji 1,8... ktoś porównywał te wersje?
Dodam, że na codzień jeźdzę dieslem 2,0 205 KM/434 Nm (lekko zchipowany Fiat Bravo SPORT), i jazda ekonomiczna nie jest mi obca...
Auto ma służyć na codzień (do jazdy cywilnej


te 7,7 wydaje się być niskim spalaniem...ale jechałem naprawdę spokojnie 70-90 km/h praktycznie bez stania w korkach...
Dodam, że przez dość długi czas system start/stop nie włączał się (pewnie zilmny silnik lub niedoładowany akumulator) i przez to nie pozwalał oszczedzać paliwa w jeździe miejskiej...ale to też daje do myślenia...
Być może silnik CUPRY był jeszcze niedotarty i stąd wyższe spalanie, ale jest to jedyny czynnik, który mnie powstrzymuje przed zakupem CUPRY...
co poradzicie...?