Strona 1 z 1

Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 14:15
przez walowa
Witam,

Miesiąc temu odebrałem swojego Leona z salonu. Był to samochód z placu. Dzisiaj wpadł mi miernik lakieru w ręce i chciałem zmierzyć z ciekawości. Cały samochód ma od 200 do 350 mikronometrów. Czy ktoś z Was mierzył swojego Leona?

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 14:22
przez chlorek
Jakim miernikiem mierzyłeś?

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 15:06
przez walowa
Blue technology p-11-s-al - na toledo, które stało obok na ulicy było 100-150...

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 15:56
przez SauronRzeznik
walowa napisał(a):Witam,

Miesiąc temu odebrałem swojego Leona z salonu. Był to samochód z placu. Dzisiaj wpadł mi miernik lakieru w ręce i chciałem zmierzyć z ciekawości. Cały samochód ma od 200 do 350 mikronometrów. Czy ktoś z Was mierzył swojego Leona?


Hm, no to chyba tylko pogratulować (zakładając, że to faktycznie całe auto, a nie 1 element), bo mój czerwony miał właśnie 100-150 co wydaje się wartością bardzo niską :/.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 16:28
przez walowa
100-150 to normalna wartość. 300 i powyżej to już dużo za dużo. Właśnie nie całe elementy - bo np. drzwi z zewnątrz 290 a wewnątrz 110. i tak cały samochód. Do tego na słupku lewym tylnym czyli słupku C 380.

Mam pytanie. Czy jakiś forumowicz z Warszawy był by wstanie dzisiaj wieczorem się umówić, żebym mógł sobie porównać? To nie jest normalna wartość. Mam tylko dzisiaj czujnik i zależy mi na czasie;)

Dodatkowo jak odebrałem samochód, to nie zauważyłem lekko zagiętego progu, a przed samym wyjazdem z salonu zapomnieli włożyć maty wygłuszającej pod maską.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 16:40
przez kapishon
Ja wczoraj oglądałem swoją maszynerię co przyszła w końcu do dilera. Oczywiście sprawdziłem auto miernikiem no i wszędzie między 110-140.
Co ciekawe brat ostatnio nabył mazde 6 kombi i tam każdy element również w granicach 100-130 z wyjątkiem dachu gdzie było jedynie 70. Także nie ma co na seata narzekać :)

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 16:51
przez Wojtaz666
Kolego, ja podobnie mam lekko zagięty próg i zauważyłem że większość leonów które widziałem miały podobnie zagięty (nawet style który stał na salonie), więc nie przejmowałbym się tym. Ale z tym lakierem to bym coś podziałał, dziwna sprawa, o ile miernik sprawny jest.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 17:15
przez bmelon
113 - 130. Takie wartości na moim. Kolor czerwony. Być może grubość zależy od koloru. Jednak 300 to dużo - chyba że trafiła ci się sztuka z początku serii Kiedy proces nie był ustabilizowany.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 18:58
przez walowa
Nawet 380... jestem zły i nie wiem co z tym zrobić. Czujnik na 100% sprawny i skalibrowany. Fatalnie:) zastanawiam się jak to ugryźć, bo kto mi uwierzy ze nie malowany jak zmierzy?

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 19:49
przez bvw08
po prostu był 2 razy malowany w fabryce, widocznie poszło coś nie tak albo miałeś specjalne zamówienie i pomylili kolor to co aby nie wyszło to jeszcze raz do komory :-) jedyny + taki że będziesz miał bardziej odporny egzemplarz na korozję

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 19:51
przez grzelmo
Kolego jaki masz kolor auta?
Pojedź do Dealera, u którego kupiłeś auto i delikatnie podpytaj :)
Kiedyś tafiło się Exeo i Alhambra co miały fabryczne 2 warstwy lakieru - oświadczenie importera i sprawa załatwiona :)

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 19 listopada 2014, 22:49
przez rafko1
Kolego jedz do jakiegoś lakiernika on pozna czy to oryginalne malowanie.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 07:08
przez daniel28
Kolor czerwony, od 72-142 .Wychodzi na to, że twoje auto miało poprawkę, powinno to być odnotowane w fabryce a diler zobowiązany powiedzieć o tym. Więc walcz o pln. Ciesz się bo masz porządną warstwę lakieru :-D

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 10:27
przez Tooshie
Możesz go bez obaw wiele razy polerować :-D

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 10:37
przez walowa
Ciekawy jestem, czy jak by któryś z Was kupował ode mnie używany samochód i wyskoczyłoby Wam, że macie 380 mikrometrów na słupku to byście mi uwierzyli, że taki był z salonu.

Gratuluje komentarzy ;)

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 10:56
przez szczeslaw
walowa, ale w samej grubszej warstwie lakieru nie ma nic złego.
A podpowiedź co zrobić już dostałeś:
grzelmo napisał(a):Kolego jaki masz kolor auta?
Pojedź do Dealera, u którego kupiłeś auto i delikatnie podpytaj :)
Kiedyś tafiło się Exeo i Alhambra co miały fabryczne 2 warstwy lakieru - oświadczenie importera i sprawa załatwiona :)

Albo niech Ci wystawią takie oświadczenie i wtedy sprawa załatwiona (potencjalnemu klientowi też przedstawisz to oświadczenie i myślę, że je przyjmie), a jak nie będą chcieli, to znaczy że coś może być nie tak i wtedy walczyć o odszkodowanie lub nowy samochód w ramach niezgodności z umową.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 11:41
przez daniel28
Jeżeli to salon lakierował to lipa, ciężko będzie to udowodnić. W umowie mojego auta jest zapis- zapoznałem się ze stanem auta i oświadczam
..... Choć podobno ten zapis nie jest niepodważalny.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 13:03
przez szczeslaw
daniel28, jeżeli salon lakierował, to importer nie wystawi zaświadczenia i dlatego pisałem, żeby wtedy walczyć o odszkodowanie lub powołać się na niezgodność z umową.
Oczywiście, że zapis nie jest niepodważalny. To zostanie potraktowane jako wada ukryta i wtedy jest to niezgodność z umową właśnie.
Zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, na niezgodność z umową można się powoływać nawet, w przypadku kupna samochodu używanego od osoby fizycznej, mimo że w umowach kupna-sprzedaży również są podobne zapisy.
Ktoś na forum nawet wklejał historię Cupry 1P złożonej z dwóch samochodów. Myślisz, że tam w umowie nie było podobnego zapisu? Oczywiście, że był. A mimo tego była to wada ukryta.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 20 listopada 2014, 14:16
przez peter85
Był jakiś czas temu na forum opisywany przypadek zakupu w salonie nowej Cupry 1P. Samochód stał w salonie u jednego z dealerów kiedy znalazł się ktoś chętny na jego zakup (podpisał chyba nawet umowę i wpłacił zaliczkę) zapobiegawczo przed odbiorem samochodu przejechał całą karoserię miernikiem grubości lakieru. Wyszło, że na kilku elementach grubość powłoki przekracza 300 mm. Po dłuższych rozmowach z dealerem, który twierdził, że wszystko jest ok historia zakończyła się zamianą samochodu na taką samą Cuprę ale z lakierem o standardowej grubości 120-180.
walowa, ja Ci się nie dziwię, bo potem przy odsprzedaży faktycznie możesz mieć problem...

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 21 listopada 2014, 10:05
przez Rafal87
Ja na twoim miejscu staralbym sie wyjasnic to jak najszybciej, teraz odpuscicsz pozniej przy sprzedazy sie odbije.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 17 stycznia 2015, 18:10
przez Vampire1984
Dziś sprawdzałem swojego czujnikiem lakieru i u mnie to były wartości 100-150

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 15 marca 2017, 12:04
przez antiol
Witam,
to jak to w końcu jest z tą grubością lakieru? Jakie powinny być wartości w Leonie 5F na poszczególnych elementach zewnętrznych jak i wewnętrznych? Orientuje się ktoś czy przy lakierze LS94 (biała perła) przewidziana jest jakaś grubsza wartość?

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 15 marca 2017, 12:56
przez peter85
Jakie powinny być wartości w Leonie 5F na poszczególnych elementach


wartości 100-150


Orientuje się ktoś czy przy lakierze LS94 (biała perła) przewidziana jest jakaś grubsza wartość?


Raczej nie jest przewidziana grubsza wartość, bo przecież nie jest to lakier 3-warstwowy, więc wartości takie same jak w pozostałych kolorach.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 15 marca 2017, 13:04
przez antiol
Ok, dzięki, czyli wartości 180-190 to już podwójny lakier tak? Gdzieś czytałem, że biała perła to właśnie jest 3 warstwowy lakier. Miałem u siebie malowany dach (ktoś zrzucił kamień na dach...) i w związku ze sporym odpryskiem musiałem pomalować - wartość to około 220-240, więc myślałem, że do 180 można uznać za fabryczną grubość.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 15 marca 2017, 15:38
przez Eleonor
Orientuje się ktoś czy przy lakierze LS94 (biała perła) przewidziana jest jakaś grubsza wartość?


Raczej nie jest przewidziana grubsza wartość, bo przecież nie jest to lakier 3-warstwowy, więc wartości takie same jak w pozostałych kolorach.


Kolor LS9R ogólnie jest lakierem 3 -warstwowym , choć już spotkałem się z recepturą w 2-warstwach.
Lepsze dopasowanie koloru jest w 3-warstwowym.

Na nowym aucie jest od 70 do 160 μm.

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 15 marca 2017, 16:22
przez pinkibass
Grubość mocno zależy od elementu.
Z zasady dach jest pomalowany cieniej niż np drzwi i błotniki - mniej jest narażony na codzienne uszkodzenia.
Granica jest tutaj płynna i ciężko stwierdzić kiedy jest już zbyt gruby, ale powyżej 200 to już zwykle koleje malowanie

Zależy jeszcze od umiejętności lakiernika, czy potrafi zrobić warstee grubości takiej jak fabryka :)

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 16 marca 2017, 18:56
przez antiol
A jaką macie grubość lakieru na przednich błotnikach? Mierzyłem dziś pożyczonym miernikiem i miałem odczyty z obydwu stron ok 70-80, zastanawiam się czy miernik dobrze skalibrowany. Drzwi ok 110-120, a dach który miałem malowany około 180-220 w zależności od miejsca, więc czy to nie trochę mało?

Re: Grubość lakieru

PostNapisane: 16 marca 2017, 19:06
przez bzykofm
antiol napisał(a):A jaką macie grubość lakieru na przednich błotnikach? Mierzyłem dziś pożyczonym miernikiem i miałem odczyty z obydwu stron ok 70-80, zastanawiam się czy miernik dobrze skalibrowany. Drzwi ok 110-120, a dach który miałem malowany około 180-220 w zależności od miejsca, więc czy to nie trochę mało?

Całe auto mogło być polerowane, chyba, że jest w Twoich rękach od nowości i masz pewność, że nie było.