Strona 1 z 1

Pytanie o ESP

PostNapisane: 8 stycznia 2015, 14:54
przez walowa
Czy da się w naszych Leonach wyłączyć ESP? Mam wersje fr 1.4 125 km.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 8 stycznia 2015, 14:58
przez pinkibass
Standardowo w ustawniach wyłączysz tylko ASR (kontrolę trakcji) - ESP zawsze będzie aktywne

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 8 stycznia 2015, 20:18
przez raflo83
pinkibass napisał(a):Standardowo w ustawniach wyłączysz tylko ASR (kontrolę trakcji) - ESP zawsze będzie aktywne

W Cuprze da radę, ale tylko z poziomu ustawień samochodu, nie przyciskiem na konsoli- sprawdzone na śniegu :)

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 08:53
przez Zix
W FR da się z komputera przełączyć na ESP Sport, ale całkiem wyłączyć już nie.
Niemniej jednak na takim ustawieniu ESP nie ingeruje zbyt mocno. Ze skrzynią DSG6 można wtedy ruszyć z Launch Control - przy pełnym bucie pali kapcia dosyć konkretnie. :mrgreen:

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 10:10
przez SauronRzeznik
Zix napisał(a):W FR da się z komputera przełączyć na ESP Sport, ale całkiem wyłączyć już nie.
Niemniej jednak na takim ustawieniu ESP nie ingeruje zbyt mocno. Ze skrzynią DSG6 można wtedy ruszyć z Launch Control - przy pełnym bucie pali kapcia dosyć konkretnie. :mrgreen:


Co ma ESP do palenia gumy przy ruszaniu?

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 10:25
przez Zix
Ogólnie rzecz biorąc ESP "steruje" ASRem i ABSem. Na ESP Sport ASR jest albo całkiem odłączony (palenie gumy przy ruszaniu), albo mocno ograniczony. Niemniej jednak to ustawienie ESP na Sport pozwala uniknąć hamowania kół przy ruszaniu - samego ASR się nie da wyłączyć. Więc coś tam jednak ma.
Jeśli chodzi o reakcję ESP w zakręcie to teraz jak jest tak ślisko i nadrzucam auto na zakrętach na ESP Sport to auto pozwala na więcej niż przy normalnym ESP.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 10:42
przez szczeslaw
To mnie właśnie zawsze ciekawiło. W niektórych Leonach w menu jest opcja "ESP Sport", a w innych nazywa się ona "ASR off".
Pytanie, czy to tylko zmiana nazwy w menu, czy również działa inaczej.
U mnie jest "ASR off" i podejrzewam, że tak też właśnie działa - wyłącza ASR, bez zmiany charakterystyki działania ESP (nie testowałem jeszcze).

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 10:56
przez Zix
Prosty test - ręczny przy niewielkiej prędkości. Z ESP powinieneś poczuć, że koła hamują, a systemu "utrudniają" zarzucenie tyłem. Na ESP Sport powinno być lepiej.
W poprzednim A4 tak to właśnie wyglądało, tutaj jeszcze się muszę pobawić.

W ogóle to w Leonie chyba się to nazywa ESC, sprawdzę później.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 11:15
przez Vampire1984
Wersje mocniejsze czyli 1.8 i 2.0 maja inne ustawienia esp bo jak szczeslaw ja mam ASR off oraz włączony i tylko to, niezależnie od trybu Normal, Sport i Eco pod przyciskiem MODE

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 11:32
przez Zix
U mnie też jest to niezależne od ustawień MODE. I nie jest to w opcjach MODE, tylko w CAR->Ustawienia->ESC.
Tak jak na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=Y9i7ffb9yoY

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 12:12
przez Vampire1984
@ up przecież pisze Ci ze w słabszych wersjach jest to ESC Off. Rodzaj ESC jest związane z funkcja Launch Control.
1.2, 1.4, 1.6 TDI, 2.0 TDI/150 - ASR Off
1.8 TSI, 2.0 TDI/184 - ESC Sport
Cupra - ESC Off

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 13:10
przez walowa
Ja mam tylko esc off, ale właśnie chodziło mi o zaciągnięcie ręcznego. Zrobiłem tak i niestety koła hamują i nie da się poszaleć na śniegu np. ;) więc trochę lipa :)

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 13:49
przez Zix
Vampire1984 napisał(a):przecież pisze Ci ze w słabszych wersjach jest to ESC Off

tak? w słabszych??
Vampire1984 napisał(a):Cupra - ESC Off


Ja odniosłem się do tego co napisałeś o trybach - i u Ciebiu i u mnie ESC jest od nich niezależne.




Rozumiem, że chodziło Ci o to, że różne jest działanie tego systemu w rożnych wersjach?
Przy
Vampire1984 napisał(a):1.2, 1.4, 1.6 TDI, 2.0 TDI/150 - ASR Off
Wyświetla Wam się "ESC off", a skutkuje jedynie wyłączeniem ASR? Czy wyświetla Wam się może "ASR off" ? - nie wiem, pytam.

Przy
Vampire1984 napisał(a):1.8 TSI, 2.0 TDI/184 - ESC Sport
wyświetla mi się "ESC Sport" - skutkuje wyłączeniem ASR i chyba ograniczeniem ingerowania ESC w jazdę po winklach.

Oraz przy
Vampire1984 napisał(a):Cupra - ESC Off
faktyczne całkowite wyłączenie ESC i jego ingerowania w pokonywanie zakrętów.

-- 9 stycznia 2015, 13:49 --

I jeszcze to:
Vampire1984 napisał(a): Rodzaj ESC jest związane z funkcja Launch Control.

Bzdura. Przecież w 1.8DSG nie ma Launch Control, a jak masz manual to nie ma i w 2.0 D.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 15:02
przez Vampire1984
Sory literówkę zrobiłem, miało być "w słabszych ASR off" nie ESC off. -> Zglosilem do moderatora o poprawke postu
Tak podejrzewam ze może być różne działanie choć ciężko to sprawdzić bez jakiś większych testów.
To co wymieniłem przy silnikach to to, co się wyświetla na ekranie dotykowym.
Zgadza się bzdurę napisałem z Launch Control. Bylem pewien ze 1.8 tsi dsg ma owe LC

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 9 stycznia 2015, 15:18
przez Zix
Vampire1984 napisał(a):Bylem pewien ze 1.8 tsi dsg ma owe LC

Nie ma bo tam jest nowocześniejsza skrzynia DSG 7, co prawda z dodatkowym biegiem, ale za to nie wytrzymuje wysokich momentów obrotowych. W Cuprze, gdzie jest LC, też jest DSG6 jak u mnie.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 14 kwietnia 2015, 20:43
przez raflo83
szukam i szukam odpowiedzi dla swojego problemu i nie mogę jej znaleźć, a może to nie jest problem tylko się nie znam :) W Cuprze można całkowicie wyłączyć ESP, ale chodzi mi o ASR. Pomimo tego, że mam wyłączone ASR i ESP, to czasem podczas ostrego przyspieszania na prostej drodze zaczyna migać kontrolka trakcji i blokuje przyspieszenie. Chyba nie powinno to się dziać przy wyłączonym ASR i ESP. Błędów żadnych komp nie pokazuje. To samo dzieje się podczas Launch Control. Jakieś sugestie?

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 06:58
przez Zix
raflo83 napisał(a):To samo dzieje się podczas Launch Control. Jakieś sugestie?

Jak startujesz z LC to na pewno masz mode na Cupra, wyłączone ESP i skrzynie na S? Zakładam, że tak to w Cuprze wygląda.
U mnie (w FR) jak np. skrzynia nie jest na S, albo nie jestem w trybie ESP Sport to LC też nie działa jak powinno.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 07:36
przez raflo83
Gdyby to był przypadek tylko w czasie LC, to mógłbym sie zastanawiać, ze robię coś nie tak. LC uruchamiam poprawnie.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 10:29
przez artek_27
Wszystko da się wyłączy tylko trzeba trochę pozmieniac kodowanie i wtedy można wyłączyc całkowice ESP i ESP Sport się kryję :-D na wyłączonym całkowicie ESP mieli jak głupi i żadna trakcja nie miga a tak to mniej więcej teraz u mnie wygląda

http://wrzucaj.net/FLa
http://wrzucaj.net/FLt
http://wrzucaj.net/FLB
http://wrzucaj.net/FLf

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 10:42
przez Zix
U Ciebie trzeba wyłączyć kodowaniem bo masz FR'a, a kolega raflo83 ma Cuprę gdzie ESP powinno się dać wyłączyć normalnie.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 11:13
przez raflo83
W Cuprze, opcja wyłączenia całkowitego ESP jest w standardzie zakodowana. Co z tego, skoro pomimo wyłączenia przy przyspieszaniu czasem miga kontorka trakcja zaznaczona strzałką (patrz foto)
Obrazek

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 11:53
przez artek_27
gdzie ma wyłączone całkowite ESP nawet w Cupra nie ma ma tylko bardziej ostrą ustawioną szperę dlatego u mnie jak by miał wyłączone ESP całkowicie to by miał na FIS w prawym dolny rogu ESP OFF a tego nie ma dlatego trakcja mu czasem łapie u mnie na esp off nawet jak bym zaciągnął ręczny i bym palił gumy to nawet nie mrugnie kontrola trakcji

-- 15 kwietnia 2015, 11:48 --

http://wrzucaj.net/FLB
powinno być tak jak masz całkowite wyłączone ESC nagram pózniej filmik jak to działa u mnie i nie ma mowy o żadnej ingerencji kompa jak przyspieszam bez esc

-- 15 kwietnia 2015, 11:53 --

I Cupra ma to do siebie że na trybie Cupra szpera XDS jest ustawiona na max dlatego ma lepszą trakcje od reszty leonów u mnie też już jest przestawiona na max a było na tryb słabo ( są 4 tryby brak słabo normal i max)

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 12:03
przez Zix
artek_27 napisał(a):I Cupra ma to do siebie że na trybie Cupra szpera XDS jest ustawiona na max dlatego ma lepszą trakcje od reszty leonów u mnie też już jest przestawiona na max a było na tryb słabo ( są 4 tryby brak słabo normal i max)

Cupra, z tego co mi wiadomo, ma VAQ, a nie XDS, a to duża różnica.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 12:29
przez artek_27
Dobra ma VAQ nie XDS pomyłka z mojej strony co nie zmienia faktu że przy całkowitym wyłączonym ESC nie ma prawa ingerować trakcja jak u kolegi raflo83 niby piszą że można całkowicie wyłączyć w Cupra ESP ale powinno w prawym dolnym rogu byc esc off tak jak jest u mnie i na youtube tez znalazlem cupre co ma esp off z informacją na fis w rogu

-- 15 kwietnia 2015, 12:29 --

Tu jest Cupra jak ma ESC OFF

https://youtu.be/ROyEA-AYnh0

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 13:36
przez raflo83
Zamieściłem fotkę, gdzie faktycznie było tylko ASR off. Jak miałem esp off w prawym dolnym rogu, to było to samo. Zamieszczę wkrótce film.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 16:12
przez Cobra_o7o
artek_27 napisał(a):Dobra ma VAQ nie XDS pomyłka z mojej strony

Przecież Cupra ma oba te systemy, z tym że VAQ tylko przednia oś, XDS współpracuje z VAQ i możne oddziaływać na wszystkie koła.

Cały czas nie rozumiem czemu upieracie się by podczas LC samochód nie ingerował w moc podawaną na koła - chcecie by te buksowały?
Przecież o to chodzi w LC - nie dopuścić do buksowania kół, utrata przyczepności to zmniejszenie przyśpieszenia a LC to rozpędzenie w najkrótszym, możliwym czasie - bez buksowania kół. Dlatego czasem zapali się kontrolka trakcji podczas LC.
A gdy któryś z kolei raz czytam o "blokowaniu przyśpieszania podczas LC" bo zapaliła się kontrolka trakcji to zaczynam wątpić... w rzeczy różne.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 20:06
przez raflo83
może te filmy wytłumaczą, dlaczego trakcja w czasie LC nie powinna się załączć. Oba są przy wyłączonym ESP.
1) prawidłowe działanie LC (według mnie prawidłowe)
https://www.youtube.com/watch?v=MfLVAVvHcAU
2) LC, w którym zaświeciła się trakcja (w pierwszej sekundzie filmu widać)
https://www.youtube.com/watch?v=e08867KOCB8

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 kwietnia 2015, 23:31
przez Cobra_o7o
Ale wyłączenie ESP nie musi oznaczać niedziałanie (wyłączenie) ASR, a miganie kontrolki podczas LC zapewne oznacza zadziałanie ASR.
ASR to składowa ESP, przy LC zadziałanie ASR może pomagać w utrzymaniu przyczepności. Sama kontrola np. dawki paliwa może być zbyt bezwładna by LC dział efektywnie.
Z LC rozpędzasz samochód najszybciej jak możesz w tych, konkretnych warunkach. Czasem ingerencja ASR nie jest potrzebna, czasem jednak tak.

No i na Twoich filmikach SŁYCHAĆ różnicę - pisk opon, w tym przypadku, który wg. Ciebie jest poprawny. Ja uważam że poprawny start z LC to ten drugi, jako kryterium biorąc fakt braku uślizgu opon.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 16 kwietnia 2015, 22:38
przez kososki
sprawdziłem dzisiaj w swojej Cuprze jak wygląda sprawa z kontrolą trakcji.
Standardowo jak nacisnę przycisk od ESP to włącza się ESP Sport czy jakoś tak, w sumie jak dla mnie optymalna do jazdy, nie dławi przesadnie jak przy standardowym ESP.
Jak przytrzymam te kilka sekund to pojawia się komunikat ESC OFF czy coś takiego (nie pamiętam dokładnie jaki skrót) i jak sprawdziłem z butem w podłodze nic mi nie blokowało/odcinało, obroty trzymało stabilnie na górze, a auto przyspieszało/mieliło - żadna kontrolka nie migała.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 07:31
przez Zix
W Cuprze jest przycisk do ESP?

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 13:17
przez kososki
na konsoli centralnej jest przycisk, na prawo od "awaryjnych"

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 13:36
przez Zix
Pytam bo u mnie niestety nie ma i trzeba się przez menu do tego dostawać, beznadzieja. Co więcej nie we wszystkich Cuprach jest ten przycisk. Ja siedziałem w takiej bez przycisku. :)
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... ost4558214

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 14:05
przez Cobra_o7o
Zix, zwróć uwagę że zdjęcie, które zamieściłeś to wnętrze Cupry z rynku innego niż polski - znaczy zamawiając Cupre w Polsce, takiej wersji nie możesz zamówić. Piszę o kolorze wykończenia, na rynek polski masz tylko i wyłącznie połyskujący chrom - nie matowe i nawet nie czarne.
Być może dotyczy to też obecności przycisku ESP ale tego nie wiem, to tylko moja luźna analiza spostrzeżeń.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 14:07
przez Zix
Siedziałem w Polsce w salonie w Cuprze bez przycisku. Tak samo na rynku brytyjskim w autach z tego samego rocznika, w niektórych jest w innych nie.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 14:15
przez Cobra_o7o
Zatem ciekawe od czego to zależy. Może to kwestia 265 i 280?

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 14:25
przez raflo83
265 ma przycisk ESP (MY2015)

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 17 kwietnia 2015, 17:54
przez TT89
Ja siedziałem w Cuprze 280 w salonie w Katowicach i miała przycisk ESP.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 14 czerwca 2016, 09:31
przez janek1988
Panowie jak w silniku 1.8tsi ustawić po każdym wyłaczeniu silnika esp sport? Po przestawieniu i wyłaczeniu znowu wraca na zwykłe esp, a to trochę zbyt ingeruje w dodawanie gazu na wyjściu z zakrętów

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 14 czerwca 2016, 11:51
przez B3N
Nie da się. Zawsze wraca do ustawień domyślnych. Oczywiście mówię tak jak fabryka ustawiła. Może da się to zakodować VSDSem czy innym narzędziem.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 czerwca 2016, 12:09
przez blader666
Panowie,
Mam, Cuprę 280 i jest w niej przycisk ESP, który ma dwa stopnie zadziałania (Sport i OFF) Ale żadne z tych ustawień nie wyłącza całkowicie kontroli trakcji. W opcji OFF również wszystko działa, ale ze sporym opóźnieniem. W praktyce jak docisnę w podłogę na I czy II biegu miga lampka TC i auto jest ewidentnie powstrzymywane. Nie da się totalnie przypalić gumy, ale słychać, że opony piszczą, bo TC daje nieco swobody. Jednak żeby nie było tak prosto zimą na śniegu po lekkim wstrzymaniu na początku kół koła kręcą się swobodnie i nie wcina się już TC. Na asfalcie trudno doprowadzić do takiej sytuacji, bo nawet lekki impuls powstrzymujący opanowuje sytuację.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 czerwca 2016, 12:36
przez Pik
Ustalmy może po czym poznajesz, że ESC nie jest całkowicie odłączone? Poza tym masz manual czy DSG? W którymś z wątków wynika że przy DSG ustawienie na OFF faktycznie nie jest całkowite (być może ochrona skrzyni biegów?), natomiast w manualu elektronika jest kompletnie odłączona. Pozwala np na zrobienie burn outu (filmik potwierdzający gdzieś na youtube), przy działającym ESP byłoby to niemożliwe.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 czerwca 2016, 15:06
przez blader666
Mama manuala i nici z burnouta. Poza tym podejżewam, że auta biorące udział w filmikach są dłubnięte, albo mają jakiś inny soft, bo u mnie nie da się zrobić przegazówki na stojącym aucie powyżej 4000 obrotów, a tam goście kręcą do końca.
Może na potrzeby filmiku był wyciągnięty bezpiecznik odpowiedzilny za ESP, ale wtedy podejrzewam, że wywaliłoby alarm typu check.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 15 czerwca 2016, 19:32
przez Pik
Wg mnie ESC OFF działa jak należy. Ale nie mam ochoty specjalnie drzeć opon heh, i tak znikają w oczach. :wink: Maciek chyba próbował i nie musiał wyłączać żadnych bezpieczników.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 21 czerwca 2016, 12:35
przez raflo83
blader666 napisał(a):Panowie,
Mam, Cuprę 280 i jest w niej przycisk ESP, który ma dwa stopnie zadziałania (Sport i OFF) Ale żadne z tych ustawień nie wyłącza całkowicie kontroli trakcji. W opcji OFF również wszystko działa, ale ze sporym opóźnieniem. W praktyce jak docisnę w podłogę na I czy II biegu miga lampka TC i auto jest ewidentnie powstrzymywane. Nie da się totalnie przypalić gumy, ale słychać, że opony piszczą, bo TC daje nieco swobody. Jednak żeby nie było tak prosto zimą na śniegu po lekkim wstrzymaniu na początku kół koła kręcą się swobodnie i nie wcina się już TC. Na asfalcie trudno doprowadzić do takiej sytuacji, bo nawet lekki impuls powstrzymujący opanowuje sytuację.
rozumiem Twój problem doskonale, bo mam tak samo, ale w DSG. Nie zawsze, ale czasem nawet przy ESC OFF auto jest powstrzymywane. Dotychczas sądziłem, że to problem DSG, a tu widzę przypadek z manuala. Dużo zależy od warunków, asfaltu, rozgrzania opon itd. Ciekawy jestem rozwiązania problemu, albo chociaż wyjaśnienia zjawiska :-D

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 21 czerwca 2016, 13:18
przez Pik
Ciekawe, że najnowszym cenniku Cupry jest specjalnie podkreślone, że ESC jest odłączalne. Wcześniej takiego zapisu nie było.

Co do meritum, myślę że ESC jest tylko jednym z wielu elektronicznych kagańców w samochodzie i mimo jego kompletnego odłączenia, być może w pewnych ekstremalnych sytuacjach interweniują zabezpieczenia innego typu, co przez kierowcę może być odebrane właśnie jako działanie ESC.

Generalnie wydaje mi się, że tej kwestii ostatecznie nigdy nie rozstrzygniemy. Bo z jednej strony jest to sprawa na poziomie elektroniki do której nie ma nikt dostępu poza inżynierami konstruktorami, a z drugiej mówimy o własnych dość subiektywnych wrażeniach i trudno uchwytnych odczuciach.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 26 października 2016, 20:47
przez raflo83
nie jesteśmy osamotnieni. Prześledziłem cały wątek z linku poniżej i do niczego nie doszli póki co do rozwiązania.
http://www.golfmk7.com/forums/showthrea ... 94&page=10

-- 26 października 2016, 20:47 --

pojawiła się nowa opcja:
http://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=21888
dziś zmieniłem ustawinia i testuje. Póki co widzę dużą poprawę w "jakości" przyśpieszania, ale zobaczymy po kilku dniach.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 27 października 2016, 12:42
przez maciek89
Padło tu, że nie można kręcić obrotów do końca w manualu. Wystarczy esp off i wciśnięte sprzegło i można kręcić do końca. No i w manualu faktycznie nie ogranicza mocy po dużej utracie trakcji (w skrajnym przypadku tylko na ułamek sekundy, a nie jak w DSG do odzyskania trakcji, ale i tak to czasem może wkurzać i fajnie by było to wyeliminować), generalnie da się przy starcie dozować w manualu moc pedałem gazu przy esp off tak żeby skutecznie wystartować bez odcięcia mocy- kwestia wprawy i znajomości zachowania opon, ale czasem na ten momencik pomimo, że auto fajnie idzie do przodu potrafi odciąć moc :) No i da się oczywiście zrobić burnout, że koła kręcą się jak głupie, ale potrzebny jest do tego nieziarnisty asfalt o niskiej przyczepności. Podsumowując trakcja i dostępność mocy na pierwszym biegu to w Cuprze niewiadoma i niespodzianka zależna od kilku składowych, ale przy dobrej jakości asfalcie da się świetnie wystartować, a w większości przypadków- szkoda opon. :)

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 27 października 2016, 13:24
przez raflo83
maciek89, właśnie zmiana, o której pisze powoduje, ze już Ci nie powinno odciąć mocy w tych skrajnych przypadkach przy esp off, wiec już tylko pozostanie temat aby nie zrobić burnout. Nawet przy włączonym esp, ASR itd widzę, ze jest to bardziej neutralna ingerencja układu. Chyba faktycznie dsg cierpi bardziej, niż manual na takie niespodziewane odcinki. Kilka postów wcześniej zamieściłem film pokazujący taka sytuacje przy LC,ale to samo tyczy sie startów z 800rpm i zalezy od rożnych czynników, których nie znam. Pojeżdżę dłużej to sie przekonam, czy to placebo, czy faktycznie taka poprawa po zmianie w Vcds.

Re: Pytanie o ESP

PostNapisane: 27 października 2016, 13:27
przez maciek89
No to bardzo ciekawe, czekam w takim razie na relację. :) To odcinanie mocy faktycznie się pojawia czasem nie wiadomo dlaczego... Byłoby super, gdyby tylko po vcds się dało to wyeliminować.