Strona 1 z 2

Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O3 RS

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 16:11
przez mieczyslawz
Chciałbym podzielić się swoimi wrażeniami z jazd testowych ww. autami:

1. Octavia RS /DSG/: przyjemny samochód w prowadzeniu, twardy ale nie za bardzo, stabilny na zakrętach, przyjemna praca układu kierowniczego mocne hamulce /te z wersji GTI performance/, mocne przyśpieszenia. Jakość wykonania w środku ok, choć mógłby trochę bardziej odróżniać się od wersji normalnej. Główna wada to rozmiary co powoduje, że auto nie prowadzi się jak kompakt.
Przy okazji przetestowałem aktywny tempomat na drodze pozamiejskiej. Działa to dobrze, choć przy gęstym ruchu może przeszkadzać trochę wolne rozpędzanie np. po wyprzedzeniu TIR-a + fakt, że maksymalnie można ustawić 160 km/h.

I jeszcze jedno, Octavia 3 RS TDI nie zasługuje na znaczek RS. To po prostu mocniejszy diesel.

2. Golf GTI Performance /DSG/: kompaktowe rozmiary przekładają się na odczuwalnie większą frajdę z jazdy. W trybie D auto strasznie zamulone choć duet DSG+auto hold działa komfortowo. Jakość wykonania najlepsza ze wszystkich ww. aut. Auto b. dopracowane, ale przez to jakieś takie nijakie w jeździe. Czegoś brakowało, takiej szorstkości. Nie podoba mi się nieliniowe skalowanie prędkościomierza oraz nieklasyczny hamulec ręczny /przy skrzyni ręcznej/.

3. Leon Cupra 280 /DSG/: jakość wykonania na poziomie Octavii. Ładniejszy od Golfa z zewnątrz, ładne zegary i czytelne: widoczny zakres prędkości 0-120, w innych autach zasłonięty częściowo przez kierownicę. Wrażenia z jazdy: najlepsze auto z ww. :). Przy niskich prędkościach obrotowych b. grzeczne, ale powyżej już się dzieje /jest zabawa /. Skrzynia działa super. Subiektywnie auto wydaje się szybsze niż ze skrzynią ręczną. Ma się wrażenie, że pozostałe auta nie jadą. Pozytywne wrażenie robi DCC. Poza miastem jeździłem w trybie Cupra /z wyłączonym podbiciem dźwięku/ i nie było za twardo. Do 180 km/h na autostradzie rozpędza się b. szybko i jest stabilny /w trybie Cupra/. W ogóle w mieście trzeba pilnować licznika, bo chwila zapomnienia i jest już setka. Na miasto tryb Comfort i jedzie się nawet po dziurach. Trzeba tylko zmienić układ kierowniczy na Cupra, bo inaczej zbyt miękko. Ale mamy takie trochę 2 auta w jednym. Co do uwag negatywnych to spalanie 14.5l z jazdy testowej /choć i tak wg pracownika salonu zaniżyłem mocno średnią/, nie wiem po co klasyczny ręczny /przy DSG/, no i myślałem że promień skrętu będzie trochę mniejszy. Jak dla mnie mogłoby też mniej liniowo przyśpieszać za to bardziej "kopać".

4. Leon Cupra 280 /manual/: Szczerze mówiąc byłem ciekawy wrażeń z jazdy, bo wg testów frajda z jazdy jest większa w manualu. Niestety (?) w przypadku Cupry wersja z DSG wypadła lepiej, ale duży wpływ na to miało rozczarowanie jakością pracy sprzęgła i skrzyni biegów. Na plus można zaliczyć rozstawienie pedałów /mimo dużej stopy i butów zimowych nie miałem problemów/. Sama skrzynia biegów mało precyzyjna, ciastowata, drogi prowadzenia biegów słabo zaznaczone, przy szybkiej zmianie można pomylić bieg. Jak dla mnie jest to skrzynia żywcem przełożona ze słabszych wersji a tu oczekiwania są większe. Najgorsza jednak była praca sprzęgła! Chodzi b. lekko /nawet za lekko/, ale to do przeżycia. Natomiast skok sprzęgła był b. dziwny. Puszczam sprzęgło i auto nie rusza. Sprzęgło bierze lekko, ale na samym końcu. Jest to b. nienaturalne. Przy spokojnej zmianie biegu i chwili przyzwyczajenia działa to w miarę prawidłowo. Niestety przy szybkiej zmianie /w końcu to Cupra/ powstaje efekt jazdy na sprzęgle, trudno jest szybko przyśpieszyć na kolejnym biegu. Na osłodę powiem, że spalanie okazało się znacznie niższe niż w DSG /aż o 3litry !/.

Jeśli ktoś planuje zakup manuala to sugeruję jazdę testową, żeby nie było zaskoczenia. Naprawdę fajne auto, ale Leon Cupra zasługuje na więcej. Skrzynia biegów a zwłaszcza sprzęgło wymagają poprawy, no chyba że to akurat taki egzemplarz w co wątpię. To piszę ja będący fanem klasyki: manual+normalny ręczny.

Na teraz mój typ to Cupra ST 265 DSG /mam nadzieję, że krótkie kombi nie będzie się prowadzić dużo gorzej od wersji 5d/.

Jeśli chodzi o same salony to chciałbym pochwalić zarówno salon w Gliwicach jak i Wrocławiu. Miła obsługa, jechałem z osobami które pasjonują się motoryzacją, co wbrew pozorom nie jest tak oczywiste, przyzwoita długość jazdy testowej.

P.S. Przy okazji orientujecie się ile kosztuje wymiana amortyzatorów przy DCC w porównaniu do zwykłych i czy są tak samo trwałe jak zwykłe amortyzatory /czy tu nie ma wysokich kosztów/.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 16:24
przez Zix
Sam amortyzator coś około 1400 szt. o ile dobrze pamiętam. Niemało.
Nic mi nie wiadomo o ich trwałości, a trochę szukałem po zagranicznych forach.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 16:44
przez mieczyslawz
1400x4 :hmmm:

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 17:00
przez Pelikson
1. Nie wiem jak jest w Octavii, czy są do wyboru tryby komfort / sport jak w Cuprze ale w Leonie można ustawić jak ma działać ACC. W trybie komfort faktycznie ACC przyśpiesza bardzo wolno lecz przyjemnie bez szarpań. Możesz sobie w trybie indywidualnym wybrać ACC: komfort / sport / cupra i jak same nazwy sugerują tak będzie działał. W trybie Cupra ACC wali po obrotach i bardzo bardzo żwawo przyśpiesza do zadanej prędkości co trochę daje głupie wrażenie, że nie kontroluje się nad autem :mrgreen: Bardzo fajnie, że opisałeś wrażenia z jazdy RS bo przez chwilę byłem zainteresowany taką z uwagi na bardzo atrakcyjną cenę startową, jedynie moc 220KM jakoś nie przemówiła do mnie.

2. W Golfie zgodzę się z Tobą, wnętrze na + . Kierowca czuje, że to autko jest bardzo fajnie wykonane w środku. Jednak stosunek mocy = kwoty nie jest zbyt atrakcyjny a już nie wspomnę o 7R. Czegoś brakuje w GTI :roll:

3. Bardzo polecam to autko w połączeniu z DSG. W miesiąc czasu ponad 5k km zrobione i nie widzę tu manualnej skrzyni. Nie miałem okazji testować manuala więc nie opiszę różnic w jeździe ale powiem jedno szybkość z jaką działa ta skrzynia i nieodczuwalne zmiany biegów to rewelacja. Faktycznie Cupra ma 2 oblicza. Można tym autkiem w trybie komfort śmigać jak normalnym hatchbackiem, jest komfortowo, cicho. Kiedy mamy ochotę poganiać się z kimś po mieście czy w trasie poszaleć - nie ma problemu, zapinamy tryb Cupra i jest to całkiem inne auto niż 1min wcześniej. 14.5l / 100km widzę, że tam ostro musieli dawać na testach :mrgreen: U mnie przy normalnej jeździe w trasie pali ok 8l , jadąc już szybciej i bawiąc się łopatkami 9 z hakiem. W mieście na Cuprze wyszło mi 12.5 więc jak na tę moc uważam, że rewelka. Poprzedni 3.0 v6 diesel 224KM palił mi w mieście ganiając się 10 , a w trasie potrafił zejść do 6.5 ! Średnia była ok 8l więc jak na benzyne 280KM uważam, że Cupra ma super spalanie.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 17:20
przez Misiek3city
mieczyslawz napisał(a):1400x4 :hmmm:

Tak ale tu możesz wymieniać po 1 szt .

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 17:39
przez typerfn2
Przez takie tematy jeszcze bardziej nie mogę się doczekać swojej cupry 280 dsg :(

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 19:44
przez Zix
mieczyslawz napisał(a):1400x4 :hmmm:

Jednak trochę mniej.;)
Amortyzator przedni 1016+VAT.
Jeśli chodzi o ACC to tak jak Pelikson pisał- można ustawić na sport i przyspiesza całkiem żwawo.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 30 stycznia 2015, 22:44
przez mstokowy
mieczyslawz napisał(a):4. Leon Cupra 280 /manual/: ... Najgorsza jednak była praca sprzęgła! Chodzi b. lekko /nawet za lekko/, ale to do przeżycia. Natomiast skok sprzęgła był b. dziwny. Puszczam sprzęgło i auto nie rusza. Sprzęgło bierze lekko, ale na samym końcu...


:? U mnie w manualu bierze z samego dołu i poza tym, że lekko chodzi ale nie aż tak żeby mi to miało przeszkadzać to nie mam z nim żadnego problemu, rusza się bardzo sprawnie

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 2 lutego 2015, 18:43
przez Raynold
mstokowy napisał(a):
mieczyslawz napisał(a):4. Leon Cupra 280 /manual/: ... Najgorsza jednak była praca sprzęgła! Chodzi b. lekko /nawet za lekko/, ale to do przeżycia. Natomiast skok sprzęgła był b. dziwny. Puszczam sprzęgło i auto nie rusza. Sprzęgło bierze lekko, ale na samym końcu...


:? U mnie w manualu bierze z samego dołu i poza tym, że lekko chodzi ale nie aż tak żeby mi to miało przeszkadzać to nie mam z nim żadnego problemu, rusza się bardzo sprawnie


Odnośnie porównań DSG/Manual. Coraz częściej w DSG pracuje łopatkami zmiany biegów, auto w takim trybie jest dla mnie bardziej przewidywalne niż DSG w trybie D i oszczędniejsze niż w trybie S. Tutaj nie ma jednak do czego porównać, bo nic praktyka z manuala, pracy na łopatkach trzeba się nauczyć - obroty na słuch vs zamiary co do akcji.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 7 lutego 2015, 21:28
przez wodzik
Misiek3city napisał(a):
mieczyslawz napisał(a):1400x4 :hmmm:

Tak ale tu możesz wymieniać po 1 szt .

Niestety nie, amory zawsze zmienia się parami....

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 7 lutego 2015, 21:40
przez Misiek3city
wodzik napisał(a):
Misiek3city napisał(a):
mieczyslawz napisał(a):1400x4 :hmmm:

Tak ale tu możesz wymieniać po 1 szt .

Niestety nie, amory zawsze zmienia się parami....

Zawieszenie DCC zgodnie z tym co twierdzi serwis można wymieniać po 1 szt ;)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 7 lutego 2015, 23:33
przez szczeslaw
Misiek3city, wszystko można, tylko czy się powinno? ;)
Mi też kiedyś po stłuczce wymienili w samochodzie 1 amortyzator z przodu (dostałem w koło) i dla serwisu i PZU było to normalne. Mój samochód twierdził inaczej okazując mi to dość... powiedzmy dziwnym prowadzeniem ;)
Amortyzatory, nie ważne czy DCC czy zwykłe, ZAWSZE wymieniamy parami.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 8 lutego 2015, 13:55
przez wodzik
Można wymieniać po 1 szt., ale tak jak pisał kol. Szczeslaw - samochód będzie żył własnym życiem... a ten kto poleca takie zabiegi to niestety nieuk (może zwykłemu kierowcy to by uszło, ale SERVIS :shock: ).

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 8 lutego 2015, 17:23
przez Vampire1984
A wiec bylem na weekend na naprawie gwarancyjnej z plastikami, uszczelka oraz dudniącym zawieszeniem w swoim Leonie....no ale nie to chciałem opisać.
A wiec stała tam Cupra 280 M6. Przejechaliśmy nie wiem z 20-30km, większość tamta obwodnica. Wrażenia obłędne, nigdy nie jechałem tak mocnym i tak brutalnym samochodem.
Gdybym nie wiedział ze tam jest Sound Actuator to bym nie zwrócił na niego uwagi, w sumie nie przeszkadzało mi ono, choć jestem ciekaw jak bez tego ustrojstwa by to wszystko brzmiało.
Jechałem w trybie Cupra oraz Komfort. Skrzynia niebo lepsza od mojej, bardziej precyzyjna, nic nie haczyło, dobrze się biegi wbijało, ale zachowało złe geny w postaci długiej drogi prowadzenia. Silnik brzmienie i wrażenia brutalne głośne i wciska w fotel potężnie. Az się samochód prosi o takie przygazowywanie i zbicie biegu na niższy i pociągniecie do końca. Zawieszenie bardziej ciche komfortowe na 19" niż moje na 15":).
Tryb komfort-Cupra czuć różnicę na zwykłej ulicznej drodze, ładnie cicho tłumi, komfort bardzo akceptowalny, 18" nie opłaca się wg mnie brać, specjalnie te tryby na kiepskiej drodze sprawdzałem.
Nic nie skrzypiało nie stukało, albo silnik zagłuszał przy wolnej jeździe:).
Spalanie 12.5/100 wyszło nam z tej krótkiej jazdy.
Sprzęgło dość ciężko chodziło ruszanie wymagałoby ode mnie większego wyczucia i pewnie czasu do przyzwyczajenia się do całkiem innego ruszania. W trybie Comfort wbija w fotel brutalnie, Cupra jeszcze bardziej:).
Samochód boski, brakuje krótszych przełożeń, RWD lub AWD.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:18
przez Pelikson
Za krótko jeździłeś z tym soundactuatorem, tym bardziej że to Twoja pierwsza przejażdżka i tak jak napisałeś nie zwróciłbyś na to uwagi. Dopiero jak emocje ochłoną, nacieszysz się autem miesiąc to zaczynasz dostrzegać pewne smaczki / bolączki w aucie. Ja nie mogę jechać z tym dłużej niż 40-50km włączonym bo zaczyna mnie boleć od tego buczenia głowa :roll: Dlatego pierwsze co zrobię to albo to wypnę tak jak wrzucałem w innym temacie ( tyle że w kompie będzie widniał błąd ) lub umówię się z kimś kto ma VCDSa i to zwyczajnie wyłączę programowo.
Dlatego jeżdżę na indiwidualu i mam wszystko ustawione na Cupra oprócz silnika, żeby to badziewie mi nie buczało. Dużo fajniejsze doznania dźwiękowe są wtedy, bo nie zagłusza ten wynalazek silnika i pięknie słychać to 'prykanie' z wydechu przy zmianie biegu.

Po za tym jestem zakochany w tym samochodzie, prowadzeniu, skrzyni i przyjemności z jazdy. Następne autko w jakie będę celował będzie to też napewno hothatch minimum 300KM i napęd na 4 buty :) Jeśli wyjdzie Cupra R 4x4 i 300+KM ( takie są pogłoski , wszystko zależy czy VW pozwoli na to ) to będzie moje autko marzen :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 8 lutego 2015, 19:53
przez Vampire1984
A jakie bolączki w Cuprze widzisz, poza wspomnianym SA? Myślę tez ze po iluś tam kilometrach również to buczenie by mi przeszkadzało, ale nie wiem czy to buczenie silnika, tłumika czy tego ustrojstwa.
Haha wiem co masz na myśli:D po nocach mi się nadal śni:D. Chciałbym się takim po torze jakimś przejechać, trochę poduczyć i sprawdzić się.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 8 lutego 2015, 21:34
przez Pelikson
Oprócz SA , 50l bak. Nie wiem co za bezmózg to wymyślił ale starcza on nawet przy dość spokojnej jeździe w trasie na bardzo mało ( max udało mi się uzyskać 540km i zaświeciła się rezerwa czyli jakieś 30-40km by jeszcze ujechał ) ... Rozumiem, że walka o masę ale bez przesady. Te 15l więcej by aż takiej chyba różnicy nie zrobiło a zasięg byłby conajmniej 150km większy...

Po za tym nic więcej mi nie przeszkadza :)

Ps. jak jeździłeś na trybie Cupra to słyszałeś praktycznie tylko buczenie tego ustrojstwa. Faktyczny dźwięk silnika jest tylko do usłyszenia albo na zewnątrz albo na trybie Komfort.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 06:53
przez Vampire1984
Jak pojadę w czerwcu na przegląd przejadę się jeszcze raz:D Wsłucham się we wszystko:)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 08:22
przez Zix
Pelikson napisał(a):50l bak
50 l to i tak super... Do mojego wchodzi 42-43, przy prawie pustym baku (komp pokazuje, że 10km do przejechania)... Jest problem 600km zrobić dieslem...
Również zgoda co do SA, fajne na 5 minut.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 14:12
przez Pelikson
Serio w 2.0 TDI 184KM masz tam tylko 45l bak ? :shock: No to to już wogóle ktoś super wymyślił ... Ja pierdziele, diesel zawsze był synonimem tego że na baku można zrobić bardzo dużo km ale chyba czasy się zmieniły :|

Jak tankujesz to do pierwszego odbicia czy dalej dolewasz? Bo u siebie zauważyłem, że jeśli zaleje go do pierwszego odbicia to zrobie z ponad 50 km mniej. Dlatego jak mi odbije pierwszy raz to wyciagam pistolet i leje aż paliwo stoi prawie przy korku. Spokojnie parę litrów więcej wchodzi.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 14:31
przez pinkibass
Nie wydaje mi się, żeby w 2.0 184 bak był mniejszy, skoro Seat/Skoda/VW tego segmentu na MQB mają dokładnie takie same baki 50L.

Może po prostu komputer nie jest w stanie w tym przypadku dobrze oszacować pozostałego paliwa.

U mnie w 1.4 po przejechaniu ok 20-30km od zapalenia rezerwy wchodzi ok. 47-48 litrów paliwa (do drugiego odbicia).

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 15:35
przez Zix
Być może jest tak, że jest większy zapas, żeby diesla nie zapowietrzyć, ale baki na benzynę i na ropę mają inne numery i nie wiem czy są takie same.
viewtopic.php?f=89&t=47895#p570959

Jeśli chodzi o tankowanie to prawie zawsze tankuję do pełna i prawie za każdym razem jak już mam na komputerze tylko 0-40km do przejechania. Najwięcej weszło mi do tej pory 43,93l, a zazwyczaj jest to około 42l. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że rezerwa "poniżej 0"to 6-8 litrów.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 16:19
przez Pelikson
A może te wskaźniki na zegarach walą nas w ch... ? Aż się przyjrzę przy następnym tankowaniu ile wejdzie litrów.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 9 lutego 2015, 22:50
przez sna
zgodnie ze spoecyfikacją: Pojemność zbiornika paliwa (l) 50 ;)
Rezerwa chyba 5 litrów

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 18:57
przez mieczyslawz
W obecnym nr Motor 17/2015 jest porównanie Focusa ST, Golfa GTI Performance, Leona Cupra 280 wersje manualne
Krótko:
1/ najlepsze osiągi testowe Cupra: 0-100 5.9, ST 6.7, GTI 6.8,
2/ najlepsza elastyczność Cupra: 80-120 6.7, ST 7.1, GTI 7.1,
3/ najlepsza czas na torze Cupra: 1:37.7 ,GTI 1:41.0 , ST 1:41.2 /tu przepaść/,
4/ najlepsze spalanie testowe GTI: 8.6 Pb95, Cupra 9.6 Pb98, ST 10.4 Pb98.
5/ najlepszy stosunek cena/wyposażenie: Cupra.

Ogólnie Cupra wygrywa jako najlepiej jeżdżące auto, najbardziej agresywne z wyglądu i charakteru i najtańsze, co ciekawe można wyłączyć wspomnaganie kierownicy w trybie Cupra :?: .

Golf jest najlepiej wykonany, najspokojniejszy z charakteru.

ST w zasadzie przegrywa z kretesem.

Można by powiedzieć, że Cupra najbardziej pasuje do singla a GTI do osoby, która chce najbardziej wszechstronne auto dla rodziny przy zachowaniu pewnego poziomu emocji. W takim razie dziwne, że Cupra ma kombi a GTI nie :roll:

Co Wy na to?

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 19:26
przez Vampire1984
Tylko to porownanie jest jak dla mnie nie do konca fair. focus 250, golf 230. Nie dziwota ze Cupra ma taka roznice w okrazeniu.
Bierzmy pod uwage Focus 1362kg, Cupra 1320, GTI 1307.
Predkosc w slalomie jest w tym przypadku decydujaca bo najlepsza na korzysc Cupry, GTI z ST na rowni.
Hamulce tak samo lepsze na zimno i na cieplo tak i w GTI jak Cuprze, ST slabiej w tej stawce.
Za to niestety Seat przegrywa jak to nakreslili "najslabszy poziom jakosc" i "najstarsze systemy obslugi"

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 20:25
przez szczeslaw
mieczyslawz, a dlaczego niby Golf ma by być najbardziej wszechstronny dla rodziny? Jest TYLKO lepiej wykonany od Cupry (no, może jeszcze trochę mniej pali). Cupra ma tyle samo miejsca, w środku jak i w bagażniku i ma DCC, którego w Golfie GTI mieć nie można. I już samo DCC robi z niego bardziej wszechstronny samochód rodzinny.
Vampire1984, mogliby porównać samochody z podobnymi mocami, ale wtedy musiałby to być Golf R, a to już nie dość, że 4 łapy, to jeszcze kosmiczna cena w porównaniu do Cupry ;)
Nie bardzo rozumiem, co mają na myśli przez "najstarsze systemy obsługi"?

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 20:29
przez noktoto
szczeslaw napisał(a):DCC, którego w Golfie GTI mieć nie można

Nie pisz bzdur proszę.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 20:42
przez szczeslaw
noktoto napisał(a):
szczeslaw napisał(a):DCC, którego w Golfie GTI mieć nie można

Nie pisz bzdur proszę.

To nie bzdury, tylko zwykła pomyłka.
Sprawdziłem i rzeczywiście w GTI MOŻNA mieć DCC, ale dostępne jest jako opcja. W Cuprze jako standard.
Pomyliło mi się z O3 RS, w której DCC nie ma w ogóle.
Po prostu VW strasznie miesza z wyposażeniem między markami i można się pogubić.
Dlatego zanim zarzucisz komuś, że napisał "bzdurę", zastanów się czy to nie była jednak zwykła pomyłka, bo różnica jest dość duża...

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 20 kwietnia 2015, 20:55
przez mstokowy
Vampire1984 napisał(a):Tylko to porownanie jest jak dla mnie nie do konca fair. focus 250, golf 230.


Testu nie widziałem ale wydaje mi się, że punktem wyjścia do testów było kryterium ceny - wszystkie 3 kosztują mniej więcej tyle samo, a to że Seat daje najwięcej koników za te same pieniądze to już nie ich wina :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 06:56
przez Vampire1984
Tak na pewno była cena tyle ze o niej nie wspominali za dużo:), ale z drugiej strony powinno się to odpowiednio zaznaczyć i/lub dorzucić do testów wyrównane mocowo samochody i zaakcentować ich wyższa cenę.
Maja pewnie na myśli to ze są słabe komponenty użyte do obsługi tych systemów no i nie oszukujmy się odwzorowanie kolorów i grafika jest gorsza w leonie jak w O3/G7/Fabia3/Polo-to najnowsze. Navi trzeba przyznać wolno chodzi i długo myśli, ale mi to nie przeszkadza.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 09:48
przez SauronRzeznik
mieczyslawz napisał(a):Krótko:
1/ najlepsze osiągi testowe Cupra: 0-100 5.9, ST 6.7, GTI 6.8,
2/ najlepsza elastyczność Cupra: 80-120 6.7, ST 7.1, GTI 7.1,
3/ najlepsza czas na torze Cupra: 1:37.7 ,GTI 1:41.0 , ST 1:41.2 /tu przepaść/,
4/ najlepsze spalanie testowe GTI: 8.6 Pb95, Cupra 9.6 Pb98, ST 10.4 Pb98.
5/ najlepszy stosunek cena/wyposażenie: Cupra.


Ciężko mi uwierzyć, że ktoś naprawdę bierze pod uwagę czasy okrążeń na *jakimkolwiek* torze jako kryterium wyboru auta.

Zamiast takich porównań bardziej przydałby się test "po 50kkm": co się zepsuło, które auto bardziej skrzypi itd.. Z oczywistych względów małe na to szanse.

-- 21 kwietnia 2015, 09:48 --

mstokowy napisał(a):Testu nie widziałem ale wydaje mi się, że punktem wyjścia do testów było kryterium ceny - wszystkie 3 kosztują mniej więcej tyle samo, a to że Seat daje najwięcej koników za te same pieniądze to już nie ich wina :)


Seat daje najwięcej koni, bo oszczędzili na czym innym - w przyrodzie i biznesie nic nie ginie.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 12:27
przez sna
1) Wszystkie SC (3drzwiowe), które testują w polsce mają DSG. U dealera nie kupisz 3drzwiowej Cupry z DSG.
2) Wszystkie filmy, które pokazują Cupre, mijającą kamerę i fajny revs (pierdnięcie) przy zmianie biegów, dotyczą tylko wersji z DSG. Takiego revsa nie uświadczysz w Cuprze SC kupionej w Polsce (patrz punkt 1)
3) Bak 50 litrów- słaby pomysł i mocno niewygodne. Wawa Zakopane z międzytankowaniem :)
4) Kupując Cuprę bierz pakiet zimowy- bez tego nie będziesz miał czujnika poziomu spryskiwacza.
5) Jeśli lubisz jak się ludzie oglądają za Twoim samochodem- nie kupuj Cupry :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 13:01
przez pinkibass
sna napisał(a):5) Jeśli lubisz jak się ludzie oglądają za Twoim samochodem- nie kupuj Cupry


Raczej powinno byc "Jeśli nie lubisz" :) i tyczy się to też np. białej FR-ki :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 13:32
przez kososki
mam białą Cuprę i jeśli chodzi o oglądanie się ludzi to raczej mało osób się spogląda, no chyba że dam dobrze w palnik, wtedy bardziej przyciąga uwagę :-D

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 13:36
przez pinkibass
Bardzo interesujące - wygląda na to, że FRka jest ciekawsza :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 13:40
przez sna
CHodziło mi w punkcie 5) o to, że nikt się nie ogląda za tymi samochodami. Więc jeśli lubisz jak ktoś luka na samochód- nie bierz Cupry bo tego nie doświadczysz:)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 13:51
przez pinkibass
No dokładnie tak to zrozumiałem, ale mam zupełnie przeciwne odczucia :)

Może dlatego, że wcześniej jeździłem Corollą E12 i przez ten nagły wzrost wydaje mi się, że wszyscy się na mnie patrzą :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 15:30
przez daniel28
Również nie doświadczyłem tego zjawiska ( oglądania się za Leonem ) w mojej okolicy ludziom się powodzi i jeżdżą dobrymi autami, wiec Leon zbytnio się nie wyróżnia :-D a ja mam wrażenie, że mam auto dla ubogich :-D

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 19:26
przez mstokowy
SauronRzeznik napisał(a):Seat daje najwięcej koni, bo oszczędzili na czym innym - w przyrodzie i biznesie nic nie ginie.


Nigdy nie twierdziłem, że jest inaczej. Pozostaje pytanie czy dla kogoś w hot-hatch 'u ważniejsza jest przyjemność z jazdy czy z jakości wykończenia, dla mnie to pierwsze.

Co do oglądania się na ulicy to z mojego doświadczenia oglądają się ludzie tak samo za FR'ami jak i za Cupra'mi i innymi tylko z dwóch powodów:
a) przypadkowi ludzie - za ledowe reflektory, nic innego ich nie rusza :)
b) właściciele innych Leonów - bo jak człowiek coś ma to dostrzega innych co mają podobne

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 21:31
przez RageMan
mstokowy, jest dokładnie tak jak mówisz, niektórzy na widok FR w Alor Blue oglądają się tak, że przez nieuwagę prawie doprowadzają do kolizji, w tym tygodniu miałem ze dwie takie sytuacje, haha :D

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 21 kwietnia 2015, 21:37
przez pinkibass
O, czyli jednak mi sie nie wydaje :)

Czytałem jakiś czas temu, ze ludzie widząc samochód zwracają uwagę przede wszystkim na reflektory.
Chyba designerzy Seata tez je widzieli, bo ewidentne coś w tym jest :)

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 08:21
przez mieczyslawz
Test Cupry ST DSG/manual

Całość TU http://moto.onet.pl/testy-nowe/seat-leon-st-cupra-rodzinne-kombi-na-tor-pierwsza-jazda/0hz3l
zawiera też filmik z jazdy po torze /nic specjalnego/.

Fragment dot. wyboru skrzyni
Po pokonaniu wielu okrążeń w wersji ze skrzynią manualną, do której nie mam większych zastrzeżeń, poza głębokim pedałem sprzęgła, który odbiera nieco precyzji przy jeździe sportowej, chciałem spróbować DSG. Jak było? No cóż. Szybko wróciłem do "manuala"... Jest o 8 tys. złotych tańszy od wersji z DSG. To niepotrzebny wydatek, o ile zamierzamy wpadać od czasu do czasu na tor. Bo przy codziennej jeździe wybór między jedną a drugą skrzynią to kwestia preferencji i trochę też portfela. Jeśli już, to te pieniądze można wydać na opcjonalny pakiet Performance, w którym dostaniemy m.in. sportowe hamulce Brembo, 19-calowe obręcze kół oraz opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 08:24
przez Zix
Szkoda, że nie napisał chociaż słowa o zastrzeżeniach co do DSG.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 25 kwietnia 2015, 09:19
przez zwirek75
Zastrzeżenie do jazdy torowej DSG jest jedno ale za to duże - mając skrzynię ręczną kierowca ma 100% wpływu na napęd, przełożenia i zachowanie samochodu, w przypadku DSG skrzynia decyduje za niego - nawet w trybie "manualnym", kiedy to reaguje z opóźnieniem nie do końca przewidywalnym na komendy wydawane łopatkami, ciężko przez to czasami wyczuć samochód.
Za to do jazdy po drogach, kiedy to najczęściej jest potrzebna szybka zmiana biegów podczas rozpędzania się i wyprzedzania - DSG jest idealna - opóźnienia wtedy aż tak bardzo nie przeszkadzają.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 26 kwietnia 2015, 10:39
przez mieczyslawz
Nie wiem na ile argument lepszej jazdy po torze przemawia za manualem - ile osób jeździ w miarę regularnie?; zresztą torów za dużo też nie ma.

Auto typu hot hatch nie jest typowym pojazdem do jazdy. Bo w sumie jest drogie w zakupie, dużo pali, droższe są części a przy obecnych ograniczeniach i wszechobecnej kontroli /tylko facet bez prawa jazdy ... :evil: / wykorzystać osiągi też ciężko - nie są zresztą aż tak potrzebne.

Do w miarę szybkiego przemieszczania i komfortu wyprzedzania wystarczy 1.4 140KM no może 1.8 180 KM /czy i kiedy wejdzie do Leona silnik 1.8 320 Nm 180KM- jest w nowym Passacie/.

Po co zatem Cupra?

Auto ma wywoływać emocje, frajdę z jazdy. Pewno dlatego część osób nie kupuje Golfa GTI, który jest autem prawie perfekcyjnym, w sumie w zbliżonej cenie, z "lepszą" marką, mniejszą utratą wartości, ale przez swoją doskonałość trochę nijaki, wręcz nudny.

Tak rozpatrując wybór DSG/manual => DSG jest perfekcyjne, daje duży komfort, lepsze osiągi na prostej, zwłaszcza przy starcie - główna wada to poczucie trochę izolacji od prowadzenia, pewne opóźnienie przy redukcji no i koszty; manual to z kolei większa interakcja z autem, większe poczucie prowadzenia samochodu, wyższa trwałość zwłaszcza w dłuższym terminie.

Może zatem manual bardziej pasuje do auta, które ma cieszyć jazdą :?:

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 27 kwietnia 2015, 22:12
przez Tomek2791
Jakby maual był bardziej sportowy od automatu to Porsche nie produkowałoby większość modeli ze skrzynia PDK a niektóre wyłącznie z PDK......

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 06:51
przez ba_rzek
Cupra wcale dużo nie pali ja mam po 2 tys spalanie 7,6l a jakoś szczególnie wolno nie jeździłem :-D fakt ze 90% trasa
.

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 11:23
przez antoś
mieczyslawz napisał(a):Auto ma wywoływać emocje, frajdę z jazdy. Pewno dlatego część osób nie kupuje Golfa GTI, który jest autem prawie perfekcyjnym, w sumie w zbliżonej cenie, z "lepszą" marką, mniejszą utratą wartości, ale przez swoją doskonałość trochę nijaki, wręcz nudny.


Czyli lepsze wykonanie pojazdu sprawia, że jest on nudniejszy?

Zawsze mnie okrutnie bawią takie wywody, że auta mniej dopracowane są ciekawsze. Nie pamiętam tylko kiedy jakiś defekt auta sprawiał, że bardziej się z niego cieszyłem. Chyba tylko mógłbym się wówczas tłumaczyć sam przed sobą, że tak jest "lepiej".

Re: Leon Cupra wrażenia DSG /manual + parę zdań o VW GTI i O

PostNapisane: 28 kwietnia 2015, 11:45
przez Zix
antoś napisał(a):Czyli lepsze wykonanie pojazdu sprawia, że jest on nudniejszy?

Ja myślę, że koledze chodziło o stylistykę, a nie niezawodność. Z całym szacunkiem dla Golfa, nawet R'ka z wyglądu budzi mniej emocji niż Leon Fr 1.4.