Strona 1 z 1

Siłownik pod maską

PostNapisane: 23 maja 2015, 22:40
przez szeftig
Pytanie do właścicieli Cupry. Pod maską zamiast "patyka" montowany jest siłownik czy też seat także poszalał z średniowieczem ? Może ktoś interesował się tematem siłownika ? Pasuje z golfa VII albo jakaś inna opcja ? :| :|
Wiadomo, że pod maskę rzadko się zagląda, ale jest to denerwujące..

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 maja 2015, 10:25
przez mstokowy
patyk, mnie to nie denerwuje dodatkowo patyk się nie popsuje :)

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 maja 2015, 11:10
przez szeftig
Kolega ma audi a4 b5 1996 i jakoś siłownik się nie popsuł od nowości... także słaby argument..

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 maja 2015, 11:27
przez bmelon
Pytanie czy golfowy będzie pasował.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 maja 2015, 20:51
przez mstokowy
szeftig napisał(a):Kolega ma audi a4 b5 1996 i jakoś siłownik się nie popsuł od nowości... także słaby argument..


Bo to siłownik sprzed 20 lat, teraz już się takich niezawodnych nie robi tak samo jak i samochodów ;)

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 maja 2015, 23:47
przez Oracle
W "zwykłym" Golfie siłownik maski znajduje się po stronie rozrządu silnika (pomiędzy silnikiem, a zbiornikiem wyrównawczym płynu chłodzącego) i w celu podparcia maski, w jej macie wygłuszającej zrobione jest specjalne wycięcie... O ile prawdopodobnie ze względu na te same jednostki napędowe, montaż w komorze silnika Leona nie stanowił by raczej większego problemu, to już zamocowanie siłownika do maski może być problemowe nie tyle przez brak wycięcia w wygłuszeniu, tylko dlatego, że nie wiadomo w którym miejscu biegnie użebrowanie maski.

Inaczej jest natomiast w Golfie w wersji Sportsvan, gdzie siłownik maski jest "standardowo" po stronie akumulatora, pytanie tylko, na ile podobna jest maska w Leonie i czy są gdzieś w okolicy jakieś otwory technologiczne, które można by było wykorzystać do bezinwazyjnego zamocowania siłownika... :roll:

Z tego co zauważyłem, na forum są osoby będące w posiadaniu zarówno Golfa VII, jak i Leona - ewentualne fotki (maski i punktu, do którego przykręcony jest siłownik w komorze silnika) mogły by chyba rozwiać wątpliwości dotyczące montażu takiego siłownika.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 07:00
przez Zix
Można jeszcze w Skodzie zobaczyć.
Ja bym z chęcią przyjął też mocniejsze tylne siłowniki, żeby się dało otworzyć bagażnik z kluczyka. Ponoć właśnie od O3 pasują.
https://www.youtube.com/watch?v=a0kSQbUEO-0

Nie wiem po co w ogóle jest przycisk otwierania bagażnika w kluczyku skoro i tak trzeba ręką otworzyć...

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 08:37
przez Vampire1984
Zix napisał(a):Można jeszcze w Skodzie zobaczyć.
Ja bym z chęcią przyjął też mocniejsze tylne siłowniki, żeby się dało otworzyć bagażnik z kluczyka. Ponoć właśnie od O3 pasują.
https://www.youtube.com/watch?v=a0kSQbUEO-0

Nie wiem po co w ogóle jest przycisk otwierania bagażnika w kluczyku skoro i tak trzeba ręką otworzyć...

Jak bede przy golfie to porobie fotki.
Ja z checia bym "przytulil" dwufunkcyjny silownik bagaznika - otwieranie i zamykanie a jak by sie dalo to i maski :)

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 14:56
przez Darek07
Vampire1984 napisał(a):Nie wiem po co w ogóle jest przycisk otwierania bagażnika w kluczyku skoro i tak trzeba ręką otworzyć...


Otwierając bagażnik z kluczyka nie otwierają się zamki w drzwiach, tylko sam bagażnik. Po zamknięciu klapy bagażnika nie potrzeba już w uruchamiać centralnego zamka, czyli możesz odejść od samochodu z bagażami w obydwu dłoniach. przydatna rzecz.
Oczywiście siłowniki byłyby super :-)

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 15:00
przez Vampire1984
Złego adresata cytatu wstawiłeś :D

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 15:56
przez Darek07
sorki :-)

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 17:19
przez RageMan
O właśnie, kiedyś widziałem taki patent do otwierania bagażnika, były tam wstawione dosyć mocne sprężynki o wysokości w spoczynku myślę że około 3-5 cm, z tym że siłowniki wymagały delikatnej przeróbki - wstawienia podkładek blokujących sprężynkę. Myślę, że najlepszą opcją byłoby wstawienie drugich siłowników z O3, jeżeli jest ktoś w posiadaniu takowego samochodu, społeczność forumowa byłaby niezmiernie wdzięczna za przetestowanie sposobu (jeśli by się okazało że pasuje i działa to myślę że bym sobie zamówił parkę :D ).

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 18:06
przez szeftig
mstokowy napisał(a):Bo to siłownik sprzed 20 lat, teraz już się takich niezawodnych nie robi tak samo jak i samochodów


Co do trwałości wszystkich części produkowanych na dzień dzisiejszy to się zgodzę, że wypada gorzej, ale Panowie to nie drzwi czy bagaznik - dziennie maski się nie otwiera :-)

Oracle napisał(a):Z tego co zauważyłem, na forum są osoby będące w posiadaniu zarówno Golfa VII, jak i Leona - ewentualne fotki (maski i punktu, do którego przykręcony jest siłownik w komorze silnika) mogły by chyba rozwiać wątpliwości dotyczące montażu takiego siłownika.

Fajnie by było jakby ktoś się takim porównaniem podzielił :wink: :wink: :wink:

Zix napisał(a):Ja bym z chęcią przyjął też mocniejsze tylne siłowniki, żeby się dało otworzyć bagażnik z kluczyka. Ponoć właśnie od O3 pasują.
https://www.youtube.com/watch?v=a0kSQbUEO-0


Ładny patent :D niemcownia nie próżnuje ; PP za pół roku bedzie dostepne na allegro ; PP

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 18:22
przez Zix
szeftig napisał(a):dziennie maski się nie otwiera

W zimie jak dużo jeździsz to co parę dni wlewasz płyn do spryskiwaczy. Na mrozie, jak musisz najpierw butelkę z płynem odstawić, żeby postawić maskę na tym pieprzonym patyku, jest niespecjalnie fajnie. ;)


szeftig napisał(a):Ładny patent niemcownia nie próżnuje ; PP za pół roku bedzie dostepne na allegro ; PP
https://fuerst-autoteile.de/gasfeder-koffer-laderaum-lift-o-mat017468-126 12,5 ojro sztuka.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 19:55
przez szeftig
Zix napisał(a):W zimie jak dużo jeździsz to co parę dni wlewasz płyn do spryskiwaczy. Na mrozie, jak musisz najpierw butelkę z płynem odstawić, żeby postawić maskę na tym pieprzonym patyku, jest niespecjalnie fajnie

Wiem, dlatego założyłem ten temat bo mnie ten badyl nerwi. btw dzisiaj się dowiedziałem że insignia tez nie montuje silownika pod maska :| tiguan 2012 od rodzicow tez bez silownika... kapa fess

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 20:01
przez Krzysiek31
a Opel astra 2005 miał , dziwnie że rezygnują z tego typu rozwiązań

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 25 maja 2015, 20:29
przez tatian
Rezygnują ze względu na oszczędności.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 26 maja 2015, 10:30
przez szeftig
tatian napisał(a):Rezygnują ze względu na oszczędności.

Mogło by się to wydawać paradoksalne ale chyba tak jest.. Teraz nawet za dywaniki trzeba doplacać, w oplu mokka za zagłówek pasażera z tylu na środku kanapy również trzeba dopłacać ( bogatsze wersje przewiduja takie rarytasy w standardzie ), mysle ze kwestia kilku lat i opony bedzie trzeba kupowac bo auto będzie stało na felgach ; )))

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 26 maja 2015, 15:33
przez Gecon
Leon
Obrazek

Golf

Obrazek
Obrazek

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 26 maja 2015, 16:04
przez Oracle
No i proszę - Haubenlifter SEAT Leon 5F:

http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/haubenlifter-seat-leon-5f/291300359-223-6252?ref=search

:-)

Problem polega na tym, że to ogłoszenie prywatne i nikt za bardzo nie potwierdzi, czy to rzeczywiście pasuje i montaż jest "ohne Bohren" :-)
W każdym razie - jest to dobry punkt wyjścia do poszukiwań rozwiązań na własną rękę. :-)

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 26 maja 2015, 21:47
przez szeftig
Oracle napisał(a):Problem polega na tym, że to ogłoszenie prywatne i nikt za bardzo nie potwierdzi, czy to rzeczywiście pasuje i montaż jest "ohne Bohren" :-)
W każdym razie - jest to dobry punkt wyjścia do poszukiwań rozwiązań na własną rękę. :-)


Ponadto auto na blatach angielskich, więc skąd pewność, że te siłowniki tak spasują jak na zdjeciu ? a no nie ma :-D

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 27 maja 2015, 17:23
przez RageMan
Szukałem trochę w internetach. Tutaj jest opisany sposób na wymianę siłowników i odwrócenie zaczepów (w Golfie VI, nie wiem czy jest duża różnica między tym mechanizmem w Goferze VI / VII i Leonie III) w bagażniku celem automatycznego jego otwierania:
http://www.vwgolf.pl/porady/autootwiera ... olfie-mk6/
Na niemieckim przykładzie w Fordzie Mondeo - sprężynka o której wcześniej wspomniałem:
http://www.myvideo.de/watch/8271026/Hec ... ondeo_MK_3
Trzeba jeszcze poszperać i znaleźć dane siłownika z Gofera VI i tej Oktawy od której idą siłowniki, porównać je i ściągać :P
Chociaż szczerze powiedziawszy, drugi sposób wydaje mi się trwalszy.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 27 maja 2015, 18:58
przez Pik
A mnie się ten zwykły patyk w Cuprze podoba! Koresponduje z imagem sportowego auta, bez aspiracji premium. Rozwiązanie tanie, niezawodne i... lekkie! W końcu amortyzator waży te parę deko więcej. Może to nie wiele, ale wozi się tę wagę cały czas, a podnosi się maskę rzadko.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 17 lutego 2017, 20:12
przez lukash77
Koledzy ja się przymierzam do zrobienia maski na siłownikach. Na razie zakupiłem dwa siłowniki o długości 604 mm i sile 250N więc myślę że dwa dadzą radę podnieść i utrzymać maskę. Do tego potrzebne są sworznie kulowe i kątowniki które przykręcamy do zawiasu. Jak zamontuję zrobię zdjęcia.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 17 lutego 2017, 23:08
przez 5eba
Pik napisał(a):A mnie się ten zwykły patyk w Cuprze podoba! Koresponduje z imagem sportowego auta, bez aspiracji premium. Rozwiązanie tanie, niezawodne i... lekkie! W końcu amortyzator waży te parę deko więcej. Może to nie wiele, ale wozi się tę wagę cały czas, a podnosi się maskę rzadko.


Argument niezawodnosci do mnie nie przemawia. Znajomy ma 16 letniego Leona, i tam silownik od fabryki dziala bez problemu. Passaty, audi tak samo nigdy nie widzialem popsutego silownika. A o wiele wygodniej dolac plynu do spryskiwaczy czy sprawdzic olej. Dziwi mnie ze w poprzednich leonach cos co bylo standardem teraz nie ma wcale.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 18 października 2019, 09:51
przez kukulek88
lukash77 napisał(a):Koledzy ja się przymierzam do zrobienia maski na siłownikach. Na razie zakupiłem dwa siłowniki o długości 604 mm i sile 250N więc myślę że dwa dadzą radę podnieść i utrzymać maskę. Do tego potrzebne są sworznie kulowe i kątowniki które przykręcamy do zawiasu. Jak zamontuję zrobię zdjęcia.


Kolego i jak ogarnąłeś temat?

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 18 października 2019, 10:11
przez bzykofm
Kolega turak z forum dorabia takie zestawy. Napiszcie do niego. Na pewno robił do 1P, sam mam taki.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 18 października 2019, 10:17
przez mm.max
Chińczycy temat już ogarnęli
Czekam na jakieś recenzje ze strony kupujących :)

https://www.aliexpress.com/item/4000183 ... b201603_55

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 23 października 2019, 10:47
przez kubenso84
mm.max napisał(a):Chińczycy temat już ogarnęli
Czekam na jakieś recenzje ze strony kupujących :)

https://www.aliexpress.com/item/4000183 ... b201603_55


ciekawe z czego te siłowniki zrobili, zobaczcie tu
https://pl.aliexpress.com/item/32998594 ... a477362cde

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 października 2019, 11:58
przez bigmazi
13 dolarów to nie jest chyba jakaś niska kwota. Siłowniki do wielu aut tyle kosztują. Oczywiście do aut dużo starszych. Generalnie ciekaw jestem relacji kogoś, kto montował siłowniki kupione od majfriendów.

Re: Siłownik pod maską

PostNapisane: 24 października 2019, 12:33
przez kubenso84
chodziło mi o cenę siłowników z linku wrzuconego przez mm.max
13 $ jeśli to będzie pasowało to jest przystępnie