Strona 1 z 3
Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
2 sierpnia 2015, 18:39
przez Ziggor
Od tygodnia jeżdżę czarnym Leonem ST. Generalnie wszystko OK. Niemniej, dziś zauważyłem goły styropian i paski gąbki przy drzwiach kierowcy i pasażera. Szczegóły poniżej na dodanych zdjęciach.
Miałem już różne samochody... ale takiej tandety się nie spodziewałem!
Czy wasze Leony również mają takie "wykończenie"?


Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
2 sierpnia 2015, 18:40
przez pinkibass
Potwierdzam - też mam takie cudo.
Na początku myślałem, że to jakieś zabezpieczenie, które powinno być zdjęte przed wydaniem auta, ale to tak ma być

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
2 sierpnia 2015, 18:59
przez Vampire1984
Tez to mam i sie nawet tym nie przejalem uwazajac ze tak ma byc. Czy tandeta hmm nie wiem nie jezdzilem bmw mercedesami i audi by miec jakies porownanie:)
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
2 sierpnia 2015, 19:11
przez Ziggor
Tu nie chodzi o porównanie do Audi czy Merca

Samochody nawet o kilkadziesiąt tysięcy tańsze mają tu jakieś plastiki, zaślepki - ogólnie mówiąc wykończenie wszelkich mat, gąbek czy innych wytłumień. Jakoś będę z tym styropianem żył...

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
2 sierpnia 2015, 19:13
przez Vampire1984
Przeciez tam nikt nie zaglada a po co tracic kase w obudowywanie czegos co nie jest na wierzchu i widoczne? Uwazam ze to dobry krok
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 08:25
przez bmelon
Zgadzam się po co producent ma tracić kasę. Pytanie jest inne. Dlaczego za to skasował użytków.
Pozdrawiam,
GB
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 08:58
przez Ziggor
Skonfrontowałem to wczoraj z samochodami bardziej budżetowymi, które są w rodzinie (Linea, Chevrolet Cruze). Każdy wykonany jak samochód, nie jak ofiara konstruktora-amatora.
Jeśli dodamy, że przeciętny Leon to około 70 - 75 tyś, a już dobrze doposażony z mocniejszym silnikiem( 1.8, 2.0) wędruje w przedziały 90 -100 tyś (nie wspominając już o XP czy Cuprach) to oszczędność na osłonce wydaje się jakimś żartem... dobrze, że pod dywanikami nie ma gołej blachy... przecież tam też nikt nie zagląda

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 09:35
przez B3N
No ja tam w wielu samochodach widzialem taki styropian. Nie jest to nic niezwyklego.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 10:02
przez feels3
W mojej Octavii sprawdzilem i jest tam podobne miejsce, ale jest zakryte gumowa/silikonowa czarna zaslepka/uszczelka.
Styropian w takim miejscu wyglada jakby ktos zapomnial czegos zamontowac podczas skladania/lub jakas chora oszczednosc. Ja swojego Leona dopiero zamawiam, wiec chetnie sprawdze w salonie.
Nie moje zdjecie/nie moje auto, ale umnie wyglada to mniej wiecej tak:
http://krzychok.pl/mk5/gt/pianka_drzwi2.jpgCiekawy temat przy okazji na temat tych pianek w VW. Moze sie Wam przyda.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=142&t=527391
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 12:40
przez daniel28
Ziggor napisał(a):Skonfrontowałem to wczoraj z samochodami bardziej budżetowymi, które są w rodzinie (Linea, Chevrolet Cruze). Każdy wykonany jak samochód, nie jak ofiara konstruktora-amatora.
Jeśli dodamy, że przeciętny Leon to około 70 - 75 tyś, a już dobrze doposażony z mocniejszym silnikiem( 1.8, 2.0) wędruje w przedziały 90 -100 tyś (nie wspominając już o XP czy Cuprach) to oszczędność na osłonce wydaje się jakimś żartem... dobrze, że pod dywanikami nie ma gołej blachy... przecież tam też nikt nie zagląda

Mnie to nie dziwi, ani fakt że nie ma tej osłonki , ani fakt że Leon, średnio to wydatek 90 tyś zł.
Zerknij na ceny innych aut i jakości.
Dla przykładu Dacia lodgy potrafi kosztować 70 tyś, hyunday San ta fe 240 tyś, hyunday Tucson 170 tyś.
Zapewniam cię, że daleko im do ideału, choć kosztują majątek.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 12:44
przez SauronRzeznik
Jak już wielokrotnie było stwierdzone na tym forum, Leon jest w środku wykonany po prostu tandetnie, więc nic dziwnego że tym bardziej poskąpili na plastikach w miejscu którego zazwyczaj się nie ogląda.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 13:50
przez daniel28
Wejdzcie na forum golfa 7 i poczytajcie o trzeszczacych plastikach, uszczelkach itp. Szybko dojdziecie do wniosku, że wszyscy robią badziew.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 14:07
przez olszu

Ale tandeta
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 14:39
przez Rychu
daniel28 napisał(a):Wejdzcie na forum golfa 7 i poczytajcie o trzeszczacych plastikach, uszczelkach itp. Szybko dojdziecie do wniosku, że wszyscy robią badziew.
Coś w tym jest. Ja np. nie mogę się nadziwić w golfie VII jak strasznie "słychać wiatr" powyżej 130km/h po stronie pasażera. Po kilku godzinach na autobanie głowa może rozboleć. A po stronie kierowcy nic. Cichutko jak makiem zasiał. I ponoć "ten typ tak ma".
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 17:57
przez tola
No i jeszcze reflektory się brudzą! W żadnym innym samochodzie mi się nie zdarzyło!
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 18:18
przez szczepan
tola napisał(a):No i jeszcze reflektory się brudzą! W żadnym innym samochodzie mi się nie zdarzyło!
No i szyby też
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 18:55
przez bmelon
Ale koła się nie wybierają i to jest bezdyskusyjna zaleta tego auta.
Pozdrawiam,
GB
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 19:57
przez Pik
Przy face liftingu może to poprawią...

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
3 sierpnia 2015, 21:45
przez PaVLo
Zobacz czy tam nie ma jakiegoś schowka na kontrabandę

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 19:50
przez Puzonmm
A ja nie uważam tego za wadę. Zauważcie że osiągi ma Leon najlepsze ze wszystkich aut z tymi samymi silnikami. Są po prostu najlżejsze. Coś za coś. Ja wolę być pierwszy na światłach.
Co do wykończenia auta to miałem możliwość porównania Leona z Aurisem, i30, cee'dem, Mazda 3 i uważam że tylko mazda dorównuje ogólnym wrażeniem jakości Leonowi. I mam na myśli auta z przebiegami nastu tysięcy kilometrów. Leon trzyma się po prostu najlepiej. Hałas w kabinie przy p. autostradowych też jest niższy niż np. w Aurisie.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 21:14
przez Pik
No nie... Wnętrze w Leonie pachnie taniością i takie zapewne jest. Być może jakość montażu jest OK, być może jest funkcjonalne, ale wygląda to... przaśnie. I to mówię o top wersji Cupra, bo taka mnie interesowała. Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy), zegary nawet nie osadzone w tubach. Fotele niby z alcantary, ale mają potężne połacie ze skóry ekologicznej. I to w tym najgorszym wydaniu, przypominającą ceratę. Jasnoszare wszywki może nieźle wyglądają na zdjęciach, ale z bliska...
Przymknąłem na to wszystko oko, bo w aucie pokroju Cupry zwraca się większą uwagę na osiągi i emocje jakie daje auto, poza tym to nie marka premium. Wszystko ma swoją cenę. Zresztą polecam obejrzenie, jak jest wykończony Golf. Nawet w zwykłej wersji wygląda to o niebo lepiej niż w Cuprze. I nawet nie mam ochoty sprawdzać jak wygląda wnętrze Leona w niższych wersjach...
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 21:25
przez Ziggor
Czy w Waszych wersjach FR tzw. "aluminiowe progi FR w drzwiach przednich" również ograniczają się do jednego progu przy drzwiach kierowcy?

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 21:27
przez KAI
Pik napisał(a):Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy)
Mi się to akurat podoba (nawiewy). VW też takie ma. Bardziej dziwią mnie (i nie podobają mi się) okrągłe nawiewy w Audi.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 21:40
przez daniel28
Pik napisał(a):No nie... Wnętrze w Leonie pachnie taniością i takie zapewne jest. Być może jakość montażu jest OK, być może jest funkcjonalne, ale wygląda to... przaśnie. I to mówię o top wersji Cupra, bo taka mnie interesowała. Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy), zegary nawet nie osadzone w tubach. Fotele niby z alcantary, ale mają potężne połacie ze skóry ekologicznej. I to w tym najgorszym wydaniu, przypominającą ceratę. Jasnoszare wszywki może nieźle wyglądają na zdjęciach, ale z bliska...
Przymknąłem na to wszystko oko, bo w aucie pokroju Cupry zwraca się większą uwagę na osiągi i emocje jakie daje auto, poza tym to nie marka premium. Wszystko ma swoją cenę. Zresztą polecam obejrzenie, jak jest wykończony Golf. Nawet w zwykłej wersji wygląda to o niebo lepiej niż w Cuprze. I nawet nie mam ochoty sprawdzać jak wygląda wnętrze Leona w niższych wersjach...
Co kto lubi. Dla mnie to w golfie jest tandetnie, szczególnie przez te fortepianowe wykończenie deski , dodając ten wielki wyświetlacz z alliexpress
Za to Leon w środku, wygląda jak samochód, bez zbędnych detali, klasycznie, mi to bardziej odpowiada. Ideałem wnętrz w tańszych autach jest dla mnie cactus

więc widzisz, zawsze znajdzie się ktoś, kto zawiesił się w latach 80 i tego nie zmieni

-- 7 sierpnia 2015, 21:40 --
Ziggor napisał(a):Czy w Waszych wersjach FR tzw. "aluminiowe progi FR w drzwiach przednich" również ograniczają się do jednego progu przy drzwiach kierowcy?

Chyba ci odpadło, w moim ma również żona

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 21:49
przez Vampire1984
O masakra czego chcecie od wygladu i rozplanowania oraz funkcjonalnosci? Siedzielem w kilunastu nowych samochodach klasa A B C jak rowniez D i w zadnym nie siedzialo mi sie tak dobrze nie mialem tak wszstkiego pod reka(bez wychylanai sie na boki czy przod by siegnac reka w klime ekran czy jakies przyciski na konsoli) jak w leonie i w zadnym kierownica nie lezala mi tak dobrze wlacznie z pedalami podstopnica.
Jest to jedyny samochod ktory przynosi mi frajde z jazdy i wybaczam mu te plastiki rezonujace drzwi bo skrzynie biegow po majstrowaniu przez Panow w gdansku coraz bardziej chwale i jestem super zadowolony
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
7 sierpnia 2015, 22:05
przez szczeslaw
Pik napisał(a):No nie... Wnętrze w Leonie pachnie taniością i takie zapewne jest. Być może jakość montażu jest OK, być może jest funkcjonalne, ale wygląda to... przaśnie. I to mówię o top wersji Cupra, bo taka mnie interesowała. Stylistyka deski w stylu lat 80-ych (vide prostokątne nawiewy), zegary nawet nie osadzone w tubach. Fotele niby z alcantary, ale mają potężne połacie ze skóry ekologicznej. I to w tym najgorszym wydaniu, przypominającą ceratę. Jasnoszare wszywki może nieźle wyglądają na zdjęciach, ale z bliska...
Przymknąłem na to wszystko oko, bo w aucie pokroju Cupry zwraca się większą uwagę na osiągi i emocje jakie daje auto, poza tym to nie marka premium. Wszystko ma swoją cenę. Zresztą polecam obejrzenie, jak jest wykończony Golf. Nawet w zwykłej wersji wygląda to o niebo lepiej niż w Cuprze. I nawet nie mam ochoty sprawdzać jak wygląda wnętrze Leona w niższych wersjach...
Czepiasz się i tyle. Wszystko jest kwestią gustu. Ja np. nie lubię zegarów w tubach i te w Leonie bardzo mi się podobają.
Rozumiem, że w/g Ciebie w Audi też pachnie taniością? Bo zegary są wprost przeniesione z A3. Do nawiewów też nic nie mam. Materiały mogłyby być troszkę lepsze, ale i tak nie są złe.
Wnętrze Cupry różni się właściwie tylko fotelami, jeśli chodzi o materiały wykończeniowe - w niższych wersjach w standardzie nie ma alcantary.
Oczywiście, że Golf będzie lepiej wykończony, bo jest droższy i VW próbuje wszystkim wmówić, że jest marką premium. Dodatkowo wewnątrz koncernu jest dość jasny podział i tak VW musi musi być lepszy od Seata i Skody (materiały, wyposażenie), a Audi od VW. Proste.
Porównując np. Leona do Aurisa, to ten drugi ma w sobie jakieś takie wewnętrzne "bleeee". Po prostu nie czuję się dobrze w tym samochodzie. Ale jeśli chodzi o jakość materiałów, to... Masakra. Ostatnio podczas jazdy Aurisem zauważyłem, że rusza się cała góra deski rodzielczej i to podczas jazdy po całkiem równiej drodze. Porażka. Jedyny plus tego samochodu to zawieszenia - jest genialne.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 04:57
przez feels3
Mnie wnętrze Golfa nie przypadło do gustu, jest IMO festynowe, lubię surowe i stonowane wnętrze, aczkolwiek zależy czego od auta się oczekuje. Do zwykłej jazdy mimo wszystko wybrał bym Golfa, do sportowej Cupre, tutaj to wnętrze idealnie pasuje do charakteru auta.
Wysłane z mojego SM-T535 przy użyciu Tapatalka
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 11:56
przez pinkibass
Ziggor napisał(a):Czy w Waszych wersjach FR tzw. "aluminiowe progi FR w drzwiach przednich" również ograniczają się do jednego progu przy drzwiach kierowcy?

U mnie są 2

Styropian wygląda dość dziwnie, no ale potem aż tak się w oczy nie rzuca

Generalnie wszystko zostało już napisane, ja dopowiem, że dla mnie jedynym problemem tej deski jest jej jednak nędzne umocowanie.
Gdyby podczas jazdy nie wydawała na wybojach dziwnych dźwięków, byłoby super ( a w drzwiach kierowcy u mnie to chyba coś odpadło bo hałasuje niemiłosiernie, a i przy zamykaniu mam dźwięk taki, że boję się, że coś wyrwę - zobaczymy czy ASO na przeglądzie coś z tym zrobi).
O projekcie deski ciężko dyskutować, bo każdemu się coś innego podoba - projektanci ewidentnie nie poszaleli z designem, ale nie można powiedzieć, że jest nieuporządkowana albo chaotyczna - jest tylko tyle przycisków ile potrzeba, wszystkie na widoku z dobrym dostępem - po prostu wsiadasz i jedziesz. Mi wygląd bardzo nie przeszkadza, materiały są ok (na dole twarde, ale bez tragedii, nie rysują się). Może brakuje mi tylko nieco większego wyświetlacza bo mam tylko ten 5" a wymienić nie można :/
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 16:01
przez Oracle
Pik napisał(a):uważam że tylko mazda dorównuje ogólnym wrażeniem jakości Leonowi
Błąd! Mazda 3 z całą pewnością nie dorównuje wnętrzem Leonowi! W Maździe mamy: tekturową podsufitkę, zegary z Cepelii, tandetne boczki drzwi bez normalnych schowków, skokową regulację oparć siedzeń, lusterko wsteczne z wiszącym z boku przewodem, regulację siedzeń za pomocą pręta, brak regulacji środkowego podłokietnika, brak podświetlenia przycisków podnoszenia szyb, brak regulacji odcinka lędźwiowego i wysokości siedzenia pasażera, fatalną ergonomię obsługi wszystkiego (w porównaniu z VAG), brak schowków pod siedzeniami, brak oddzielnie włączanej tylnej lampki podsufitowej, wieszający się system nawigacji/multimediów, który kiedy już działa, to prowadzi przedziwnymi trasami, praktycznie brak schowka w konsoli centralnej, tylną kanapę z gąbki, przeładowaną przyciskami kierownicę, brak domykania szyb i składania lusterek "z kluczyka" brak podświetlenia przycisków podnoszenia szyb, brak prostych funkcji, jak "coming/leaving home", brak trybu "Auto" w przyciskach szyb, brak autoryglowania drzwi, durny patent wyświetlacza polegający na wyłączeniu dotykowej obsługi w czasie jazdy, brak schowków, brak nawiewu na tylną kanapę, brak opcji okna dachowego, brak podświetlenia kabiny diodami z podsufitki, podświetlenie wnętrza typu "choinka", FATALNE wyciszenie wnętrza...
Do tego dochodzi cała masa usterek, których w Leonie nie ma, plus beznadziejnie działające sprzęgło, skrzynie biegów i przymulone silniki wolnossące.
Jeżeli ktoś chce coś sprostować, to proszę bardzo, jednak miałem okazję taką Mazdą przejechać prawie 1000km i musiałbym upaść na głowę, żeby coś takiego kupić.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 16:27
przez daniel28
Właśnie i oto chodzi, na jeździe testowej która trwała u mnie 20 minut (Mazda 3 ) dostrzegłem tylko beznadziejny silnik w tej mocniejszej wersji, gorzej zbiera się tylko VTEC od Hondy. Widocznie żeby poznać auto, 1000 kilometrów to mini.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 19:02
przez KAI
daniel28 napisał(a):...gorzej zbiera się tylko VTEC od Hondy.
Są gorsze

wolnnosące zamulone Toyoty - 1.6 Valvematic 132KM może konkurować z 1.2 TSI 105 KM.
KIA i Hyundai mają podobnie z 1.6 GDI 135KM. Za to dobrze się gazują

- co kto lubi.
Mnie w Leonie jeżeli chodzi o jakość drażni... klapka wlewu. Mam wrażenie, że mógłbym ją pogiąć w rękach... taka cienka blacha.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 20:12
przez Pik
Ja o maździe 3 nic nie pisałem, ale jeździłem tym autem i design wnętrza zdecydowanie bardziej mi się podobał niż w Leonie. O jakości się nie wypowiem, ale przypadł mi szczególnie do gustu wysuwany prędkościomierz przeziernikowy. Bajer nie dość że fajny to praktyczny.
Wątek nie o silnikach, ale praca 165 konnego wolnossaka mazdy była całkiem przyjemna. Fajnie że jest taka alternatywa dla wszechpanującego turbo.
A tak przy okazji jeśli ktoś uważa że silniki hondy VTEC są zamulone, to po prostu daje wyraz swojej ignorancji i chyba nie powinien się wypowiadać w temacie.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
8 sierpnia 2015, 20:37
przez pinkibass
KAI napisał(a):Są gorsze wolnnosące zamulone Toyoty - 1.6 Valvematic 132KM może konkurować z 1.2 TSI 105 KM.
KIA i Hyundai mają podobnie z 1.6 GDI 135KM. Za to dobrze się gazują - co kto lubi.
Mnie w Leonie jeżeli chodzi o jakość drażni... klapka wlewu. Mam wrażenie, że mógłbym ją pogiąć w rękach... taka cienka blacha.
Widzę, że dość mocno Was (właściwie nas

) rozbestwiły turbobenzyny

Taki urok silników atmosferycznych - trzeba kręcić

Trzeba przyznać, że subiektywne odczucia są mylące - taki 1.8 W Civiku zbiera się podobnie do 1.4 122 w Leonie ale wcale tego nie czuć. Ale to tylko i wyłącznie zasługa turbo - jest kopniak w plecy i wydaje sie jakbyś co najmniej wlasnie odlatywał

Tam moc rozwijana jest równomiernie ale wcale nie jest wolniej - dokładnie co kto lubi

Trochę jeździłem poprzednim Civikiem UFO i byłem zadowolony - fajna, wysokoobrotowa charakterystyka. Bardzo przyjemnie się jeździło ale wlasnie inaczej. Obecna generacja jest cięższa więc było nieco gorzej niestety.
Mam podobne odczucia do tej klapki a nawet myślałem, że ona jest plastikowa. Poza tym często muszę kilka razy ja próbować zamknąć bo nieraz odstaje

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
9 sierpnia 2015, 00:02
przez glibo
[quote="daniel28", gorzej zbiera się tylko VTEC od Hondy.

.[/quote] wydaje mi sie ze nie wiesz o czym piszesz honda na vtec-u przy odpowiedniej jezdzie da duzo frajdy.... tylko trzeba umiec korzystac z pelnego zakresu obrotow

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
9 sierpnia 2015, 07:51
przez daniel28
glibo napisał(a):[quote="daniel28", gorzej zbiera się tylko VTEC od Hondy.

.
wydaje mi sie ze nie wiesz o czym piszesz honda na vtec-u przy odpowiedniej jezdzie da duzo frajdy.... tylko trzeba umiec korzystac z pelnego zakresu obrotow

Znajomi mają Hondy, jeden Civic 1.6 160 koni, drugi Civic UFO coś około 200 koni. Dla mnie te auta nie jadą poza wyciem silnika. Fakt jak już się wkreci wysoko i trzyma się w górnym zakresie to daje rade, ale tak to i polonez nawet się zbierał

Dla mnie moment obrotowy w górnym zakresie jest nieporozumieniem w v tecu, wolę turbo i mieć to z dołu a później naturalnie mam i górę, cały zakres na dobrym momencie. VTEC to nie dla mnie.[/quote]
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
9 sierpnia 2015, 14:14
przez Oracle
KAI napisał(a):Mnie w Leonie jeżeli chodzi o jakość drażni... klapka wlewu. Mam wrażenie, że mógłbym ją pogiąć w rękach... taka cienka blacha.
No to teraz pojechałeś po całości z tą klapką (która nota bene wygląda, jak każda inna klapka "współczesnych" samochodów z grupy VAG, no, fakt - nie ma tam skrobaczki od wewnątrz, jak w Skodzie)
Na poprawienie humoru - tak wygląda klapka wlewu paliwa w nowej Maździe 3:
https://img0.sprzedajemy.pl/540x405_klapka-wlewu-paliwa-mazda-mazda-1385340.jpgPrawda, że ładna?
Niestety, nie dysponuję zdjęciem tego, co jest pod tą klapką - zapewniam, że wygląda równie ładnie
Kiedy otworzyłem ją w celu nalania paliwa, to wszystko mi opadło z wrażenia

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 12:29
przez Zix
Dziwi mnie ta dyskusja, jak niektórzy bronią tej tandety. Chyba nie chcecie się przyznać, że wydaliście tyle pieniędzy, a jakość tak słaba.
Niestety dużo prawdy w tym, że nie tylko Seata to dotyczy, w Skodzie jest podobnie, nawet w Golfie nie lepiej. Jeżdżę dużo różnymi samochodami i jeśli chodzi o mojego Leona to wykończenie jest bardzo, ale to bardzo słabe. Nie nawiązuje do designu wnętrza, bo ten akurat mnie się podoba, ale jakość plastików, wspomniany styropian, bardzo słabe wyciszenie to fakty.
Długo myślałem, że z trzeszczeniem z okolic drzwi to ludzie na forum są przewrażliwieni, ale po przejechaniu niecałych 30 tyś km i mnie to dopadło. Przy niskich prędkościach bez włączonego radia można dostać szału od tego, zakładam, że to wina uszczelek. Kolejny temat to rezonans w drzwiach przy głośnej muzyce.
Żeby nie było, dalej lubię ten samochód, jeździ świetnie, właściwości jezdne, trzymanie się drogi, zawieszenie układ kierowniczy są bez zarzutu. Tyle, że w aucie za sporo ponad 100 tys te braki, o których pisałem wcześniej są jak dla mnie nie do przyjęcia - nsatępne auto to na pewno nie będzie Seat.
Żona jeżdzi Hyundaiem i30, za połowę ceny mojego auta i śmieje się ze mnie, że taki hałas w środku przy 120km/h... Spasowanie i jakość plastiku w i30 też na lepszym poziomie.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 12:35
przez Vampire1984
Twoim cytatem Zix do mnie:D to go sprzedaj skoro taka tandeta i tak Cie to irytuje i jezdzij nudna i30tka czy flakami z olejem od pkt a do pkt b aurisami

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 12:43
przez Zix
Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. To że połowę tańszy Hyundai jest lepiej wykonany nie znaczy, że chciałbym nim jeździć.
Seata oczywiście sprzedam, ale tuż po gwarancji i kupię coś innego, ale na pewno nie Aurisa.
Podoba mi się Leon, świetnie jeździ, ale jest byle jak wykonany - takie fakty, ale można udawać, że się tego nie widzi. Ja widzę.

Vampire1984 napisał(a):Twoim cytatem Zix do mnie:
que?
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 13:58
przez B3N
@Zix:
Chyba troche naginasz rzeczywistosc moim zdaniem. Co rozumiesz, przez polowe tanszy?
Jesli wezmiemy podstawowe wyposazenia o podobnej mocy silniki to nie jest to polowa

Wiec troche nad wyrost to stwierdzenie.
Ja uważam, że chyba mamy różne postrzeganie jakości materiałów, bo i30 moim zdaniem nie jest lepiej wykonanym samochodem pod wzgledem jakości wnętrza. To tylko moja opinia.
Ja osobiście nie jestem czlowiekiem co chwali swoje, ale jak coś jest zjebane lub słabe to moge to otwarcie przyznać. Nie bronie czegoś tylko dlatego, że to kupiłem.
Dla porównania siedząc w Audi A5 spodziewałem się mega jakości wykończenia, a skrzypiały plastiki równie mocno jak w tańszych autach.
Dlatego twierdze, że jakość wykończenia Leona jest ok w stosunku jakość /cena.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 14:33
przez Zix
B3N napisał(a):@Zix:
Chyba troche naginasz rzeczywistosc moim zdaniem. Co rozumiesz, przez polowe tanszy?
Jesli wezmiemy podstawowe wyposazenia o podobnej mocy silniki to nie jest to polowa
Wiec troche nad wyrost to stwierdzenie.
Przez "połowę tańszy" rozumiem to, że Hyundai kosztował 58 tys., a mój Leon dwa razy tyle, więc nic na wyrost.
Fakt, wersje wyposażeniowe nie mają tu nic do rzeczy - w Leonie za 60 tys jest takie samo wnętrze jak w moim, ale nadal w koreańcu detale są lepiej wykonane.
B3N napisał(a):i30 moim zdaniem nie jest lepiej wykonanym samochodem pod wzgledem jakości wnętrza. To tylko moja opinia.
Moja jest odmienna, a jeżdżę jednym i drugim często .

i30 ma lepsze (przyjemniejsze w dotyku) plastiki, lepiej spasowane (moim zdaniem) i na pewno jest lepiej wyciszony.
B3N napisał(a):Dla porównania siedząc w Audi A5 spodziewałem się mega jakości wykończenia, a skrzypiały plastiki równie mocno jak w tańszych autach.
Bo chyba świat schodzi na psy - miałem A4 b7 przez pięć lat, kupiłem 3-letnie, i jak sprzedawałem to nadal w środku było cichutko, do Leona nawet nowego nie ma co porównywać. Ponoć w nowszych generacjach już z tym gorzej.
B3N napisał(a):Dlatego twierdze, że jakość wykończenia Leona jest ok w stosunku jakość /cena.
Nie mogę się zgodzić. Fakt, z jednej strony dostajemy dużo - piękny samochód, świetne zawieszenie i układ kierowniczy. Jednak bylekjakość wykonania wnętrza dla mnie jest faktem, który nieco psuje obraz całości. Powtarzam - bardzo lubię to auto i pogodziłem się z jego wadami, ale następne musi być lepiej wykonane. Jeśli w tej klasie wszystko będzie równie liche to może z te kilka lat będzie mnie stać już na coś o klasę lepszego?

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 14:59
przez SauronRzeznik
Zix napisał(a):Dziwi mnie ta dyskusja, jak niektórzy bronią tej tandety. Chyba nie chcecie się przyznać, że wydaliście tyle pieniędzy, a jakość tak słaba.
Niestety dużo prawdy w tym, że nie tylko Seata to dotyczy, w Skodzie jest podobnie, nawet w Golfie nie lepiej. Jeżdżę dużo różnymi samochodami i jeśli chodzi o mojego Leona to wykończenie jest bardzo, ale to bardzo słabe. Nie nawiązuje do designu wnętrza, bo ten akurat mnie się podoba, ale jakość plastików, wspomniany styropian, bardzo słabe wyciszenie to fakty.
Długo myślałem, że z trzeszczeniem z okolic drzwi to ludzie na forum są przewrażliwieni, ale po przejechaniu niecałych 30 tyś km i mnie to dopadło. Przy niskich prędkościach bez włączonego radia można dostać szału od tego, zakładam, że to wina uszczelek. Kolejny temat to rezonans w drzwiach przy głośnej muzyce.
Żeby nie było, dalej lubię ten samochód, jeździ świetnie, właściwości jezdne, trzymanie się drogi, zawieszenie układ kierowniczy są bez zarzutu. Tyle, że w aucie za sporo ponad 100 tys te braki, o których pisałem wcześniej są jak dla mnie nie do przyjęcia - nsatępne auto to na pewno nie będzie Seat.
Niestety, tak to właśnie wygląda. Dla mnie to też będzie pierwszy i ostatni Seat, choć na szczęście cena mojego nie zbliżyła się do 100 tys.. Oczywiście można sobie wmawiać, że dzięki słabym plastikom auto jest szybsze na światłach, ale prawda jest taka że księgowym VAGa tu chodziło o oszczędność nie kilogramów, a euro.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 15:13
przez KAI
Zix napisał(a):Fakt, wersje wyposażeniowe nie mają tu nic do rzeczy - w Leonie za 60 tys jest takie samo wnętrze jak w moim, ale nadal w koreańcu detale są lepiej wykonane.
Trochę Off Top - Czy tak jest na pewno - tzn. czy wersja wyposażenia nie zmienia materiałów?
Kiedyś spotkałem się z opinią znajomego pracującego w VW, że jednak różnica jest...
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 15:43
przez B3N
Wersja wyposażenia na pewno zmienia odczucia. Choćby dzwiękowe. (inaczej fala dzwiękowa jest tłumiona / odbijana )
Dlatego najlepiej wziąć najbiedniejsze wersje wyposażenia i wtedy porównywać.
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 21:18
przez mstokowy
Za mną 9 lat jeżdżenia Japońcem wyprodukowanym w Japonii. 9 lat skrzypienia, trzeszczenia i różnych innych dźwięków, jakość materiałów czy wykończenia też nie powalała, był wygłuszony dużo gorzej niż Leon. Jak tak czytam te posty o marnych materiałach, hałasach i nie wiadomo czym jeszcze to mam wrażenie, że poza oczywistym usterkami, o których czasem piszecie to co po niektórzy grubo przesadzają ze swoimi wymaganiami jak ciche i jak wykonane powinno być to auto. To jest zwykły kompakt nie aspirujący do klasy premium. To czy wydaliście na niego 60 czy 110k widać w dodatkowym wyposażeniu, silnikach itd. ale nie oczekujmy że z każdymi dołożonymi pieniędzmi do wersji bazowej będzie stawał się cichszy i bardziej premium tylko dlatego, że dla lepszych osiągów czy bajerów na pokładzie dołożyliście parę groszy. Mój brat za każdym razem co ze mną jedzie nie może się nadziwić jakie te auto jest ciche w porównaniu z jego focusem
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
11 sierpnia 2015, 21:56
przez Tom_O
Styropian jest w miejscu którego sie nie dotyka. Wprawdzie też początkowo myślałem, że zapomnieli usunąć w salonie lub fabryce... Ale w Golfie jest też tam taki sam element ale wykonany z bardziej elastycznego materiału. (pewnie też troche lepiej tłumiącego).
To co mi się bardzo w Leonie nie podoba to słabe uszczelki na dołach drzwi (brak uszczelki w przedniej części drzwi). Progi są bardzo często bardzo brudne.
Mimo wszystko uważam, że auto w swojej klasie jest dobrze wyciszone, ma akceptowalną jakość materiałów oraz spasowanie.
To co bym poprawił to:
1. skrzypiący materiał w podłokietniku w drzwiach
2. Tylne zawieszenie - słabe tłumienie krótkich nierówności (słychać takie głuche uderzenie w kabinie wersja z belką)
3. Uszczelki w dolnej części drzwi
4. Szybkość pracy nawigacji (tak mogłaby pracować gdyby kosztowała 200zł a nie ponad 3kzł)

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
14 sierpnia 2015, 21:43
przez Ziggor
Faktycznie, uszczelki to też jakaś lipa. Dziś auto było pierwszy raz na myjni i pomijając już kwestie mokrych progów... wspomniany w temacie styropian i gąbka (jest to pasek w górnej części) całe mokre. Poniżej foto mokrej gąbki i jakiegoś odchodzącego kleju...

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
14 sierpnia 2015, 22:58
przez KAI
Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
15 sierpnia 2015, 06:48
przez szczepan
Tom_O napisał(a):Styropian jest w miejscu którego sie nie dotyka. Wprawdzie też początkowo myślałem, że zapomnieli usunąć w salonie lub fabryce... Ale w Golfie jest też tam taki sam element ale wykonany z bardziej elastycznego materiału. (pewnie też troche lepiej tłumiącego).
To co mi się bardzo w Leonie nie podoba to słabe uszczelki na dołach drzwi (brak uszczelki w przedniej części drzwi). Progi są bardzo często bardzo brudne.
Mimo wszystko uważam, że auto w swojej klasie jest dobrze wyciszone, ma akceptowalną jakość materiałów oraz spasowanie.
To co bym poprawił to:
1. skrzypiący materiał w podłokietniku w drzwiach
2. Tylne zawieszenie - słabe tłumienie krótkich nierówności (słychać takie głuche uderzenie w kabinie wersja z belką)
3. Uszczelki w dolnej części drzwi
4. Szybkość pracy nawigacji (tak mogłaby pracować gdyby kosztowała 200zł a nie ponad 3kzł)

Jeżeli to zdjęcie Twojego auta to nie sieć przy kompie tylko się nim zajmij. Tylko czekać aż ktoś napisze, że leon jest tak skonstruowany, że nie sposób się nie pobrudzić przy wsiadaniu. A swoją drogą jestem zdumiony ile to opinii można napisać na temat styropianu, który nic nikomu nie zawinił i cichutko sobie siedzi w błotniku.

Re: Braki w wykończeniu - widoczny styropian i gąbka

Napisane:
15 sierpnia 2015, 20:07
przez SauronRzeznik
mstokowy napisał(a):Za mną 9 lat jeżdżenia Japońcem wyprodukowanym w Japonii. 9 lat skrzypienia, trzeszczenia i różnych innych dźwięków, jakość materiałów czy wykończenia też nie powalała, był wygłuszony dużo gorzej niż Leon. Jak tak czytam te posty o marnych materiałach, hałasach i nie wiadomo czym jeszcze to mam wrażenie, że poza oczywistym usterkami, o których czasem piszecie to co po niektórzy grubo przesadzają ze swoimi wymaganiami jak ciche i jak wykonane powinno być to auto. To jest zwykły kompakt nie aspirujący do klasy premium. To czy wydaliście na niego 60 czy 110k widać w dodatkowym wyposażeniu, silnikach itd. ale nie oczekujmy że z każdymi dołożonymi pieniędzmi do wersji bazowej będzie stawał się cichszy i bardziej premium tylko dlatego, że dla lepszych osiągów czy bajerów na pokładzie dołożyliście parę groszy. Mój brat za każdym razem co ze mną jedzie nie może się nadziwić jakie te auto jest ciche w porównaniu z jego focusem
Nie mylmy wyciszenia auta z niedoróbkami. Poziom szumu opon czy wiatru w kabinie to kwestia wyciszenia - trzaski, klikanie i postukiwanie plastików np. na bruku to kwestia błędów w montażu/projekcie auta.