Strona 1 z 1

Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 19:33
przez wsowa
Jak się sprawują Wasze Leony przy prędkościach rzędu 180 km/h i więcej? Konkretnie chodzi mi o
- wyciszenie, np. czy da się rozmawiać bez krzyczenia czy już raczej ciężko
- wibracje (fotel, kierownica)
- podatność na podmuchy boczne
- co jeszcze Wam przyjdzie do głowy.

Wpisując komentarze podawajcie wersję nadwozia (sc/5d/st) i silnik.

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 22:30
przez B3N
Seat Leon III 5D FR, 18" koła. 1.8 TSI

# WYCISZENIE:
Jak dla mnie jest cicho. Tzn. jest tak,że mi nie przeszkadza. Na autocentrum (youtube) jest zmierzony poziom wyciszenia auta więc możesz sobie zobaczyć. Ja rozmawiam swobodnie i uważam, że jest OK.
# Przy tak szybkiej jeździe, usztywnia się kierownica, więc gdy jest podmuch da się go łatwo skontrować i czuje sie przy tym pewnie co się dzieje z kołami.
Ja twierdze, że Leon FR klei się drogi i ma bardzo dobrą trakcję.
# Wibracji na autostradzie nie zauważyłem.

Ja czuje się pewnie, z racji tego klejenia się do drogi. Hałas gdyby był to moim zdaniem lepiej bo wydaje Ci sie że szybko jedziesz wiec troche zwalniasz :)

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 23:15
przez daniel28
Jechałem ostatnio na max czyli około 240, kolega z boku zerknoł na licznik i mówi - uuu wiedziałem że jedziemy szybko, ale że tyle :-P Więc wychodzi na to, że jest całkiem znosnie. Odnośnie wyciszenia to dla mnie przy 200 jest cicho tylko w nowym lexusie gs . Nic nie słychać , totalna cisza, aż dziwnie :-D Pozostałe auta typu leon 5f, golf 7 , passat, audi a5 ,a6 itp. zbytnio od siebie się nie różnią. Od 140 słychać szum opon, od 180 panuje już mały bałagan, ale pogadać się da :-D

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 23:19
przez Jos
Auto zachowuje sie bardzo dobrze. Jak go odebrałem i wracałem do Wawy, wyjechałem na autostradę i nawet nie zorientowałem się ze jadę 170. Można spokojnie rozmawiać, a wersja Fr trzyma sie drogi jak przyklejona. Za to więcej pali, przy takiej predkosci ok 8 litrow. Dzisiaj srednia z autostrady przy predkosciach 120-170 wyszla 7.0

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 23 sierpnia 2015, 23:59
przez bart014
Cupra do 240 daje radę, tzn. rozmowa obejdzie się bez krzyku. Powyżej 240 jeżdżę sam, więc trudno orzec ale myślę, że różnica nie jest istotna... ;) Faktem jest, że już przy odcięciu paliwa przez tę cholerną elektronikę, Leoś wciąż się twardo trzyma drogi i czuć, że dałby radę znacznie więcej...
Jeszcze nie jeździłem Cuprą jesienią, kiedy wiatry są silniejsze ale póki co autko jest stabilne jak diabli. Żadnych drgań w stylu wyrywania kierownicy z rąk nie ma... w ogóle nie odnotowuję żadnych niepożądanych zachowań. Tak jak wspomniałem, auto dało by radę znieść znacznie więcej...

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 24 sierpnia 2015, 00:35
przez Cyanide
Mi się udało Cupre najwięcej do 220 rozpędzić i działo się to bez żadnych dramatów. Wyciszenie może nie jest genialne, ale jest jak najbardziej dobre, jechałem sam ale wydaje mi się, że obyło by się bez krzyków. Przy 180 normalnie można było prowadzić rozmowę przez zestaw głośnomówiący. Co do wrażliwości na wiatr to uważam, że Leon jest dosyć wrażliwy, ale ponownie, czuć wiatr ale nie dzieje się nic niepokojącego, samochód dobrze trzyma linie. Cupra jeździ bardzo pewnie i prędkości 200+ nie robią na niej żadnego większego wrażenia. Gdyby tylko natężenie ruchu na to pozwalało to uważam, że spokojnie mogą to być prędkości przelotowe.

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 25 sierpnia 2015, 16:21
przez Arson
ST FR 2.0 TDI 150KM.
Wyciszenie:
- do 200 km/h spokojnie można rozmawiać,

Wibracje:
- na równej autostradzie Leon idzie bardzo gładko, nawet "ciasny" łuk nie robi na nim wrażenia przy tej prędkości (200km/h), choć pierwszy raz jak tamtędy jechałem, to zwolniłem do 170km/h ;).

Podatność na podmuchy boczne:
- przy 160-200km/h czuć podmuchy przy wyjeżdżaniu zza ekranów dźwiękochłonnych lub wyprzedzaniu ciężarówek, lecz wszystko w granicach normy, nie trzeba walczyć z kierownicą, żeby utrzymać samochód na pasie.

Podsumowując, jeśli ktoś musi tak zasuwać, to można przedział 160-200km/h uznać za przelotowy ;).

Pozdrawiam.

A.

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 11:38
przez Tomek2791
Wczoraj dociągnąłem do licznikowych 280 km/h. Żyje wiec chyba nie jest zle :wink:

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 12:21
przez Cyanide
Tomek2791 napisał(a):Wczoraj dociągnąłem do licznikowych 280 km/h. Żyje wiec chyba nie jest zle :wink:


Pytanie tylko czy nadal jesteś tym samym człowiekiem co wcześniej? :D

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 12:48
przez Tomek2791
Innym stanę sie po przekroczeniu 300 :-D

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 13:40
przez bart014
Tomek2791 napisał(a):Wczoraj dociągnąłem do licznikowych 280 km/h. Żyje wiec chyba nie jest zle :wink:


No pięknie! A ja nie mam szansy zamknąć licznika bo mi ustrojstwa pomontowali/zaprogramowali...

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 16:25
przez Cyanide
Jakie ustrojstwa? Cupra mimo elektronicznej blokady powinien pojechać ~260 GPSowe czyli około 280 licznikowych.

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 17:13
przez bart014
Mi nie chce wyjść więcej niż 272 licznikowe... :/

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 18:47
przez Tomek2791
Troche więcej chęci i odpowiedniej drogi:wink: Do 270 to w zasadzie nie trzeba jej bardzo prosić :-D . Sam sie zdziwiłem bo jak to sie ma do blokady przy 250? Bo chyba licznik aż tyle nie kłamie.

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 19:58
przez bart014
Tomek2791 napisał(a):Troche więcej chęci i odpowiedniej drogi:wink: Do 270 to w zasadzie nie trzeba jej bardzo prosić :-D . Sam sie zdziwiłem bo jak to sie ma do blokady przy 250? Bo chyba licznik aż tyle nie kłamie.


Oj kłamie... Już się ganiałem z takim jednym Lexusem... fakt, Kielecka siódemka trochę słaba ale daje radę. Jutro trasa A4/S1. Może się poszczęści i podejmę kolejną próbę... ;)

Re: Zachowanie przy wysokich prędkościach

PostNapisane: 27 sierpnia 2015, 20:15
przez Tomek2791
Następnym razem sprawdzę z gps'em.