Strona 1 z 1
Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 16:54
przez baka1408
Witam wszystkich forumowiczów,
Stoję przed wyborem wersji Cupry w budżecie do 120tys. W tej cenie mam wybór pomiędzy 265 manual/DSG lub 280 manual. Nigdy nie jeździłem na stałe automatem i nie mam jakiegoś parcia na DSG ale jest to zawsze ciekawa opcja szczególnie biorąc pod uwagę moc samochodu i osiągi tych skrzyń. Słyszałem też, że występują problemy ze sprzęgłem przy ostrej jeździe w manualu.
Z kolei biorąc pod uwagę wersje 265 i 280 to różnice są praktycznie żadne a ~5200zł za te 15km to moim zdaniem dużo (można zawsze zmienić mapę pod 300km za dużo mniejszą sumę).
Zwracam się więc o pomoc w wyborze :
- 265 czy 280 biorąc pod uwagę różnice w cenie
- zawracać sobie głowe DSG czy spokojnie można brać manuala?
Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 17:08
przez kososki
posiadam wersję 265, planowałem kupno 280, ale dostałem bardzo dobrą ofertę na auto, które mieli na placu, a do tego posiadało wszystko co mnie interesowało z wyjątkiem subwoofera, którego pewnie bym brał gdybym zamawiał do produkcji.
jeśli chodzi o moc to niekoniecznie będzie się różnic. Byłem swoją Cuprą na hamowni niedawno, przy przebiegu 16k km. Zostały zrobione dwa pomiary i wyszło 290/293KM i ok. 390Nm a niby seryjnie powinno być 265KM 350Nm.
mam wersję manualną i taką poniekąd chciałem. DSG podczas jazdy próbnej nie przypadł mi aż tak do gustu, ale na pewno ma swoje zalety jak Launch Control no i nie musisz nigdy pamiętać o zmianie biegu co przy tym przyspieszeniu jest istotne. Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Dużo też zależy od Twoich umiejętności i tego jak bardzo chcesz się angażować w jazdę.
Nie słyszałem nic o problemach ze sprzęgłem, a jeżdżę agresywnie, a o czym może świadczyć zbyt szybko znikający bieżnik przednich opon
Za to ostatnio będąc w serwisie (niestety ktoś przytarł mi zderzak na parkingu) widziałem Golfa R na podnośniku i okazało się, że DSG się zawiesiło.
Jeśli budżet masz sztywny i dodatki wersji 280 nie mają dla Ciebie większego znaczenia to bierz wersję 265, chyba że chcesz z jakimś pakietem kolorystycznym to wtedy 280. Za zaoszczędzone pieniądze możesz dołożyć wyposażenia dodatkowego.
Pewną kwestią, którą warto też mieć na uwadze jest ogumienie wersji 265 i 280. Opony 19'' są zauważalnie droższe, ponadto prawdopodobnie dokupisz wtedy osobny komplet felg na lato np. 18'' bo zimówki 19'' są jeszcze droższe, a przy agresywnej jeździe to przednie opony mogą tylko na sezon wystarczyć
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 17:35
przez maciek89
Stałem przed podobnym dylematem, ale co przemówiło za 280... Ten akcesoryjny spoiler odstaje za bardzo i jakoś średnio mi się podoba (jest wg mnie przekombinowany), więc trzeba wziąć ten z Cupry 280 (bez wygląda strasznie łyso), czyli już jest minimum 1500 PLN do wydania. Następna sprawa to felgi- no niestety pomijając już, że 265 ma 18" to ich zwykły srebrny kolor kompletnie mi nie podchodzi i pasuje Cuprze jak świni siodło, więc od razu chciałbym je oddać do lakierowania na antracytowy / grafitowy / czarny, cokolwiek, a to ze zdejmowaniem opon, ponownym wyważaniem itd około 800 ziko. Planuję okleić dach, a wtedy jeśli miałbym 265 od razu chciałbym okleić lusterka, a to około 500 zł. Czyli podsumowując, zaraz po odbiorze żeby wygląd Cupry 265 mnie satysfakcjonował musiałbym oprócz oklejania dachu wydać 1500 na spoiler + malowanie felg 800 + lusterka 500, czyli 2800 PLN. Do tego te 19-ki wyglądają naprawdę rewelacyjnie, a dopłata do 280 będzie wtedy wynosić 2500, czyli dopłata jak w Golfie R z 18-ek na 19-ki. Do tego masz te 15 koni więcej. 265 może i przy odrobinie szczęścia potrafi wypluć 290, ale Cupra 280 potrafi wypluć 305, więc ta różnica 15 KM ciągle jest.

Oczywiście to pomijalna różnica, nie wspominając już o tym, jeśli ktoś chce zrobić boxa, ale myśl, że ma się najmocniejszą wersję (do przyszłego roku, bo wychodzi 290) też jest rzpyjemna. Także ja choć chciałem na początku 265, bo teoretycznie po co przepłacać to jednak z wyżej wymienionych powodów postawiłem na 280. Koszt dobry zimówek Vredestein 235/35 R19 to 3000 PLN, więc dramatu nie ma. To już zależy od Twoich preferencji. DSG- no cóż, trzeba się przejechać. Ja specjalnie czekałem 1,5 miesiąca aż będą mieć w Dynamice testówkę Cupry 280 z manualem żeby sprawdzić tę ręczną przekładnię no i nie zawiodłem się.

Reasumująć wziąłem 280 manual, choć na początku miało być 265 DSG

Ech już sam sobie musisz odpowiedzieć na te pytania

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 18:06
przez Pik
Ja postawiłem na 265 z manualem. Jeździłem też Cuprą z DSG, ale manual bardziej mi podchodzi, no i jest tańszy także ten dylemat miałem z głowy. Koła zdecydowanie wolę 18", tańsze opony (około 1000 pln na jednym komplecie) i lepszy komfort. Fabryczne felgi idą na zimę, na lato sobie dokupię to co mi się podoba (felgi 18" też kosztują mniej!), a nie to co muszę brać od fabryki. Za różnicę między 265 a 280 zamówiłem pełen komplet ospojlerowania, czyli tylny spojler 280 + boczne tylne spojlerki + boczne spojlery progowe + "skrzydełka" nadkoli. Razem wyszło to 4k pln (został jeszcze tysiak z 5k pln różnicy na paliwo).
Jedyna wartościowa rzecz, którą można mieć w 280, a jest niedostępna w 265 to hamulce Brembo. Tylko z tego względu zastanawiałem się nad 280, ale wychodziła tu sporo róznica (5k pln za wersję + 10k pln za pakiet), także ostatecznie odpuściłem.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 18:12
przez noktoto
baka1408, bierz 265 w manualu, a za zaoszczędzoną kwotę zrób sobie nią wycieczkę tego typu:
http://f80.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1175084
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 19:32
przez baka1408
A da się domówić ten tylni spoiler do 265? Bo z tego co jest teraz na konfiguratorze to jedynie do zwykłego FR'a można dołożyć ten tylni spoiler wyglądający jak w 280. W ogóle nie ma żadnych dodatków aero prócz nakładek progowych.
A jeszcze przy okazji, co myślicie o kolorze Alor Blue? Nie widziałem jeszcze na żywo żadnego FR'a a ni Cupry w tym kolorku. Szczerze mówiąc podoba mi się, ale to kwestia gustu więc jestem ciekaw jak inni go oceniają.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 19:44
przez pinkibass
Co do Cupry cieżko doradzić nie jeżdżąc na co dzień, ale ja bym brał chyba raczej 265 i DSG.
No ale tutaj oszczędność względem 280 manual nie występuje

Kolor w zasadzie cieżko doradzić, ale dla mnie w zasadzie sa 2: Nevada White albo właśnie świetny na żywo i bardzo rzadko spotykany Alor Blue. Teraz bym wybrał zdecydowie ten niebieski. Na żywo w słońcu robi ogromne wrażenie.
Polecam zdjęcia w temacie kolegi
bart014 - moim zdaniem całkiem dobrze pokazują jak sie auto prezentuje na żywo zarówno w cieniu jak i w słońcu.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 21:05
przez Pik
A da się domówić ten tylni spoiler do 265?
Spojler od "280" (jak i inne elementy) bez problemu się da zamówić przez ASO. Jest ok 200 pln droższy od tego akcesoryjnego.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 21:14
przez ramzesgd
Bierz 265 manual, różnica do droższej wersji nigdy się nie zwróci się przy odsprzedaży, a będziesz miał całkiem sporo kasy na paliwo - kilka miesięcy, może parę lat "darmowej" jazdy.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 21:19
przez raflo83
opinie będą podzielone i ciężko Ci doradzić jednoznacznie. Tak na prawdę, to musisz wiedzieć, czy chcesz automat, czy manual. Cała reszta i róznice między 265 a 280 mają mniejsze znaczenie, chyba że chcesz kubły i inne pakiety, których nie dokupisz w 265.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 22:06
przez Pik
Akurat kubły można aktualnie zamówić zarówno do 265 jak i 280. Przynajmniej tak wynika z cennika.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 22:24
przez maciek89
Wg mnie kubły akurat nie są warte dopłaty. Trzymanie boczne jest na podobnym poziomie jak seryjne fotele w Cuprze- ciężko w ogóle je nazwać kubłami, czy nawet półkubełkami. To raczej fotele ze zintegrowanym zagłówkiem. To całkiem co innego niż np opcjonalne Recaro dostępne choćby w Megane RS. Tam dopiero jest trzymanie boczne.

Ale za to raczej dla szczupłych kierowców. Jeśli ktoś dużo śmiga po torze to lepiej poszukać takich właśnie Recaro i dać do obszycie w seryjne materiały stosowane w Cuprze. Zestawienie z tymi niby kubełkami opcjonalnymi to niebo, a ziemia. Jeśli nie zależy Ci na 19-kach to proponuję 265 + spoiler z 280. Zaoszczędzoną kaskę można wykorzystać na box na 330-340 KM i trochę paliwka.

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 22:44
przez Pik
Niektórym osobom mogą lepiej pasować kubły... Ale mnie też niezbyt odpowiadały, sporo jeżdzę po mieście, a jakoś ciężej się wsiada/wysiada z kubełków. Już bym wolał dołożyć do skórzanych foteli, bo ten syntetyczny skaj w standardowych fotelach sprawia wrażenie mega tandetnego.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 22:46
przez ramzesgd
Wycieczka mistrzostwo świata, właśnie skończyłem oglądać - koniec internetów na dziś.

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 22:55
przez maciek89
Pik napisał(a):Niektórym osobom mogą lepiej pasować kubły... Ale mnie też niezbyt odpowiadały, sporo jeżdzę po mieście, a jakoś ciężej się wsiada/wysiada z kubełków. Już bym wolał dołożyć do skórzanych foteli, bo ten syntetyczny skaj w standardowych fotelach sprawia wrażenie mega tandetnego.
No wiadomo, to już się trzeba przymierzyć.

Ja w Swifcie Sport miałem pseudokubełki i tam po paru latach od wsiadania przetarł się materiał na krawędziach (coś za coś), w końcu obszyłem je w skórę z Bentleya

:
https://www.flickr.com/photos/134222662 ... /lightbox/Ja osobiście wybrałem Cuprę jako wygodne auto w trasę z zapasem mocy, więć i tak nigdy się nie pojawię na torze, ale w tym przypadku wiadomo- co kto woli, jakiś tam wybór jest, ale mogliby dorzucić do cennika takie kubły, które pojawiły się teraz w GTI Clubsport:
http://blogmedia.dealerfire.com/wp-cont ... port-7.jpgCo do tandetności hmm- faktura jest jaka jest- po prostu widać, że nie jest naturalna. Warto pamiętać o tym, że w tym miejscu akurat większość producentów nawet w opcji tapicerka skórzana i tak oferuje materiał syntetyczny, a prawdziwą skórę (cienką warstwę) kładzie w miejscu, gdzie spoczywają 4 litery oraz na fragmencie oparcia.

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 22:58
przez Pik
Warto pamiętać o tym, że w tym miejscu akurat większość producentów nawet w opcji tapicerka skórzana i tak oferuje materiał syntetyczny, a prawdziwą skórę (cienką warstwę) kładzie w miejscu, gdzie siedzimy oraz na fragmencie oparcia.
Alcantara w tym standardowym zestawie jest akurat OK, dla mnie najlepszą opcją by było właśnie połączenie alcantary i prawdziwej skóry na boczkach.
Foteli skórzanych w Leonie nie miałem okazji "pomacać", ale wydaje mi się, że na boczkach też jest skórka, bo na zdjęciach widać "perforacje". Ale ktoś może ma skórzane fotele u siebie i opisze wrażenia?
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
22 września 2015, 23:04
przez maciek89
No właśnie jakość alcantary to największe pozytywne zaskoczenie wnętrza w Cuprze na żywo jak dla mnie. Jest naprawdę bardzo wysoka. Ja po doświadczeniach ze skórą wiem, że już nie chcę pełnej skóry, jeśli nie ma opcji wentylowania foteli.

Jeśli chodzi o strukturę materiału to producenci bez trudu są w stanie otrzymać identyczny w dotyku materiał syntetyczny. Trzeba by przedrzeć tę skórę.

Mnie akurat full skóra w Leonie się nie podoba (w sensie wyglądu foteli)- no przynajmniej na zdjęciach, nigdy nie widziałem na żywo. W każdym razie połączenie alcantara + prawdziwa skóra na bokach to ideał wg mnie.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 01:02
przez Cyanide
Pik napisał(a):Warto pamiętać o tym, że w tym miejscu akurat większość producentów nawet w opcji tapicerka skórzana i tak oferuje materiał syntetyczny, a prawdziwą skórę (cienką warstwę) kładzie w miejscu, gdzie siedzimy oraz na fragmencie oparcia.
Alcantara w tym standardowym zestawie jest akurat OK, dla mnie najlepszą opcją by było właśnie połączenie alcantary i prawdziwej skóry na boczkach.
Foteli skórzanych w Leonie nie miałem okazji "pomacać", ale wydaje mi się, że na boczkach też jest skórka, bo na zdjęciach widać "perforacje". Ale ktoś może ma skórzane fotele u siebie i opisze wrażenia?
Ja mam u siebie pełną skórę i nie żałuje. Szczerze mówiąc to nie wnikałem w to czy skóra jest prawdziwa czy nie bo tak naprawdę w chwili obecnej nie ma co się tym sugerować gdyż w zasadzie nie ma różnicy między nią a syntetycznym odpowiednikiem. W każdym bądź razie to co mam na fotelach jest bardzo dobrej jakości (na jakimś zagranicznym forum czytałem, że skóra jest prawdziwa jeżeli to dla kogoś istotne), oczywiście pewnie bardziej się nagrzewa niż alcantara ale nie licząc epizodu z samochodem na B1 to do takiej tapicerki przywykłem i nie odczuwam w związku z tym dyskomfortu. A dzięki temu mam także skórzane wykończenie boczków drzwi no i uwielbiam zapach skóry o poranku

EDIT:
Co do pytania postawionego w temacie, ja bym brał na Twoim miejscu 265 z DSG. Różnicy w mocy nie odczujesz a uważam, że z DSG jeździ się niezwykle przyjemnie i raczej nie planuje do manuala już wracać mimo, że w poprzednim samochodzie miałem bardzo dobrą tradycyjną przekładnię.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 09:38
przez Pelikson
Jeśli chcesz Cuprą jeździć na długie trasy nie polecam kubełków. W standardowych fotelach ciężko usiedzieć 500km co chwile coś tam regulując podparcie odcinka lędźwiowego ( de fakto mało dające ) a co dopiero w kubłach bez tej możliwości. Fotele nie są obszyte skórą tylko eko-skórą.
Ja jako posiadacz 280 DSG namawiałbym Cię na taką, ale rozumiem że przekroczy Twój budżet. Jeśli miałbym jeszcze raz konfigurować swoją, bez wahania wybrałbym znowu DSG nawet nie myśląc o manualu. To nie są skrzynie automatyczne jak 10 lat temu, powolne, nie wiedzące co mają zrobić ze sobą. Biegi i reakcja na to co robię prawą stopą natychmiastowa. Chcesz poszaleć przerzucasz się w tryb Cupra + manualny skrzyni, chcesz normalnie pojechać z punktu A do punktu B dajesz sobie tryb komfort i skrzynie na D i jedziesz jak zwykłym normalnym samochodem. Będąc Cuprą na torze skrzynia również spisała się rewelacyjnie.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 10:19
przez Cyanide
Pelikson napisał(a):Jeśli chcesz Cuprą jeździć na długie trasy nie polecam kubełków. W standardowych fotelach ciężko usiedzieć 500km co chwile coś tam regulując podparcie odcinka lędźwiowego ( de fakto mało dające ) a co dopiero w kubłach bez tej możliwości. Fotele nie są obszyte skórą tylko eko-skórą.
No możliwe, w każdym bądź razie tak jak już mówiłem jakość obić jest naprawdę dobra. Co do komfortu foteli to się nie zgodzę, ja osobiście nie mam problemu na dłuższych trasach i nie wysiadam z obolałymi plecami (co zdarzało mi się w innych samochodach). Także wydaje mi się, że nie są to jednoznacznie niewygodne fotele, będzie to raczej kwestia indywidualna.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 11:30
przez baka1408
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Jestem już praktycznie zdecydowany na 265 z kolorem Alor Blue i spoilerem z 280. Kubełki tak czy inaczej są w dopłacie a nie mam zamiaru jeździć Cuprą po torze + jestem raczej sporych rozmiarów i np. kubełki w Focusie ST były dla mnie zdecydowanie za małe - więc odpadają (poza tym podobają mi się standardowe fotele - teraz mam zwyczajne materiałowe więc nawet eko-skóra z alcantarą robią wrażenie).
Co do skrzyni to jeszcze przejadę się DSG u drugiego dealera i wtedy podejmę decyzję (choć nie ukrywam, że te 9 000zł biorąc pod uwagę spoiler, kolor i parę dodatków wykracza ponad budżet, no ale jeśli okazało by się, że DSG mnie oczaruje to kto wie

).
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 11:43
przez Cyanide
A na jakie jeszcze dodatki się zdecydowałeś?
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 11:56
przez baka1408
Kamera cofania, wykładzina bagażnika, zastanawiałem się jeszcze nad pakietem dwóch asystentów (świateł długich + pasa ruchu) za ~1500zł ale chyba zrezygnuje bo podobno kiepsko ten pasa ruchu działa (nie zawsze łapie pas).
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 12:13
przez maciek89
Ja bym zrezygnował z kamery cofania. Juz wolałbym czujniki, niestety zeby miec optyczną wizualizację trzeba wziąć przód + tył, ale warto. Allor blue podobnie jak Dynamic Grey swietnie wyglada w słońcu natomiast w cieniu efekt blednie- trzeba zobaczyc

Przejedz się i manualem i DSG zeby nie żałować i składaj zamowienie

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 12:43
przez Cyanide
baka1408 napisał(a):Kamera cofania, wykładzina bagażnika, zastanawiałem się jeszcze nad pakietem dwóch asystentów (świateł długich + pasa ruchu) za ~1500zł ale chyba zrezygnuje bo podobno kiepsko ten pasa ruchu działa (nie zawsze łapie pas).
Asystent pasa rucha u mnie działa bez problemu ale jak masz napiety budżet to możesz go sobie darować. Bardziej bym się na twoim miejscu zastanowił nad ACC jeśli brałbyś DSG. Zrezygnowałbym też z kamery na rzecz czujników z przodu i z tyłu. A czemu Cupra a nie wypasione 1.8tsi?
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 13:07
przez baka1408
Asystent pasa rucha u mnie działa bez problemu ale jak masz napiety budżet to możesz go sobie darować. Bardziej bym się na twoim miejscu zastanowił nad ACC jeśli brałbyś DSG. Zrezygnowałbym też z kamery na rzecz czujników z przodu i z tyłu. A czemu Cupra a nie wypasione 1.8tsi?
ACC to dla mnie raczej zbędny bajer - po autostradach jeżdżę sporadycznie a w końcu po to się kupuje Cupre żeby nią jechać a nie tylko kręcić kierownicą

Kamerę wybrałem bo jest dużo tańsza, koło ~1500zł mniej jeśli mnie pamięć nie myli - ale zobaczymy jak to wyjdzie finalnie i wtedy ewentualnie zamienię kamerę na czujniki. Dlaczego Cupra? Bo to jednak zupełnie inny charakter niż FR. Wybrałem Cuprę spośród konkurencji (jechałem Focusem ST, Golfem GTI) ze względu na ten agresywny charakter, dźwięk i doznania przy trybie Cupra, których brak było u konkurencji, a na gadżetach czy jakimś wyposażeniu typu nawigacja czy skóra na prawdę mi nie zależy

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 19:14
przez Morano
ja postąpiłem w podobny sposób. Przejechałem się GTI , Skoda RS i Ford ST i po jeździe testowej Cuprą doszedłem do jednoznacznej decyzji , że tylko Cupra daje radę i ma tą dziką moc. A ponieważ nie chciałem już iść na kompromisy i żałować później , że mogłem zamówić taką opcję lub jeszcze inną to wziąłem 280 z pakietem Black , otwierany Panorama dach , Kubły opcjonalne z alkantary , czujniki i kamerę , Seat sound system , i coś tam jeszcze. A właśnie na navi i acc mi nie zależało wcale i tu trochę zaoszczędziłem. Ale każdy wybiera taką wersję jaka mu pasuje i uważam , że nie ma co na siłę doradzać , że tylko DSG albo , że 265 lepsza bo tańsza i szkoda kasy dopłacać . To indywidualne kwestie są uważam.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
23 września 2015, 19:36
przez waco
Pelikson napisał(a):Ja jako posiadacz 280 DSG namawiałbym Cię na taką, ale rozumiem że przekroczy Twój budżet. Jeśli miałbym jeszcze raz konfigurować swoją, bez wahania wybrałbym znowu DSG nawet nie myśląc o manualu. To nie są skrzynie automatyczne jak 10 lat temu, powolne, nie wiedzące co mają zrobić ze sobą. Biegi i reakcja na to co robię prawą stopą natychmiastowa. Chcesz poszaleć przerzucasz się w tryb Cupra + manualny skrzyni, chcesz normalnie pojechać z punktu A do punktu B dajesz sobie tryb komfort i skrzynie na D i jedziesz jak zwykłym normalnym samochodem. Będąc Cuprą na torze skrzynia również spisała się rewelacyjnie.
Polecam DSG wszytko tak jak opisuje Pelikson (byłem zwolennikiem manuala , teraz bym nie zamienił)
Kubełki przetestowane na trasach 500-600 km żadnego problemu bardzo wygodne.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
6 października 2015, 18:22
przez baka1408
Nareszcie się doczekałem na jazdę testową z DSG i wrażenia jak najbardziej pozytywne, ale inna kwestia mnie zmartwiła/zaciekawiła - otóż sprzedawca twierdził, że w 265 jest elektroniczna szpera (blok.mech.róż) natomiast w 280 mechaniczna (tak jak Golf GTI i GTI Performance). Czy to prawda? W konfiguratorze nie ma rozróżnienia - obydwa mają rzekomo XDS oraz VAQ. Tak czy inaczej nie pozwolę sobie na Cupre 290 w cenie o 12 tys. wyższej ale jednak wolałbym wiedzieć jak to faktycznie jest

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
6 października 2015, 19:01
przez Scrollek
zarówno 265 jak i 280 ma Blokada mechanizmu różnicowego przedniej osi (VAQ) jest to dokładnie to samo, sprzedawca musi się doszkolić
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
6 października 2015, 19:51
przez kamatosek
Mam obecnie 5F 1.8 TSI Wersja FR DSG,
Jakbym miał brać teraz to byłoby 5D Cupra 265 DSG i ten sam kolor Allor Blue

Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
6 października 2015, 20:45
przez Pik
otóż sprzedawca twierdził, że w 265 jest elektroniczna szpera (blok.mech.róż) natomiast w 280 mechaniczna (tak jak Golf GTI i GTI Performance). Czy to prawda?
Dla ścisłości VAQ w Golfie GTI jest tylko w Performance. Co do Cupry, to Scrollek już udzielił odpowiedzi.
Tak na marginesie, to ja mam nieodparte wrażenie że SEAT i dealerzy zdecydowanie wolą sprzedawać wersję 280 niż 265. Przypuszczam, że zysk na 280ce jest dla firmy większy, stąd promują droższą wersje.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
6 października 2015, 21:36
przez bart014
280-ka ma większe możliwości konfiguracyjne, stąd prawdopodobnie forsowanie tej wersji.
Natomiast jeśli chodzi o dsg/manual to ja bym swojego manuala nie zamienił. Myślę, że technologia dsg jest już na tyle dopracowana, że to naprawdę kawałek dobrej roboty ale ja w trakcie jazdy lubię trochę bardziej pokombinować...
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
6 października 2015, 22:03
przez Pik
280-ka ma większe możliwości konfiguracyjne, stąd prawdopodobnie forsowanie tej wersji.
Oczywiście. Te wszystkie pakiety kolorystyczne to złota żyła dla producenta. Mało wkładu własnego (bo ile więcej kosztuje pomalowanie określonego elementu inną farbą?) a kasa wpada. Klient też zadowolony, bo ma autko spersonalizowane już fabrycznie bez większego wysiłku.
Re: Cupra 280 czy 265, manual czy DSG

Napisane:
8 sierpnia 2019, 08:13
przez hubi2000
Jaki moment Nm wytrzymuje skrzynia DSG a jaki manual ?