Strona 1 z 1

Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 30 września 2015, 21:09
przez EmJot
Bardzo proszę tych którzy wymieniali o napisanie, jak dokładnie wygląda oryginalny filtr oleju do 1,4 TSI 122 KM w wersji CXSA i ile wchodzi oleju?
Próbowałem dziś looknąć filtr spod maski... ale nie widać. Czy to jest taki filtr jak podaje mi onlineETKA, czyli 04E115561H? No i jaki ma kolor i czy ma śrubę do odkręcania kluczem? (kolory są na pewno dwa - czarny i szary, ten czarny ma śrubę lub nie, szary zawsze nie ma).
Pytam nie bez powodu... gdy próbowałem kupić taki filtr w Skodzie to facet złapał się za głowę, że to jest filtr do normalnego 1,4 bez turbo ;-) I faktycznie... jest! (sprawdzałem w katalogu). No ale ETKA i ASO VW twierdzi, że do 1,4 TSI 122 KM CXSA też (?). Z ciekawostek - w OEM ETKA Skody nie ma silnika CXSA :-/ (???)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 30 września 2015, 21:15
przez KAI
Ja sobie sprawdzam w iParts.
http://www.iparts.pl/czesc/filtr-oleju, ... 71295.html
po nr OEM jest to 04E115561H tak jak napisałeś

Zerknij też tutaj:
http://www.iparts.pl/czesc/filtr-oleju, ... 71295.html

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 30 września 2015, 21:19
przez EmJot
KAI napisał(a):Ja sobie sprawdzam w iParts.


Dzięki KAI. Sprawdzałem w IC (zapomniałem o tym napisać). Z tym typem to już się nawet pogodziłem ;-), ale chcę jeszcze filtr dokładnie taki, jak na pierwszy montaż, więc problem jest z... kolorem (piszę teraz jak kobieta ;-D) i śrubą ;-)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 30 września 2015, 21:24
przez KAI
Tzn. oryginalny chcesz - taki jak fabrycznie montowany? A skąd taki nacisk na to?

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 05:42
przez Vampire1984
Po co zakladasz nowy temat tyczacy sie kodu silnika, jak juz jest o filtrach i olejach jeden ogolny;) Tak rozbijajac na jakies kody tyczace sie silnika zawieszenia czesci itp to stworzy sie setki tematow :P

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 09:43
przez EmJot
Vampire1984 napisał(a):Po co zakladasz nowy temat tyczacy sie kodu silnika, jak juz jest o filtrach i olejach jeden ogolny;) Tak rozbijajac na jakies kody tyczace sie silnika zawieszenia czesci itp to stworzy sie setki tematow :P


Vampire1984, i Ty nie znasz odpowiedzi na tak proste pytanie o filtr i olej? A podobno wymieniałeś... ;-p

-- 1 października 2015, 09:43 --

KAI napisał(a):Tzn. oryginalny chcesz - taki jak fabrycznie montowany? A skąd taki nacisk na to?


Powiedzmy, że lubię mieć wszystko "w oryginale" ;-D

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 10:01
przez Vampire1984
Moj byl koloru szarego, teraz mam Manna W712/95. A ile oleju wchodzi chyba coś kolo 4.5 litra

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 10:17
przez szczeslaw
Jeżeli dobrze pamiętam, to u mnie też był szary.
A co do braku CXSA w Skodzie - tak, tam nie ma tego silnika. W Octavii jest tylko 1.4 140/150 KM, nigdy nie było 122 KM.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 10:56
przez EmJot
Vampire1984 napisał(a):Moj byl koloru szarego, teraz mam Manna W712/95. A ile oleju wchodzi chyba coś kolo 4.5 litra


Dziękuję Ci bardzo ;-)

-- 1 października 2015, 10:53 --

szczeslaw napisał(a):Jeżeli dobrze pamiętam, to u mnie też był szary.
A co do braku CXSA w Skodzie - tak, tam nie ma tego silnika. W Octavii jest tylko 1.4 140/150 KM, nigdy nie było 122 KM.


Dzięki również za odpowiedź szczeslaw. Po Twojej odpowiedzi i odpowiedzi Vampire1984, wychodzi na to, że filtr jest jednak szary.
A z tym silnikiem w Skodach to naprawdę ciekawostka, bo silnik 125 KM już mają.

-- 1 października 2015, 10:56 --

Prośba o przeniesienie ww. wątku (który tu omyłkowo utworzyłem) do działu Tech Benzyna.
No i być może przy okazji da się go podpiąć po jakiś istniejący wątek olejowy o którym pisał Vampire1984.

Z góry dziękuję.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 11:07
przez pinkibass
EmJot napisał(a):A z tym silnikiem w Skodach to naprawdę ciekawostka, bo silnik 125 KM już mają.


W Octavii słabszego 1.4 dalej nie ma - jest tylko 150KM (wcześniej 140KM).
Słabsza była i jest, ale np. w Rapidzie

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 11:46
przez szczeslaw
Ale w Rapidzie chyba BYLA starsza generacja, na lancuchu i stad brak CXSA w katalogach.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 12:13
przez pinkibass
szczeslaw napisał(a):Ale w Rapidzie chyba BYLA starsza generacja, na lancuchu i stad brak CXSA w katalogach.


A tego nie jestem pewien - wiem tylko, że teraz jest wersja 125KM CZEA bo się interesowałem zakupem tego modelu niedawno.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 1 października 2015, 20:27
przez Rychu
Nie wiem czy to można porównywać, ale do 1.4 150km wchodzi około 4l (dziś wymieniałem i został około litr z 5l)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 11:33
przez EmJot
No i jestem po (dodatkowej) wymianie oleju po 15 kkm (wg książki pierwszy przypada po 30 kkm).
Weszło 4,5l oleju (nalane do 3/4 wskaźnika). Filtr do silnika CXSA to 04E115561H (28 zł w Skodzie). Za wymianę zapłaciłem 50 zł + uszczelka pod korek za 6 zł. Reszta materiałów była moja. Koloru OEMowego filtra niestety nie wiem (mój na wymianę był szary), bo razem z panem z serwisu zapomnieliśmy pójść na halę i to sprawdzić ;-)
Co ciekawe, jedno z ASO próbowało mnie naciągnąć na wymianę za 125 zł (takie zagrywki wołają o pomstę do nieba) i gdyby nie nasze forum pewnie dał bym się nabrać, że to tyle kosztuje... Uważajcie.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 11:37
przez bmelon
EmJot napisał(a):No i jestem po (dodatkowej) wymianie oleju po 15 kkm (wg książki pierwszy przypada po 30 kkm).
Weszło 4,5l oleju (nalane do 3/4 wskaźnika). Filtr do silnika CXSA to 04E115561H (28 zł w Skodzie). Za wymianę zapłaciłem 50 zł + uszczelka pod korek za 6 zł. Reszta materiałów była moja. Koloru OEMowego filtra niestety nie wiem (mój na wymianę był szary), bo razem z panem z serwisu zapomnieliśmy pójść na halę i to sprawdzić ;-)
Co ciekawe, jedno z ASO próbowało mnie naciągnąć na wymianę za 125 zł (takie zagrywki wołają o pomstę do nieba) i gdyby nie nasze forum pewnie dał bym się nabrać, że to tyle kosztuje... Uważajcie.

A gdzie wymieniałeś jeśli można zapytać? Czy ustawili ci nowy oberwał w kompie?

Pozdrawiam,
GB

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 12:50
przez EmJot
bmelon napisał(a): A gdzie wymieniałeś jeśli można zapytać? Czy ustawili ci nowy oberwał w kompie?


Eee, oberwał? ;-) Interwału (?) nie zmieniałem, bo nie zmieniałem normy oleju ;-) Następny przegląd mam zgodnie ze wskazaniami kompa, czyli przy 30000 km lub 2 latach. Wymieniałem w KOMOT.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 17:26
przez Rychu
Czyli nie podłączyli Ci do kompa i nie przebili terminu wymiany oleju o 15kkm? To wtedy 50zł faktycznie mogło być. Mi w Gdyni za wymianę z podłączeniem do kompa (z moim olejem i filtrem) krzyknęli 250zł. W Gdańsku 100zł. Ale w Gdańsku nie policzyli mi za korek i nie wiem czy go nie wymienili :shock: czy to było w tych 100zł.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 17:30
przez Vampire1984
Rychu czy u Ciebie dobrze dziala skrzynia? Jesli nie to zglaszales w gdansku to? Zrobili Ci to dobrze?:)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 17:55
przez EmJot
Rychu napisał(a):Czyli nie podłączyli Ci do kompa i nie przebili terminu wymiany oleju o 15kkm?


Ja nie miałem potrzeby zmiany terminu (podpinania kompa) ponieważ:
a) 15 kkm zrobiłem w 8 m-cy, a kolejne 15 kkm zrobię jeszcze szybciej, a więc następną wymianę (tym razem tą planowaną) komp pokaże mi, tak jak go ustawili w fabryce, czyli przy 30 kkm (czyli za kolejne 15 kkm).
b) nie zmieniłem normy oleju (504/507).

Nieuczciwość niektórych ASO polega na tym, że nie proponują wymiany za 50-70 zł (jeśli ktoś spełnia ww. warunki) tylko od razu wymianę z podłączaniem do kompa za 125-150 zł.

P.S.
W 1.4 TSI korek jest stalowy, więc jego wymiana to tak naprawdę pro forma (IMHO mnie wymienili tylko dlatego, że im go dałem) i nie masz się czym przejmować. Ważna jest wymiana jego uszczelki (6 zł). Korek generalnie wymienia się tylko wtedy, gdy "obrobi się" łeb śruby.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 18:19
przez bmelon
Rychu napisał(a):Czyli nie podłączyli Ci do kompa i nie przebili terminu wymiany oleju o 15kkm? To wtedy 50zł faktycznie mogło być. Mi w Gdyni za wymianę z podłączeniem do kompa (z moim olejem i filtrem) krzyknęli 250zł. W Gdańsku 100zł. Ale w Gdańsku nie policzyli mi za korek i nie wiem czy go nie wymienili :shock: czy to było w tych 100zł.

Mi za korek we Wrocławiu policzyli chyba 8pln czy 15pln. Wymiana z regulacją kompa i korkiem 150pln.

Pozdrawiam,
GB

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 18:22
przez KAI
bmelon korek w 1.8 jest inny - plastikowy.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 18:30
przez EmJot
KAI napisał(a):bmelon korek w 1.8 jest inny - plastikowy.


Jak w mojej kosiarce :D Swoją drogą, po jaką choler... montują korek plastikowy w 1.8 TSI? Dla zmniejszenia masy? ;-p

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 19:04
przez Oracle
EmJot napisał(a):jaką choler... montują korek plastikowy w 1.8 TSI?


W 1.8TSI i 2.0TSI jest miska olejowa z tworzywa sztucznego - dzięki temu podobno zaoszczędzono 1kg masy... :mrgreen:

Plastikowy korek spustu oleju jest więc naturalną konsekwencją wynikającą właśnie z plastikowej miski olejowej. Owszem, można by tam było wbudować coś w rodzaju wkładki/tulei z gwintem, żeby można było wkręcać normalny (metalowy) korek, aczkolwiek po pierwsze, takie coś i tak prowadzi do zwiększenia masy miski (grubsza ścianka w miejscu korka), a już na pewno by mogło być potencjalnym źródłem problemów w przypadku, gdyby ktoś użył zbyt dużej siły dokręcając korek.

Tak wyszło, że sam wymieniałem olej i miałem okazję wykręcać i wkręcać nowy korek i działa to bardzo dobrze, w sensie - spełnia swoje zadanie. Jedynym minusem jest konieczność kupienia/zamówienia tego korka (w moim "ulubionym" ASO o istnieniu tego wynalazku dowiedzieli się ode mnie - prawdopodobnie więc olej odsysają górą :roll: , ewentualnie nie widzieli wcześniej tego silnika :mrgreen: ), chociaż biorąc pod uwagę, że w przypadku tradycyjnej śruby kupuje się podkładkę, to różnica w cenie to około 10PLN na niekorzyść korka plastikowego, więc dramatu nie ma. :-)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 20:46
przez Wojtaz666
Dlatego Panowie takie rzeczy warto robić samemu :P. Ja się już nauczyłem po tym jak nie wymienili mi podkładki i olej mi uciekał... Zauważyłem dopiero plamę w garażu...

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 21:30
przez EmJot
Wojtaz666 napisał(a):Dlatego Panowie takie rzeczy warto robić samemu :P. Ja się już nauczyłem po tym jak nie wymienili mi podkładki i olej mi uciekał... Zauważyłem dopiero plamę w garażu...


Też jestem tego zdania, ale jak znam swoje szczęście (pechowiec) to, cirka about 2 km po wymianie oleju moimi ręcami, zepsułby mi się komputer sterujący silnika, a wtedy chłopaki w ASO z rozbrajającym uśmiechem powiedzieliby, że to... wina oleju, który źle wymieniłem albo że wymieniłem na Kujawski :mrgreen: Cóż, mam kanał, chęci i wiem jak się to dobrze robi, ale póki gwarancja czuwa to jednak się nie odważę... :-/

-- 7 października 2015, 21:20 --

Oracle napisał(a): W 1.8TSI i 2.0TSI jest miska olejowa z tworzywa sztucznego - dzięki temu podobno zaoszczędzono 1kg masy (...) Tak wyszło, że sam wymieniałem olej i miałem okazję wykręcać i wkręcać nowy korek i działa to bardzo dobrze, w sensie - spełnia swoje zadanie. (...) prawdopodobnie więc olej odsysają górą :roll:


Heh, czyli z czystej złośliwości / głupoty trafiłem z tą mniejszą masą? ;-) Dzięki za ciekawe info o silniku 1.8 Oracle. Swoją drogą, ciekawe jak z wytrzymałością takiej miski np. przy uderzeniu o kamień (wiem, że jest osłona silnika pod spodem, ale zawsze i ją można rozwalić). Za to doświadczenia z plastikowym korkiem (w kosiarce ;-p) ja mam o wiele gorsze, bo ciągle mi się "zapieka", a odkręcając zwykłym kluczem płaskim łeb się "wyrabia" (na szczęście w środku jest jeszcze otwór na imbus). Ale to zapiekanie może być spowodowane tym, że korek jest wkręcany w alu. Zmartwiło mnie za to Twoje podejrzenie o wymianę oleju "z góry". Przy następnym przeglądzie zapytam / spojrzę.

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 7 października 2015, 22:21
przez Rychu
EmJot napisał(a):P.S.
W 1.4 TSI korek jest stalowy, więc jego wymiana to tak naprawdę pro forma (IMHO mnie wymienili tylko dlatego, że im go dałem) i nie masz się czym przejmować. Ważna jest wymiana jego uszczelki (6 zł). Korek generalnie wymienia się tylko wtedy, gdy "obrobi się" łeb śruby.


Acha, to może już mi tę uszczęlkę wliczyli w cenę.

Vampire1984 napisał(a):Rychu czy u Ciebie dobrze dziala skrzynia? Jesli nie to zglaszales w gdansku to? Zrobili Ci to dobrze?:)

Tak, zgłaszałem to w Gdańsku. Powiedzieli, że w innym modelu skrzynia pracuje podobnie więc nie będą mi jej regulować... Więc do tej pory nie działa mi jeszcze tak jak bym chciał. Spróbuję, jeszcze w jednym ASO, jak też mnie zbyją to wyreguluję sobie sam tak jak na filmikach w temacie "Regulacja skrzyni biegów".

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 8 października 2015, 05:30
przez Vampire1984
Rychu napisał(a):Tak, zgłaszałem to w Gdańsku. Powiedzieli, że w innym modelu skrzynia pracuje podobnie więc nie będą mi jej regulować... Więc do tej pory nie działa mi jeszcze tak jak bym chciał. Spróbuję, jeszcze w jednym ASO, jak też mnie zbyją to wyreguluję sobie sam tak jak na filmikach w temacie "Regulacja skrzyni biegów".

Tak tyle ze mi to samo mowili przed wakacjami ale sie uparlem to zrobili. Na PW wiadomosc co masz powiedziec:D

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 8 października 2015, 09:29
przez EmJot
Vampire1984 napisał(a):Tak tyle ze mi to samo mowili przed wakacjami ale sie uparlem to zrobili. Na PW wiadomosc co masz powiedziec:D


A czemu na PW? ;-p Masz w tym ASO wujka / kochankę / kolegę / koleżankę, że nie możesz podzielić się tajemnym sposobem z kolegami? ;-)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 8 października 2015, 09:32
przez Vampire1984
Haha nic z tych rzeczy co wymieniles, bylem tam u nich to mi to dobrze zrobili o czym pisalem kilka razy na forum, no ale Rychu jak pojechal i powolal sie na mnie to udali ze nie wiedza o kogo chodzi :D, pewnie mieli jakis swoj powod

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 8 października 2015, 09:35
przez EmJot
Vampire1984 napisał(a):Rychu jak pojechal i powolal sie na mnie to udali ze nie wiedza o kogo chodzi :D, pewnie mieli jakis swoj powod


Rychu musi postawić Ci flaszkę i musicie pojechać razem ;-)

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 8 października 2015, 10:50
przez Rychu
To chyba taniej wyjdzie (flacha + wacha) jak im po prostu zaplace 5 dych za ta regulacje :D
No ale wspomnienia ze wspólnej wizyty w ASO po flaszce bezcenne :D

Re: Filtr oleju i olej w 1,4 TSI 122 KM CXSA

PostNapisane: 8 października 2015, 12:05
przez EmJot
Rychu napisał(a):No ale wspomnienia ze wspólnej wizyty w ASO po flaszce bezcenne :D


ROTFL! Wyobrażam sobie ;-) Chłopaki z ASO mogliby się dużo dowiedzieć... o sobie ;-)