Strona 1 z 1

Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 10:06
przez Kubeusz
Czy u Was też jest tyle soli w komorze silnika po ostatnich paru tygodniach? Bylem aż spytać w ASO. Powiedzieli, że to normalne, ale mnie sie wydaje że to jest taki plan na konektory i kable...Sól z wilgocią zrobią swoje...

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 11:07
przez Oracle
U mnie niczego takiego nie zauważyłem mimo, że w 1.8TSI spód silnika jest nieosłonięty.
Dużo zależy od stylu jazdy, czyli od tego, czy "trzymasz się czyjegoś zderzaka", czy nie.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 15:40
przez EmJot
Kubeusz napisał(a):Czy u Was też jest tyle soli w komorze silnika po ostatnich paru tygodniach?

Nie ;-) Jest raczej czysto, w końcu jest osłona od dołu. Może sprawdź, czy nadal cała? ;-)

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 18:29
przez old_school_baby
jak to w 1.8 dól nie osłonięty? przecież jest osłona

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 18:39
przez Kubeusz
Oslona jest zamontowana od dolu u mnie w 1.4 125km. To nie to. Jeżdżę raczej trasą 70-120 km/h. Musi wciągać przez chlodnice lub obok tych uszczekek, które są w pokrywie. Widzę np takie wietrzne mazy soli z prawej obok aku na pokrywie bezpieczników.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 19:12
przez Oracle
old_school_baby napisał(a):jak to w 1.8 dól nie osłonięty? przecież jest osłona


Ile razy można pisać na tym forum, że zarówno 1.8TSI, jak i 2.0TSI nie mają osłony i widać miskę olejową? :|

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 20:03
przez miroA3
Oracle napisał(a):Ile razy można pisać na tym forum, że zarówno 1.8TSI, jak i 2.0TSI nie mają osłony


może dlatego że nie odpowiesz jak jest ? a prawda leży po środku
silniki 1.8 czy 2.0 mają osłonę ale tak zwaną krótką, tak samo było/jest w silnikach 1.8 i 2.0 od łądnych paru lat w koncernie VAG, jak jeszcze nikt o leonie 5F nie myślał, a dużą pełna osłonę mają np silniki TDI ( oczywiście może to być golf7, a3 8v, octavia 3 itd )
Jeśli komuś przeszkadza bardzo sól, błoto pośniegowe itd, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby taką osłonę sobie na zimę przekręcać, robi tak sporo osób, czas operacyjny jakieś 20minut ( przy dostępnym kanale )

tak wyglądają :

Obrazek

Obrazek


A autor tematu, pokaż jak wygląda ten silnik itd u Ciebie

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 20:27
przez bad
Dlatego zawsze warto taką pełną osłonę zamontować. W każdym z moich aut zawsze kupuję i zakładam jeśli jej nie ma fabrycznie.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 24 stycznia 2016, 20:38
przez EmJot
Kubeusz napisał(a):Musi wciągać przez chlodnice lub obok tych uszczekek, które są w pokrywie. Widzę np takie wietrzne mazy soli z prawej obok aku na pokrywie bezpieczników.

No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać). No cóż, (po)czekamy na zdjęcia...

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 11:09
przez Oracle
miroA3 napisał(a):może dlatego że nie odpowiesz jak jest ?


@miroA3 – widzę, że znowu pooglądałeś obrazki w ETCE lub coś tam sobie wygooglowałeś i próbujesz pokazać, że wiesz więcej, niż inni…
Po pierwsze – nie będę tutaj po raz kolejny umieszczał zdjęcia miski, które zrobiłem u siebie, skoro jest ono już umieszczone w wątku o osłonie miski, który istnieje na tym forum – wystarczy tylko poszukać. Po drugie natomiast – wydaje mi się, że ktoś, kto ma taki samochód, powinien wiedzieć, jak to wygląda pod spodem, ponieważ akurat jest to doskonale widoczne bez kanału, czy podnośnika.

miroA3 napisał(a):silniki 1.8 czy 2.0 mają osłonę ale tak zwaną krótką, tak samo było/jest w silnikach 1.8 i 2.0 od łądnych paru lat w koncernie VAG, jak jeszcze nikt o leonie 5F nie myślał, a dużą pełna osłonę mają np silniki TDI ( oczywiście może to być golf7, a3 8v, octavia 3 itd )
Jeśli komuś przeszkadza bardzo sól, błoto pośniegowe itd, to nic nie stoi na przeszkodzie żeby taką osłonę sobie na zimę przekręcać, robi tak sporo osób, czas operacyjny jakieś 20minut ( przy dostępnym kanale )


Nie wiem, czy grupa VAG, nazwała jakoś te osłony, jednak wątpię, by tak było (osłona zwana „krótką”, silnik zwany „spalinowy”). W każdym razie, jeżeli dany producent samochodu ma w zwyczaju w jednej odmianie silnikowej stosować osłonę POD silnikiem, a w innej tylko PRZED, to zwykle ma ku temu powód. W niektórych silnikach (VAGa także) kolektor wydechowy jest z przodu silnika, toteż wydech (bardzo ciepły w tym miejscu) biegnie tuż pod miską olejową i nikt w takim wypadku nie umieszcza tam osłony. Jeżeli jednak wydech biegnie pomiędzy silnikiem, a przegrodą kabiny (w sensie – z tyłu), to fakt nieumieszczenia dolnej osłony silnika ma zapewne w takim przypadku sensowne uzasadnienie. Nie wiem, jak wygląda sytuacja w mniejszych silnikach, ale przy 1.8 i 2.0 TSI pod maską nawet po spokojnej jeździe jest na tyle ciepło, że nie da się dotknąć nawet pręta do podnoszenia maski (proponuję kiedyś spróbować).
Czy któryś z Was „specjalistów” robił może pomiary temperatury pod maską z osłoną od innych silników? Podejrzewam, że w przeciwieństwie do producenta silnika – nie. Nikt więc nie jest w stanie określić jak bardzo i w których miejscach zmieni się wtedy temperatura w komorze silnika i jak to wpłynie na jego osprzęt i elektronikę. Otóż elektronika samochodu i tak pracuje w skrajnie niekorzystnych warunkach temperaturowych, przy których parametry elementów zaczynają się rozjeżdżać. Widzieliście kiedyś symulację temperaturową takich układów? Ja widziałem, bo zrobiłem ich setki!
Czy producent samochodu w erze cięcia kosztów bez powodu by projektował inną osłonę mogąc mieć jedną uniwersalną? Macie pojęcie ile kosztują takie badania i wykonanie głupiej formy? Skoro już są zdjęcia powyżej, to może proszę zwrócić uwagę na dwa wloty powietrza na tej… „krótkiej” osłonie. Dlaczego one tam są, skoro osłona jest i tak „krótka”?
Wydaje mi się, że przez takie „instrukcje” dotyczące zimowej zamiany osłon zaraz forumowicze będą mieli kolejną fobię – OSŁONY…, a może by tak temat osłon w 1.8 i 2.0 TSI podciągnąć pod temat „Braki w wykończeniu….”? Dziwne, że nikt jeszcze o tym nie pomyślał… :|


EmJot napisał(a):No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać).


@EmJot:
Ten wątek (póki co) nie jest długi, więc może przeczytaj go jeszcze raz powoli i z uwagą, zobacz kto i co pisze i nie zmieniaj faktów! :roll:

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 12:14
przez Kubeusz
Chciałem dziś zrobić foty komory i okazuje się, że odwilż spowodowała że wszystko co wyglądało "solnie" jest teraz mokro-czarne i słabo widać to co mnie zaniepokoiło. Przyglądnę się jak znów chwycą mrozy.
Co do osłony - w moim ST FR jest pełny pampers, który ciągnie się pod całą komorą, ale to wątek poboczny,od dołu raczej brudu nie widzę. BTW podpisuję się pod tym co napisał wyżej Oracle-trzeba być bardzo ostrożnym dokonując modyfikacji pt inny pampers. Rozkład kanałów chłodzenia jest elementem projektu i mody mogą doprowadzić do niebezpiecznych zdarzeń typu zapalenie lub stopienie. Co do elektroniki,to z doświadczenia znam przypadki ECU które w środku na dzień dobry mają 70-80 stopni...nie wspominając podgrzewania go silnikiem obok :)

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 13:02
przez miroA3
Oracle napisał(a):widzę, że znowu pooglądałeś obrazki w ETCE lub coś tam sobie wygooglowałeś i próbujesz pokazać, że wiesz więcej, niż inni…


dokładnie, masz rację, cała swoja wiedzę w przeciwieństwie do Ciebie biorę z google i gazet takich jak " auto świat "
Właściwie każdy mój post to hejt i pisanie żeby pisać, za dużo czasu wolnego.

faktycznie źle napisałem, że również pod, zamiast przed i pod , Ty napisałeś że nie ma jej w ogóle, stąd zamieszanie i potem pytania posiadaczy...
nie napisałem nigdzie że krótka i długa to nazewnictwo producenta

o tym czy ktoś sobie podmienia, cóż, są tacy ( mający pod maską często po 3xx ) można wierzyć lub nie, na siłę nikomu nic nie mam zamiaru udowadniać ani w żadnym wypadku namawiać ( oczywiście mowa o okresie zimowym, bo w lecie to nawet posiadacze TDI mocnych ściągają całkiem te osłony )

obiecuję że następnym razem zanim coś napiszę to użyję nowszej wersji googli i wykonam setki pomiarów
Tyle z mojej strony

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 17:09
przez old_school_baby
Hehe śmieszne to - nie ma osłony? a co to jest? zaślepka zderzaka? oczywiście że w 1.8 jest osłona bo sam zaglądałem dlatego moje zdziwienie. To że nie sięga pod miskę olejową jest naturalną rzeczą przy większych silnikach (już się nie raz z tym spotkałem, albo np są stosowane wycięcia na nią), ale tak, nadal jest to osłona komory silnika, może tobie pomyliło się osłonami montowanymi w rajdach? tak czy siak skoro twoim zdaniem to nie osłona to co? :D

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 20:24
przez EmJot
Oracle napisał(a):
EmJot napisał(a):No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać).
@EmJot: Ten wątek (póki co) nie jest długi, więc może przeczytaj go jeszcze raz powoli i z uwagą, zobacz kto i co pisze i nie zmieniaj faktów! :roll:

No i po co te krzyki...? Po prostu mi się po.... mylało. Ludzka rzecz.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 20:50
przez Pik
Na niemieckim forum sporo osób montuje pełną osłonę spodu do Cupry, wątek jest tutaj: https://www.seat-leon.de/vboard/showthread.php?110930-Aerodynamik-Unterbodenverkleidung-ST-CUPRA-280 Raczej nie jest to droga ani skomplikowana operacja, spis elementów wygląda następująco:
Für den 5D und ST, Preise können abweichen:

Motor Geräuschdämpfung mit Kühlöffnungen - 3Q0825236 - 1x - 45,22€
Schraube - WHT 000729A - 3x - 0,93€

Aerodynamikabdeckung mit Hitzeschutz - 5Q0825229C - 1x - 12,97€
Spreizniet - N 0385494 - 4x - 0,52€

Unterbodenverkleidung Hinterachse 5Q0825206K - 1x - 16,24 €
Schnappmutter - N 90959101 - 1x - 0,30 €
Blechschraube - N 90974701 - 2x - 0,39 €
Kunststoffmutter- WHT000713 - 2x - ??€ (Elegantere Alternative zu diesen umständlichen Blechscheiben)

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 25 stycznia 2016, 21:19
przez EmJot
EmJot napisał(a):
Kubeusz napisał(a):Musi wciągać przez chlodnice lub obok tych uszczekek, które są w pokrywie. Widzę np takie wietrzne mazy soli z prawej obok aku na pokrywie bezpieczników.

No ale takie "mazy" to chyba nie taka tragedia o jakiej myśli / pisze Oracle (skoro pojechał aż do ASO się pytać). No cóż, (po)czekamy na zdjęcia...

Informuję wszem i wobec, że powyżej pomyliłem wypowiedzi Oracle i Kubeusza, za co ten pierwszy uznany został przeze mnie niesłusznie za "widywacza maz solnych w komorze silnika" ;-)

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 27 stycznia 2016, 20:31
przez Kubeusz
No to w końcu cyknąłem fotki komory. Podświetlone LEDem z telefonu, więc nad wyraz mocno mazy "wyszły" na fotkach.

Fotka (1):
Obrazek

Fotka (2):
Obrazek

Fotka (3):
Obrazek

Mam pytanie pomocnicze do fotki (1) - co to jest to po lewej na dole takie błyszczące metalowe? Wygląda jak jakaś dźwignia/wajcha i da się to nacisnąć, schodzi w dół i popycha jeszcze coś dodatkowym ramieniem. Chodzi mi o ten wielokąt z napisem "VW AG".

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 27 stycznia 2016, 21:44
przez ramzei
Kubeusz napisał(a):Mam pytanie pomocnicze do fotki (1) - co to jest to po lewej na dole takie błyszczące metalowe? Wygląda jak jakaś dźwignia/wajcha i da się to nacisnąć, schodzi w dół i popycha jeszcze coś dodatkowym ramieniem. Chodzi mi o ten wielokąt z napisem "VW AG".


To jest kolego jeden z elementów wodzików do zmiany biegów. Wrzuć żonę za kierownicę, niech zmienia biegi i zobaczysz jak działa.
Natomiast co do ubrudzonej komory silnika, mam samochód od końca grudnia przejechałem 4000 km i silnik wygląda gorzej niż u Ciebie. Zauważyłem, że chyba Seat próbował coś z tym fantem zrobić bo są zastosowane takie dwie krótkie uszczelki pod maską a nad reflektorami, ale myślę, że problem leży w atrapie chłodnicy tam wpada woda z pojazdów poprzedzających i deszczu który jest rozpylany po całej komorze silnika. Nie wiem czy da się to jakoś naprawić bo skutkowało by pewnie zmniejszonym chłodzeniem komory silnika. Zostaje nam raz na rok mycie komory silnika.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 27 stycznia 2016, 22:05
przez Tomek2791
Myć proponuje znacznie cześciej bo aluminium bardzo szybko dziadzieje. Dodatkowo można zabezpieczyć specjalnym woskiem ja tak zrobiłem u siebie.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 19:02
przez marpit
Ja zauważyłem trochę piasku po bokach. Po dłuższych oględzinach koło amorów są puste otwory a przez nie widać koło. Odbija się to od maski i lać do okola. Pewnie pójdą korki plastikowe na silikonie. CDN

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 19:51
przez Pik
Pewnie pójdą korki plastikowe na silikonie.
Ja na te otwory przykleiłem po prostu kółka z czarnej folii samoprzylepnej i trzyma.

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 19:58
przez marpit
Z M1 zostało mi wiadro silikonu dekarskiego :)
Jakiś patent jest zobaczę co będzie pod ręką. Poprawiło się coś po zaklejeniu ?

Re: Sól w komorze silnika

PostNapisane: 21 kwietnia 2017, 20:08
przez Pik
Mniej bryzga piachem na klapę bez wątpienia, ale generalnie nie rozwiązuje problemu bo Cupra ma tylko częściową osłonę na dole.