Strona 1 z 1

Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 11:33
przez czapel
Panowie dzisiaj odbieram samochód a zamówiłem z dsg. Potrzebuję paru rad co do działania.
Chodzi mi o tryb manualny. Mam manetki przy kierownicy. Moje pytanie jest takie jak w dsg przechodzimy w tryb pracy manetkami podczas jazdy.?
Tak samo jak z redukcja manetkami? Czy po jakimś czasie dsg znowu przełącza w tryb automatyczny.
Prosiłbym lopatologicznie o wytłumaczenie :) i ewentualnie o jakieś rady.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 12:04
przez B3N
Bez obrazy ale RTFM ( Read The Fucking Manual ). PRZECZYTAJ INSTRUKCJE OBSŁUGI którą dostaniesz :)
Jest tam dział od DSG, przeczytaj a potem w razie wątpliwości pytaj. Nie ma sensu, żeby przepisywać tutaj zalecenia z instrukcji obsługi.
Więc odpowiadając na twoje pytanie, wszystko jest zawarte w instrukcji.


Oczywiście tak jak pisałem na początku, bez obrazy

With the selector lever in position D/S, if no paddle is operated

during a short period of time, the gearbox control system

switches back to automatic mode. To switch to permanent man-
ual gear change using the gearshift paddles, move the selector

lever from position D/S to the right.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 12:05
przez komonoA3
Jedziesz na automacie, chcesz zrobić kickdown, naciskasz manetkę, skrzynia przechodzi w tryb manualny a po 20-30 sekundach (jakoś tak) przechodzi znowu w tryb automatyczny. Jeżeli chcesz mieć cały czas manual* to przynajmniej w audi, przesuwasz w prawo cały drążek zmiany biegów z pozycji D/S na manual. Wracasz analogicznie w drugą stronę.


*Ja przez cały okres użytkowania może z 2 razy jechałem na manualu na manetkach ^^. Po prostu to męczy na zwykłej drodze :mrgreen:


P.S.
Kolega mnie wyprzedził :D

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 12:22
przez czapel
Podziękował :) ale sami wiecie jak to jest w dniu odbierania Leona. Hehe nie myśli się trzeźwo.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 12:46
przez kamatosek
Gratuluje wyboru,

Ja u siebie też mam DSG i nigdy wiecej manuala nie kupie ;)

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 14:18
przez kaCuCh
kamatosek napisał(a):Gratuluje wyboru,

Ja u siebie też mam DSG i nigdy wiecej manuala nie kupie ;)

Chyba, że po gwarancji wybulisz słony hajs za wymianę mechatroniki/sprzęgieł/ew. całej skrzyni ;] I wtedy przemyślisz kolejny zakup DSG ;D

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 17:53
przez ora_dev
Dokładnie, ja już nigdy nie kupię DSG, pomimo że wcześniej też tak myślałem. Po tylu awariach stwierdziłem, że nie ma opcji.

A z manetek korzystałem raptem kilka razy - moim zdaniem zbędny bajer.

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 18:51
przez czapel
Odebrałem. Ale mam pytanie z innej beczki. Chodzi o lusterko wsteczne mam pakiet praktyczny i powinno być lusterko automatyczne. Ale nie mam żadnych diod ani przycisku pod nim? Czy tak mam być czy automatyczne jest bez przycisków i diod.? Dzięki z góry.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 19:05
przez facet01
czapel napisał(a):Odebrałem. Ale mam pytanie z innej beczki. Chodzi o lusterko wsteczne mam pakiet praktyczny i powinno być lusterko automatyczne. Ale nie mam żadnych diod ani przycisku pod nim? Czy tak mam być czy automatyczne jest bez przycisków i diod.? Dzięki z góry.

powinien być przycisk on/off. Ale jest topic do lusterka.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 12 lutego 2016, 19:44
przez czapel
Nie mogę znaleźć. Ale kurde przycisku nie mam.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 15 lutego 2016, 21:53
przez kenaj86
Ja tez nie mam przycisku, jest tylko na nim taka jakby zielona dioda a moze to czujnik, nie przejmoj sie tym

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 15 lutego 2016, 21:55
przez maciek89
Bo przycisk jest od dołu, dopiero dziś go odkryłem jak napisaliście o tym :mrgreen:

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 00:35
przez czapel
juz wszystko wiem, nie mam przycisku, w starszych wersjach jest z przyciskiem czyli można ustawiać recznie. ja mam auto, bez przycisku i diody. wglada jak zwykle lusterko ale jest faktycznie fotochromatyczne, sprawdzałem świecąc komórka :)

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 09:16
przez Kubeusz
No to znaczy, że w 2015 były z przyciskiem.

Masz w ogóle jak to wyłączyć? Wyłączanie jest w menu?

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 10:25
przez maciek89
Ale ja mam MY2016 i mam przycisk od dołu lusterka, produkcja listopad 2015. Przyciskiem wyłącza się funkcję automatycznego przyciemniania, a nie włącza/wyłącza przyciemnienie. Przydatne.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 13:57
przez czapel
Ja nie mam żadnego przycisku. Samo się sciemnia kiedy trzeba kiedy nie jest normalnie. Rocznik 2016

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 15:13
przez maciek89
Czyli tak jak u mnie tylko u siebie nie możesz wyłączyć. Widzę, że rocznik 2016 jest rokiem oszczędności, z Cupry zabierają tłumik, z lusterka wyłącznik fotochromu, ciekawe co jeszcze...:)

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 15:37
przez kaCuCh
Obniżają masę, dodają mocy. Chyba w dobrą stronę idzie jeżeli chodzi o Cuprę ;]

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 16:27
przez maciek89
No ciekawe jak z tą mocą, wątpię by dodali chociaż 1KM. Jak tu niektórym w manualu wychodzi po 320 KM z Cupry 280. Dodatkowe 6500 ziko za wycięcie tłumika i emblemat 290. Na ta chwile pewnie wybranym 265, bo dopłata ponad 12 tysięcy do 290 to jest teraz żart. Juz lepiej dorzucić do Rki

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 19:57
przez wsowa
Lusterkowy off-top: Ja mam FR MY16 i mam przycisk. Od spodu lusterka go widać.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 16 lutego 2016, 20:23
przez kaCuCh
maciek89 napisał(a):No ciekawe jak z tą mocą, wątpię by dodali chociaż 1KM. Jak tu niektórym w manualu wychodzi po 320 KM z Cupry 280. Dodatkowe 6500 ziko za wycięcie tłumika i emblemat 290. Na ta chwile pewnie wybranym 265, bo dopłata ponad 12 tysięcy do 290 to jest teraz żart. Juz lepiej dorzucić do Rki

Też bym szedł w 265...

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 21 lutego 2016, 20:36
przez czapel
wracając do DSG, jak jest u was panowie z zmiana biegów w trybie drive. również załącza wam 6 i 7 juz przy 60-70 km/h i obroty wówczas są na poziomie 1500-1700 min.?
czy jakoś redukujecie manualnie aby jednak trzymały się na 2000tys? czy jeździcie jak dsg każe ? ;p

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 22 lutego 2016, 10:10
przez komonoA3
Taaa.... też mam D7 przey 70km/h... Na początku denerwowały mnie te obroty ale po roku czasu "mi to lotto". Skoro skrzynia jest mądrzejsza ode mnie :aniol:

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 22 lutego 2016, 14:48
przez kaCuCh
Jeździj na S to wtedy nie będzie tak nisko trzymała obrotów ;)

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 24 marca 2016, 01:50
przez bear_pawCupra
tryb "s" męczy skrzynię mocno, zaleca się włączanie "s" w razie potrzeby a "d" na codzień;)

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 26 marca 2016, 18:10
przez noodl3s
bear_pawCupra napisał(a):tryb "s" męczy skrzynię mocno, zaleca się włączanie "s" w razie potrzeby a "d" na codzień;)

Nie to, że się czepiam ale z czego to wynika/skąd takie info?

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 27 marca 2016, 20:31
przez bear_pawCupra
Tryb sport utrzymuje nienaturalnie wysokie obroty w codziennym użytkowaniu, obciążając skrzynię (fizycznie i termicznie) i sprzęgła. Każdy oczywiście zrobi jak uważa... to luźna sugestia.

Re: Abc dsg.

PostNapisane: 28 marca 2016, 12:41
przez raflo83
Tryb D jest za leniwy a tryb S za agresywny na codzienna jazdę, ale trzeba sie nauczyć jeździć z dsg aby w pełni cieszyć sie z użytkowania. Dodatkowo manetki to must!