Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

DSG na postoju

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

DSG na postoju

Postprzez benqz » 27 maja 2016, 02:31

Witam forumowiczów :)

Przymierzam się do zakupu Leona ze skrzynią DSG i zastanawia mnie jedna rzecz. Otóż jak wiadomo Leony nie posiadają hamulca elektromechanicznego a co za tym idzie autoholdu. Jak więc radzić sobie przy powolnej jeździe (korki) w ruchu miejskim? Ciągłe trzymanie nogi na hamulcu podczas każdego zatrzymania jest trochę uciążliwe (jeśli np. światła zmieniają się co minute czy dwie), szczególnie, że automat ma właśnie zwiększać komfort jazdy w mieście.
Czy więc zaciągnie ręcznego podczas postoju na światłach nie ma negatywnych skutków dla żywotności hamulca lub skrzyni? Bo to chyba jedyna opcja, żeby samochód stał w miejscu kiedy skrzynia jest w trybie jazdy.
Zobacz Profil
benqz
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 maja 2016, 00:15
Auto: Insignia
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: DSG na postoju

Postprzez Pelikson » 27 maja 2016, 11:45

Rozumiem, że chcesz zaciągnąć ręczny i puścić hamulec kiedy skrzynia jest w opcji D ? Powodzenia, uwalisz skrzynie bardzo szybko :)
Zwyczajnie musisz trzymać nogę na hamulcu i to wszystko, jeśli jest to uciążliwe warto pomyśleć o innym aucie :P Nawet nie warto przerzucać na światłach na N a później na D z powrotem bo właśnie takie wajhowanie bardziej 'eksploatuje' skrzynie ( ciągłe rozsprzęglanie / zasprzęglanie ) niż normalne stanie na D.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG na postoju

Postprzez przemo_pl » 27 maja 2016, 12:19

Nie widze sensu przerzucania na N przy postoju na swiatlach I zaciagania recznego.
z drugiej strony widzialem, ze niektorzy robia tak, ze wrzucaja na P, silnik gasnie na postoju i po puszczeniu hamulca silnik nie wstaje az do czasu wyrzucenia trybu Parking. Ma to sens moze w korkach gdzie wiesz ze bedzisz stal przez dluzszy czas ale w sumie to to samo co N + reczny - czy to tez nie zuzywa bardziej skrzyni?

//Edit
Co do autoholdu to zauwazylem ze jak stoje na wzniesieniu to auto nie rusza samo po pusczeniu hamoulca (a przynajmniej przez pierwsze 2-3 sekundy). Czy ma to taki sam cel jak autohold czy po prostu wynika to z budowy skrzyni/sprzegla i sprzeglo widzac, ze musi pokonac wiekszy opor musi przeskoczyc pare "poziomow" czy zwiekszyc obroty silnika?
Zobacz Profil
przemo_pl
Stella
Stella
 
Posty: 7
Dołączył(a): 3 marca 2016, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Leon X-Perience
Silnik: CGGB 1.4

Re: DSG na postoju

Postprzez benqz » 27 maja 2016, 12:26

przemo_pl napisał(a):Co do autoholdu to zauwazylem ze jak stoje na wzniesieniu to auto nie rusza samo po pusczeniu hamoulca (a przynajmniej przez pierwsze 2-3 sekundy). Czy ma to taki sam cel jak autohold czy po prostu wynika to z budowy skrzyni/sprzegla i sprzeglo widzac, ze musi pokonac wiekszy opor musi przeskoczyc pare "poziomow" czy zwiekszyc obroty silnika?


To o czym mówisz to asystent ruszania na wzniesieniach (jak kolwiek się to zwie w Seacie) dostępny w większości nowych samochodów (nie zależnie czy manual czy automat). Przez parę sekund samochód nie stoczy się w dół, a w przypadku automatu widocznie nie ruszy także do przodu. Ten system ma sens przy manualu, żeby samochód nie staczał się w dół zanim puści się sprzęgło.
Zobacz Profil
benqz
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 maja 2016, 00:15
Auto: Insignia
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG na postoju

Postprzez B3N » 27 maja 2016, 13:15

Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: DSG na postoju

Postprzez Eleonor » 27 maja 2016, 18:00

Mam rozumieć że w Leonie z DSG nie ma AutoHold ?
Mając automat trzeba cały czas trzymać hamulec np stojąc na światłach ?
Na pewno jest Hill Hold Control ( system zapobiegający staczaniu się pojazdu podczas podjeżdżania na wzniesienie oraz zjeżdżania ze wzniesienia) czy nie jest to jakoś połączone by auto stało bez trzymania hamulca ?

To o czym tu piszą :

http://www.seat.com/car-terms/a/auto-hold-function.html

lub jeżeli auto jest wyposażone w ACC i potrafi do zera wyhamować ...
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Eleonor
Sport
Sport
 
Posty: 295
Dołączył(a): 1 kwietnia 2016, 13:34
Region: wielkopolskie
Auto: Ateca FR 2020 DSG
Silnik: DADA 1.5

Re: DSG na postoju

Postprzez sdss » 27 maja 2016, 18:13

Nie ma.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: DSG na postoju

Postprzez benqz » 27 maja 2016, 18:19

Eleonor napisał(a):To o czym tu piszą :

http://www.seat.com/car-terms/a/auto-hold-function.html

lub jeżeli auto jest wyposażone w ACC i potrafi do zera wyhamować ...


No piszą właśnie o Autohold, co nie znaczy, że Leon go posiada :) Ten słowniczek jest przecież ogólny i zawiera wszystkie pojęcia/technologie stosowane w grupie VAG. Nie wiem jak to jest z tym ACC, ale pewnie przyhamowuje na parę sekund i nakazuje wcisnąć hamulec, aby stać nadal w miejscu.

W każdym razie z tego co piszecie, wynika, że jedyny bezpieczny dla samochodu sposób to po prostu noga na hamulcu :) No trudno, będę musiał się przyzwyczaić.
Zobacz Profil
benqz
Stella
Stella
 
Posty: 4
Dołączył(a): 19 maja 2016, 00:15
Auto: Insignia
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG na postoju

Postprzez sdss » 27 maja 2016, 18:56

benqz, Z ACC jest tak jak piszesz.
Obrazek Leon ST DSG
Obrazek Fabia 3
Zobacz Profil
sdss
Sport
Sport
 
Posty: 506
Dołączył(a): 26 grudnia 2015, 13:44
Auto: Leon ST FR
Silnik: CDLA 2.0

Re: DSG na postoju

Postprzez kondziow » 7 grudnia 2016, 08:08

Mam na co dzień styczność z dwiema DSG. Z tego co zaobserwowałem DQ200 pracuje inaczej niż S-tronic (DL501).

W S-tronicu auto na postoju (w trybie D) nawet przy mocno wciśniętym hamulcu ewidentnie jest zasprzęglone - widać to po obrotach i minimalnych wibracjach. Natomiast nie wiem jak u innych, ale mój Leon (mam ACC) po zatrzymaniu (oczywiście też w trybie D) przy lekkim wciśnięciu hamulca pozostaje zasprzęglony, przy mocnym obroty spadają do poziomu N i po mojemu auto jest wysprzęglane. Dodatkowo po puszczeniu hamulca auto się nie porusza przez 3 sekundy - moim zdaniem zaciągany jest hamulec, bo auto się także nie stacza.

Wydaje mi się że w Leonowych DQ200 po mocniejszym wciśnięciu hamulca na D elektronika przerzuca skrzynie w tryb N i zaciąga "ręczny". Ręczne przełączanie na N nie ma sensu.
Jest:
Leon Cupra 300 My2018 DSG
Było:
Leon FR 5F '16 1.8TSI DSG Alor Blue
Passat B6 '06 BWA@260KM by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kondziow
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3 kwietnia 2016, 09:02
Region: małopolskie
Auto: Cupra 300 DSG
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: DSG na postoju

Postprzez Pelikson » 7 grudnia 2016, 16:43

Kondziow - u mnie jest tak samo, z tym że auto po puszczeniu hamulca odrazu się porusza ( jeśli jest na płaskim terenie ) a jeśli wyczuje wzniesienie przytrzymuje do 5 sek aby spokojnie przełożyć sobie nogę z hamulca na gaz i ruszyć.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pelikson
Sport
Sport
 
Posty: 608
Dołączył(a): 8 listopada 2014, 18:54
Lokalizacja: Stalowa Wola
Auto: inne
Silnik: CJXA 2.0

Re: DSG na postoju

Postprzez maciek89 » 7 grudnia 2016, 17:05

to hill holder przytrzymuje, bo w manualu też trzyma 2-3 sekundy po zdjęciu nogi z hamulca na wzniesieniu. przy zdejmowaniu nogi ze sprzęgła sam też dodaje lekko gazu, więc trzeba być niezłym artystą żeby się stoczyć ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości