Strona 1 z 1

Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 20:07
przez Aminokwas
Witam wszystkich

Chciałbym zakupić już zawczasu zimówki + stalowe felgi.
Czy ktoś już robił podobny manewr i może mi naświetlić jak wygląda sprawa z czujnikami ciśniania ? Jak rozumiem, one są mocowane w wentylach, ale czy da się dezaktywować pomiar gdy założę felgi bez czujników ?

Pozdrawiam

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 20:11
przez Kamciek
A masz czujniki cisnienia? Jestes w stanie sprawdzic na komputerze jakie jest cisnienie w poszczególnym kole?
Wydaje mi sie, ze masz wyłącznie sygnalizacje spadku cisnienia w oponach czyli czujnik ABS/ESP liczy ilości obrotów kół i wymiana na nowe nie ma żadnego znaczenia poza skasowaniem błędu.

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 20:12
przez pinkibass
Leon nie ma czujników w feldze - monitorowanie ciśnienia jest pośrednie na podstawie czujników ESP/ABS - polecam szukajkę - przewija sie to pytanie dość często :)

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 27 czerwca 2016, 22:10
przez Aminokwas
Dzieki za odpowiedzi. Nie wiem czemu, bylem pewny, ze w felgach sa czujniki :/ Szkoda, ze do naszych Leonow nadal nie ma zadnych ksiazek z serii "sam naprawiam"...

W kazdym razie dzieki. Co do wyszukiwarki - jak najbardziej przeszukwialem forum pod tym katem ale znalazlem w sumie jeden temat chyba i to z czujnikiem cisnienia w Leonie II. Dlatego zdecydowalem sie zapytac ;)

Pozdrawiam

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 28 czerwca 2016, 12:37
przez B3N
@Aminokwas :
Nie czytał Pan instrukcji obsługi to Pan nie wiedział :))

Info dla pokoleń:
SEAT LEON 3 (5F/ST/SC) NIE POSIADA AKTYWNYCH CZUJNIKÓW CIŚNIENIA. Funkcjonalność mierzenia ciśnienia jest realizowana za pomocą czujników ABSu i pewnie innych systemów odnośnie trakcji.
Nie ma w felgach żadnych czujników ciśnienia. Nie ma się co psuć, tak samo jak nie dostajemy dodatkowych kosztów związanych z wymianą czujników.
LEON'y posiadają system bierny, oparty na ABS'ie.
W komputerze pokładowym klikamy ustaw ciśnienie i komputer przyjmuje, że to ciśnienie jakie jest aktualnie w kołach jest poprawne.
ABS po przejechaniu iluś tam kilometrów mierzy i 'uczy sie" prędkości obrotowych kół i uznaje je jako 'prawidłowe'.
System bierny może być opóźniony w reakcji, ale za to o wiele tańszy dla użytkownika.
Gdy ciśnienie mocno spadnie, albo wzrośnie to ABS wyczuje różnice w obrotach koła i poinformuje, choć nie zawsze.
Czasami przy bardzo szybkiej jeździe może dać komunikat, więc zjeżdzamy na stacje sprawdzamy i najwyżej jedziemy dalej gdyby był to fałszywy alarm. Zdarzyło mi się na autostradzie.

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 14:23
przez Pazdz
Odświeżę trochę temat. Założyłem letnie koła i z racji, że tylne miały troszkę więcej bieżnika, wrzuciłem je na przód, a te z przodu na tył. Orientuje się ktoś, czy trzeba coś programować, żeby czujniki ciśnienia działały prawidłowo? Komputer ześwirował, błąd ESP, czujników ciśnienia itp. Podłączyłem VCDS, pokasowałem i był spokój. Po dwóch dniach zwalniam hamulec ręczny, a tam się świeci, że dalej zaciągnięty, piszczy w czasie jazdy, żeby go zwolnić. Jako, że jakiś czas temu wymieniałem kompletną dźwignię hamulca ręcznego, bo rozleciał się ten chromowany plastykowy przycisk do jej zwalniania, to podmieniłem czujnik hamulca ręcznego i dalej to samo. Po kilkudziesięciu kilometrów zapala się znów błąd czujników ciśnienia w oponach. Kiedyś słyszałem od właściciela Octavii, że po przekładce przód/tył jeździł na serwis celem zaprogramowania nowych kół. :shock: Miał ktoś podobny problem?

VCDS pokazuje "nieznany błąd" hamulców. :-(

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 14:39
przez Pik
RTFM.

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 17:24
przez szadubaba
a czy wykonales to:

W komputerze pokładowym klikamy ustaw ciśnienie

?

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 1 kwietnia 2017, 19:51
przez marpit
Z tyłu mogłeś mieć tez większe ciśnienie dlatego komp świruje jak zamieniłeś osiami?

szadubaba napisał(a):a czy wykonales to:

W komputerze pokładowym klikamy ustaw ciśnienie

?


A tak przy okazji ciśnienia... Oba komplety kół z ASO miały 2.8 sprawdziłem dopiero przy wymianie na letnie... a wg instrukcji jest 2.5
Na jakim jeździcie wg aso czy jednak 2.5

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 14:01
przez B3N
-- 3 kwietnia 2017, 14:59 --

Pazdz napisał(a):Odświeżę trochę temat. Założyłem letnie koła i z racji, że tylne miały troszkę więcej bieżnika, wrzuciłem je na przód, a te z przodu na tył. Orientuje się ktoś, czy trzeba coś programować, żeby czujniki ciśnienia działały prawidłowo? Komputer ześwirował, błąd ESP, czujników ciśnienia itp. Podłączyłem VCDS, pokasowałem i był spokój. Po dwóch dniach zwalniam hamulec ręczny, a tam się świeci, że dalej zaciągnięty, piszczy w czasie jazdy, żeby go zwolnić. Jako, że jakiś czas temu wymieniałem kompletną dźwignię hamulca ręcznego, bo rozleciał się ten chromowany plastykowy przycisk do jej zwalniania, to podmieniłem czujnik hamulca ręcznego i dalej to samo. Po kilkudziesięciu kilometrów zapala się znów błąd czujników ciśnienia w oponach. Kiedyś słyszałem od właściciela Octavii, że po przekładce przód/tył jeździł na serwis celem zaprogramowania nowych kół. :shock: Miał ktoś podobny problem?

VCDS pokazuje "nieznany błąd" hamulców. :-(


Nie wiem co tam nakombinowałeś z tym VSDSem ale po zmianie kół po prostu wejdź w ustawienia komputera w samochodzie i kliknij SET /USTAW ciśnienie powietrza. Klikasz 1 opcje i komputer już wie, że to jest punkt startowy od którego zacznie mierzyć jakieś potencjalne spadki ciśnienia. Przeczytaj posty powyżej tam masz informacje jak to działa.

-- 3 kwietnia 2017, 15:01 --

marpit napisał(a):A tak przy okazji ciśnienia... Oba komplety kół z ASO miały 2.8 sprawdziłem dopiero przy wymianie na letnie... a wg instrukcji jest 2.5
Na jakim jeździcie wg aso czy jednak 2.5


Na wlepce od pokrywy paliwa masz informacje jakie powinno być ciśnienie.
Wszystko zależy od obciążenia. 2.8 też dobre. i 2.5 też. Zależy ile wozisz kilogramów, więc ASO też miało dobre ciśnienie, bo np. napompowali na 4 dorosłe osoby i jeden bagaż

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 14:47
przez maciek89
Pik napisał(a):RTFM.


Ech no właśnie... Odpowiedzi na połowę zadawanych ostatnio pytań są albo w instrukcji albo na forum. Albo jedno i drugie. :P

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 15:33
przez marpit
No patrzyłem i mamy przód 2.2 max 2.5 tył 2.5 max 2.6
No więc czemu ASO bije 2.8...
Ktoś sprawdzał po odbiorze? To
Może cupry mają więcej i wszędzie dają tak samo.

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 3 kwietnia 2017, 15:59
przez czapel
u mnie 2.7 1.8 kazdy ma inaczej

Re: Nowe koła a czujniki ciśnienia

PostNapisane: 22 kwietnia 2017, 18:29
przez Pazdz
Pik napisał(a):RTFM.


Dzięki za cenne rady mistrzu, ale wyobraź sobie, że zaglądałem tam dużo wcześniej.

Problemem okazała się przetarta wiązka kabli i wywalało błąd czujników ciśnienia i zaciągnięty hamulec ręczny podczas jazdy.