Strona 1 z 2

Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 17:22
przez trzepol
Witam wszystkich

Powaznie zastanawiam sie nad zakupem Leona ST w wersji FR. Obecnie jezdze oplem signum 1.9 CDTI 150 KM - w miare duze i dosc ciezkie auto za to dobrze wyposazone.
Kupujac nowy nabytek czekuje sportowej stylistyki, przestrzeni zblizonej do Signum. wyposazenia i wykonczenia na dobrym poziomie. Dodatkowo chcialbym przyzwoitych osiagów przy tym najchetniej spalania na poziomie mojego diesla (trasa 5-5.5l/100km przy predkosciach 100-130km/h ).
W zwiazku z tym wydaje mi sie przegladajac rynek ze wlasnie leon ST w wersji FR z silnikiem benzynowym (kwestia którym) 1.4 powinna mi spasować.

Mam jednak pare dylematów :

1 czy brac przedlifta czy polifta (o ile juz jest w salonie?). Jest ktos w stanie powiedziec ile cenowo roznic sie moga te budy i czy w rzeczywistosci cos sie zyska ? Ogladalem fillmik na youtube i zauwazylem to zmiana lamp (bardziej ateca), grilla, zderzaków, wnetrze ekran 8 cali (w standardzie czy tylko po doplacie ?) .

2 Co do silnika to warto doplacic jakies 6 tys do 150KM i ACT ? Czy ACT zda egzamin jak wiekszosci jezdze 90% miedzy miastowe drogi głowne na Śląsku czyli A4 czy Drogowa tras średnicowa przy predkosciach 100-120km/h. Rzadko miasto i od czasu do czasu wypady weekendowe czy wakacje po autostradach ? Przebiegi roczne jakies 15kkm.

3 Warto doplacac do subwoofera z audio seata, nawigacji lub cos dodatkowego polecacie oprocz standardu FR ?

MYslalem jeszcze o Kadjarze Intense ale dynamika 1.2 TCE i spalanie nie bardzo mnie przekonuja....

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 17:29
przez RageMan
ad 3. Oryginalnie Leon gra bardzo dobrze na tych ośmiu głośnikach, niejednokrotnie słyszałem pytania w stylu "ile watt mam w bagażniku" :-P aczkolwiek brakuje mu delikatnie najniższych częstotliwości :wink:

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 17:33
przez Jos
Przekrzyj forum wszystko zostało już opisane. Jeździłem signum, nie odczujesz różnicy w przestrzeni a na pewno bedzie różnica na korzyść w sposobie prowadzenia auta.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 17:48
przez bzykofm
trzepol napisał(a):Czy ACT zda egzamin jak wiekszosci jezdze 90% miedzy miastowe drogi głowne

Przy takim obciążeniu pracują wszystkie cylindry, więc odpowiedz sobie sam :-D natomiast jest różnica w mocy. Kupić 125 i pokręcić na 150 :D

RageMan napisał(a):Warto doplacac do subwoofera z audio seata,

Spec od nagłośnienia, który grzebał w moim aucie stwierdził, że to żenada nie warta tych pieniędzy, ale zależy kto jakie ma oczekiwania i wymagania.
trzepol napisał(a):MYslalem jeszcze o Kadjarze Intense ale dynamika 1.2 TCE


Efekt chorego ekoterroryzmu mającego się nijak do motoryzacji. Taki silniczek w takim aucie? Zajedzie się bardzo szybko. Jeśli myślałeś o Kadjarze to spójrz na Nissana Qashqaia II. To bliźniacze auto, może będzie miało bardziej sensowny silnik.

Test ACT (Passat) w mieście, odpowiedź na Twoje pytanie około 11 minuty.

https://www.youtube.com/watch?v=AMLqBSX1moY

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 17:57
przez Ocelot
Leon po FL ma normalne czujniki ciśnienia w oponach, co oznacza dodatkowe (spore) koszty.

Czynnik klimy po FL jest 1234-yf, czyli bardzo drogi i niebezpieczny. (choć wydaje mi się, że w przedliftach rocznik 2016 też może znajdować się to paskudztwo).

Ponadto hamulec ręczny na guzik...

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 18:52
przez m1chal_p
Ocelot, skąd wiesz o tych czujnikach w kołach?

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 19:13
przez trzepol
RageMan napisał(a):ad 3. Oryginalnie Leon gra bardzo dobrze na tych ośmiu głośnikach, niejednokrotnie słyszałem pytania w stylu "ile watt mam w bagażniku" :-P aczkolwiek brakuje mu delikatnie najniższych częstotliwości :wink:


Subwoofer poprawia sprawe bo jak widze jest w kole i raczej malych rozmiarów :( ?

-- 28 lis 2016, o 20:09 --

Panowie jeszcze takie pytanko techniczne, moze glupie ale czy 1.4 TSI ma moze dwumase ? Ktos cos wie od kiedy maja pakowac DPFy do benzyn ?

-- 28 lis 2016, o 20:13 --

bzykofm napisał(a):
trzepol napisał(a):Czy ACT zda egzamin jak wiekszosci jezdze 90% miedzy miastowe drogi głowne

Przy takim obciążeniu pracują wszystkie cylindry, więc odpowiedz sobie sam :-D natomiast jest różnica w mocy. Kupić 125 i pokręcić na 150 :D

RageMan napisał(a):Warto doplacac do subwoofera z audio seata,

Spec od nagłośnienia, który grzebał w moim aucie stwierdził, że to żenada nie warta tych pieniędzy, ale zależy kto jakie ma oczekiwania i wymagania.
trzepol napisał(a):MYslalem jeszcze o Kadjarze Intense ale dynamika 1.2 TCE


Efekt chorego ekoterroryzmu mającego się nijak do motoryzacji. Taki silniczek w takim aucie? Zajedzie się bardzo szybko. Jeśli myślałeś o Kadjarze to spójrz na Nissana Qashqaia II. To bliźniacze auto, może będzie miało bardziej sensowny silnik.

Test ACT (Passat) w mieście, odpowiedź na Twoje pytanie około 11 minuty.

https://www.youtube.com/watch?v=AMLqBSX1moY


Hmmm ludzie na forum twierdza, ze do 130km/h ACt w miare działa, ja jezdze miedzy miastami na slasku drogami typu Drogowa Trasa srednicowa predkosc 80-100 czy A4 100-120km/h to moje 90% przebiegów.

Qashqai troche maly mi byl choc ladny ale.....tylko z 1.6 T a to juz wieksze sporo spalanie niz w leonie.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 19:17
przez pinkibass
Zmian po fl jest sporo - design miejscami lepszy, miejscami gorszy, zależy co kto lubi.
Sporo dosypali fajnego wyposażenia typy ekran 8" seryjny w FR czy monitorowanie martwego pola

Różnica w cenie bedzie znaczna, bo jak widzę obecną wersje można dostać z rabatem 10k a polift ma być jeszcze wyjściowo troche droższy (dołożyli troche wyposażenia)

Wybór silnika trzeba dokonać po jeździe obiema wersjami - wg mnie różnica na korzyść mocniejszej wersji jest znaczna z racji 250 nM co przydaje sie do wyprzedania na trasie, ale każdy ma inne wymagania i odczucia.

5l raczej nawet 1.4 nie spali przy 130 km/h ale przy 100-110 można taki wynik osiągnąć jak sie nie szaleje.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 19:22
przez wsowa
Ja bym brał tylko poliftowy. Ładnie dopakowali elektroniką wyposażenie i FR ma więcej w standardzie niż przed liftem. Jest też tańszy (przynajmniej moja konfiguracja),
ACT zadziała przy prędkości 100 km/h na płaskim na 6 biegu ale szybciej to już kiepsko to widzę. Nie widzę też prawdę mówiąc specjalnych oszczędności z tego ACT. Jak ACT się włącza/wyłącza to nie widzę nagłego spadku/wzrostu spalania chwilowego. Ciężko będzie Ci zejść do spalania rzędu 5l/100km.
Co do 125 vs 150 km to jest wyraźna różnica w przyspieszeniu, ale najlepiej przejedź się oboma to sam zobaczysz

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 19:57
przez leonwiki
Pakiet praktyczny, ekran 8 cali to standard w FR wiec się za bardzo nie wysiłki.Xcellense juz trochę lepiej.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 20:11
przez czapel
po byku napakowali, ekran 8 cali i jam assist z dsg tylko to szok...ogólnie jeśli masz wybór a cena różni się o 10 tys, to nawet bym sie nie zastanawiał.
a po drugie w standardzie ma tylko 8 cali, reszta to samo co w przed lifcie, resztę dopłacasz tak samo jak wcześniej.

-- 28 listopada 2016, 21:11 --

co do wyglądu
starszy
http://konfigurator.seat-auto.pl/seat-c ... =1#carline

fl
http://configurator.seat.co.uk/seat-cc/ ... =1#carline

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 20:51
przez Fredi88
Kazdy bedzie swoje chwalil. Ja doplacilem do SSS i jestem zadowolony. Dudnienia samym basem nie lubie bo zaraz leb boli. Wg mnie z SSS jest w sam raz. Do tego jest praktycznie bo jest 18" dojazdowka a nie gowniany zestaw naprawczy. Jesli chodzi o spalanie to wlasnie wyjezdzilem 1 bak z wynikiem 6,3l w wiekszosci po autostradach. Przykladowo 30km droga krajowa do 100km/h w AT, po drodze kilka miejscowosci i spalanie 5,1l. Po przesiadce ze starego 1,9tdi nie chce juz tego traktora widziec :) Jesli chodzi o dobor mocy musisz sam zadecydowac. Ja jezdze w 80-90% autostradami, wiec 125ps mi wystarcza bo ustawiam 130-140 na tempomacie i jade. 2-3 razy w roku jade do pl gdzie musze 250km krajowkami jechac i wyprzedzac wiec... cupra mi zbedna :)
Odnosnie przedlift/polift to nie mialem wyjscia i czekac nie moglem. Ale gdybym teraz zamawial to tylko polifta :) Choc alor blue juz nie widze w konfiguratorze wiec bylby problem. :twisted:

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 28 listopada 2016, 20:58
przez bzykofm
trzepol napisał(a):Qashqai troche maly mi byl choc ladny ale.....tylko z 1.6 T

Taki sam ja Kadjar, pisałem, że to bliźniaki. Mniejszy silnik nie ma sensu w samochodzie tej wielkości. Będziesz kiedyś miał okazję jechać Kadjarem z 1.2 na autostradzie to depnij i zobacz jak "mało" spala. Te mikrosilniczki muszą nadrabiać obrotami, żeby osiągnąć daną moc i wtedy już nie są takie oszczędne. Nie wierz w to co piszą producenci na temat spalania, bo chyba już żaden nie pisze prawdy.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 29 listopada 2016, 13:54
przez sputnik13
Moje 3 grosze, na moim przykładzie.

trzepol napisał(a):1 czy brac przedlifta czy polifta (o ile juz jest w salonie?). Jest ktos w stanie powiedziec ile cenowo roznic sie moga te budy i czy w rzeczywistosci cos sie zyska ? Ogladalem fillmik na youtube i zauwazylem to zmiana lamp (bardziej ateca), grilla, zderzaków, wnetrze ekran 8 cali (w standardzie czy tylko po doplacie ?) .

Nie widziałem jeszcze na żywo po FL ( :wink: ) ale analizując net i siebie widzę to tak (szczegółowo co jest w std a co w dopłacie to sprawdź w cenniku http://www.seat-auto.pl/content/dam/countries/pl/cenniki/cennik_Leon_nowy.pdf). Cena zależy od tego ile rabatu uzyskasz i co tak naprawdę chcesz mieć - lepiej porównywać konkretne egzemplarze/konfiguracje w salonie.
FL
+ pełny led (tył + przeciwmgła) chociaż nadal bez aktywnego przodu ('matryca')
+ większy ekran (Media System Plus 8' w standardzie FR), nie wiem czy rozdzielczość też zwiększona chociaż obrazek na stronie ładny ;)
+ możesz być jednym z pierwszych i może Ci zależeć na posiadaniu 'nowości' :) , chociaż się może okazać że musisz tłumaczyć że to ten nowszy ;)
+ nie musisz się zastanawiać czy brać navi i SSS bo to tylko 1 zł
- nowy czynnik i elektryczny ręczny (i jeżeli to prawda czujniki w oponach) to większe koszty przyszłe
mieszane uczucia mam w kwestii keyless, niby wygodne ale mniejsze bezpieczeństwo (chociaż od tego jest AC :))

trzepol napisał(a):2 Co do silnika to warto doplacic jakies 6 tys do 150KM i ACT ? Czy ACT zda egzamin jak wiekszosci jezdze 90% miedzy miastowe drogi głowne na Śląsku czyli A4 czy Drogowa tras średnicowa przy predkosciach 100-120km/h. Rzadko miasto i od czasu do czasu wypady weekendowe czy wakacje po autostradach ? Przebiegi roczne jakies 15kkm.

Ja jeździłem próby jednym i drugim i nie żałuję dopłaty do mocniejszej wersji, ale też dłużej nie jeździłem 125...
ACT, tryb eco i 250nm -> komfort niezłej prędkości (110-150km/h trasa) przy niskim spalaniu (Katowice-Praga-Katowice przez Kotlinę Kłodzką -> 5.9/100, średnia z 8000 moja to chyba 6,3 wg kompa czyli jakieś 6.5-6.7 wg Fuelio:) -> głównie miasto).
250nm/150km/tryb Sport -> rakieta to to nie jest :wink: ale wyprzedzanie jest już komfortowe i autko jest w miarę dynamiczne.
Widzę sporą różnice miedzy guzikami eco i sport w kontekście dynamiki -> zwróć uwagę na teście w jakim trybie jedziesz.

Ja wole mieć więcej niż mniej optymalnych możliwości, dlatego mocniejsza wersja silnika 1.4. 1.8/Cupra to już za duże spalanie na daily, za mało szaleństwa na weekend ( albo dla mnie za drogie ;) ) a 125km to za słabe przy myślę porównywalnym spalaniu. Wada generalnie auta to 'dygoczące' zawieszenie, może na wielowahaczu lub aktywnym jest lepiej. Ale to już inna bajka.

trzepol napisał(a):3 Warto doplacac do subwoofera z audio seata, nawigacji lub cos dodatkowego polecacie oprocz standardu FR ?

W FL praktycznie nie dopłacasz... tylko masz. W preFL to już koszty...
Navi -> nie brałem, realizuje mi to FullLink (i android i apple używam, w tym offline google maps poza granicą), różnica to brak kolorowego wyświetlacza między zegarami
SSS -> seryjnie bez SSS jest naprawdę nieźłe jak na standard, SSS nie słyszałem... ale jako opcja za 1000 nie liczę że będzie grało jak w Maybachu ;)
Z innych zabawek, mam ACC z asystentem trzymania pasa i front assist, kamerę tył, czujniki przód/tył, pakiet zimowy i auto światła. Przydatne to kamera i grzanie tyłka obecnie :), światła też są ok, resztą przestałem się cieszyć po jakiś 3000 km. Najlepsza opcja dla mnie to Full Link (navi + Spotify), nie tylko w kategorii cena/jakość.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 29 listopada 2016, 18:52
przez trzepol
Panowie czy kamera cofania bez czujników cofania daje dzwiekowy sygnal o zblizaniu sie do przeszkody ? Tak bynajmniej mialem przy innych autach, ktorymi powoziłem z kamerką.

Patrzac na cenniki za kamerke w FL trzeba zaplacic ponad 1000zl za to jest pakiet za 1zl z nawi, SSS i czujnikami parkowania. Czy w przedlifcie nie bylo wogole nawigacji bo w cenniku nie widze...

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 29 listopada 2016, 19:01
przez Pik
Panowie czy kamera cofania bez czujników cofania daje dzwiekowy sygnal o zblizaniu sie do przeszkody ? Tak bynajmniej mialem przy innych autach, ktorymi powoziłem z kamerką.
Serio? Nie za bardzo widzę taką możliwość. Interpretacja wzrokowa odległości dla człowieka jest relatywnie łatwa, ale napisanie algorytmu umiejętnie interpretującego odległość w oparciu tylko o obraz, w różnych warunkach oświetlenia, pogodowych itp jest bardzo trudne. Anyway, odpowiadając na pytanie - kamera bez czujników nie wydaje sygnałów dźwiękowych.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 29 listopada 2016, 19:29
przez bzykofm
Pik napisał(a):kamera bez czujników nie wydaje sygnałów dźwiękowych

Chyba, że w coś nią przywalisz :mrgreen:

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 30 listopada 2016, 10:55
przez Ocelot
m1chal_p napisał(a):Ocelot, skąd wiesz o tych czujnikach w kołach?


Na jednym z filmików pokazowych, gdzie prezentowany jest nowy wyświetlacz centralny jeden z ekranów pokazywał sylwetkę auta, wraz z wartościami ciśnienia w oponach dla każdego z kół.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 30 listopada 2016, 11:41
przez trzepol
Panowie odnosnie dpfa cos wiadomo czy juz są albo kiedy będą w 1.4 ? Dwumasa mam nadzieje, ze nie występuje ?

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 30 listopada 2016, 14:09
przez pinkibass
W wersjach z ACT dwumasa, z tego co wiem, występuje.
Wprowadzenie odpowiednika DPFdo benzyn to plan VW, jesli dobrze pamiętam, na 2020.
Aktualnie nic takiego jeszcze nie ma

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 30 listopada 2016, 17:44
przez trzepol
pinkibass napisał(a):W wersjach z ACT dwumasa, z tego co wiem, występuje.
Wprowadzenie odpowiednika DPFdo benzyn to plan VW, jesli dobrze pamiętam, na 2020.
Aktualnie nic takiego jeszcze nie ma


Pisze ze 2017 http://www.motormag.pl/2016/08/filtr-dp ... nowym-gpf/

Z ta dwumasa jestes pewny bo pytalem sprzedawce jadac 1.4 125KM i mowil ze w 1.4 nie ma.

-- 30 lis 2016, o 18:44 --

Panowie jestem po wizycie w salonie i jazda 125KM , 150KM brak. Ogolnie wrazenie dosc pozytywne ale zmartwilo mnie, ze polskora jest tylko na przodzie a tyl to juz materiał :( - trzeba by alcantare wziac. Jesli bym chcial kupic FR biała to mieli juz jedno takie auto 125KM. Przy okazji policzono mi wersje fo FL i albo cos nie tak policzono bo wyszlo ze roznica w cenie jest znikoma (mimo wpyprzedazy obecnie) dodatkowo za 1zl po FL mozna miec NAvi i SSS, wyswietlacz 8 cali. Chyba trzeba czekac.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 30 listopada 2016, 18:56
przez pinkibass
trzepol napisał(a):Z ta dwumasa jestes pewny bo pytalem sprzedawce jadac 1.4 125KM i mowil ze w 1.4 nie ma.


W 1.4 125KM nie ma, pisałem o wersji ACT, czyli 150KM.

Z tą datą to faktycznie chyba coś pomyliłem, ale tak sobie myślę, że pewnie będą to wsadzać już do tych nowych silników 1.5

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 30 listopada 2016, 19:52
przez ora_dev
Mieli wsadzać do 1.5 już w przyszłym roku, tak czytałem w sieci...

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 1 grudnia 2016, 10:02
przez kondziow
Ocelot napisał(a): Czynnik klimy po FL jest 1234-yf, czyli bardzo drogi i niebezpieczny. (choć wydaje mi się, że w przedliftach rocznik 2016 też może znajdować się to paskudztwo)..


W moim Leonie z 10/2016 (tuż przed FL) jest już nowy czynnik, potwierdzam.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 07:12
przez Gecon
poczytaj na forach co mozna dolozyc w pozniejszym czasie, w ten sposob zaoszczedzisz kilka klockow montujac pewne systemy po otrzymaniu auta Miedzy innymi chodzi mi o Full Led, czujniki parkowania, kamerę itp.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 10:59
przez verton91
dokladac full led to troche za duzo zachodu, to nie tylko lampy przednie i tylne, a sterowniki, czujniki w tylnym zawieszeniu, zdecydowanie wyjdzie to więcej niż dołożenie tego przy zamawianiu auta, a jesli ktoś bierze FR wtedy ledy sa w standardzie.
czujniki parkowania owszem mozna dolozyc, nawet jakies najprostsze i wtedy wychodzi do grosze - u siebie zalozylem sam - koszt 80zl.
kamera? czy to naprawde takie potrzebne?

wychodze z zalozenia ze im wiecej tych gazdetow, tym bardziej kierowca przestaje byc czujny, za kilka lat "mlodzież" ktora bedzie kupowala juz samochody po roczniku chyba 14 gdzie np kontrola trakcji i abs byly obowiazkowym wyposazeniem nie potrafilaby ani ruszyc z miejsca na sniegu, ani zahamować odpowiednio...

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 11:07
przez bzykofm
verton91 napisał(a):czujniki parkowania owszem mozna dolozyc, nawet jakies najprostsze i wtedy wychodzi do grosze - u siebie zalozylem sam - koszt 80zl.
kamera? czy to naprawde takie potrzebne?

Czujniki montowane fabrycznie nie są najprostsze, a tylko takie współpracują z OPS. Jeśli chciałoby się dołożyć je w sposób fabryczny to sporo kosztuje, przerabiałem to. Mój portfel niestety też. Oczywiście komuś mogą wystarczyć zwykłe pikawki. Co do kamery cofania to jednak pomaga, już nie raz uratowała tyłek mojego Leosia. Dosłownie. Zawsze można wjechać na jakiś pręt, którego czujniki nie wyłapią. Z zakupem dodatkowego wyposażenia jest tak, że człowiek przysknerzy raz, a potem żałuje do końca użytkowania auta. Zwłaszcza jeśli wypróbuje jakiś system w samochodzie znajomego :mrgreen:

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 11:20
przez verton91
Tak, oczywiscie masz rację, miałem na myśli najprostsze czujniki które nie są podpinane do radia, a jedynie piszczą.
Z dodatkowym wyposażeniem masz rację, jednak niektóre opcje są zbędne, lepiej wziąć np poduszki powietrzne w drugim rzedzie siedzen niz kamere cofania. Natomiast np temat Seat sound system to temat totalnie do odpuszczenia, za te same pieniadze mozna wlozyc do bagaznika subwoofer który bedzie gral o niebo lepiej.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 12:10
przez Fredi88
Ale nie każdy chce, żeby grało o niebo lepiej, a chce mieć np wolny bagażnik a nie walającą się skrzynkę :mrgreen: Racja jest jak d*pa - każdy ma swoją więc na temat wyboru wyposażenia nie ma co dyskutować bo każdy jeździ inaczej i w innych warunkach. Ja mam zarówno czujniki przód/tył jak i kamerę. Tak samo wziąłem aktywny tempomat ale DSG to dla mnie rzecz zbędna. Po to jest możliwość skonfigurowania auta, żeby każdy wybrał to co potrzebuje lub czego oczekuje. Inne marki mają tylko 3 wersje wyposażenia i nic się do nich nie dobierze.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 12:31
przez bzykofm
verton91 napisał(a): Seat sound system to temat totalnie do odpuszczenia, za te same pieniadze mozna wlozyc do bagaznika subwoofer który bedzie gral o niebo lepiej.

Tutaj masz rację, elektronik, który doposażał moje auto nie zostawił na SSS suchej nitki. Nie wszystko warto kupować tylko dlatego, że jest.

verton91 napisał(a): lepiej wziąć np poduszki powietrzne w drugim rzedzie siedzen niz kamere cofania.

Akurat kamera cofania to jedna z nielicznych rzeczy, której dołożenie wychodzi taniej niż przy zakupie w salonie, (pod warunkiem, że ma się radio, które wyświetli z niej obraz) oczywiście dochodzi tu jeszcze kwestia gwarancji, więc na początku za dużo ma się do stracenia.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 14:06
przez daniel28
bzykofm napisał(a):
verton91 napisał(a): Seat sound system to temat totalnie do odpuszczenia, za te same pieniadze mozna wlozyc do bagaznika subwoofer który bedzie gral o niebo lepiej.

Tutaj masz rację, elektronik, który doposażał moje auto nie zostawił na SSS suchej nitki. Nie wszystko warto kupować tylko dlatego, że jest.

quote]

Zgodzę się i nie . Jeżeli szuka ktoś poprawnie grającego audio wzbogaconym tym pseudo subem, który po mimo swoich wymiarów i środowiska w jakim przyszło mu pracować ( plastikowy kibel ) nie zajmując przy tam praktycznie miejsca i grając jednak dużo niższymi tonami niż głośniki przednie, wzajemnie się uzupełniając- to nie jest zły pomysł i uważam że jednak dopłata 1000 zł jest całkiem rozsądna.
Faktycznie za 1000 zł można kupić fajny piecyk i suba , ale ...... kompaktowa zabudowa nie ograniczająca przestrzeni to już x2..x3.
SSS uważam, że warto rozważyć .

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 2 grudnia 2016, 18:43
przez Gecon
verton91 napisał(a):dokladac full led to troche za duzo zachodu, to nie tylko lampy przednie i tylne, a sterowniki, czujniki w tylnym zawieszeniu.


Ti nie ma wcale duzo roboty, wystarczy dolozyc heden czujnik poziomowania, modul ktory steruje lampami No i lampy.

Troche kodowania i dolozenia kabli i po zabawie.

Koszta sa zalezne od tego za ile kupimy lampy, reszta to groszowe sprawy.


bzykofm napisał(a):Czujniki montowane fabrycznie nie są najprostsze, a tylko takie współpracują z OPS.:



Rowniez to przerabialem i koszt gratow (wszystko nowe): modul z OPS, wiazki i czujniki przod i tyl to koszt okolo 1500zl

Sam to montowalem i wszystko jest jak z fabryki.

Nastepne mody to: ACC, Sound system,camera cofania tip

Obrazek

Obrazek

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 12:56
przez radek7019
pinkibass napisał(a):Sporo dosypali fajnego wyposażenia typy ekran 8" seryjny w FR czy monitorowanie martwego pola


Ja tego nie widzę w cenniku leona fl ( monitorowanie martwego pola )? Jesteś pewien?

-- 3 grudnia 2016, 12:56 --

Przepraszam, ale nie mogę znaleźć tegoż monitorowania martwego pola w cenniku leona FL.
Z tym dosypaniem elektroniki polemizowałbym podając przykład auta, który mi się nie podoba i którego nigdy nie kupię ale którego relacja wyposażeniowa z seatem leonem jest kompletnie dla mnie nie zrozumiała - czyli skody octavii.
Obecnie kupując octavię możemy zamówić: dwa sterowane elektrycznie fotele lub tylko jeden - w leonie przed i po fl tylko jeden i nie w wersji trzydrzwiowej tak jakby tyłek kierowcy w wersji trzydrzwiowej był inny aniżeli w wersji pięciodrzwiowej, wszystkie lusterka samo-ściemniające - skoda jest jedynym autem w tej klasie, który daje taką możliwość, napęd 4x4 również w wersji benzynowej dla octavii przy 1.8tsi, asystenta parkowania - leon po liftingu tego nie ma, elektryczną klapę bagażnika dla kombi - w leonie st nie ma, lepszy sprzęt grający jako opcja - słuchałem cantona w octavii i w SSS w leonie, ogrzewanie postojowe możliwe w octavi.
Po liftingu w 2017 Skoda będzie miała monitorowanie martwego pola, asystent jazdy w korku, monitorowanie ruchu poprzecznego przy wyjeździe tyłem ( Leon tego też oczywiście nie ma) i pełne światła LED ( pewnie lepsze niż Leon ) plus to co ma teraz.
I teraz mam pytanie - co takiego jest w skodzie octavii, że jako jedyna na rynku w swojej klasie może mieć wszystkie lusterka fotochromatyczne i dwa fotele elektryczne jak audi, bmw i mercedes. Mało tego Golf nie daje takiej możliwości - czyli dopasuj tyłem ruszając wajchą i męcz swój wzrok od oślepiania przez boczne lusterka - standard oferowany w klasie compaktów od 40 lat ( i pewnie przez następne 40 lat się nie zmieni ). Ile lat konkretnie potrzeba w takim leonie aby miał to co octavia? 10 , 20 30 lat? Nie mówcie mi, że gdyby leon miał takie lusterka, fotele i to co ma teraz octavia ( a różnice są naprawdę duże w ilości możliwego doposażenia ) to nikt by tego nie zamówił bo czy tego samego nie można powiedzieć obecnie o octavii? Ja bym zamówił bo leon mi się bardzo podoba ale mając już 11 letnie auto z fotelami i lusterkami takimi jak trzeba nie kupię nowości z systemem rażenia oczu i machania rękami pod tyłkiem. Normalnie wkurzony jestem.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 13:26
przez Jos
radek7019 napisał(a):
pinkibass napisał(a):Sporo dosypali fajnego wyposażenia typy ekran 8" seryjny w FR czy monitorowanie martwego pola


Ja tego nie widzę w cenniku leona fl ( monitorowanie martwego pola )? Jesteś pewien?

-- 3 grudnia 2016, 12:56 --

Przepraszam, ale nie mogę znaleźć tegoż monitorowania martwego pola w cenniku leona FL.
Z tym dosypaniem elektroniki polemizowałbym podając przykład auta, który mi się nie podoba i którego nigdy nie kupię ale którego relacja wyposażeniowa z seatem leonem jest kompletnie dla mnie nie zrozumiała - czyli skody octavii.
Obecnie kupując octavię możemy zamówić: dwa sterowane elektrycznie fotele lub tylko jeden - w leonie przed i po fl tylko jeden i nie w wersji trzydrzwiowej tak jakby tyłek kierowcy w wersji trzydrzwiowej był inny aniżeli w wersji pięciodrzwiowej, wszystkie lusterka samo-ściemniające - skoda jest jedynym autem w tej klasie, który daje taką możliwość, napęd 4x4 również w wersji benzynowej dla octavii przy 1.8tsi, asystenta parkowania - leon po liftingu tego nie ma, elektryczną klapę bagażnika dla kombi - w leonie st nie ma, lepszy sprzęt grający jako opcja - słuchałem cantona w octavii i w SSS w leonie, ogrzewanie postojowe możliwe w octavi.
Po liftingu w 2017 Skoda będzie miała monitorowanie martwego pola, asystent jazdy w korku, monitorowanie ruchu poprzecznego przy wyjeździe tyłem ( Leon tego też oczywiście nie ma) i pełne światła LED ( pewnie lepsze niż Leon ) plus to co ma teraz.
I teraz mam pytanie - co takiego jest w skodzie octavii, że jako jedyna na rynku w swojej klasie może mieć wszystkie lusterka fotochromatyczne i dwa fotele elektryczne jak audi, bmw i mercedes. Mało tego Golf nie daje takiej możliwości - czyli dopasuj tyłem ruszając wajchą i męcz swój wzrok od oślepiania przez boczne lusterka - standard oferowany w klasie compaktów od 40 lat ( i pewnie przez następne 40 lat się nie zmieni ). Ile lat konkretnie potrzeba w takim leonie aby miał to co octavia? 10 , 20 30 lat? Nie mówcie mi, że gdyby leon miał takie lusterka, fotele i to co ma teraz octavia ( a różnice są naprawdę duże w ilości możliwego doposażenia ) to nikt by tego nie zamówił bo czy tego samego nie można powiedzieć obecnie o octavii? Ja bym zamówił bo leon mi się bardzo podoba ale mając już 11 letnie auto z fotelami i lusterkami takimi jak trzeba nie kupię nowości z systemem rażenia oczu i machania rękami pod tyłkiem. Normalnie wkurzony jestem.


To jest tylko i wyłącznie kwestia marketingu, czyli miejsca w grupie. Skoda to "przemyślane rozwiązania", best value per money you can get, vw to sprawdzina klasyka i pewnosc jakości, seat to mają być emocje. Co za coś, marki nie mogą się kanibalizować. My wybraliśmy leona bo inne rzeczy miały dla nas znaczenie niż przysłowiowa już parasolka w bagażniku ;)

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 13:28
przez czapel
nie ma monitorowania pola martwego, ma nowe jam asist w dsg, hamowanie przed pieszymi i tyle. reszta to ladowanie indukcyjne i z techniki tyle.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 13:29
przez bzykofm
radek7019 napisał(a):co takiego jest w skodzie octavii, że jako jedyna na rynku w swojej klasie może mieć wszystkie lusterka fotochromatyczne i dwa fotele elektryczne jak audi, bmw i mercedes

Może to, że gdyby Seat miał takie wyposażenie to spadłaby sprzedaż Golfów. Kiedyś na jakimś programie motoryzacyjnym prowadzący przytaczał usłyszaną gdzieś w Niemczech rozmowę w kwestii: co byś wybrał super wyposażoną Fabię czy gołe Polo. Podpowiedź padła Polo. Za zachodnią granicą Skoda być może nawet w takim bajeranckim wyposażeniu nie jest zagrożeniem dla rynku bo daje -10 do lansu i -20 do prestiżu :D

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 13:30
przez sdss
Fotel jak rok temu ustawiłem tak został, jak jest dwóch kierowców o różnym wzroście dopłata do elektryki ma sens.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 14:02
przez radek7019
Ja tego nie kupuję. Emocji od machania wajchą i rażenia moich oczu nie mam żadnych. A coś takiego jak brak asystenta parkowania lub dla 5 drzwi jeden fotel elektryczny a dla wersji 3 drzwi - nie - to już robienie na złość klientowi. Bo tego wytłumaczyć się nie da w żaden sposób. To jest taki sam fotel przecież. I nie chodzi mi o przysłowiowa parasolkę w bagażniku.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 14:11
przez sdss
Właśnie nie jest taki sam.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 18:42
przez Pik
Octavia też ma braki.. Może pierdółek więcej niż w Leonie, ale z istotnych rzeczy z tego co kiedyś zaglądałem to np nie da zamówić aktywnego zawieszenia, nawet do RSów!

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 18:53
przez kondziow
Ponadto w slalomie Octavia osiąga zdecydowanie najniższą prędkość z trio Leon/Golf/Octavia. Taka licytacja nie ma sensu, te auta mimo jednego koncernu i segmentu są różne. VAG adresuje je do różnych klientów.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 19:20
przez radek7019
Wolelibyście aby te trzy auta jak octavia, leon, golf oferowały dokładnie te same wyposażenie? Tak czy nie? Ja bym wolał. Wówczas klient kupowałby wzrokiem, wielkością, pojemnością bagażnika, właściwościami jezdnymi ale już wszelkie dodatki i silniki mógłby mieć takie same. A nie jakieś dziadowanie i ograniczenia jak fotele elektryczne mogę mieć w octavi w golfie nie, podgrzewana kanapę z tyłu też w octavi a w innych już nie itd. Niestety leon, który mi się najbardziej podoba traktowany jest jak dziad na samym końcu. Wszelkie dodatki conajmniej po 5-6 latach z nowym modelem w stosunku do octavi. Szkoda bo mógłby być kompletny.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 19:37
przez facet03
Jak zwykle dyskusja zeszła na ten sam tor.. nikt nikogo nie zmusza do zakupu Leona , jest jaki jest koniec. A nie jak zwykle porównywanie go do reszty aut grupy vag.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 3 grudnia 2016, 20:38
przez Fredi88
sdss napisał(a):Fotel jak rok temu ustawiłem tak został, jak jest dwóch kierowców o różnym wzroście dopłata do elektryki ma sens.

Też nie ma... Nie wiem jak po FL, ale przed fotel był tylko elektrycznie regulowany, co jest bezsensowne. Nie było w nim pamięci dla choćby 2 kierowców. Ja się z żoną często przesiadam i akurat tą opcję chętnie bym domówił, ale jak miałem płacić za niepraktyczny elektryczny fotel bez pamięci, to już wole normalnie regulowany. Szybciej ustawię go pod siebie niż bawiąc się guzikami.

radek7019 napisał(a):To jest taki sam fotel przecież.

Raczej nie ten sam, bo fotel od 3D musi się jeszcze złożyć (oparcie).

radek7019 napisał(a):Ja tego nie kupuję. Emocji od machania wajchą i rażenia moich oczu nie mam żadnych. A coś takiego jak brak asystenta parkowania lub dla 5 drzwi jeden fotel elektryczny a dla wersji 3 drzwi - nie - to już robienie na złość klientowi. Bo tego wytłumaczyć się nie da w żaden sposób. To jest taki sam fotel przecież. I nie chodzi mi o przysłowiowa parasolkę w bagażniku.

Asystent parkowania to nie dla mnie. Wolę sam :) Mając czujniki czy kamerę i tak jest to banalne. Co do seata... z wyglądu jest zdecydowanie najładniejszy z trójki golf/leon/octa, dlatego go wybrałem. Jedyne nad czym musiałem się chwilę zastanowić to bezkluczykowy dostęp (w fl już jest), ale potrafię z tym żyć. Nawet stwierdzam, że wygodniej jest otworzyć auto z pilota wcześniej, przynajmniej oświetla mi drogę jak do niego idę :mrgreen: Octa jest nudna jak flaki z olejem. Nieźle wygląda tylko czarna lub niebieska RSka, a ta kosztuje tyle co Cupra... więc też chore. Jeśli zależy ci na wyposażeniu, weź sobie octe. Ja mam to co potrzebuję, skonfigurowałem auto jakie chciałem i jestem zadowolony. Zrób to samo z octą i nie narzekaj :)

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 16:12
przez trzepol
Panowie

Dzisiaj bylem poogladac model FL. Czy dobrze zauwazylem i sprzedawca mowil prawde ze po FL w wersji FR cala tylna kanapa jest materiałowa, boczki drzwi takze materiał - w poprzedniku boczki mialy skórke a na kanapie tez byly elementy skorzane.

Dopytywałem tez o alcantare bo wtedy przedlift mial wszedzie skore i alcantare (bez materiału, nawet tyl foteli przednich), ponoc po FL nawet przy alcantarze boczki to szmata a tylna kanapa to szmata z alcantara ? Ma ktos z Was alcantare po FL aby rzucic fotki jak to wszedzie wyglada bo na zywo nie maja w salonach........

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 16:49
przez goth73
Zamówiłem alcantarę do wersji Xcellence (oryginalne fotele nie podobały mi się). W przyszłym tygodniu postaram się wrzucić zdjęcia. Fotele są całe w skórze. Tył foteli i środkowe miejsce z tyłu też. Alcantara jest tylko na środku 4 miejsc siedzących. Boczki drzwi są materiałowe - szkoda że nie ma alcatary na boczkach tak jak w Cuprze. Jakość tej alcantary wydaje mi się trochę gorsza niż miałem w Golfie VI. W golfie była taka trochę bardzej "mechata" i przyjemniejsza w dotyku. Jednak całościowo wygląda to o wiele lepiej niż zwykłe fotele.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 18:28
przez trzepol
Hmmm ciekawe czy FR ma robione tak jak Xcellence tapicerke...

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 18:30
przez marcin1ja1
W rozmowie padło dwa razy stwierdzenie, że wersja po FL ma czujniki ciśnienia w oponach. W mojej po FL nie ma czujników w oponach i jest tylko pośredni odczyt z czujnikami zintegrowanymi z ABSem. Moja FR'ka jest z 11/2016r. Może już z rocznika 2017 mają czujniki w oponach (felgach).

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 8 kwietnia 2017, 19:29
przez m1chal_p
FR po fl nie ma fizycznych czujników ciśnienia w oponach.

Re: Leon FR a FR po FL ?

PostNapisane: 9 kwietnia 2017, 08:36
przez Fredi88
marcin1ja1 napisał(a):W mojej po FL nie ma czujników w oponach i jest tylko pośredni odczyt z czujnikami zintegrowanymi z ABSem. Moja FR'ka jest z 11/2016r.

Jesli masz 11/16 to masz wersje przed FL a nie po.