Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez Igorr » 28 listopada 2016, 20:04

Chciałbym zapytać bardziej wtajemniczone osoby w tym temacie jak sobie z tym radzą? Jako, że nasze Leony posiadają wskaźnik temperatury oleju stale go kontroluję. W 95% korzystam z auta po mieście, gdzie na osiągnięcie temperatury oleju w granicach około 80 stopni konieczne jest przejechanie ok. 10km (mowa o temperaturze ujemnej na zewnątrz). Jaka jest Wasza opinia, czy warto przejechać te kilka km więcej okrężną drogą za każdym razem po dłuższym postoju?
Zobacz Profil
Igorr
Stella
Stella
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7 czerwca 2016, 20:00
Auto: Leon FR
Silnik: CJXA 2.0

Reklama

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez 5eba » 4 grudnia 2016, 15:21

Ja mam dizla, i tez 90° oleju mam po okolo 10,15 km jazdy. Generalnie po 5 km woda ma 90° A olej 55°. A od okolo 60° oleju mozna juz normalnie jechac. Tak slyszalem. Ale wyzej go krece i tak powyzej 90°.
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez B3N » 4 grudnia 2016, 19:12

No ale co za różnica z fizycznego punktu widzenia w przypadku:
Mam do przejechania 5 km.Jade 5km i olej ma 50 stopni i gasze samochód.
druga sytuacja:
Mam do przejechania 5km. Jade 10 km, na około żeby olej miał 90-100 stopni...
Jaka jest różnica dla silnika czy zgasze go po 5 km skoro przy trasie 10km i tak po 5km ma 50 stopni.

Z fizycznego punktu widzenia sytuacja 1 zawiera sie w sytuacji 2 więc po co dłużej jechać? tylko po to aby nagrzać olej ?
:)
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez ora_dev » 4 grudnia 2016, 20:01

Oczywiście że bez sensu robić dodatkowe kilometry. Z drugiej strony bez sensu dla takiej jazdy po 5km po mieście kupować auto z turbo.
Zobacz Profil
ora_dev
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 stycznia 2016, 14:52
Auto: Leon 5F ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez peter85 » 5 grudnia 2016, 08:43

bez sensu dla takiej jazdy po 5km po mieście kupować auto z turbo.


To Leona z jakim silnikiem byś polecił, żeby był bez turbo bo ja nie widzę specjalnie wyboru :?:
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez ora_dev » 5 grudnia 2016, 10:08

peter85 napisał(a):
bez sensu dla takiej jazdy po 5km po mieście kupować auto z turbo.


To Leona z jakim silnikiem byś polecił, żeby był bez turbo bo ja nie widzę specjalnie wyboru :?:

Czy ja napisałem "kupować auto z turbo" czy "kupować Leona z turbo"?
Zobacz Profil
ora_dev
Sport
Sport
 
Posty: 212
Dołączył(a): 8 stycznia 2016, 14:52
Auto: Leon 5F ST
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez peter85 » 5 grudnia 2016, 11:08

To jak komuś podoba się Leon to nie może go kupić tylko dlatego, że ma silnik z turbiną (podobnie jak zdecydowana większość dzisiejszych aut kompaktowych) :?:
Nie przesadzajmy z tym demonizowaniem aut z turbo, wiadomo że trzeba użytkować je z głową i odpowiednio dbać o turbinę ale to nie jest tak, że takie auta nie nadają się do miasta, silnik bez turbo jeżdżąc na krótkich dystansach też będzie zużywał się szybciej niż użytkowany w trasie.

Ja mojego Leona TDI od 6 lat użytkuje głównie w mieście na odcinkach 5-10 km i nie mam z autem żadnych problemów ale tak jak napisałem wcześniej użytkuje je "z głową".
Zobacz Profil
peter85
Sport
Sport
 
Posty: 898
Dołączył(a): 22 stycznia 2011, 09:03
Lokalizacja: Łódź
Auto: leon 1P
Silnik: BKD 2.0

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez SauronRzeznik » 5 grudnia 2016, 11:58

ora_dev napisał(a):Oczywiście że bez sensu robić dodatkowe kilometry. Z drugiej strony bez sensu dla takiej jazdy po 5km po mieście kupować auto z turbo.


Podejrzewam, że większość prywatnych aut w Polsce przez większość swojego życia robi właśnie kilkukilometrowe trasy po mieście. Bez przesady - 6 lat jeździłem TDCi (a więc turbodieslem) na naprawdę krótkich trasach i z silnikiem nie miałem problemów. O ile użytkuję się auto z głową i dba np. o częstą wymianę oleju, to nie powinno być problemów.
Zobacz Profil
SauronRzeznik
Signo
Signo
 
Posty: 155
Dołączył(a): 2 marca 2014, 15:47
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna 1.4

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez maciek89 » 5 grudnia 2016, 12:31

ora_dev napisał(a):Oczywiście że bez sensu robić dodatkowe kilometry. Z drugiej strony bez sensu dla takiej jazdy po 5km po mieście kupować auto z turbo.


Dlaczego? Zimny nie zimny, można pałować od wyjazdu z garażu i cieszyć się z turbo. Jest przecież gwarancja na 4 lata. Tuż przed końcem gwarancji sprzedajemy wóz i z głowy. Raczej sporo osób tak jeździ, a z aut służbowych / leasingi bez wykupu to pewnie wszyscy ;) Oczywiscie long life i heja ;)
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
maciek89
Cupra
Cupra
 
Posty: 2136
Dołączył(a): 27 czerwca 2015, 17:44
Auto: Cupra 280 MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez 5eba » 6 grudnia 2016, 08:20

Ja mam znajomych ktorzy maja diesla, i robia w jedna strone uwaga, 500m do pracy. Mowie o Superbie 2013 2.0 tdi. Zadnych problemow. Raz na jakis czas pojada wypalic filtr dpf i wtedy olej sie nagrzewa. Nie ma sensu go codziennie grzac do 90°. Raz na miesiac jak go wygrzejesz jadac gdzies dalej moim zdaniem zupelnie wystarczy.
Zobacz Profil
5eba
Signo
Signo
 
Posty: 128
Dołączył(a): 30 maja 2016, 11:08
Auto: Seat Leon 5f
Silnik: CJXA 2.0

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez janek1988 » 6 grudnia 2016, 12:07

lol 500m to na hulajnodze można podjechać
Zobacz Profil
janek1988
Sport
Sport
 
Posty: 307
Dołączył(a): 29 lipca 2015, 10:17
Lokalizacja: Bytom
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez kondziow » 7 grudnia 2016, 08:33

Ja w swoim starym Passacie z 2.0TFSI BWA wystrojonym na 260KM przez większość miesiąca robiłem tylko krótkie trasy po mieście. Turbo mimo 10 lat, mocnego programu i "intensywnej" :-D codziennej miejskiej jazdy po 160 tysiącach przebiegu posiadało w pełni seryjne parametry. W CompSporcie byli zdziwieni bo dawno tak zdrowej turbiny nie widzieli przy tym przebiegu. Obaliłem mit że turbo to tylko na trasę, jak się jeździ z głową to nie ma problemu. Zresztą w jeszcze starszym aucie czyli A4 B7 2.0TDI na seryjnym turbie dobiłem do 300k km :)
Jest:
Leon Cupra 300 My2018 DSG
Było:
Leon FR 5F '16 1.8TSI DSG Alor Blue
Passat B6 '06 BWA@260KM by CompSport
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
kondziow
Signo
Signo
 
Posty: 112
Dołączył(a): 3 kwietnia 2016, 09:02
Region: małopolskie
Auto: Cupra 300 DSG
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Optymalna temperatura oleju a jazda po mieście

Postprzez booncol » 8 stycznia 2017, 16:26

Nigdy nie zrozumiem skąd ta niechęć u ludzi do turbo. Ostatnie auto wolnossące miałem w 2004 roku :) Później już same doładowane benzyny i kopciuchu (nissan s14, mazda 3 mps, clio dci, 330d, a4 b8 tfsi, teraz golf r). Nigdy żadnych przypałów. Zasada użytkowania praktycznie taka sama jak w n/a, czyli nie pałuj na zimnym. W turbo dodatkowo warto odczekać chwilę po ostrzejszej jeździe żeby olej się nie usmażył na łożysku. Dodatkowo dziś niektóre auta nawet po zgaszeniu pompują jeszcze olej. Turbo to nie jest żaden kosmiczny wynalazek. Ot sobie spaliny z kolektora napędzają śmigiełko żeby napompować więcej sprężonego powietrza. A jak ktoś jest kat na auto to i wolnossaka zajeździ.
był Nissan 200SX S14 420km, BMW E46 330D Touring 184km, Mazda 3 MPS 260km, Audi A4 B8 1.8 TFSI 160km
obecnie Golf VII R Variant MY2016 312km 406Nm
Zobacz Profil
booncol
Signo
Signo
 
Posty: 106
Dołączył(a): 3 grudnia 2015, 15:12
Auto: Golf VII R Variant
Silnik: benzyna 2.0 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość