Strona 1 z 1
"Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
29 grudnia 2016, 12:43
przez Rychu
Zauważyłem ostatnio w moim Leonie niepokojący objaw na kierownicy. Mam od nowości leciutko przekręconą kierownicę w lewo tak jak sporo z nas. Objaw polega na tym, że jadąc z większą prędkością (> ~70km/h), po tym jak przytrzymam kierownicę kompletnie nieruchomo w pozycji na wprost (tej lekko przekręconej) nie mogę robić delikatnych korekcji toru jazdy. Kierownica jest jakby przyblokowana. Jakby się zębatki skleiły. Coś a'la jakieś nienaturalnie duże tarcie statyczne do pokonania.
Jak użyję troszkę większej siły to nagle mam taki większy gwałtowniejszy ruch kierownicy i potem wszystko już jest w porządku. Przy znacznie większych prędkościach jest to duży problem, bo małe korekty toru jazdy na wprost wykonuje się praktycznie bez ustanku.
Czy zauważyliście u siebie może coś takiego? Czy próbowaliście reklamować to w ASO? Jaka była ich odpowiedź? Naprawili?
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
29 grudnia 2016, 13:01
przez kondziow
Nie masz przypadkiem systemu utrzymywania pasa ruchu? Podobne objawy były w testowym egzemplarzu którym jeździłem, sprzedawca mi powiedział że to normalne i że czasem ten system tak działa.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
29 grudnia 2016, 16:44
przez bmelon
Tak działa.
Pozdrawiam
GB
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
29 grudnia 2016, 18:31
przez ora_dev
No i co tak ma być nawet jak się z systemu nie korzysta? Przecież to jakiś absurd...
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
29 grudnia 2016, 21:00
przez Fredi88
Ja mam lane assist i nic takiego nie zauważyłem. Fakt... nie jeżdżę z tym non stop bo po co?! System włączam tylko jak wyjeżdżam na autostradę. Tak czy siak, nawet jeżdżąc po autostradzie nic takiego nie zauważyłem.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 06:18
przez maszu1991
Lane assist, mam włączony non stop, bo i tak aktywuje się dopiero powyżej 65km/h, a do tego ustawiłem go tak żeby mocno ingerował , z jednej strony fajne jak się tocze do 140, ale bardzo dziwne uczucie jak jedę już koło 200.
Ale takich objawów sobie nie przypominam żeby mi ostro trzymało kierownice polecam autorowi wątku wrzucić kierunek wtedy i będzie widział czy winna elektronika czy też faktycznie jakiś problem mechaniczny
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 08:19
przez Rychu
Faktycznie mogłem od razu napisać. Mam Lane assist ale objaw oczywiście jest przy wyłączonym systemie. Przy włączonym zresztą też, ale przy wyłączonym przecież nic takiego czuć nie powinienem.
Kondziow, czułeś to przy włączonym czy wyłączonym systemie?
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 10:32
przez SauronRzeznik
Było na forum, również u mnie się to pojawiło pewnej zimy. Po zmianie opon na letnie ustało i już nie powróciło przy kolejnej zimie. W ASO oczywiście nie stwierdzono problemu (bo jak sporo Leonowych usterek, pojawia się i znika).
Np. tu:
viewtopic.php?f=87&t=48762
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 10:58
przez kondziow
Rychu napisał(a):Faktycznie mogłem od razu napisać. Mam Lane assist ale objaw oczywiście jest przy wyłączonym systemie. Przy włączonym zresztą też, ale przy wyłączonym przecież nic takiego czuć nie powinienem.
Kondziow, czułeś to przy włączonym czy wyłączonym systemie?
Ja tylko przy włączonym. Generalnie to też było przyczyną popularnego na forum problemu krzywo ustawionej kierownicy - po wyłączeniu systemu wracała do swojej pozycji.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 11:28
przez michal84
Krzywo ustawiona kiera w nowych aitach nie ma nic wspólnego z lane assist. Jest to fizycznie niemożliwe.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 11:32
przez kondziow
Ale no tak było - wyłączałem w aucie testowym system i kierownica wracała do środka. Może to nie jest dokładnie ten sam problem co na forum, ale w testowym aucie wyłączenie systemu rozwiązywało go w 100%. Nawet sprzedawca mi zwrócił uwagę że nie pierwszy sygnalizuję brak zbieżności, a przyczyna jest w systemie.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 11:42
przez Rychu
Faktycznie jest już podobny wątek. Przeczytałem go, dzięki. Ja jeżdżę 90% bez lane assist i mam skręconą. Po przeczytaniu tego wątku zacząłem się zastanawiać czy nie uda mi się czasem tego na postoju odtworzyć. Będę to zgłaszał w ASO po nowym roku. Ciekawe co powiedzą.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 11:46
przez esde
Z tego co mi powiedziano, to w ASO jest możliwość sprawdzenia/ustawienia zbieżności za free jeżeli samochód ma do pół roku. Po tym czasie zbieżność płatna. Mi się wydaje, że dobrym pomysłem jest podjechanie do ASO i zgłoszenie tego. No i niech wyprostują kierę. W sumie od tego powinni zacząć

Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 12:03
przez Pik
Zbieżność nie jest bezpośrednio związana z ustawieniem kierownicy. Inaczej mówiąc zbieżność może być w pełni prawidłowa przy przekrzywionej kierownicy.
Ja sprawdzałem zbieżność w swojej Cuprze, to koszt 200 PLN w ASO.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
30 grudnia 2016, 18:13
przez verton91
Rychu napisał(a):Faktycznie mogłem od razu napisać. Mam Lane assist ale objaw oczywiście jest przy wyłączonym systemie. Przy włączonym zresztą też, ale przy wyłączonym przecież nic takiego czuć nie powinienem.
Kondziow, czułeś to przy włączonym czy wyłączonym systemie?
cos podobnego działo mi się z tym blokowaniem, nie mam lane assist, u mnie pomogła wymiana przekładni kierowniczej, była wadliwa (blokowanie + cichy strzał z okolic kół w fazie 4/5 skrętu kierownicy w lewa lub prawa strone)
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
31 grudnia 2016, 02:46
przez wsowa
maszu1991 napisał(a):Lane assist, mam włączony non stop, bo i tak aktywuje się dopiero powyżej 65km/h, a do tego ustawiłem go tak żeby mocno ingerował
Jak sie ustawia poziom ingerencj?
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
31 grudnia 2016, 02:46
przez wsowa
maszu1991 napisał(a):Lane assist, mam włączony non stop, bo i tak aktywuje się dopiero powyżej 65km/h, a do tego ustawiłem go tak żeby mocno ingerował
Jak sie ustawia poziom ingerencj?
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
31 grudnia 2016, 11:48
przez Rychu
wsowa napisał(a):maszu1991 napisał(a):Lane assist, mam włączony non stop, bo i tak aktywuje się dopiero powyżej 65km/h, a do tego ustawiłem go tak żeby mocno ingerował
Jak sie ustawia poziom ingerencj?
W ustawieniach jest opcja czy ma ingerować czy tylko ostrzegać. Chyba o to chodziło Maszu'owi.
verton91 napisał(a):cos podobnego działo mi się z tym blokowaniem, nie mam lane assist, u mnie pomogła wymiana przekładni kierowniczej, była wadliwa (blokowanie + cichy strzał z okolic kół w fazie 4/5 skrętu kierownicy w lewa lub prawa strone)
Już któraś osoba pisze, że skończyło się na wymianie przekładni więc wygląda, że to to i że jest naprawialne. Całe szczęście, że ten typ tak nie ma

Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
6 grudnia 2017, 20:47
przez Tomciak
Cześć, temat nieco już leciwy ale ostatnio po zmianie opon na zimowe zauważyłem podobne zjawisko u siebie. Nie jest to może jakiś mocny objaw i przy korektach jazdy nie muszę używać większej siły ale jednak mam wrażenie, że ruchy kierownicą są skokowe (zwłaszcza gdy kierownica ustawiona jest na wprost i kręcę delikatnie w lewo lub prawo od pozycji neutralnej). Jest to bardzo subtelne ale jednak wcześniej tego nie zauważyłem dopiero teraz na zimkach zwróciłem na to uwagę. Leo ma rok i poprzedniej zimy również jeździłem na tych oponach jednak ani wtedy ani na letnich nie wychwyciłem takiego zachowania układu kierowniczego. Dopiero teraz na zimowych oponach podczas większych prędkości przy drobnych korektach toru jazdy kierownica zamiast poruszać się płynnie delikatnie przeskakuje.
Zastanawiam się czy sprawdzać geometrię + skontrolować w ASO układ wspomagania. Zauważył ktoś z Was coś podobnego u siebie?
Zimowe kapcie to 225/45R17
@Rychu jak się skończył Twój temat?
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
10 grudnia 2017, 23:54
przez Duda
Cholera, identyczny objaw zobaczyłem ostatnio u siebie. Odczuwalne w trasie, szczególnie na autostradzie. Zauważyłem po zmianie na zimówki, wcześniej tego nie czułem. Tak jakby kierownica stawiała opór i odpuszczała po chwili (lane assist wyłączony).
Opony 225/45/r17
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
11 grudnia 2017, 10:50
przez mczelny2401
Panowie a czy w trybie sport również występuje ten objaw? U mnie zacięcia występują ale na postoju i w trybie normal
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
21 lutego 2018, 18:57
przez Duda
Po czasie mam wrażenie, że to się dzieje, jak jest zimno (mniej, niż -5 stC). Wszyscy sugerują, że to wina zimówek, bo nikt rozsądny nie jeździ już na letnich, jak są ujemne temperatury.

[edit]
Tak, w trybie sport też mi się tak dzieje. A właściwie tylko w tym, bo na nim ciągle jeżdżę.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
19 czerwca 2018, 11:23
przez Tomciak
Cześć,
Powrócę do tematu po pół roku testowania. Podsumowanie jest jedno. W trybie sport też to występuję i tylko przy ujemnych temperaturach. Odkąd zrobiło się ciepło (powyżej zera) na długich trasach 500+ km ani razu nie zwróciłem na to uwagi a jestem dość wyczulony

. Testowane na zimowych i letnich oponach. Powyżej zera problem u mnie nie występuje

.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
25 listopada 2018, 13:13
przez Rychu
Tomciak napisał(a):@Rychu jak się skończył Twój temat?
Sorry, trochę mnie nie było na forum. Zgłosiłem do ASO w Gdańsku. Już nie pamiętam szczegółów ale powiedzieli, że mieli kilka podobnych przypadków i często pomagała aktualizacja kilku sterowników, bo ponoć się gryzły ze sobą. Więc zaktualizowali mi te sterowniki i dodatkowo sami stwierdzili, że kierownica jest skręcona do jazdy prosto więc ją wyregulowali.
Po tych naprawach problem zdecydowanie się zmniejszył na tyle, że przez długi czas biłem się z myślami czy dalej występuje w jakimś minimalnym stopniu czy to już moje urojenia. Ostatecznie sprawę rozwiązała zmiana opon na letnie. Jak ręką odjął (ten stan urojeniowo mały).
Na kolejny sezon miałem te same gumy ale nie miałem już tego problemu. W tym sezonie też mam te same gumy i nie mam tego problemu, a byłem już teraz w trasie na zimówkach.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
1 grudnia 2018, 23:21
przez Yotshimitsu
Panowie ja też zauważyłem u siebie ten problem jednak jeszcze zanim zmieniłem na zimówki.
Jak temperatury spadły w październiku poniżej 10 stopni zauważyłem pierwsze obiawy, po zmianie na zimówki problem nadal niestety występuje.
Dodam że nie mam opcji lane assist i nie zauważyłem aby kierownica była źle ustawiona.
Chyba będzie trzeba zgłosić się z tym do ASO.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
19 stycznia 2019, 23:04
przez fiodor20
Daj znać co powiedziało ASO, bo sam mam podobny problem i chętnie zgłoszę to przy najbliższej wizycie. Też nie mam lane assist więc taki opór kierownicy na trasie wydaje mi się conajmniej dziwny...
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
20 stycznia 2019, 19:11
przez cysiu100
Podobny problem mikrozacięć miałem w Ibizie, okazało się że przy wtyczce elektrycznej do wspomagania dostawała się wylgoć. Może tym tropem posprawdzajcie.
Re: "Mikrozacięcia" na kierownicy

Napisane:
20 stycznia 2019, 19:31
przez mczelny2401
Również u mnie tej zimy pojawiły się te zacięcia na kierownicy. Ja obstawiam na przestawioną geometrię i rozkalibrowany czujnik skrętu bo zeszłej zimy było ok