Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

XDS - funkcja ESP

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

XDS - funkcja ESP

Postprzez Tom_O » 4 stycznia 2017, 20:47

Chciałbym poruszyć temat XDS. Jest to funkcja ESP która wykorzystując czujniki ABS pozwala przyhamować ślizgające się koło i dzięki temu przekierować więcej momentu obrotowego do koła które ma przyczepność. Zgodnie z opisem działa to do 40km/h.
Tyle teorii.

W praktyce w moim Seacie nie działa to zupełnie. Jak zaczyna buksować koło to zapala się lampka i ogranicza po prostu moc silnika. Nie następuje żadne przyhamowanie buksującego koła. Podjeżdżałem pod stromą ośnieżoną górę i na 1 biegu i samochód zwolnił do 10km/h i musiałem się zatrzymać.
Testowałem wcześniej Renault Laguna z tym systemem i tam było wyraźnie słychać jak system się uaktywniał - dźwięk podobny jak przy ABS - takie jakby trzaski.

Jak to działa u was ? Czy są jeszcze jakieś dodatkowe warunki, żeby to zadziałało - np. skręt kół powyżej 15% ?
Może trzeba zmienić ASR na OFF ? (jeszcze nie testowałem)

Z racji, że aura teraz umożliwia bezproblemowy test tej funkcji byłbym wdzięczny za sprawdzenie.
Leon ST FR
Zobacz Profil
Tom_O
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 stycznia 2015, 07:40
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna inny

Reklama

Re: XDS - funkcja ESP

Postprzez Pik » 4 stycznia 2017, 21:43

Błędnie rozumiesz działanie XDS... Poszukaj więcej informacji i zapoznaj się z instrukcją użytkownika pojazdu.
Pozdrawiam
Pik
Moja Cupra 5F
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Pik
FR
FR
 
Posty: 1545
Dołączył(a): 26 maja 2015, 17:24
Auto: Cupra 5F MY16
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: XDS - funkcja ESP

Postprzez Oracle » 4 stycznia 2017, 21:52

Dokładnie jak napisał Poprzednik - odnoszę wrażenie, że mylisz kontrolę trakcji z XDS (abstrahując od tego, czy kontrola trakcji działa u Ciebie poprawnie...)... :roll:

XDS jest systemem, który dohamowuje wewnętrzne koło na zakręcie po to, by zredukować efekt nadsterowności poprzez sztucznie wywołane "zacieśnianie zakrętu" - nie ma to jednak nic wspólnego z ograniczaniem poślizgu kół.

"The XDS electronic differential lock is an extension of the familiar EDL function. However, XDS responds not to loss of traction but to the unloading of the front wheel on the inside of the corner when cornering fast. XDS applies pressure from the ESC hydraulics to the inside wheel to prevent it from spinning. This improves traction and reduces the tendency to understeer. The level of pressure applied ranges from approximately 5 to 15 bar. The impression when driving is similar to that of a limited-slip differential in toned-down form. The precise, one-sided build-up of brake pressure makes cornering even sportier, quicker and more accurate."

:-)
Zobacz Profil
Oracle
Sport
Sport
 
Posty: 302
Dołączył(a): 22 maja 2014, 18:59
Auto: Audi A5
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: XDS - funkcja ESP

Postprzez Tom_O » 4 stycznia 2017, 22:17

Racja, dziękuję za wyjaśnienie. W takim razie chodziło mi o EDL elektroniczną blokadę dyferencjału.
Czy ta funkcja działa u was w zauważalny sposób?
Leon ST FR
Zobacz Profil
Tom_O
Stella +
Stella +
 
Posty: 95
Dołączył(a): 28 stycznia 2015, 07:40
Auto: Seat Leon ST FR
Silnik: benzyna inny

Re: XDS - funkcja ESP

Postprzez michal99 » 6 stycznia 2017, 09:55

Nie wiem czy mam tę funkcję czy nie, ale ikonka kontroli trakcji mi się świeci gdy ruszam i mi się koła ślizgają. Auto się zbiera powolutku, trochę nim pozarzuca i tyle. Jeśli ruszam i mam kierownice prosto a autem rzuca na lewo i prawo to jak sądzę może to być to...
Zobacz Profil
michal99
Sport
Sport
 
Posty: 251
Dołączył(a): 17 listopada 2014, 19:22
Auto: Leon
Silnik: benzyna 1.4


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości