Strona 1 z 1

XDS - funkcja ESP

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 20:47
przez Tom_O
Chciałbym poruszyć temat XDS. Jest to funkcja ESP która wykorzystując czujniki ABS pozwala przyhamować ślizgające się koło i dzięki temu przekierować więcej momentu obrotowego do koła które ma przyczepność. Zgodnie z opisem działa to do 40km/h.
Tyle teorii.

W praktyce w moim Seacie nie działa to zupełnie. Jak zaczyna buksować koło to zapala się lampka i ogranicza po prostu moc silnika. Nie następuje żadne przyhamowanie buksującego koła. Podjeżdżałem pod stromą ośnieżoną górę i na 1 biegu i samochód zwolnił do 10km/h i musiałem się zatrzymać.
Testowałem wcześniej Renault Laguna z tym systemem i tam było wyraźnie słychać jak system się uaktywniał - dźwięk podobny jak przy ABS - takie jakby trzaski.

Jak to działa u was ? Czy są jeszcze jakieś dodatkowe warunki, żeby to zadziałało - np. skręt kół powyżej 15% ?
Może trzeba zmienić ASR na OFF ? (jeszcze nie testowałem)

Z racji, że aura teraz umożliwia bezproblemowy test tej funkcji byłbym wdzięczny za sprawdzenie.

Re: XDS - funkcja ESP

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 21:43
przez Pik
Błędnie rozumiesz działanie XDS... Poszukaj więcej informacji i zapoznaj się z instrukcją użytkownika pojazdu.

Re: XDS - funkcja ESP

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 21:52
przez Oracle
Dokładnie jak napisał Poprzednik - odnoszę wrażenie, że mylisz kontrolę trakcji z XDS (abstrahując od tego, czy kontrola trakcji działa u Ciebie poprawnie...)... :roll:

XDS jest systemem, który dohamowuje wewnętrzne koło na zakręcie po to, by zredukować efekt nadsterowności poprzez sztucznie wywołane "zacieśnianie zakrętu" - nie ma to jednak nic wspólnego z ograniczaniem poślizgu kół.

"The XDS electronic differential lock is an extension of the familiar EDL function. However, XDS responds not to loss of traction but to the unloading of the front wheel on the inside of the corner when cornering fast. XDS applies pressure from the ESC hydraulics to the inside wheel to prevent it from spinning. This improves traction and reduces the tendency to understeer. The level of pressure applied ranges from approximately 5 to 15 bar. The impression when driving is similar to that of a limited-slip differential in toned-down form. The precise, one-sided build-up of brake pressure makes cornering even sportier, quicker and more accurate."

:-)

Re: XDS - funkcja ESP

PostNapisane: 4 stycznia 2017, 22:17
przez Tom_O
Racja, dziękuję za wyjaśnienie. W takim razie chodziło mi o EDL elektroniczną blokadę dyferencjału.
Czy ta funkcja działa u was w zauważalny sposób?

Re: XDS - funkcja ESP

PostNapisane: 6 stycznia 2017, 09:55
przez michal99
Nie wiem czy mam tę funkcję czy nie, ale ikonka kontroli trakcji mi się świeci gdy ruszam i mi się koła ślizgają. Auto się zbiera powolutku, trochę nim pozarzuca i tyle. Jeśli ruszam i mam kierownice prosto a autem rzuca na lewo i prawo to jak sądzę może to być to...