Strona 1 z 1

Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NORMAl

PostNapisane: 1 lutego 2017, 23:11
przez olo1200
Witam, mam pytanie odnośnie trybów jazdy bowiem reakcja na gaz jest odczuwalna, lecz pytanie dosadne ; w jakim trybie samochód pali tak naprawdę najmniej ? Wydawać mogłoby się że ECO lecz w moim odczuciu po pierwszym tysiącu nie jest to chyba takie oczywiste .. ;>
Pochwalcie się doświadczeniami z dłuższego okresu i na jakich trasach ;)
Pozdrawiam !

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 1 lutego 2017, 23:29
przez Cobra_o7o
W eco z DSG masz żeglowanie co daje niższe spalanie, wszystko zależy od Twojej jazdy w każdym z trybów.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 07:41
przez Evo
Ja teraz testuje różne tryby, paliwa, etc. w mojej Cuprze, bo auto pali bardzo dużo w stosunku do tego co ludzie piszą na forum. Nie widzę, żeby na Eco palił mniej niż na Comforcie. Przy czym ja jeżdzę głównie po mieście i tryb żeglowania nie bardzo się tutaj sprawdza.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 09:02
przez Pik
Mam WRAŻENIE, że w trybie Sport spalanie jest ciut mniejsze(!) niż w Comfort. Ale to w trasie. Jazda miejska jest trudna do porównywania.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 11:39
przez Clericgrammaton
ja od dłuższego czasu jeżdżę na eco po Warszawie ze względu na korki i odnoszę wrażenie, że jednak w tym trybie Cupra pali mniej. Szczególne różnice zauważalne oprócz żeglującego DSG jest bieg jałowy załączający się przy odpuszczeniu gazu i dojeżdżaniu do świateł.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 11:53
przez maciek89
W manualu to ty jesteś panem swojej cupry, a nie komputer i wrzucasz luz kiedy chcesz, a Pik ma manual. Na DSG nie czuć tych różnic, ale w manualu jest wyraźna różnica między Komfort a Cupra przy dodawaniu gazu i po odpuszczeniu, bo na komfort puszczamy gaz i auto jeszcze chwilę sunie bez potrząsania pasażerami, a w trybie sportowym jest bardziej 0/1 :) W DSG różnica jest w trybach D vs S, choć wg mnie D jest zbyt leniwy, a S nadpobudliwy i potrafi szarpnąć, brakuje złote środka ale to tu będzie dużo większa różnica niż zabawa trybami. Ja zawsze jeżdżę na Cupra żeby słyszeć prykanie w bagażniku przy schodzeniu z obrotów :) (na komfort tego nie ma) Jak jadę trasą o dużym ruchu gdzie nie ma sensu wyprzedzać to bez problemu schodzę poniżej 7 / 100 (wtedy tryb komfort), jednak trasy, które często pokonuję to na szczęście autostrady, czy dwupasmówki, gdzie można rozwinąć skrzydła i spalanie wtedy człowieka nie interesuje kompletnie :)

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 19:23
przez olo1200
Wprawdzie nie mam demona, a 1.4 TSI. Ale fakt, na Trybie sport reakcja na gaz jest hm...spontaniczna, towarzyszą temu przyjemne szarpania, aż chce się depnąć. Ale spiąłem się i na codziennej trasie pojechałem po kolei na każdym trybie i moje wrażenia :

ECO - Spokojna jazda, reakcja na gaz ospała, idealny do przejażdżki lub gdy jesteśmy po % i Nasza kabieta prowadzi :D
NORMAL - Podobnie jak ECO, różnica chyba nie wyczuwalna, może delikatnie
SPORT - Inne oblicze, reakcja na gaz, uklad kierowniczy, elastyczność, silnik chce żyć

Co do spalania na tej samej trasie, niestety spokojnej :beksa: :
- ECO : 5.3l
- NORMAL: 5.4l
- SPORT : ...5.1l

Przez następne kilka dni sprawdzę każdy tryb i dam znać ;)

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 20:10
przez pinkibass
Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu - to tylko psychologiczna manipulacja :)

Z tego co piszecie (czyli, że spalanie w trybie sport jest niższe) wynika inna ciekawa sprawa - prawdziwe okazuje się twierdzenie speców od eko-jazdy, że najbardziej ekonomiczne z punktu widzenia spalania jest dynamiczne, szybkie rozpędzenie się do żądanej prędkości (co automatycznie dzieje się w trybie sportowym i bardziej wyczulonej reakcji na gaz) i następnie jej utrzymywanie, a nie ślamazarne przyśpieszanie w stylu wąsatego taksówkarza w Mercedesie okularze.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 2 lutego 2017, 20:13
przez feels3
maciek89 napisał(a):W DSG różnica jest w trybach D vs S, choć wg mnie D jest zbyt leniwy, a S nadpobudliwy i potrafi szarpnąć, brakuje złote środka ale to tu będzie dużo większa różnica niż zabawa trybami.


Rób program DSG :P

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 8 czerwca 2017, 06:21
przez olo1200
pinkibass napisał(a):Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu - to tylko psychologiczna manipulacja :)

Z tego co piszecie (czyli, że spalanie w trybie sport jest niższe) wynika inna ciekawa sprawa - prawdziwe okazuje się twierdzenie speców od eko-jazdy, że najbardziej ekonomiczne z punktu widzenia spalania jest dynamiczne, szybkie rozpędzenie się do żądanej prędkości (co automatycznie dzieje się w trybie sportowym i bardziej wyczulonej reakcji na gaz) i następnie jej utrzymywanie, a nie ślamazarne przyśpieszanie w stylu wąsatego taksówkarza w Mercedesie okularze.

Potwierdzam , przyspieszamy dynamiczniej do określonej prędkości ;> wiec takie czepianie się ale po conto ECO ? Hehe

-- 8 czerwca 2017, 06:21 --

Odgrzeje temat,
Jestem od niedawna po chipie swoim Leonem z 125KM na ponad 160KM . Zmiana trybów jazdy jest teraz bardziej odczuwalna, teraz SPORT to faktycznie SPORT a resztę trybów na co dzień ;>

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 8 czerwca 2017, 23:12
przez Cobra_o7o
pinkibass napisał(a):Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu

Mam wrażenie że to zależy w dużej mierze od silnika i należy to podkreślać.

W 2.0 i dsg, w trybie sportowym masz znacznie wyższe obroty zmiany biegów na kolejne oraz wyższy dolny próg utrzymywanych obrotów, oraz ospalsze redukcje. Z tego wynika dynamiczniejsza reakcja na gaz oraz wyższe spalanie w porównaniu do komfort/eco. Eco IMHO nie nadaje się do miasta, żeglowanie to tak jakby luz w manualu czyli spala więcej niż jazda na biegu czyli tryb komfort/manualny i "wyjście" z tego trybu jest nieco przydlugie i albo naciskasz gaz z wyprzedzeniem lub z kickdownem.

Znacznie płynniej jeździ się na komforcie i zerowym zużyciu przy odpuszczaniu gazu, choć wciąż najbardziej do miasta pasuje mi tryb ręczny a na korki komfort.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 9 czerwca 2017, 08:06
przez trezor
Też mam wrażenie, że tryb Comfort, jest najbardziej ekonomiczny, a zarazem nie zabiera całkiem charakteru samochodu. W trybie ECO mam wrażenie, jakbym był zawalidrogą w mieście.;-)

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 9 czerwca 2017, 15:34
przez Cobra_o7o
Cobra_o7o napisał(a):
pinkibass napisał(a):Ja tego generalnie nie porównywałem, bo to tylko zmiana reakcji na gaz i różnica spalania wynika tylko i wyłącznie z tego czy jedziemy wolno czy szybko i przyjmując identyczny czas rozpędzania i szybkość spalanie będzie dokładnie takie samo niezależnie od trybu

Mam wrażenie że to zależy w dużej mierze od silnika i należy to podkreślać.

W 2.0 i dsg, w trybie sportowym masz znacznie wyższe obroty zmiany biegów na kolejne oraz wyższy dolny próg utrzymywanych obrotów, oraz ospalsze redukcje. Z tego wynika dynamiczniejsza reakcja na gaz oraz wyższe spalanie w porównaniu do komfort/eco. Eco IMHO nie nadaje się do miasta, żeglowanie to tak jakby luz w manualu czyli spala więcej niż jazda na biegu. Zatem pizostaje tryb komfort/manualny. "wyjście" z trybu eco jest nieco przydlugie i albo naciskasz gaz z wyprzedzeniem albo z kickdownem.

Znacznie płynniej jeździ się na komforcie i zerowym zużyciu przy odpuszczaniu gazu, choć wciąż najbardziej do miasta pasuje mi tryb ręczny a na korki komfort.

Re: Praktyczne różnice [spalanie] Tryby jazdy ECO-SPORT-NOR

PostNapisane: 17 czerwca 2017, 23:56
przez olo1200
Panowie, świeżo zapodałem chipa Leonowi, teraz jest znaczna różnica ;)