Strona 1 z 1

Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performance

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 16:27
przez UniqueSilver
Witam,

ostatnio zauważyłem zwiększone piszczenie hamulców przy powolnym hamowaniu. Z przodu mam z racji pakietu performance klocki i tarcze z Audi RS, natomiast z tyłu są klocki Ferodo- wszystko fabryczne. Czy takie piszczenie oznacza, że klocki się skończyły? Na zegarach nie pojawia się kontrolka zużytych okładzin.

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 17:07
przez maciek89
Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 17:09
przez trezor
maciek89 napisał(a):Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.

Ale nie podejrzewałbym, że tył poszedł szybciej niż przód.

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 17:47
przez Pik
Okładziny na tylnych na pewno są "chudsze".

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 17:53
przez maciek89
trezor napisał(a):
maciek89 napisał(a):Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.

Ale nie podejrzewałbym, że tył poszedł szybciej niż przód.


A skąd wiesz, czy kolega już nie wymieniał przodu? U mnie tylne klocki idą zaraz po przednich. Teraz po 50tys muszę zamówić trzeci komplet klocków na tył i nowe tarcze.

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 18:39
przez trezor
maciek89 napisał(a):
trezor napisał(a):
maciek89 napisał(a):Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.

Ale nie podejrzewałbym, że tył poszedł szybciej niż przód.


A skąd wiesz, czy kolega już nie wymieniał przodu? U mnie tylne klocki idą zaraz po przednich. Teraz po 50tys muszę zamówić trzeci komplet klocków na tył i nowe tarcze.

Zrozumiałem, że skoro "wszystko fabryczne", to od nowości. No a czujniki są z przodu właśnie dlatego, że przód kończy się szybciej niż tył i zgodnie z zaleceniem producenta powinno wymienić się wszystkie. Dlatego z tyłu są zbędne. Ja tak nigdy nie robiłem, więc zawsze sam kontroluję sobie stopień zużycia tyłu.

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 19:26
przez maciek89
Jeszcze może być wadliwy klocek. Ja taki wadliwy miałem fabrycznie z przodu i zrobił mi po kilku tys km od wyjazdu z salonu duże wżłobienie w tarczy, więc w nowym aucie musiałem wymienić przednie tarcze i klocki na nowe. Wg. ASO gwarancji to nie podlegało i musiał mi wpaść kamyk między klocek a tarcze (LOOOL)

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 13 czerwca 2017, 19:33
przez trezor
No tak, wada zawsze może być powodem.
Ale w tym wypadku stawiałbym na "ten typ tak ma". :wink: Z doświadczenia wiem, że hamulce piszczą bez powodu w różnych okresach użytkowania.

Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

PostNapisane: 14 czerwca 2017, 07:54
przez UniqueSilver
Hej, doprecyzowuję- nic nie było zmieniane, samochód ma 31 tyś kilometrów przejechanych. Widocznie jak nie ma czujników z tyłu to może i to być problemem. Wzrokowo od boku klocki wyglądają i z tyłu i z przodu jakby miały sporo "mięsa".