Strona 1 z 1
Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performance

Napisane:
13 czerwca 2017, 16:27
przez UniqueSilver
Witam,
ostatnio zauważyłem zwiększone piszczenie hamulców przy powolnym hamowaniu. Z przodu mam z racji pakietu performance klocki i tarcze z Audi RS, natomiast z tyłu są klocki Ferodo- wszystko fabryczne. Czy takie piszczenie oznacza, że klocki się skończyły? Na zegarach nie pojawia się kontrolka zużytych okładzin.
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 17:07
przez maciek89
Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 17:09
przez trezor
maciek89 napisał(a):Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.
Ale nie podejrzewałbym, że tył poszedł szybciej niż przód.
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 17:47
przez Pik
Okładziny na tylnych na pewno są "chudsze".
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 17:53
przez maciek89
trezor napisał(a):maciek89 napisał(a):Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.
Ale nie podejrzewałbym, że tył poszedł szybciej niż przód.
A skąd wiesz, czy kolega już nie wymieniał przodu? U mnie tylne klocki idą zaraz po przednich. Teraz po 50tys muszę zamówić trzeci komplet klocków na tył i nowe tarcze.
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 18:39
przez trezor
maciek89 napisał(a):trezor napisał(a):maciek89 napisał(a):Tył nie ma czujników, więc piszczenie może sugerować, że czas na nowe klocki.
Ale nie podejrzewałbym, że tył poszedł szybciej niż przód.
A skąd wiesz, czy kolega już nie wymieniał przodu? U mnie tylne klocki idą zaraz po przednich. Teraz po 50tys muszę zamówić trzeci komplet klocków na tył i nowe tarcze.
Zrozumiałem, że skoro "wszystko fabryczne", to od nowości. No a czujniki są z przodu właśnie dlatego, że przód kończy się szybciej niż tył i zgodnie z zaleceniem producenta powinno wymienić się wszystkie. Dlatego z tyłu są zbędne. Ja tak nigdy nie robiłem, więc zawsze sam kontroluję sobie stopień zużycia tyłu.
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 19:26
przez maciek89
Jeszcze może być wadliwy klocek. Ja taki wadliwy miałem fabrycznie z przodu i zrobił mi po kilku tys km od wyjazdu z salonu duże wżłobienie w tarczy, więc w nowym aucie musiałem wymienić przednie tarcze i klocki na nowe. Wg. ASO gwarancji to nie podlegało i musiał mi wpaść kamyk między klocek a tarcze (LOOOL)
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
13 czerwca 2017, 19:33
przez trezor
No tak, wada zawsze może być powodem.
Ale w tym wypadku stawiałbym na "ten typ tak ma".

Z doświadczenia wiem, że hamulce piszczą bez powodu w różnych okresach użytkowania.
Re: Czujnik klocków, piszczenie hamulców Cupra 280 Performan

Napisane:
14 czerwca 2017, 07:54
przez UniqueSilver
Hej, doprecyzowuję- nic nie było zmieniane, samochód ma 31 tyś kilometrów przejechanych. Widocznie jak nie ma czujników z tyłu to może i to być problemem. Wzrokowo od boku klocki wyglądają i z tyłu i z przodu jakby miały sporo "mięsa".