Strona 1 z 1

SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 15:42
przez Quarien
Pytanie z gatunku "problemy pierwszego świata".

Oczywiście są różne wersje wyposażenia/silników, więc profile u różnych osób mogą robić różne rzeczy. Ja piszę z perspektywy Cupry.
W każdym razie interesuje mnie jak z niego korzystacie - na których profilach i kiedy jeździcie.


Na tak zwany codzień korzystam ze skrzyni w D i trybu Comfort. Gdy chcę pocisnąć tyle ile fabryka dała, daję Cupra i butuję.
Problem w tym, że pozostaje mi wtedy tryb Sport i tryb Indywidualny.
W Individual dałem większość na comfort, silnik w Sport i VAQ w Cupra. W sumie tutaj pytanie, jaka jest różnica w zachowaniu VAQ w zależności od ustawień? Nie za bardzo mam jak to testować na publicznych drogach ;)

No i pytanie, czy korzystacie w takim układzie w ogóle z trybu Sport? Mi wydaje się bez sensu. Tryb Cupra nie jest aż tak absurdalnie radykalny aby jeździć nim tylko na torze (szczególnie, że ustawienia ESP się nie zmieniają), więc jak chce się pojeździć bardziej sportowo, nie ma powodu "obcinać" tego trybu bardziej "ugrzecznioną" wersją.

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 15:47
przez mrcn
Jak miałem aktywny Sound Actuator, to używałem trybu silnika 'sport' - bo ciszej 'pierdział' od 'cupra' :D Po deaktywcji SA to już bez znaczenia, można jeździć na 'cupra' na co dzień...

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 15:49
przez maciek89
Ja prawie zawsze jeżdżę na Individual, a tam wszystko w Cupra tylko DCC w Komfort. Oczywiście mam wyłączone SA. Czasem jak sobie pyrkam bezstresowo to włączam Komfort, bo reakacja na gaz i jego odpuszczenie jest jednak dużo bardziej delikatna, a na autostradę, czy jakąś ekspresówkę ustawiam Cupra żeby utwardzić zawiechę (lepsza stabilność przy wyższych prędkościach i wyczucie auta)

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 15:50
przez gumbas
Ja używam 2 trybów - Comfort w trybie daily i przy wojażach rodzinnych oraz trybu Cupra we wszystkich pozostałych sytuacjach. Jak dla mnie to pozostałe tryby mogą nie istnieć.

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 15:52
przez Evo
Ja 90% czasu jeżdżę na indywidualu: silnik Cupra, zawias Comfort, VAQ Cupra. Jak są słabe warunki pogodowe to silnik w Comfort. Tryb Sport w Cuprze jest bez sensu moim zdaniem ;)

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 15:54
przez dudek_jd
ja 1.8 FR też praktycznie non stop na Individual, silnik sport, układ kierowniczy sport, DCC comfort

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 17:58
przez Quarien
A w sumie jaki sens jest mieć VAQ w trybie innym niż Cupra?
Jakie są zalety ustawiania go w comfort?

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 18:05
przez shreku
Ja na codzien jezdze w trybie cupra ze skrzynia S/M co najwyzwj skrzynie w D przestawiam.

Szybsza trasa to Cupra a normalne spokojne przemieszczanie sie albo jak nie jade sam to comfort

Czasem przydal by sie profil Super Cupra... z zawieszeniem od RS3.....

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 13 listopada 2017, 21:56
przez melbion
Wszystko Cupra, DCC Comfort, Pierdzidełko wyciszyłem o 50%.

Re: SEAT Drive Profile - jak z niego korzystacie?

PostNapisane: 14 listopada 2017, 12:21
przez alehandro
2.0 tdi ckfc 150km

4 tryby
sport
eco
normal
indyvidual

Jeżdżę głównie w normal.
Trybu eco nie rozumiem. Spalanie może 0,1 lub 0,2 mniejsze niż w normal, a auto zdecydowanie zamulone.

Tryb sport pomimo nie oszukujmy się dość przeciętnej mocy daje nieco lepszą reakcje na gaz, ale przy faktycznie zauważalnie większym zużyciu paliwa przy podobnej jeździe w trybie normal 1,0l do 1,5l)

Indywidual wedle potrzeb lecz nie korzystam.