dudek_jd napisał(a):Co do DCC i zawieszenie w FR, jest to zupełnie inne zawieszenie i nie da się porównać tego jak piszesz.
Weź ty przeczytaj, co napisałeś... bo później sam sobie zaprzeczasz i porównujesz

Ależ oczywiście, że
MOŻNA PORÓWNAĆ zawieszenie FR i DCC! Sam mogę ci porównać, kiedy dostanę swoje auto z DCC i drugie - z FR. Na zasadnicze pytania:
- czy DCC w najbardziej miękkich ustawieniach jest twardsze do FR?
- czy DCC w najbardziej twardych ustawieniach jest miększe od FR?
sam nawet odpowiedziałeś:
dudek_jd napisał(a):DCC sport jest twardsze niż FR , normal i comfort są bardziej miękkie
i o to mi chodziło. A sprzedawca nie był w stanie powiedzieć czy DCC będzie na wszystkich ustawieniach będzie twardsze czy bardziej miękkie od FR. FR bardzo mi odpowiadało swoją charakterystyką.
dudek_jd napisał(a):Trochę nie rozumiem tego Twojego pytania o siłę rozłożenia światła i siłę reflektorów-
Nie dziwię się, ze nie rozumiesz. Nie ma czegoś takiego, jak "siła rozłożenia światła". Jest za to siła strumienia światła oraz rozłożenia strumienia światła. Przejedź się kilkoma różnymi autami - w nocy - to zrozumiesz.
Dla przykładu:
- moje A6C7 na Full LED (
które są stare i mają już z 4 lata) przy światłach
mijania oświetla zarówno drogę z przodu jak i oba pobocza. Po włączeniu świateł
drogowych mam mocniejszy snop do góry i na boki - wszystko w koło widać doskonale. Oba pobocza.
- W poprzednim BMW reflektory również były świetne: na światłach
mijania oświetlały pobocza a na światłach
drogowych również szeroko do przodu na obie strony i do góry.
- W Megane, które jest w rodzinie - już jest dość słabo, ale "długie" oświetlają obie strony drogi.
- W testowanej Toyocie Auris, mającej najlepsze w ich ofercie światła LED, oświetlanie drogi było gorsze niż dają halogeny projektorowe z Renault Megane: oświetlało drogę tuż przed autem i odrobinę prawego pobocza. Po włączeniu świateł drogowych były jedynie dwa dodatkowe, wąskie słupy światła do przodu, które w żaden sposób
nie oświetlały terenu z boku drogi. A wtedy jadąc po krętej drodze, na "
światłach drogowych" zakręty "
w prawo" lub "
w lewo" brałeś "
na ślepo". Toyotę w hybrydzie prawie żonie kupiłem - na szczęście odpadła po własnych jazdach w czasie użyczenia (
tu ukłony dla Toyoty, że użyczyli). Gdyby miała jeździć na tak słabych światłach, jak w Toyocie - to by mnie chyba znienawidziła. Widziałem też narzekania na światła LED w przedliftowych Leonach.
dudek_jd napisał(a):co powie Ci w st. ile drogi oświetla i w lumenach ile światła jest 2,4 i 10 metrów przed pojazdem ?:P
Powie bardzo dużo. Halogeny mają do 1500lm, ksenony od 2000lm do 3000lm, LED od 2000lm w górę.
Rozłożenie wiązki również jest ważne:


Popatrz sobie na światła LED przedliftowego Seata:

i dla porównania BMW:

dudek_jd napisał(a):A jaką różnicę dla Ciebie robi czy pieszego wykrywa radar czy kamera?:P
Zasadniczą. Mając doświadczenie w automatyce przemysłowej z różnymi systemami detekcji wiem, że radar ma dużo mniejsze szanse na wykrycie osoby niż kamera. A system dualny Radar+kamera ma większe szanse niż pojedynczy detector.
dudek_jd napisał(a):Na logikę to bym wziął że to może być łączne
A ja z doświadczenia ci powiem, ze kamera w przedniej szybie w Audi NIE SŁUŻY do detekcji pieszych. I tu cała twoja logika rozpada się na kawałki. A co mi po twojej logice, kiedy zależnie od jakości tego systemu wezmę auto droższe - z nim lub tańsze - bez niego a różnica to ok. 20 000 PLN?
dudek_jd napisał(a):O gwarancji, naprawdę nie trudno znaleźć informacje u wujka google...
W goole to ja znalazłem gwarancję, podałem linki - możesz je zobaczyć i bez google'a - w tym wątku. Mnie jednak nie interesuje, co google znajdzie na stronie Seata tylko to, co
realnie dostaje się przy zakupie. Warianty wyposażenia też są na stronie Seata i mogę je znaleźć w google - ale co z tego, skoro to już nie jest aktualna informacja?
Ludzie - co się z Wami dzieje? Wydaję ponad 100 tys. pln na nowe auto i według niektórych z Was nie mam prawa zadawać żadnych pytań, upewnić się, czy spełni moje oczekiwania, tylko "brać w ciemno" i dziękować, że zrobili mi łaskę i pozwolili zostawić tam mój ponad półroczny dochód? Ja nie jestem do tego przyzwyczajony.
Pozdrawiam!
-- 23 lipca 2018, 14:58 --
maciek89 napisał(a):Magnetic Ride to zupełnie inna technologia niż DCC i miał rację, że działa w inny sposób.
A na czym polega ta diametralna różnica? Bo ten sam człowiek w ASO przyznał się później, że porąbało mu się z pneumatycznym zawieszeniem. DCC jak i Magnetic Ride działają podobnie - zwiększają sztywność poprzez spowolnienie przepływu płynu w amortyzatorze. Nie wpływają na wysokość zawieszenia.
maciek89 napisał(a):Co to jest asystent świateł dziennych?
Coś, co przełącza ci między światłami mijania a światłami dziennymi - zależnie od ilości światła na zewnątrz. Jak jest jasno - masz dzienne, jak wjedziesz do tunelu, pada deszcz lub jest ciemno: masz światła mijania.
Asystent świateł drogowych przełącza między światłąmi mijania a drogowymi w ten sposón, że gdy włączyłes światła dzienne w trybie automatu - wrzuca ci swiatła mijania, jeśli ktoś jedzie z przeciwka albo wjedziesz w teren zabudowany (wolniej niż 50 lub 60kph).