Strona 1 z 3
Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 16:55
przez KokoSinskY
Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 17:25
przez Kusza
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
Kolego ostatnim zdaniem sam sobie odpowiedziałeś na pytanie

Doradzam dopytaj jeszcze w salonie o aktualną cenę i ja np. polecam salon Carsed i Pana Adriana P. Może zaproponuje Ci jakiś dobry rabat.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 17:45
przez Ebec
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
Polecił bym Cupre bo spalanie będziesz miał na bardzo zbliżonym poziomie, za to radość z jazdy o niebo lepsza

Wydaje mi się również że Cupra lepiej trzyma wartość.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 17:47
przez KokoSinskY
No niby tak, Cupra to Cupra ale czy później nie będę żałował, że wziołem jakby na siłe byle to była Cupra i będę sobie mówił aaa dach szklany fajny, keyless wygodny itp. Że jednak mogłem mieć bogatsze wyposażenie.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 17:50
przez Cwani
KokoSinskY napisał(a):No niby tak, Cupra to Cupra ale czy później nie będę żałował, że wziołem jakby na siłe byle to była Cupra i będę sobie mówił aaa dach szklany fajny, keyless wygodny itp. Że jednak mogłem mieć bogatsze wyposażenie.
Taaa keyless wygodny dopóki Ci fury nie sprzątną

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 17:51
przez Ebec
Do mnie osobiście nie przemawiają takie "bajery" jak keyless, szklany dach itp dlatego na Twoim miejscu bym się nie zastanawiał, miałem podobny dylemat przy wyborze wersji Leona. Padło na Cupre i nie żałowałem ani przez chwilę swojej decyzji, szczególnie podczas jazdy

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 17:57
przez Kusza
KokoSinskY napisał(a):No niby tak, Cupra to Cupra ale czy później nie będę żałował, że wziołem jakby na siłe byle to była Cupra i będę sobie mówił aaa dach szklany fajny, keyless wygodny itp. Że jednak mogłem mieć bogatsze wyposażenie.
Albo chcesz mieć bogate wyposażenie i mniejszą frajdę z jazdy, albo duża frajda i brak np. Keyless
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 18:04
przez czapel
zastanów sie jak duzo jeździsz, bo szkoda marnować cupry zeby stala w garażu lub po mieście non stop jeździła.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 18:24
przez mczelny2401
Ja bym brał Cupre bo bajery w leonie lubią szwankowć a szklany dach wiecznie skrzypi
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 18:45
przez maciek89
Cupra ma w standardzie wszystko, co potrzebne. Wystarczy dobrać czujniki i full link. Pozostałe rzeczy są w aucie tego typu raczej niepotrzebne, no chyba, że ktoś lubi grzane stołki. Ewentualnie przydatny może być asystent jazdy w korku ale piszesz, że chcesz manual. Keyless miałem w poprzednim aucie i często kończyło się to poszukiwaniem klucza, który wypadł z kieszeni, spadł za fotel itd. Może w nowym mercu nie przystoi wkładanie kluczyka ale w hothatchu to co innego. W Cuprze kręcenie kluczem to przyjemność

I wystarczy tylko lekko cyknąć kluczem, nie musisz trzymać aż silnik zapali.
Tak naprawdę jest tylko jeden jedyny argument przeciwko Cuprze. Będziesz na pewno tym autem częściej jeździł ot tak dla przyjemności i z tego tytułu więcej wydawał na paliwo, bo spalanie powinno być takie samo jak w 1.8 lub bardzo podobne ale nawijanych miesięcznie kilometrów może być więcej.

Ja chyba prędzej rozważyłbym 2.0 TDI 184 lub 2.0 TDI 150 DSG zamiast 1.8.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 19:53
przez szadubaba
Ja zamowilem 1.8 TSI a ostatecznie wziaelm Cupre z placu i nie zaluje.
Teraz jedynie jakies kolejne nowe auto w rozsadnej cenie bedzie ciezej znalezc bo Cupra postawila poprzeczke bardzo wysoko jesli chodzi o silnik, skrzynie, osiagi i ogolna przyjemnosc z jazdy. Od konca sierpnia zrobilem prawie 15 000 a nigdzie nie bylem w sumie.. panoramy nie polecam bo skrzypi (kolega ma, tez w Cuprze), pakiet asystentow awaryjnego hamowania, ACC i jazdy w korku jest przydatny - i te systemy dzialaja dobrze (w porownaniu do marek spoza koncernu VAG). Jedynie asystent swiatel i zczytywanie znakow dziala do dupy.
Za cene keyless ja bym wolal elektryke fotela bo pozwala na wieksza regulacje niz manualna regulacja.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 20:32
przez jepek
Dla mnie 132k za 1.8 w manualu jest absurdalne gdy na wyciągnięcie ręki jest Cupra. Jak czujesz sportowy dryg to idź w Cupre (ale pamiętaj też że choćby opony tu już trochę kosztują i lubią szybko się kończyć

. Jeśli nie zostałbym przy 1.8 ale nie dałbym aż tyle.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 20:38
przez czapel
Nie ma 132 za 1.8 w manualu. Ja mialem w dsg 1.8 full za 110. Riznica jest 20 tys teraz cupra a 1.8 wirc wcale nie malo.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
17 stycznia 2018, 20:45
przez mczelny2401
czapel napisał(a):Nie ma 132 za 1.8 w manualu. Ja mialem w dsg 1.8 full za 110. Riznica jest 20 tys teraz cupra a 1.8 wirc wcale nie malo.
A na ST to patrzyłeś?
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 09:31
przez melbion
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
Przyłączam się do przedmówców, jeśli podobna cena to bym się nie zastanawiał w ciemno Cupra.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 10:42
przez radek7019
Niektórym kolegom magiczny znaczek Cupra zasłania rzeczywistość. Według cennika na 2018 1.8 DSG kosztuje 104 900 a Cupra DSG 142 000. Jedyna różnica w wyposażeniu to to, ze Cupra ma DCC a 1.8 FR nie. Poza tym i jeden i drugi to golas. Kupować obecnie w 2018 auto bez czujników parkowania, kamery cofania i tych różnych tempomatów adaptacyjnych i innych - dla mnie nie do zaakceptowania. Ale jak kto woli.
Mała dygresja. Każdy z Was zrobił prawo jazdy. Obecnie zrobienie pozwolenia na broń ( sportowe ) to sprawa prostsza niż prawko ( poważnie). Jak kogoś podnieca szybkość za sto kilkadziesiąt tysięcy to właśnie to polecam - każdy karabin szturmowy będzie szybszy niż każde auto i znacznie tańszy a frajda na strzelnicy nie do opisania. Współczesny Polski mężczyzna - brandzlowanie się szybkim autem i komórką za kilka tysięcy a w temacie broni palnej sto lat za murzynami. Mój post to nie szyderstwo - to zachęta, w dobrym kierunku. Zachęcam. Wszelkie info dostępne w necie.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 10:51
przez trezor
Co do pierwszej części, to się prawie zgadzam.

Ale druga przypomina mi przekonywanie wyższości Bożego Narodzenia nad Wielkanocą.

Każdy ma to co lubi. Jeśli wolisz wolne samochody i szybkie karabiny, to Ci się chwali. Ale są tacy którzy lubią szybkie samochody, a karabiny mogą dla nich nie istnieć.
Co do komórek... też mogą nie istnieć.

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:06
przez radek7019
Co do "woli i broni" to jest tak, że tu jest przede wszystkim niewiedza i brak świadomości co i jak.
W każdym razie bo nie temat na to forum - powiem tak - szybka Cupra i szybka klamka w drodze na strzelnicę - to jest to!

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:07
przez Quarien
KokoSinskY, a jeździłeś i 1.8 i Cuprą?
Ludzie mają różny styl jazdy i wiem, że są osoby które nie docenią Cupry. Bo w miejskim korku, lub podjazdach do 45 km/h Cupra jeździ tak samo dobrze jak 1.4. Zabawa się zaczyna przy zakrętach, szczególnie przy autostradowych zjazdach, gdzie potrafisz walczyć z przeciążeniem bardziej niż z trakcją.
Mimo posiadania Cupry, której nigdy bym nie zmienił na 1.8, wiem że w większości zastosowań 1.8 sprawdzi się tak samo dobrze. Zabawa zaczyna się tam gdzie, 1.8 już nie daje rady.
Z dodatków polecam grzane fotele - szczególnie o tej porze roku.
Inne bajery szybko się nudzą i w sumie są raczej zbędne.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:12
przez Evo
Jeżeli ktoś nie kupuje auta za gotówkę (a pewnie mało kto tak robi dzisiaj), to realna różnica w cenie to 300-400 zł w miesięcznej racie. Dla mnie różnica pomiędzy FR a Cuprą jest zdecydowanie warta tych pieniędzy. I to mimo faktu, że jak kolega wyżej wskazał, w korkach stoi w tych autach tak samo

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:20
przez radek7019
Ale wszelkie koszty związane z eksploatacją auta to chyba nie to samo pomiędzy 1.8 a Cuprą? Różnica jest znaczna. Rata miesięczna to nie wszystko. A na to mało kto patrzy w momencie zakupu. W perspektywie kilku lat eksploatacji Cupra to większe wydatki niż 1.8.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:26
przez maciek89
Co do broni to nie każdemu leży. Ja strzelałem kiedyś do kaczek na pegazusie i mi nie podeszło. A jak patrzę na niektóre filmiki z Polski pt. agresja drogowa z szympansami w roli głównej (już niedaleko nam do Rosji) to mam mieszane uczucia w kwestii łatwych pozwoleń na klamkę

Na początku tego roku na A4 pod Krakowem gostkowi nie chciał zjechać Transit z lewego pasa to zaczął do niego strzelać z klamki i rozbił szybę. Wszystko jest dla ludzi ale idiotów nie brakuje, oczywiście odnosi się to też do szybkich aut, którymi również można komuś łatwo zrobić krzywdę.
-- 18 stycznia 2018, 12:26 --
radek7019 napisał(a):Ale wszelkie koszty związane z eksploatacją auta to chyba nie to samo pomiędzy 1.8 a Cuprą? Różnica jest znaczna. Rata miesięczna to nie wszystko. A na to mało kto patrzy w momencie zakupu. W perspektywie kilku lat eksploatacji Cupra to większe wydatki niż 1.8.
Części eksploatacyjne jak np. klocki, czy tarcze do Cupry są raczej tanie, a np. świece zapłonowe są te same. Opony 19ki wychodzą nieco drożej i raczej to tyle.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:29
przez janek1988
I nie powiedziałbym że spalanie 1.8 - Cupra jest podobne, z raportów użytkowników wynika, że pali średnio ok 11l, a 1.8 pali średnio 8l

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:41
przez trezor
Jak to zwykle bywa - "dla każdego coś miłego". Ja już nie próbuję tłumaczyć po co komu 200, 300, czy więcej koni, bo i tak mam wrażenie, że dla innych nie istniej pojęcie "frajda".
Jeśli ktoś kupuje samochód głową, to 1.8 i tak jest za mocny. A jak ktoś sercem, to i Cupra okaże się za słaba.

Więc @KokoSinskY, jeśli szukasz frajdy, to kupuj Cuprę.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 11:45
przez radek7019
maciek89 napisał(a):Co do broni to nie każdemu leży. Ja strzelałem kiedyś do kaczek na pegazusie i mi nie podeszło. A jak patrzę na niektóre filmiki z Polski pt. agresja drogowa z szympansami w roli głównej (już niedaleko nam do Rosji) to mam mieszane uczucia w kwestii łatwych pozwoleń na klamkę

Na początku tego roku na A4 pod Krakowem gostkowi nie chciał zjechać Transit z lewego pasa to zaczął do niego strzelać z klamki i rozbił szybę. Wszystko jest dla ludzi ale idiotów nie brakuje, oczywiście odnosi się to też do szybkich aut, którymi również można komuś łatwo zrobić krzywdę.
Nie z broni palnej tylko z pneumatycznej to raz. Uzyskanie pozwolenia i kupno tej klamki, której się tak boisz jest prostsze od uzyskania prawka. Czyli teraz jest już możliwe. Nie ma więc znaczenia czy jesteś przeciwny czy też nie. Ile jest przypadków strzelania z broni pneumatycznej na drodze w szybę? - zdarzył się jeden na ile lat? Bo z broni palnej w szybę jeszcze się nie zdarzył. A ile było do tej pory wypadków śmiertelnych i jest każdego dnia na drodze? Czyli masz obawy, ze ktoś do Ciebie strzeli na drodze i zabije przykładowo ale, ze ktoś Cię uderzy i zabije autem na drodze co jest nieporównywalnie częstsze nie masz?
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:20
przez maciek89
Oklepane "argumenty" zwolenników broni. Poza tym nie załapałeś o co mi chodziło- nie o żadne zabijanie tylko samo grożenie bronią. Widziałeś filmik z kamerki z Rosji, czy USA, gdzie na drodze ktoś do kogoś strzela i go zabija? Bo ja nie. Do tego napisałem chyba dość wyraźnie na końcu, że szybkim autem też można łatwo komuś zrobić krzywdę i wszystko jest dla ludzi, a Tobie i tak ciśnienie się podniosło.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:28
przez dudek_jd
dobra to ja dorzucę swoje 3 grosze szczególnie ze dokładnie rok temu miałem taki sam dylemat. Wybrałem 1.8 z powodów finansowych. Mam ST w manualu z pakietem comfort+, ładowarką indukcyjną, szkalnym dachem, dcc, czujniki przód+tył, bez kamery z grzanymi fotelami i 18" Performance 30/1, auto wyszło za 113k z tego co pamiętam. W moim przypadku tak samo skonfigurowana cupra (wtedy była 280) wychodziła za około 150k (cennikowo) i uznałem że już można naprawdę sporo aut kupić za taką kasę, które na codzień będą przyjemniejsze. Cupra zaczynała się cennikowo od 130k i nie miała możliwości dobrania pakietu comfort+ (czyli nie było nawigacji- to akurat mam w d..., ale radio kosztowałoby 3k dodatkowe), byłaby w takiej kasie bez dachu (a zawsze marzyłem o panoramie i latem korzystałem z tego codziennie). Wiem że bym wykorzystał swoim stylem jazdy możliwości cupry i trochę w duchu żałuje że nie dołożyłem tego ale z drugiej strony 1.8 też wolne nie jest, z DCC na torze + rozpórką od Górnego daje radę a zasięgi na zbiorniku paliwa w cuprze to jakiś żart. Ja spalaniem w 1.8 powyżej 120 km/h jestem rozczarowany- myślałem że będzie lepiej. Średnio mam od 8,5 do 9,5 (8,5 z ostatnich 10k). Jak powciskam trochę gazu ostrzej to i z 11-12 spali (rekord 17 na torze) ale cupra spaliłaby wtedy 17-20, także to nie jest tak że cupra pali podobnie. Ona pali podobnie jak się jeździ spokojnie. Jak wykorzystujesz te dodatkowe 100 koni to i cyferki przy spalaniu się zmieniają.
maciek89 nie wiem czy 1.8 można porównywać do 1,9 184... tam różnica w zakupie jak ja wybierałem swojego leona była 13 000... Jak się dużo jeździ po trasach to szybko się to zwróci ale charakterystyka jazdy tdikiem jest jednak inna- niektórym to przeszkadza.
mczelny2401 mi ten dach ani razu nie zaskrzypiał, może ma to związek że auto jest za nowe. Plastiki od intensywnego słuchania muzyki też jeszcze nie trzeszczą.
Résumé z tego jest takie. Nikt Ci tu nie doradzi co wybrać. Każdy będzie brał taką decyzję subiektywnie, przez swoje doświadczenia. Jak jeździsz dużo to bym cupre skreślił. Ja przesiadałem się z diesela i nie byłem gotowy na wyniki spalania rzędu od 12 litrów górę (i to mocno w górę). I mi serce mówiło cupra, rozum powiedział 1.8. Może i nie będę najszybszy na tym forum ale nie o to mi chodzi. Po za tym to moje pierwsze auto z salonu, zawsze dziedziczyłem po kimś z rodziny. Zacząłbym od cupry to co bym kupił nastepnego? AMG ?

Ps. wywal te keyless. Ryzyko kradzieży auta z keylessem w tej chwili jest olbrzymie a naprawdę nie ogarniam jakim problemem jest używanie kluczyka. Otwierania bagaznika kopiąc w zderzak w leonie nie ma więc i tak zawsze będziesz musiał ciągać za klamkę żeby auto otworzyć, to co za problem sięgnąć do kieszeni i nacisnąć guzik ?:P
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:41
przez radek7019
maciek89 napisał(a):Oklepane "argumenty" zwolenników broni. Poza tym nie załapałeś o co mi chodziło- nie o żadne zabijanie tylko samo grożenie bronią. Widziałeś filmik z kamerki z Rosji, czy USA, gdzie na drodze ktoś do kogoś strzela i go zabija? Bo ja nie. Do tego napisałem chyba dość wyraźnie na końcu, że szybkim autem też można łatwo komuś zrobić krzywdę i wszystko jest dla ludzi, a Tobie i tak ciśnienie się podniosło.
Pełna zgoda. Mogę zgodzić się z Tym co tylko chcesz. Ale jak piszesz tu cytuje: "Na początku tego roku na A4 pod Krakowem gostkowi nie chciał zjechać Transit z lewego pasa to zaczął do niego strzelać z klamki i rozbił szybę." to jak ktoś to czyta to o jakiej klamce pomyśli? Czy wpadnie na to, że to była wiatrówka czy raczej pomyśli, że to prawdziwa bojowa broń palna?
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:43
przez dudek_jd
radek7019 napisał(a):Mała dygresja. Każdy z Was zrobił prawo jazdy. Obecnie zrobienie pozwolenia na broń ( sportowe ) to sprawa prostsza niż prawko ( poważnie). Jak kogoś podnieca szybkość za sto kilkadziesiąt tysięcy to właśnie to polecam - każdy karabin szturmowy będzie szybszy niż każde auto i znacznie tańszy a frajda na strzelnicy nie do opisania. Współczesny Polski mężczyzna - brandzlowanie się szybkim autem i komórką za kilka tysięcy a w temacie broni palnej sto lat za murzynami. Mój post to nie szyderstwo - to zachęta, w dobrym kierunku. Zachęcam. Wszelkie info dostępne w necie.
dosyć śmiałe powiązanie emocji wywołanych prowadzeniem auta i bronią palną... coś w stylu skojarzeń Rudiego Schuberta w śpiewających fortepianach... Byłem na strzelnicy, byłem na torze, jechałem 240, no cholera ni jak nie potrafię powiązać strzelania z jeżdżeniem. Chyba jestem za głupi na Twoją dygresję.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:44
przez melbion
dudek_jd napisał(a):dobra to ja dorzucę swoje 3 grosze szczególnie ze dokładnie rok temu miałem taki sam dylemat. Wybrałem 1.8 z powodów finansowych. Mam ST w manualu z pakietem comfort+, ładowarką indukcyjną, szkalnym dachem, dcc, czujniki przód+tył, bez kamery z grzanymi fotelami i 18" Performance 30/1, auto wyszło za 113k z tego co pamiętam. W moim przypadku tak samo skonfigurowana cupra (wtedy była 280) wychodziła za około 150k (cennikowo)
A to dobre bo ja kupowałem w 2016 co prawda 265 w ST i dałem 112k, co prawda bez dachu i foteli za to z linkiem. Sorry ale jakbym miał wziąć za 113k 1.8 to dla mnie byłaby pomyłka.
dudek_jd napisał(a):Ja spalaniem w 1.8 powyżej 120 km/h jestem rozczarowany- myślałem że będzie lepiej. Średnio mam od 8,5 do 9,5 (8,5 z ostatnich 10k). Jak powciskam trochę gazu ostrzej to i z 11-12 spali (rekord 17 na torze) ale cupra spaliłaby wtedy 17-20, także to nie jest tak że cupra pali podobnie. Ona pali podobnie jak się jeździ spokojnie. Jak wykorzystujesz te dodatkowe 100 koni to i cyferki przy spalaniu się zmieniają.
Z tym spalaniem to żeś pojechał, chyba nigdy w Cuprze nie jechałeś. Na 6 biegu 180-200km jakieś 11,5-12l. W mieście przy ciężkim bucie ok. 14.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:49
przez czapel
JA w 2016 kupielm 1.8 dsg full opcja za 110 i 265 juz wtedy nie bylo do produkcji....
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 12:56
przez dudek_jd
melbion napisał(a):A to dobre bo ja kupowałem w 2016 co prawda 265 w ST i dałem 112k, co prawda bez dachu i foteli za to z linkiem. Sorry ale jakbym miał wziąć za 113k 1.8 to dla mnie byłaby pomyłka.
Z tym spalaniem to żeś pojechał, chyba nigdy w Cuprze nie jechałeś. Na 6 biegu 180-200km jakieś 11,5-12l. W mieście przy ciężkim bucie ok. 14.
mądry jesteś bo kupowałeś w 2016. Skompletuj takiego leona jak ja mam to w 2018 roku wyjdzie za 120. Co do spalania, Ty masz 265. 280 to co innego. Ja jeździłem 265 właśnie i wiem że pali więcej od 1.8. Nie podawaj wyników z trasy na której jechałeś 180-200 bo jechałeś zapewne 80 i 140. Powiedz ile masz chwilówki przy 200, bo nawet 1.9 tdi przy 200 ma więcej niż 11 chwilowego.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 13:04
przez melbion
dudek_jd napisał(a):melbion napisał(a):A to dobre bo ja kupowałem w 2016 co prawda 265 w ST i dałem 112k, co prawda bez dachu i foteli za to z linkiem. Sorry ale jakbym miał wziąć za 113k 1.8 to dla mnie byłaby pomyłka.
Z tym spalaniem to żeś pojechał, chyba nigdy w Cuprze nie jechałeś. Na 6 biegu 180-200km jakieś 11,5-12l. W mieście przy ciężkim bucie ok. 14.
mądry jesteś bo kupowałeś w 2016. Skompletuj takiego leona jak ja mam to w 2018 roku wyjdzie za 120. Co do spalania, Ty masz 265. 280 to co innego. Ja jeździłem 265 właśnie i wiem że pali więcej od 1.8. Nie podawaj wyników z trasy na której jechałeś 180-200 bo jechałeś zapewne 80 i 140. Powiedz ile masz chwilówki przy 200, bo nawet 1.9 tdi przy 200 ma więcej niż 11 chwilowego.
Po co piszesz o kompletowaniu leona w 2018 skoro kupowałeś pewnie w 2015 jeśli porównujesz do 280, więc nie wiem po co piszesz o 2018.
Co do spalania to nie chce mi się z Tobą polemizować, przy okazji zrobię Ci zrzut ze średniego spalania i prędkości.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 13:40
przez dudek_jd
czytaj ze zrozumieniem. Napisałem że kompletowałem w 2017, także po co w ogóle wypowiadasz się o zakupie Cupry jak w 2016 dopłata za cuprę 265 w stosunku do 1.8 to był naprawdę śmiesznie mały wydatek- 4-5tys po rabatach?
W sekcji średniego spalania masz moje fotki z jazdy 1.8 i wypowiedzi chłopaków o spalaniu w Cuprze które mówią o normalnym spalaniu w mieście rzędu 11-12,5l i o rekordach sięgających 17-20 litrów. Średnie to mnie nie interesuje. Pokaż mi średnie spalanie ze średnią prędkością np. 130km/h- wtedy się zgodzę że Ci wyjdzie 11-12, ale w 1,8 przy takiej średniej prędkości pali 2 litry mniej. Przy 200 to Ci komp jak nic z 15 pokazuje. Po za tym 265 pali deczko mniej niż 290 i 300.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 13:50
przez czapel
spokój panowie....off top sie robi. jak mówie ja zamawiałem do produkcji w 2016 i wtedy juz 265 nie bylo do produkcji tylko 280 byla a roznica byla 20 tys w podobnym wyposażeniu.
powiem tak przy cenie obecnej cupry 300 czyli około 140-150 tys w jakims tam wyposażeniu mówię dsg. to teraz wolalbym dolozyc do 2 letniego a45 amg, który jest moim marzeniem

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:04
przez maciek89
Dwuletnie a45 to przecież na lajcie kupisz za 150.

Za chwilę nowa A klasa AMG i oprócz 400 konnej wersji będzie też bardziej lajtowa ok. 300-350 KM - do bezpiecznego wyprzedzania tirów wystarczy no i to auto w końcu będzie bardziej przestronne i wnętrze będzie pięknie wyglądać

Oby tylko nie było tak sztywne jak obecna generacja ale myślę, że ten słabszy wariant może mieć bardziej komfortowe zawieszenie.Bo jeśli chodzi o zabawkę do 150tys to inne AMG budzi emocje- W204 C63, to akurat jest moje marzenie jako wóz weekendowy

Albo z podtlenkiem LPG to i jako daily
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:06
przez gsl
KokoSinskY napisał(a):Witam, planuje kupić leona, początkowo brałem pod uwage 1.8TSI. Zobaczyłem niedawno, że Cupra staniała, według konfiguratora 1.8 w manualu i bardzo bogatym wyposarzeniem wychodzi tyle samo co Cupra z paroma bajerami (pakiet komfort, pakiet zimowy, niebieski lakier, kamera cofania i full link). Moja konfiguracja wychodziła koło 132 000zł brutto i teraz mam dylemat więc proszę was o obiektywne opinie co byscie Wy wybrali, 1.8TSI praktycznie w "full opcji" czy Cupre która sprawia banana na twarzy po każdym depnięciu.
Skąd Ty wziąłeś takie ceny? Moje 1.8 w automacie, praktycznie full opcja, po negocjacjach = 103 400 brutto. Gdzie to do Cupry, której odpowiednik (dsg) w podstawie to aktualnie 130 100? :O
Miałem ten sam dylemat i ostatecznie stwierdziłem, że nie warto tyle dopłacać.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:16
przez mesrs123
maciek89 napisał(a):ok. 300-350 KM - do bezpiecznego wyprzedzania tirów wystarczy no i to auto w końcu będzie bardziej przestronne i wnętrze
A 1.8 180km nie da rady bezpiecznie wyprzedac tiry

?
Moim zdaniem jak spedzasz 80-90% czasu w miescie to ta cupra nie ma sensu i lepiej wziac 1.8 zamowilem 1.8 ostatnio w full opcji bez szyber dachu za 114k patrzylem na cupre ale z tym co bym chcial wyszlo by minimum 140-150k nie widze sensu takiej doplaty bo za ta kase juz mozna brac cos innego niz seata np. kia stinger z lepszym wypo w podstawie a jakby tak dolozyc jeszcze troche to i cos innego

mimo ze bralem leasing i jak najbardziej cupra byla w zasiegu. No chyba ze masz gdzie serio korzystac z tej mocy to co innego

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:16
przez Kusza
mesrs123 napisał(a):maciek89 napisał(a):ok. 300-350 KM - do bezpiecznego wyprzedzania tirów wystarczy no i to auto w końcu będzie bardziej przestronne i wnętrze
A 1.8 180km nie da rady bezpiecznie wyprzedac tiry

?
Moim zdaniem jak spedzasz 80-90% czasu w miescie to ta cupra nie ma sensu i lepiej wziac 1.8
idąc Twoim tokiem myślenia to może najlepiej kupić rower

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:22
przez davidnth
mesrs123 napisał(a):Moim zdaniem jak spedzasz 80-90% czasu w miescie to ta cupra nie ma sensu
Według mnie się całkowicie mylisz i mam całkowicie odmienne zdanie, spędzam sporo czasu samochodem w mieście lub okolicach i wówczas można docenić |Cuprę i jej jazdę w zakrętach itp., w trasie z kolei nie ma jakieś euforii z jazdy, wręcz przeciwnie, wbijesz się na autostradę i musisz się rozglądać, gdzie jest stacja bo zbiornik szybko się kończy, gdy delikatnie mocniej dociśniesz pedał gazu, no chyba, że sprawia Ci frajdę jazda z V-max'em
Dla mnie stopniowe odkrywanie tego co ten samochód potrafi w zakrętach, z czasem na torze to jest sens takiego samochodu. Wiadomo, że lubię czasami ruszyć szybciej niż inni, ale też nie podpalam się i np. ostatnio miła kobietka w E46 prężyła się na światłach i sobie pojechała, a ja zostałem daleko w tyle.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:27
przez Pik
Ja się też zastanawiałem nad 1.8... Ale z perspektywy czasu wiem jedno - gdybym nie zdecydował się na Cuprę to pluł bym sobie w brodę i dziś żałowałbym tej decyzji. A tak cieszę się ilekroć zasiadam za kierownicą - to po prostu przyjemność.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:35
przez davidnth
Pik napisał(a):Ale z perspektywy czasu wiem jedno - gdybym nie zdecydował się na Cuprę to pluł bym sobie w brodę i dziś żałowałbym tej decyzji. A tak cieszę się ilekroć zasiadam za kierownicą - to po prostu przyjemność.
Podpisuję się i zgadzam w 100%. Najlepsze jest to, że jadąc w trybie comfort czujesz się jak w normalnym wozie, a wystarczy jeden ruch skrzynią lub dwa wciśnięcia przycisku i budzi się niezły ogier

dodatkowo dla mnie osobiście to, że wygląda też tak "niepozornie" to atut i np. zdecydowanie bardziej trafia w mój gust niż przykładowo RS, który naładowany tymi spoilerami, gdzieś tam (sorry) kojarzy się z wiejskim tuningiem.

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:54
przez radek7019
Ja myślę, że te wszystkie "dylematy" co kupić 1.8 czy Cuprę wynikają po prostu z tego, ze większość kupujących ma kasy na styk zarówno w leasingu lub za gotówkę. Bo gdyby mieć trzy razy tyle co kosztuje Cupra lub 1.8 to wtedy kupowałoby się to co się chce dokładnie. Chyba, że wychodzimy z założenia, żeby na auto wydać co do grosza to co się ma maksymalnie czyli np. mam 300 tys to wydaje 300 tys, mam 200 tys to wydaje 200 tys itd.
Jak mamy kilka razy więcej niż kosztuje Cupra to wybór jest prosty - dobre osiągi i niższe koszty - 1.8 lub bardzo dobre osiągi i wyższe koszty - Cupra.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:58
przez melbion
Pik napisał(a):Ja się też zastanawiałem nad 1.8... Ale z perspektywy czasu wiem jedno - gdybym nie zdecydował się na Cuprę to pluł bym sobie w brodę i dziś żałowałbym tej decyzji. A tak cieszę się ilekroć zasiadam za kierownicą - to po prostu przyjemność.
Mam tak samo 1.5 roku minęło a przyjemność ta sama.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 14:59
przez adam_waw
KokoSinskY,
Przychylam się do tego co powiedział dudek_jd. Dla mnie auto musiało być dynamiczne (osobiście uważam, że 1.8 to też ślimak na drodze nie jest), a przy tym dobrze wyposażone. Bajery takie jak szklany dach, pakiet zimowy cieszą w codziennym użytkowaniu, niezależnie czy jedziesz 200km/h autostradą czy po prostu stoisz w codziennym korku do pracy. Co do Kessy - dla mnie super sprawa. Od zawsze miałem to w innych autach i by mi go brakowało. A że kradną? Może się zdarzyć - niestety, ale nie mam zamiaru żyć w ciągłej obawie i po prostu kupiłem dobre AC, które pozwoli zakupić takie samo auto z odszkodowania. Różnica w cenie w moim wypadku wyszłaby jakieś 20 tysięcy (połowa 2017) przy tym samym wyposażeniu. Wolę połowę tej kwoty przeznaczyć na mody, które sprawią, że moje auto nie będzie kolejnym seryjnym leonem. Pamiętaj też, że 1.8 jest całkiem podatne na modzenie. Sam zapewne zrobię dolot, catback i program w przyszłym roku, a to da osiągi na poziomie cupry 265.
Kolegów którzy kupowali cuprę przed liftem rozumiem - wtedy różnica w cenie była naprawdę niewielka. Dziś c300 to świetne auto, ale tylko jeśli ktoś na prawdę wykorzysta jej możliwości (lubisz zapie##### - bierz cuprę!). Sam nie raz mijałem Cupry w trasie i trochę to żałosne jak 300 koni robi robotę dla której wystarczyłoby spokojnie 1.4 ACT...
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 15:59
przez maciek89
Odbierając Cuprę nie podpisuje się żadnych dokumentów, że codziennie trzeba wykorzystać pełną moc. Czasem nawet samo poczucie, że jest duży zapas mocy sprawia przyjemność. A, czy to żałosne, że ktoś normalnie jeździ Cuprą po trasach hmmm sam robię dużo km w trasie czasem nawet grając w ecodriving i nie widzę w tym nic żałosnego.

Chyba bardziej żałosne jest jeżdżenie pięcioosobowym autem samemu. Tyle miejsca się marnuje. To, że z tyłu jest kanapa też nie oznacza, że zawsze musi tam ktoś siedzieć. Czasem się przydaje i to wystarczający powód żeby tam była. Tak jak dodatkowe konie.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 16:38
przez davidnth
maciek89 napisał(a):Odbierając Cuprę nie podpisuje się żadnych dokumentów, że codziennie trzeba wykorzystać pełną moc. Czasem nawet samo poczucie, że jest duży zapas mocy sprawia przyjemność. A, czy to żałosne, że ktoś normalnie jeździ Cuprą po trasach hmmm sam robię dużo km w trasie czasem nawet grając w ecodriving i nie widzę w tym nic żałosnego.

Chyba bardziej żałosne jest jeżdżenie pięcioosobowym autem samemu. Tyle miejsca się marnuje. To, że z tyłu jest kanapa też nie oznacza, że zawsze musi tam ktoś siedzieć. Czasem się przydaje i to wystarczający powód żeby tam była. Tak jak dodatkowe konie.
Podpisuje się. Równie dobrze można powiedzieć, że załosne jest mieć kombi i nie wozić codziennie bagażnika zapakowanego pod sam dach. Tak to można ciągnąć temat, poza tym nie każdy kierowca Cupry to mistrz prostej i autostrad, najlepsza zabawa jest zawsze tam, gdzie inni tego nie widzą, no chyba, że ktoś się lubi lansować to już inna sprawa. Ja sobie szanuję, że do tej pory jak "widuję" się z kierowcami Cupr to nie trafiłem na żadnego "pajaca"

Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 17:10
przez adam_waw
Ok, złapaliście mnie

"żałosne" to może nie było najbardziej fortunne sformułowanie. Chciałem po prostu podkreślić fakt, że samochód i jego moc powinna być dobrana do stylu jazdy kierowcy.
Znam osoby które mają szybkie auta i korzystają z całego ich potencjału - często lub tylko okazjonalnie. Ale znam też takie które NIGDY nie wykorzystają więcej niż 70% możliwości samochodu - w tym wypadku twierdzę, że szkoda wozić "zbędne" kilkadziesiąt koni pod maską, które niestety dosyć słono kosztują.
A recepta dla kolegi jest jedna - idź do salonu, przejedź się cuprą, ale weź też 1.8 tsi, najlepiej na jakąś dłuższą przejażdżkę albo na weekend i odpowiedz sobie na pytanie czy kiedykolwiek będziesz potrzebował więcej niż da się wycisnąć z 1.8 tsi z pedałem w podłodze.
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 18:06
przez maciek89
Pewnie nie, bo nie oszukujmy się- już 1.8 już zapewnia Leonowi więcej niż "wystarczającą" dynamikę. Inna sprawa, że w Cuprze fajnie się wyprzedza w ciszy z niskich obrotów (oczywiście po włączeniu soundactuatora

, gdzie w 1.8 żeby uzyskać podobne powiedzmy 80-120 musielibyśmy wkręcać silnik wyżej. Można też gdybać o wytrzymałości silników i skrzyń sprzężonych z tymi silnikami. Generalnie najlepszą odpowiedzią na pytanie z wątku będzie: to zależy

W moim przypadku dopłata do Cupry względem 1.8 to było ok. 15 tys i to, co dostaje się w zamian było tej dopłaty warte ale 20tys już byłoby gorzej przełknąć
Re: Czy warto dopłacać do Cupry

Napisane:
18 stycznia 2018, 18:29
przez Limak9
Myślę, że można tez cupre rozpatrywać pod kątem bezpieczeństwa - lepsze hamulce, zawieszenie itp.