Strona 1 z 1

DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 3 kwietnia 2018, 22:13
przez dadedudum
Witam, mam pytanie do kierowców Cupr. Wlasciwie od nowości (3 msc-e) w trybie manualnej zmiany biegów, redukując bieg przy obrotach powyzej 2.5tys( przykladowo z Trójki przy 3tys na Dwójkę). Wyraznie slysze jak skrzynia zmienia biegi. Slychac to na zewnatrz samochodu, przy otwartym oknie. Nie jest to najsympatyczniejszy dźwięk, metaliczny i ogolnie nie budujący mojego zaufania do nowej skrzyni :) Czy ktoś z was przysluchiwał się redukowaniu biegów ? Albo moze to sprawdzić u siebie ?
Ogolnie skrzynia raczej nie szarpie, chyba ze na zimnym przy zatrzymywaniu sie i zmianie w trybie D z 2 na 1(w serwisie powiedzieli, ten typ tak ma...)

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 06:36
przez dejm
DSG zmienia płynnie biegi i bez szelestu ale tylko w górę :mrgreen: niestetyw dół tak już jest , że lubi szarpnąc i wyraźnie czuć i słychać redukcję w dół. TTTM

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 16:40
przez szadubaba
Przejedz sie demowka i jesli tego tam nie ma to wtedy sie mozesz niepokoic.

Zbijanie biegow nie jest takie plynnie jak wrzucanie wyzszych ale nie uwazam zeby przesadnie bylo to czuc a juz napewno nie slychac.

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 4 kwietnia 2018, 19:26
przez gdx
W porównaniu do skrzyni mercedesa to ta dsg jest bardziej szorstka, metaliczna.

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 11:40
przez dadedudum
szadubaba napisał(a):Przejedz sie demowka i jesli tego tam nie ma to wtedy sie mozesz niepokoic.

Zbijanie biegow nie jest takie plynnie jak wrzucanie wyzszych ale nie uwazam zeby przesadnie bylo to czuc a juz napewno nie slychac.


Taki miałem plan żeby się demówką przejechać. Kwestia tego czy słuchałeś przy otwartych oknach :) Bo w zaknietym samochodzie tego nie słychać.

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 5 kwietnia 2018, 14:00
przez szadubaba
Nie sluchalem, przestalem sie na sile doszukiwac problemow, polecam ten stan.Jak jezdzi nie szarpie nie wyje to jezdzic i sie nie przejmowac, jest gwarancja. To mechanika, zawsze cos bedzie gdzies swiszczec gwizdac szurac itp.. jeszcze w VAGu :D

Rozjezdzij auto, zrob 1-2k i jak nadal beda irytujace rzeczy ktore byly na poczatku to dopiero cos z tym rob o ile sie da i jest to warte zachodu.

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 8 kwietnia 2018, 20:46
przez tomek13
Przy redukcji nic podobnego nie słyszę, ale chyba nie rozumiem co słyszysz. Natomiast osobiście bardzo czuje zmianę biegów do góry i w dól (czuje zmianę oraz jako kierowca - kiwam sięxD zwłaszcza przy padale gazu 3/4 w podłodze). U mnie istnieje tylko wąski - średni - zakres obrotów, w którym zmiany biegów nie czuć, ale w żadnym z przypadków nie słyszę zmiany biegów takiej jak piszesz. Możesz rozwinąć co słyszysz albo nagrać? :)

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 9 kwietnia 2018, 12:39
przez dadedudum
tomek13 napisał(a):Przy redukcji nic podobnego nie słyszę, ale chyba nie rozumiem co słyszysz. Natomiast osobiście bardzo czuje zmianę biegów do góry i w dól (czuje zmianę oraz jako kierowca - kiwam sięxD zwłaszcza przy padale gazu 3/4 w podłodze). U mnie istnieje tylko wąski - średni - zakres obrotów, w którym zmiany biegów nie czuć, ale w żadnym z przypadków nie słyszę zmiany biegów takiej jak piszesz. Możesz rozwinąć co słyszysz albo nagrać? :)

Jedyny sposób w jaki to moge opisać to jest to po prostu charakterstyczny zestaw dzwięków towarzyszący zmianie biegów na przykład w manualu, praca przekładni, wszystkich elementów poruszających się przy zmianie biegu :) Mogę spróbować nagrać ale bez wzmocnienia dźwięku nie uslyszy sie tego przez szum wiatru, a jak się podbije głośność to nie odda rzeczywistej sytuacji :)

A co do nieprzejmowania się, to się nie przejmuje, tylko z jazd próbnych nie pamiętam takich dzwięków. Ale też mogłem być za bardzo podjarany :)

Ogólnie wystarcza mi to co piszecie, że czujecie zmiany biegów itp. Dzieki za odpowiedzi :)

Re: DSG6 Cupra - kultura pracy

PostNapisane: 12 kwietnia 2018, 21:21
przez raflo83
nie pamiętam już, jak DSG zmieniało biegi na seryjnym programie, ale nie powinno być słychać różnych dźwięków przy redukcji z 3 na 2 od tych, co będą się wydobywać przy zmianie np z 4 na 3. Sprawdź sobie jeszcze raz, jak zmienia w manualu z 4 na 3 oraz z 5 na 4 przy tym samym zakresie obrotów. Może być szarpnięcie przy redukcji w manualnym trybie, jak skrzynia zaskoczy, ale dźwięków innych, niż silnik nie słyszę. Jest szarpanie z D2 na D1 u mnie, było szarpanie przy zmianie w górę, ale załatwione to korektą oprogramowania ECU/TCU. W trybie D skrzynia z 3 na 2 zmienia przy około 1300 rpm. Jak z 3 na 2 zmienia Ci w trybie sport? W trybie S powinna właśnie w granicach 2500rpm redukować, czyli ten sam "problem" powinien być słyszalny.