Strona 1 z 1
Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
1 maja 2018, 17:33
przez Le0nZawodowiec
Witam,
Czy ktos ma wydruk z geometrii jak powinno to wygladac w leonie 5f? Bylbym ogromnie wdzieczny gdyby ktos udostepnil. Interesuje mnie glownie wersja fr 5 drzwiowa z belka z tylu.
Re: Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
1 maja 2018, 21:09
przez verton91

Mówisz i masz
Leon 5F FR 1.4 TSI z belką z tyłu
Re: Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
1 maja 2018, 22:24
przez Le0nZawodowiec
Dziekuje bardzo. W moim przypadku lewy kat pk to -1.48. Prawy kat pk jest ok, -0.50. Czy da rade to jakos poprawic? Czy sie tym nie przejmowac. Jedyna wartosc ktora na czerwono sie wyswietla. U Ciebie widze ten parametr rowniez lekko zaburzony.
Re: Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
1 maja 2018, 23:53
przez verton91
Nie dopytywałem jak można to naprawić, ale z własnego rozeznania widzę że jest bardzo dużo możliwości, gorne mocowania amortyzatora, krzywe wahacze, tuleje wahaczy, sworzen wahacza a nawet krzywa zwrotnica... Chyba nie warto dochodzić, może nawet i od nowości cos bylo nie halo, nie wiadomo.
-- 2 maja 2018, 00:53 --
Ściąga Ci samochod jakos znacząco?
Mi czasem potrafi ściągnąć na prawo, ale nie wiem czy to nie wina krzywych felg...
Re: Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
2 maja 2018, 08:09
przez Le0nZawodowiec
Czasem lekko go sciaga w lewo. Ale najbardziej mnie irytuje to ze krotko po zmianie amortyzatorow zaczal sie przechylac bardziej w lewo podczas skretu w prawo niz odwrotnie. Stad moja wizyta u mechanika. Tuleje na pewno sa w porzadku. Nie ma zadnych luzow w zawieszeniu. Myslalem ze to moze byc wina amortyzatora, zmienilem je dwa tygodnie temu na nowe bile b8 i nadal to samo. Sprezyna wyglada na dobra, zero rdzy czy pekniec. Wszystkie podkladki pod sprezynami tez. Auto nie bylo uderzone. Dlatego mam zagadke. Moze gdzies na dziurze wachacz dostal? Ale wyglada na prosty.
Re: Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
2 maja 2018, 08:15
przez verton91
Ja właśnie powoli się szykuję na wymianę zawieszenia, niby też luzów zero, ale ostatnio jak wymieniłem sworzeń wahacza i łączniki stabilizatora to samochód zupełnie inaczej zaczął jeździć, według mnie nie ma sensu wymiana amorków i tyle, albo robić całe zawieszenie, albo nie dotykać wcale.
Np tuleje przednich wahaczy to koszt około 150zł na obie strony, więc czy warto oszczędzać?
Dodatkowo ktoś pisał na forum, że po wymianie na zamiennikowe tuleje przednie zawieszenie przestało skrzypieć na leżących policjantach.
-- 2 maja 2018, 09:15 --
u mnie niestety od dłuższego czasu tylne zawieszenie głucho stuka jak szalone, tylko z tego co się orientowałem jest problem z kupnem amortyzatorów innych niz takie jak montują w ASO czyli Sachs... Wolałbym Bilsteiny
Re: Jak powinna byc ustawiona geometria w leonie?

Napisane:
2 maja 2018, 08:22
przez Le0nZawodowiec
Amory to jest porazka w vw. Moje przednie byly zapocone, wiec zmienilem na nowe od audi a3, przod i tyl plus sprezyny i stabilizator. Wszystko ok bylo przez miesiac. I zaczelo powoli z lewej strony dziwnie sie dziac. Stad zmiana na bilsteiny. Auto jest jeszcze sztywniejsze, szczegolnie na spiacych policjantach. Stoi tak samo wysoko po obu stronach, z dwoch stron przyduszajac jest tak samo sztywny. No nie wiem.