Strona 1 z 1

Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 14:53
przez Le0nZawodowiec
Dzien dobry. Mam rozkalibowany uklad wspomagania w moim leonie. Czy dysponuje ktos procedura serwisowa dla leona 5f jak zrobic nastawe podstawowa?

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 14:59
przez tatian
Wystarczy zapewne jak w innych vagach ruszyć na wprost i przejechać kilka metrów.

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 15:25
przez Le0nZawodowiec
Niestety nie dziala. Zresetowane zostaly wszystkie ustawienia. Nie dziala esc, monitorowanie cisnienia w oponach, start stop, regulcja swiatel. W kazdym ze sterownikow jest blad „steering angle sensor no basic settings”. Wchodze w sterownik 44 wspomaganie, basic settings, angle sensor i wlaczam kalibracje. Trzeba przekrecic kierownica w lewo, a wprost i w prawo po czym wrocic na wprost. I powinno dzialac. Niestety nie chce. Jedyne co sie zmienia to w blokach pomiarowych przed tym co robilem pokazuje 3000° promien skretu i sie nie zmienia a po juz dziala. Pokazuje od 0° do 400°. Dlatego pytam jaka jest procedura. Byc moze cos jeszcze sie robi.

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 17:50
przez [gypsymh]
Miałem podobny problem w swojej cuprze. Adaptacja powinna wyglądać tak jak opisujesz. Niestety jest to zależne od czujnika położenia przekladni. U mnie aby adaptacja poszła dalej trzeba było wykonać pełny obrót koła kierownicy(Ale w cuprze 1 obrót to pełny skręt) musisz spróbować dwie opcje. Zrób pełny obrót w lewo, na środek, pełny obrót w prawo i wrócić na środek i ruszyć do przodu. Bledy esp, wspomagania, monitorowania ciśnienia, regulacja świateł powinny zniknąć. Czy adaptacja się powiodła można sprawdzić w blokach pomiarowych

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 4 sierpnia 2018, 20:33
przez Le0nZawodowiec
W blokach pomiarowych pokazuje Skret kierownicy, jego kat. Status not calibrated. Czy cos jeszcze powinienem sprawdzic? Nie chce dzialac ten sposob. Probuje obdeleven. Jutro sprobuje vcds, ale zachowuje sie wszystko tak jak w innym w vcds, tzn nastawy podstawowe sie nie wylaczaja same. Choinka jak sie swiecila tak sie swieci. Najgorszy jest fakt ze nie ma abs i kontroli trakcji i czuc to podczas jazdy jak dzisiaj gwaltownie hamowalem. A wspomaganie dziala, ale kierownica nie wraca do jazdy na wprost. Dziwne uczucie. Stalo sie to po tym jak pogrzebalem.

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 5 sierpnia 2018, 00:49
przez [gypsymh]
Też robiłem to na obd eleven, ale vcds też to ogarnia bez problemów. Spróbuj sobie wystawić parametry kata skrętu na vcds i obracając kierownica powinno wyskoczyć potwierdzenie położenia do kalibracji. Obrót kierownicy musi być dość precyzyjny. Lewo, prawo,środek i ruszyć do przodu. Przed kalibracja skasuj ponownie nastawy. A następnie uruchom adaptacje/kalibracje

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 6 sierpnia 2018, 10:45
przez Le0nZawodowiec
Po wielokrotnych probach nadal nie dziala. Juz mnie zaczyna denerwowac temat, tak jakby nie zapisywal nowych ustawien, nie chcial ich przyjac. Nie wiem.
Bledy zapisaly sie w kilku sterownikach, miedzy innymi w hamulcach
Obrazek
Tego bledu nie moge usunac
Obrazek
Wchodze w basic settings-> steering angle sensor
Obrazek
Obrazek
Skrecam kierownica w lewo, na srodek, w prawo. Probowalem rowniez podjezdzac do przodu, skrecac w lewo, po czym od razu w prawo. Nic nie dziala.
Obrazek
W live data nadal informuje ze nie skalibrowany czujnik, brak inicjalizacji.
Obrazek

Nie probowalem na vcds bo brat pozyczyl kabel koledze.

-- 6 sierpnia 2018, 10:45 --

Zaczynam odnosic wrazenie ze ten obdeleven to zabawka tylko, jak przychodzi do zrobienia czegos konkretnego to nie daje rady. Albo faktycznie ja cos zle robie. Niestety w sieci do najnowszych aut nie ma instrukcji, do starszych tylko a tam nawet kalibracja czujnika jest w sterowniku abs i inaczej sie to wlacza. Inne menu

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 7 sierpnia 2018, 17:45
przez raflo83
Cześć, robiłem kalibrację swego czasu ze 3 razy i wyszło wszystko ok. Z tego, co pamiętam, to dopiero po przejechaniu wolno na wprost kończymy kalibrację, czyli obrót lewo, obrót w prawo, jazda na wprost i done. Potem jeszcze trzeba na wartości skrajne kierownicy zapisać (już nie przez VCDS/OBD), czyli kierownica w lewo (2s.) kieronica w prawo (2s przytrzymać) -> wyłączyć zapłon.

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 13 października 2018, 23:10
przez Le0nZawodowiec
Zrobione. Obdeleven nie dawal rady. Podrobka vcds od brata zalatwila temat. Obdeleven to zabaweczka przynajmniej narazie.

Re: Kalibracja czujnika skretu kierownica

PostNapisane: 1 października 2019, 05:19
przez Arson
Panowie mam prośbę, mógłby ktoś nagrać krótki filmik: Kierownica w pozycji na wprost -> skręt na maksa w lewo -> na wprost -> skręt na maksa w prawo.

Jestem po wymianie maglownicy i wydaje mi się, że promień skrętu jest większy, a zakres obrotu kierownicy mniejszy ( 1,25 obrotu w lewo i 1,25 obrotu w prawo). Tam, gdzie wcześniej mieściłem się na raz bezproblemowo, teraz nie daję rady ( np. plac pod domem).

Pozdrawiam.

A.

-- 1 października 2019, 05:19 --

Update:

Kalibracja w serwisie pomogła.

Pozdrawiam.

A.