Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Wycieraczki - dociskanie

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Wycieraczki - dociskanie

Postprzez SebaR » 25 października 2018, 16:57

Ja z takim zapytaniem, bo w sumie to nowe to dla mnie.
To normalne że po uruchomieniu samochodu lub ruszeniu wycieraczki są jakby dociskane do przedniej szyby ?
Po wyłączeniu zapłonu jakby odpuszczają. Jeśli normalne to czemu to ma służyć ?
Z góry dzięki za informacje
Zobacz Profil
SebaR
Stella +
Stella +
 
Posty: 51
Dołączył(a): 1 września 2018, 14:59
Region: opolskie
Auto: LEON ST FR
Silnik: benzyna 1.4

Reklama

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez marekwar » 25 października 2018, 17:03

Jedna teoria mówi, że to po to aby pióra się nie deformowały. Druga, aby pył nie zostawał i nie rysował szyb.
Trzecia - po to aby się pytać.
No właśnie - ja tak mam i po co to, zwłaszcza jsk wszystko oblodzone zimą a wycieraczki przymarznięte?
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 25 października 2018, 17:08

Chyba gdzieś to już było, jak wycieraczki są w trybie auto (że niby same się włączają jak jest deszcz) to robią taki mały myk przy włączaniu zapłonu... ale może cos mi się pokręciło :-(

Muszę się przyjrzeć czy faktycznie zależy od trybu wycieraczek ale na pewno wcześniej to widziałem.
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez mczelny2401 » 25 października 2018, 17:28

dragonflymr napisał(a):Chyba gdzieś to już było, jak wycieraczki są w trybie auto (że niby same się włączają jak jest deszcz) to robią taki mały myk przy włączaniu zapłonu... ale może cos mi się pokręciło :-(

Muszę się przyjrzeć czy faktycznie zależy od trybu wycieraczek ale na pewno wcześniej to widziałem.


Coś ci się pomieszało kolega marekwar, ma rację :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 25 października 2018, 17:38

mczelny2401 napisał(a):Coś ci się pomieszało kolega marekwar, ma rację


:oops: no może być, jutro popatrzę czy coś się dociska :-)
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez mczelny2401 » 25 października 2018, 18:15

Tam nic nie dociska tylko wykonuje lekki ruch przez co pióro wycieraczki leży raz na jednej stronie raz na drugiej :wink:
Był Leon 1M (ASV 110KM)
Był Leon 1M (ASZ 130KM)
Był Leon 5F (CKFC 150KM)
Jest Leon 5F ST (DKZA 190KM)
Zobacz Profil
mczelny2401
FR
FR
 
Posty: 1849
Dołączył(a): 8 sierpnia 2014, 13:02
Region: podkarpackie
Auto: Leon ST FR
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 25 października 2018, 18:21

Trochę techniki i się gubię :-) Sorki za fake news :oops:
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez B3N » 26 października 2018, 10:14

System ochrony wycieraczek. Wycieraczki robią mały ruch, aby chronić gumy (żeby nie były ciągle w jednej pozycji ), żeby nie przywierały jeśli się ich nie używa, itp.
System żeby wycieraczki dłużej pożyły i ogólnie dla waszego dobra.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 26 października 2018, 10:38

Jak ktoś gdzieś już wspomniał ta wspaniała funkcja może skrócić życie piór :-( Jeśli w zimę nam nieco przymarzną to ten ruch może im nie wyjść na zdrowie - chyba że się mylę? Jeśli się nie mylę to da się to jakoś wyłączyć?
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez Krzysiek8167 » 26 października 2018, 11:14

A macie panowie jakiś patent na to, że wycieraczki przednie są twarde? nie wiem dlaczego, ale kupę hałasu robią przy wycieraniu, jakby guma była za twarda; auto nowe odebrane w tamtym tygodniu. Macie może jakiś patent na to, poza wymianą wycieraczek - są nowe :roll:
Zobacz Profil
Krzysiek8167
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:37
Region: łódzkie
Auto: LEON
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 26 października 2018, 11:53

Ja nie zauważyłem, samochód też ma dopiero parę tygodni. Może nie zwróciłem uwagi, przypatrzę się jeszcze.
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez B3N » 26 października 2018, 11:58

Krzysiek8167 napisał(a):A macie panowie jakiś patent na to, że wycieraczki przednie są twarde? nie wiem dlaczego, ale kupę hałasu robią przy wycieraniu, jakby guma była za twarda; auto nowe odebrane w tamtym tygodniu. Macie może jakiś patent na to, poza wymianą wycieraczek - są nowe :roll:


A na pewno masz nowe / oryginalne od nowości?
Na pierwszy montaż są wycieraczki które mają grafitem pokryte gumy, żeby mniej hałasować.

-- 26 października 2018, 12:58 --

dragonflymr napisał(a):Jak ktoś gdzieś już wspomniał ta wspaniała funkcja może skrócić życie piór :-( Jeśli w zimę nam nieco przymarzną to ten ruch może im nie wyjść na zdrowie - chyba że się mylę? Jeśli się nie mylę to da się to jakoś wyłączyć?


A masz jakieś dowody na to czy tylko gdybasz? ;) Z tego co zauważyłem ruch wycieraczek nie jest na tyle duży że wyrwie cokolwiek. Po drugie ruch wycieraczek na starcie wydaje się mniejszy niż na wyłączenie silnika.
Po trzecie wycieraczki mają mechanizm wykrywania przeszkody/oporu i po wykryciu się zatrzymują. (czytaj nie próbują na siłę pracować)
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 26 października 2018, 12:43

B3N napisał(a):A masz jakieś dowody na to czy tylko gdybasz? ;)


Nie mam bo zimy jeszcze niet :-) Jak pisałem widziałem taką sugestię w poście na forum, na własnej skórze nie testowałem. Z tego co piszesz wynika że nie ma się czym przejmować - dzięki za info.
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez metzz » 26 października 2018, 12:50

Poprzednia zima nie była zbyt sroga, ale Leon pod chmurką poradził sobie z mrozami ;) moim zdaniem nie ma obaw - testowane na własnej skórze
Zobacz Profil
metzz
Signo
Signo
 
Posty: 167
Dołączył(a): 7 listopada 2017, 18:35
Lokalizacja: Gdańsk / Toruń
Auto: Leon 5F FR
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez Tomektr » 26 października 2018, 14:47

Co do skakania i hałasowania wycieraczek w nowym samochodzie to na forum Ateci też jest temat i tam jeden z kolegów doszedł do tego że na szybę w salonie jest nakładany jakiś wosk (pewnie jak myją przed wydaniem to po umyciu nakładają wosk na mokro na cały samochód) i kupił środek do polerowania szyb, który usuwa tez wosk. Firma SONAX Preparat do polerowania szyb. Pisze że pomogło i jest cisza a też się z tym nawalczył. https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 8&start=20
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Tomektr
TopSport
TopSport
 
Posty: 1226
Dołączył(a): 5 lutego 2018, 17:30
Lokalizacja: Toruń
Region: kujawsko-pomorskie
Auto: Leon FR MY18 150KM
Silnik: CZEA 1.4

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez dragonflymr » 26 października 2018, 16:42

Cóż, może u mnie przy okazji nano powłoki panowie usunęli ten wosk i dlatego jest cicho :-)
Zobacz Profil
dragonflymr
Sport
Sport
 
Posty: 451
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:08
Region: mazowieckie
Auto: Cupra 300 ST
Silnik: benzyna 2.0 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez marekwar » 26 października 2018, 20:43

Jeszcze trochę a tylna wycieraczka o sobie przypomni[emoji102]
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez marekwar » 27 października 2018, 08:26

Jestem teraz w ASO i otzymałem następującą odpowiedź:
- podnoszenie i opadanie przednich wycieraczek odbywa się losowo i jest to chwilowy tryb serwisowy
- ma na celu chwilowe zdjęcie nacisku i ponowne przyłożenie w celu lepszego dopasowania gum do powierzchni szyby
- nie zmienia się położenie pióra w wycieraczce typu z lewej na prawą stronę czy odwrotnie.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
marekwar
Sport
Sport
 
Posty: 854
Dołączył(a): 23 marca 2017, 21:16
Region: łódzkie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez Krzysiek8167 » 31 października 2018, 22:28

B3N napisał(a):A na pewno masz nowe / oryginalne od nowości?
Na pierwszy montaż są wycieraczki które mają grafitem pokryte gumy, żeby mniej hałasować.

Nowe oryginalne, no chyba że dealer podmienił przy wydaniu auta :roll:
Zobacz Profil
Krzysiek8167
Stella
Stella
 
Posty: 15
Dołączył(a): 27 września 2018, 15:37
Region: łódzkie
Auto: LEON
Silnik: benzyna 1.4

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez countryfan » 13 listopada 2018, 14:53

To ja się podłączę pod temat - ile kosztują nowe oryginalne pióra w ASO? Wysłałem maila i nie odpisali, a dodzwonić się nie idzie (ASO Kraków i okolice to lekka kpina).
Numery OE to bodaj 5F1955425 i 5F1955426.
Ps. Gdzie online najlepiej zamówić oryginalne części Seat - gdzie zamawiacie?

Dzięki.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez B3N » 13 listopada 2018, 15:13

countryfan napisał(a):To ja się podłączę pod temat - ile kosztują nowe oryginalne pióra w ASO? Wysłałem maila i nie odpisali, a dodzwonić się nie idzie (ASO Kraków i okolice to lekka kpina).
Numery OE to bodaj 5F1955425 i 5F1955426.
Ps. Gdzie online najlepiej zamówić oryginalne części Seat - gdzie zamawiacie?

Dzięki.


Przynajmniej ze 40-50% więcej kosztują niż w sklepie.

Nie kupujemy w ASO, bo w ASO to są te same wycieraczki co na rynku tylko zamiast logo SEAT jest BOSCH lub VALEO. :) ale w normalnej cenie dla ludzi bez ogromnej marży. Szanujmy swoje pieniądze.
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez BlackM4mba » 13 listopada 2018, 19:05

Dedykowany zestaw wycieraczek BOSCH dla nas to numer A945S.
Zobacz Profil
BlackM4mba
Stella
Stella
 
Posty: 14
Dołączył(a): 21 grudnia 2017, 18:16
Auto: SEAT LEON ST 3
Silnik: benzyna turbo inny

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez countryfan » 15 listopada 2018, 12:42

B3N napisał(a):
countryfan napisał(a):To ja się podłączę pod temat - ile kosztują nowe oryginalne pióra w ASO? Wysłałem maila i nie odpisali, a dodzwonić się nie idzie (ASO Kraków i okolice to lekka kpina).
Numery OE to bodaj 5F1955425 i 5F1955426.
Ps. Gdzie online najlepiej zamówić oryginalne części Seat - gdzie zamawiacie?

Dzięki.


Przynajmniej ze 40-50% więcej kosztują niż w sklepie.

Nie kupujemy w ASO, bo w ASO to są te same wycieraczki co na rynku tylko zamiast logo SEAT jest BOSCH lub VALEO. :) ale w normalnej cenie dla ludzi bez ogromnej marży. Szanujmy swoje pieniądze.


Dobra już wiem, koszt 1szt to 103zł = 206zł para +KW. Czyli koszt 100% wyższy niż Boscha w hurtowni.

Natomiast w odniesieniu do tego co napisałeś, to różnie to wygląda i zależy od konkretnego przypadku. Pracowałem wcześniej 6 lat w ASO (Opla) a teraz pracuję 11 lat w branży maszyn dla przemysłu (w tym automotive) i trochę się naoglądałem i nasłuchałem.Czasem jest tak, że części na pierwszy montaż pochodzą z innego zakładu i mają inne normy/skład niż części serwisowe, natomiast aftermarket to już zupełna dżungla i też różnie to wygląda. Np. Brembo ma w PL zakład w którym produkowało swego czasu (2 lata temu - nie wiem jak teraz) tarcze dla Mercedesa na pierwszy montaż i mieli nieprawdopodobne wręcz wymagania jakościowe. Ale tych tarcz już nie kupiłeś później nigdzie nawet jak poszedłeś do ASO bo serwisowo już ktoś inny te tarcze dostarczał. Na afermarkecie tym bardziej z tego zakładu tarcz nie kupisz .
Chłodnice np Valeo robiło te same na pierwszy montaż, na serwis ASO ale na aftermarket dopiero mogli wypuścić po kilku latach od rozpoczęcia produkcji (umowa ich obowiązuje). Dlatego czasem jest tak, że już nie kupisz części o takiej jakości jak była zamontowana na pierwszy montaż do auta. Producenci części mają także umowy, które zabraniają im wypuszczać części na aftermarket do danego modelu przed upływem kilku lat od rozpoczęcia produkcji. Dlatego może być tak, że na pierwszy montaż powiedzmy pióra robi Denso i od nich nie kupisz piór w hurtowniach. Oczywiście te pióra kupisz wówczas od Boscha czy Valeo choć mogą one nie być takiej jakości jak OE.
Dlatego mnie interesowały konkretnie oryginały w ASO. Bo na podstawie własnej oceny jakość/cena chcę wybrać czy kupić oryginały czy zamienniki w hurtowni.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez B3N » 15 listopada 2018, 13:53

Oczywiście masz racje. Z częściami często jest karencja, ewentualnie Oryginały (ASO) są z lepszych partii produkcji, ewentualnie troszkę inny skład produktu. Pełna zgoda. Często jest większa kontrola jakościowa...to fakt i zgadzam się z Tobą...
Ja po prostu patrze na współczynnik Value for money... jeśli coś ma być 5 procent lepsze a kosztuje 2 razy tyle to nie kupuje.
Często w oryginałach są niuanse które robią klientowi różnice, typu plastik jest perfekt docięty i wszytko wchodzi jak w masło.
Dużo osób kupowało nakładki na pedały z Chin, a ja bym kupił oryginały (drogo bo drogo) ale bym się nie wkurzał że kuźwa plastik jest miękki, albo 2 mm źle docięty i ciężko wchodzi.
A jeśli chodzi o wycieraczki to markowe wycieraczki też są dobre:)
Zobacz Profil
B3N
Sport
Sport
 
Posty: 568
Dołączył(a): 21 października 2014, 09:17
Auto: SEAT LEON 5F FR
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Wycieraczki - dociskanie

Postprzez countryfan » 15 listopada 2018, 15:16

B3N napisał(a):Oczywiście masz racje. Z częściami często jest karencja, ewentualnie Oryginały (ASO) są z lepszych partii produkcji, ewentualnie troszkę inny skład produktu. Pełna zgoda. Często jest większa kontrola jakościowa...to fakt i zgadzam się z Tobą...
Ja po prostu patrze na współczynnik Value for money... jeśli coś ma być 5 procent lepsze a kosztuje 2 razy tyle to nie kupuje.
Często w oryginałach są niuanse które robią klientowi różnice, typu plastik jest perfekt docięty i wszytko wchodzi jak w masło.
Dużo osób kupowało nakładki na pedały z Chin, a ja bym kupił oryginały (drogo bo drogo) ale bym się nie wkurzał że kuźwa plastik jest miękki, albo 2 mm źle docięty i ciężko wchodzi.
A jeśli chodzi o wycieraczki to markowe wycieraczki też są dobre:)


No właśnie, dlatego zapytałem o pióra bo kupiłem auto z oryginałami, które świetnie wycierały, jak żadne inne wcześniej - z tym, że wcześniej nie miałem nigdy oryginałów typu Aero - i gdyby to było 30% więcej na rzecz ASO to bym pewnie kupił, a że jest to 100% to raczej nie ma sensu :oops:

PS. Jeszcze a propos składu materiałowego skojarzyła mi się rozmowa z człowiekiem, który pracuje w firmie produkującej odlewy ze stopów aluminium i wspominał, że VAG potrafi mieć taką politykę, że np. do Audi idzie element gdzie stop zawiera dodatkowo 0.1% jakiejś tam domieszki podczas gdy identycznie wyglądający element ale z przeznaczeniem dla VW, Skoda, Seat tego nie zawiera... Różnica tylko w literze numeru katalogowego bądź jakimś znaczku na elemencie. Nie mając takiej wiedzy nie do rozróżnienia.
Leon ST FR 2.0tdi - CRBC, oryginalny Castrol LL zmieniony na coś normalnego.
Obrazek
Zobacz Profil
countryfan
Sport
Sport
 
Posty: 222
Dołączył(a): 29 czerwca 2018, 14:22
Lokalizacja: KR
Region: małopolskie
Auto: Leon ST FR
Silnik: CRBC 2.0


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość