Strona 1 z 1

Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 16:57
przez SebaR
Ja z takim zapytaniem, bo w sumie to nowe to dla mnie.
To normalne że po uruchomieniu samochodu lub ruszeniu wycieraczki są jakby dociskane do przedniej szyby ?
Po wyłączeniu zapłonu jakby odpuszczają. Jeśli normalne to czemu to ma służyć ?
Z góry dzięki za informacje

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 17:03
przez marekwar
Jedna teoria mówi, że to po to aby pióra się nie deformowały. Druga, aby pył nie zostawał i nie rysował szyb.
Trzecia - po to aby się pytać.
No właśnie - ja tak mam i po co to, zwłaszcza jsk wszystko oblodzone zimą a wycieraczki przymarznięte?

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 17:08
przez dragonflymr
Chyba gdzieś to już było, jak wycieraczki są w trybie auto (że niby same się włączają jak jest deszcz) to robią taki mały myk przy włączaniu zapłonu... ale może cos mi się pokręciło :-(

Muszę się przyjrzeć czy faktycznie zależy od trybu wycieraczek ale na pewno wcześniej to widziałem.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 17:28
przez mczelny2401
dragonflymr napisał(a):Chyba gdzieś to już było, jak wycieraczki są w trybie auto (że niby same się włączają jak jest deszcz) to robią taki mały myk przy włączaniu zapłonu... ale może cos mi się pokręciło :-(

Muszę się przyjrzeć czy faktycznie zależy od trybu wycieraczek ale na pewno wcześniej to widziałem.


Coś ci się pomieszało kolega marekwar, ma rację :wink:

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 17:38
przez dragonflymr
mczelny2401 napisał(a):Coś ci się pomieszało kolega marekwar, ma rację


:oops: no może być, jutro popatrzę czy coś się dociska :-)

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 18:15
przez mczelny2401
Tam nic nie dociska tylko wykonuje lekki ruch przez co pióro wycieraczki leży raz na jednej stronie raz na drugiej :wink:

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 25 października 2018, 18:21
przez dragonflymr
Trochę techniki i się gubię :-) Sorki za fake news :oops:

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 10:14
przez B3N
System ochrony wycieraczek. Wycieraczki robią mały ruch, aby chronić gumy (żeby nie były ciągle w jednej pozycji ), żeby nie przywierały jeśli się ich nie używa, itp.
System żeby wycieraczki dłużej pożyły i ogólnie dla waszego dobra.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 10:38
przez dragonflymr
Jak ktoś gdzieś już wspomniał ta wspaniała funkcja może skrócić życie piór :-( Jeśli w zimę nam nieco przymarzną to ten ruch może im nie wyjść na zdrowie - chyba że się mylę? Jeśli się nie mylę to da się to jakoś wyłączyć?

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 11:14
przez Krzysiek8167
A macie panowie jakiś patent na to, że wycieraczki przednie są twarde? nie wiem dlaczego, ale kupę hałasu robią przy wycieraniu, jakby guma była za twarda; auto nowe odebrane w tamtym tygodniu. Macie może jakiś patent na to, poza wymianą wycieraczek - są nowe :roll:

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 11:53
przez dragonflymr
Ja nie zauważyłem, samochód też ma dopiero parę tygodni. Może nie zwróciłem uwagi, przypatrzę się jeszcze.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 11:58
przez B3N
Krzysiek8167 napisał(a):A macie panowie jakiś patent na to, że wycieraczki przednie są twarde? nie wiem dlaczego, ale kupę hałasu robią przy wycieraniu, jakby guma była za twarda; auto nowe odebrane w tamtym tygodniu. Macie może jakiś patent na to, poza wymianą wycieraczek - są nowe :roll:


A na pewno masz nowe / oryginalne od nowości?
Na pierwszy montaż są wycieraczki które mają grafitem pokryte gumy, żeby mniej hałasować.

-- 26 października 2018, 12:58 --

dragonflymr napisał(a):Jak ktoś gdzieś już wspomniał ta wspaniała funkcja może skrócić życie piór :-( Jeśli w zimę nam nieco przymarzną to ten ruch może im nie wyjść na zdrowie - chyba że się mylę? Jeśli się nie mylę to da się to jakoś wyłączyć?


A masz jakieś dowody na to czy tylko gdybasz? ;) Z tego co zauważyłem ruch wycieraczek nie jest na tyle duży że wyrwie cokolwiek. Po drugie ruch wycieraczek na starcie wydaje się mniejszy niż na wyłączenie silnika.
Po trzecie wycieraczki mają mechanizm wykrywania przeszkody/oporu i po wykryciu się zatrzymują. (czytaj nie próbują na siłę pracować)

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 12:43
przez dragonflymr
B3N napisał(a):A masz jakieś dowody na to czy tylko gdybasz? ;)


Nie mam bo zimy jeszcze niet :-) Jak pisałem widziałem taką sugestię w poście na forum, na własnej skórze nie testowałem. Z tego co piszesz wynika że nie ma się czym przejmować - dzięki za info.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 12:50
przez metzz
Poprzednia zima nie była zbyt sroga, ale Leon pod chmurką poradził sobie z mrozami ;) moim zdaniem nie ma obaw - testowane na własnej skórze

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 14:47
przez Tomektr
Co do skakania i hałasowania wycieraczek w nowym samochodzie to na forum Ateci też jest temat i tam jeden z kolegów doszedł do tego że na szybę w salonie jest nakładany jakiś wosk (pewnie jak myją przed wydaniem to po umyciu nakładają wosk na mokro na cały samochód) i kupił środek do polerowania szyb, który usuwa tez wosk. Firma SONAX Preparat do polerowania szyb. Pisze że pomogło i jest cisza a też się z tym nawalczył. https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtop ... 8&start=20

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 16:42
przez dragonflymr
Cóż, może u mnie przy okazji nano powłoki panowie usunęli ten wosk i dlatego jest cicho :-)

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 26 października 2018, 20:43
przez marekwar
Jeszcze trochę a tylna wycieraczka o sobie przypomni[emoji102]

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 27 października 2018, 08:26
przez marekwar
Jestem teraz w ASO i otzymałem następującą odpowiedź:
- podnoszenie i opadanie przednich wycieraczek odbywa się losowo i jest to chwilowy tryb serwisowy
- ma na celu chwilowe zdjęcie nacisku i ponowne przyłożenie w celu lepszego dopasowania gum do powierzchni szyby
- nie zmienia się położenie pióra w wycieraczce typu z lewej na prawą stronę czy odwrotnie.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 31 października 2018, 22:28
przez Krzysiek8167
B3N napisał(a):A na pewno masz nowe / oryginalne od nowości?
Na pierwszy montaż są wycieraczki które mają grafitem pokryte gumy, żeby mniej hałasować.

Nowe oryginalne, no chyba że dealer podmienił przy wydaniu auta :roll:

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 13 listopada 2018, 14:53
przez countryfan
To ja się podłączę pod temat - ile kosztują nowe oryginalne pióra w ASO? Wysłałem maila i nie odpisali, a dodzwonić się nie idzie (ASO Kraków i okolice to lekka kpina).
Numery OE to bodaj 5F1955425 i 5F1955426.
Ps. Gdzie online najlepiej zamówić oryginalne części Seat - gdzie zamawiacie?

Dzięki.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 13 listopada 2018, 15:13
przez B3N
countryfan napisał(a):To ja się podłączę pod temat - ile kosztują nowe oryginalne pióra w ASO? Wysłałem maila i nie odpisali, a dodzwonić się nie idzie (ASO Kraków i okolice to lekka kpina).
Numery OE to bodaj 5F1955425 i 5F1955426.
Ps. Gdzie online najlepiej zamówić oryginalne części Seat - gdzie zamawiacie?

Dzięki.


Przynajmniej ze 40-50% więcej kosztują niż w sklepie.

Nie kupujemy w ASO, bo w ASO to są te same wycieraczki co na rynku tylko zamiast logo SEAT jest BOSCH lub VALEO. :) ale w normalnej cenie dla ludzi bez ogromnej marży. Szanujmy swoje pieniądze.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 13 listopada 2018, 19:05
przez BlackM4mba
Dedykowany zestaw wycieraczek BOSCH dla nas to numer A945S.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 15 listopada 2018, 12:42
przez countryfan
B3N napisał(a):
countryfan napisał(a):To ja się podłączę pod temat - ile kosztują nowe oryginalne pióra w ASO? Wysłałem maila i nie odpisali, a dodzwonić się nie idzie (ASO Kraków i okolice to lekka kpina).
Numery OE to bodaj 5F1955425 i 5F1955426.
Ps. Gdzie online najlepiej zamówić oryginalne części Seat - gdzie zamawiacie?

Dzięki.


Przynajmniej ze 40-50% więcej kosztują niż w sklepie.

Nie kupujemy w ASO, bo w ASO to są te same wycieraczki co na rynku tylko zamiast logo SEAT jest BOSCH lub VALEO. :) ale w normalnej cenie dla ludzi bez ogromnej marży. Szanujmy swoje pieniądze.


Dobra już wiem, koszt 1szt to 103zł = 206zł para +KW. Czyli koszt 100% wyższy niż Boscha w hurtowni.

Natomiast w odniesieniu do tego co napisałeś, to różnie to wygląda i zależy od konkretnego przypadku. Pracowałem wcześniej 6 lat w ASO (Opla) a teraz pracuję 11 lat w branży maszyn dla przemysłu (w tym automotive) i trochę się naoglądałem i nasłuchałem.Czasem jest tak, że części na pierwszy montaż pochodzą z innego zakładu i mają inne normy/skład niż części serwisowe, natomiast aftermarket to już zupełna dżungla i też różnie to wygląda. Np. Brembo ma w PL zakład w którym produkowało swego czasu (2 lata temu - nie wiem jak teraz) tarcze dla Mercedesa na pierwszy montaż i mieli nieprawdopodobne wręcz wymagania jakościowe. Ale tych tarcz już nie kupiłeś później nigdzie nawet jak poszedłeś do ASO bo serwisowo już ktoś inny te tarcze dostarczał. Na afermarkecie tym bardziej z tego zakładu tarcz nie kupisz .
Chłodnice np Valeo robiło te same na pierwszy montaż, na serwis ASO ale na aftermarket dopiero mogli wypuścić po kilku latach od rozpoczęcia produkcji (umowa ich obowiązuje). Dlatego czasem jest tak, że już nie kupisz części o takiej jakości jak była zamontowana na pierwszy montaż do auta. Producenci części mają także umowy, które zabraniają im wypuszczać części na aftermarket do danego modelu przed upływem kilku lat od rozpoczęcia produkcji. Dlatego może być tak, że na pierwszy montaż powiedzmy pióra robi Denso i od nich nie kupisz piór w hurtowniach. Oczywiście te pióra kupisz wówczas od Boscha czy Valeo choć mogą one nie być takiej jakości jak OE.
Dlatego mnie interesowały konkretnie oryginały w ASO. Bo na podstawie własnej oceny jakość/cena chcę wybrać czy kupić oryginały czy zamienniki w hurtowni.

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 15 listopada 2018, 13:53
przez B3N
Oczywiście masz racje. Z częściami często jest karencja, ewentualnie Oryginały (ASO) są z lepszych partii produkcji, ewentualnie troszkę inny skład produktu. Pełna zgoda. Często jest większa kontrola jakościowa...to fakt i zgadzam się z Tobą...
Ja po prostu patrze na współczynnik Value for money... jeśli coś ma być 5 procent lepsze a kosztuje 2 razy tyle to nie kupuje.
Często w oryginałach są niuanse które robią klientowi różnice, typu plastik jest perfekt docięty i wszytko wchodzi jak w masło.
Dużo osób kupowało nakładki na pedały z Chin, a ja bym kupił oryginały (drogo bo drogo) ale bym się nie wkurzał że kuźwa plastik jest miękki, albo 2 mm źle docięty i ciężko wchodzi.
A jeśli chodzi o wycieraczki to markowe wycieraczki też są dobre:)

Re: Wycieraczki - dociskanie

PostNapisane: 15 listopada 2018, 15:16
przez countryfan
B3N napisał(a):Oczywiście masz racje. Z częściami często jest karencja, ewentualnie Oryginały (ASO) są z lepszych partii produkcji, ewentualnie troszkę inny skład produktu. Pełna zgoda. Często jest większa kontrola jakościowa...to fakt i zgadzam się z Tobą...
Ja po prostu patrze na współczynnik Value for money... jeśli coś ma być 5 procent lepsze a kosztuje 2 razy tyle to nie kupuje.
Często w oryginałach są niuanse które robią klientowi różnice, typu plastik jest perfekt docięty i wszytko wchodzi jak w masło.
Dużo osób kupowało nakładki na pedały z Chin, a ja bym kupił oryginały (drogo bo drogo) ale bym się nie wkurzał że kuźwa plastik jest miękki, albo 2 mm źle docięty i ciężko wchodzi.
A jeśli chodzi o wycieraczki to markowe wycieraczki też są dobre:)


No właśnie, dlatego zapytałem o pióra bo kupiłem auto z oryginałami, które świetnie wycierały, jak żadne inne wcześniej - z tym, że wcześniej nie miałem nigdy oryginałów typu Aero - i gdyby to było 30% więcej na rzecz ASO to bym pewnie kupił, a że jest to 100% to raczej nie ma sensu :oops:

PS. Jeszcze a propos składu materiałowego skojarzyła mi się rozmowa z człowiekiem, który pracuje w firmie produkującej odlewy ze stopów aluminium i wspominał, że VAG potrafi mieć taką politykę, że np. do Audi idzie element gdzie stop zawiera dodatkowo 0.1% jakiejś tam domieszki podczas gdy identycznie wyglądający element ale z przeznaczeniem dla VW, Skoda, Seat tego nie zawiera... Różnica tylko w literze numeru katalogowego bądź jakimś znaczku na elemencie. Nie mając takiej wiedzy nie do rozróżnienia.