Strona 1 z 1

DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 10:12
przez taternikus
Czesc

Takie spostrzeżenie ... LEON 1.8 DSG 7 biegów w trybie SPORT przy redukcji biegow na kazdym z nich jak dochodzi do okolo 2000 obrotow, to przez chwile gwaltownie wzrasta ilosc obrotow do okolo 2500 po czym zrzuca kolejny bieg i znowu dochodzi do 2000 wiec przez chwile wrzuca 2500 itd. Objawia sie to lekkim szarpnieciem jak nastepuje te 2500 gwaltownie po 2000. Dzieje sie tak tylko w trybie sport, w trybie normal/eco nie ma takiego objawu. Powiedzcie czy tez tak macie ? denerwujace jest to szarpanie stad moj glowny dylemat czy to tak ma byc czy raczej udac sie do serwisu ?

dziekuje za wszelkie wiesci
Pozdr.

-- 15 listopada 2018, 10:12 --

Dodam jeszcze zeby rozjasnic opis problemu, ze podczas tej gwaltownej zmiany obrotow przy redukcji biegow auto lekko przyspiesza zamiast wytracac predkosc. jest to takie gwaltowne wyrwanie samochodu do przodu przez chwile (nawet jak wciskam hamulec). czy macie podobny objaw w trybie sport i automatycznej skrzyni biegow ? co ciekawe czytalem jakis test golfa gti z ta sama skrzynia dsg 7 i dziennikarz pisal, ze po przelaczeniu w tryb sport zeby uwydatnic sportowy charakter samochodu przy redukcji biegow jest .... i tutaj zachowanie podobne do tego co ja opisuje. jest to troche dziwne dla mnie, bo jazda z takim objawem skrzyni jest extra niekomfortowa ... Pytanie tylko czy to faktycznie tak ma byc i u Was tez to wystepuje ?

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 10:23
przez trezor
No cóż... Sport vs komfort. Tak to już jest że czym bardziej sportowo, tym mniej komfortowo.
A odpowiadając krótko - tak jest w trybie sport.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 12:16
przez marekwar
Co prawda mam 1.4TSI 150 ale też z DSG7.
W trybie sport nie mam żadnych takich objawów.
Zachowanie jest niemal identyczne jak w trybie D z różnicą w trybie sport utrzymywania wyższych obrotów i zwykle utzymywania jednego biegu niżej przez dłuższy czas niż w D.
Również w płynności zmiany biegów nie widzę znaczącej różnicy pomiędzy trybami D i S.
Ale tu mowa jedynie o trybie samej skrzyni a nie o profilu jazdy gdyż takiego nie ma w wersji Xcellence.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 13:31
przez taternikus
to ja dorzuce jeszcze jedna ciekawostke do objawów jakie u mnie wystepuja : w trybie SPORT mam zamiast 7 biegow to 6. Przynajmniej nie udalo mi sie rozpedzic samochodu do takiej predkosci, przy ktorej w tym trybie osiagnalby bieg 7 (przypomne ze mam skrzynie automat 7 biegowa a cisnalem go az do predkosci maksymalnej czyli jakies 230 km/h). W trybie Normal z iloscia biegow nie ma problemu i jest oczywiscie 7.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 13:38
przez Eleonor
U mnie także brak takich dziwnych objawów.
A co do ciśnięcia na max w trybie SPORT to nie dziwię się że nie wrzucił 7-go biegu skoro go tak pogoniłeś ..

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 14:35
przez taternikus
Hmm ciekawe, ze osoby ktore pisza ze tak nie maja jak ja maja silniki 1.4. Ja mam 1.8 ... czyzby w mocniejszym silniku był taki "gratis" ? :)
czekam na wypowiedzi innych z zainteresowaniem. przypuszczam, ze tak na prawde to kwestia softu jaki wgrano ... ale moze to jednak wlasnie ja mam ten soft wadliwy ?. dzieki za opinie.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 14:59
przez marekwar
taternikus napisał(a):to ja dorzuce jeszcze jedna ciekawostke do objawów jakie u mnie wystepuja : w trybie SPORT mam zamiast 7 biegow to 6. Przynajmniej nie udalo mi sie rozpedzic samochodu do takiej predkosci, przy ktorej w tym trybie osiagnalby bieg 7 (przypomne ze mam skrzynie automat 7 biegowa a cisnalem go az do predkosci maksymalnej czyli jakies 230 km/h). W trybie Normal z iloscia biegow nie ma problemu i jest oczywiscie 7.
To rzeczywiście tryb sport modyfikuje działanie. U mnie w położeniu dźwigni S na autistradzie zawsze jest 7 bieg.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 16:38
przez AleX
Co prawda moge się wypowiedzieć jak jest w Cuprze, ale wszystko co pisze autor się zgadza. Nie wiem czy to się nazywa profesjonalnie "przygazówka", ale wlasnie tak w trybie sport reaguje skrzynia przy redukcji biegu. Jak najbardziej normalne zachowanie skrzyni, skoro taki tryb autor wybiera, znaczy że chce jeździć "sport" :) Nie często korzystam w swoim samochodzie, "D" w zupelnosci robi robote.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 16:44
przez dragonflymr
U mnie zauważyłem niepokojący objaw, nie wiem czy komuś się zdarzyło. Przy wyprzedzaniu (z ok 90-100), skrzynia S, tryb raczej Komfort ale chyba przy Cupra też się pojawiło, kick down, samochód przyspiesza i nagle na chwilę jakby tracił moc/zwalniał (chyba przy zmianie biegu) i potem znowu rakieta. Na jakieś 10 wyprzedzań zdarzyło się ze 2 razy, w pozostałych przypadkach ciągnął płynie ze stałym przyspieszeniem bez względu na zmianę biegów. Trochę stresujące, chociaż pewnie strata czasu minimalna.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 18:43
przez kamivil
dragonflymr napisał(a):U mnie zauważyłem niepokojący objaw, nie wiem czy komuś się zdarzyło. Przy wyprzedzaniu (z ok 90-100), skrzynia S, tryb raczej Komfort ale chyba przy Cupra też się pojawiło, kick down, samochód przyspiesza i nagle na chwilę jakby tracił moc/zwalniał (chyba przy zmianie biegu) i potem znowu rakieta.

Ja miałem u siebie taki objaw, przeważnie z 2 na 3, albo z 3 na 4. Dokładnie tak jak opisujesz w momencie zmiany biegu albo tuż przed następuje zamulenie a za chwile dalej idzie. Do końca sam nie wiem co było powodem, bo zauważyłem to po tym jak założyłem JB4. Niby był odpowiedzialny za to parametr Auto Shift boost redux, który był tak ustawiony, że mocno obcinał doładowanie przy zmianach biegów od 3 wzwyż. Natomiast to co raczej jest głównym powodem to załączająca się trakcja. Przy mocnym przyśpieszaniu właśnie przy zmianach biegów lubi zamrugać i często się zdarza, że bardzo mocno dławi na chwile samochód. Mimo 4x4 takie sytuacje się zdarzają; niska temperatura, dużo pyłu na drogach, zimne opony i moment 400 nm++ robi takie rzeczy. Patrząc się przed siebie cieżko jest zobaczyć mrugnięcie trakcji na Virtual C., naprawdę trzeba być na to przygotowanym i wyczekiwać jej zaświecenia.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 19:13
przez ramzei
dragonflymr napisał(a):U mnie zauważyłem niepokojący objaw, nie wiem czy komuś się zdarzyło. Przy wyprzedzaniu (z ok 90-100), skrzynia S, tryb raczej Komfort ale chyba przy Cupra też się pojawiło, kick down, samochód przyspiesza i nagle na chwilę jakby tracił moc/zwalniał (chyba przy zmianie biegu) i potem znowu rakieta. Na jakieś 10 wyprzedzań zdarzyło się ze 2 razy, w pozostałych przypadkach ciągnął płynie ze stałym przyspieszeniem bez względu na zmianę biegów. Trochę stresujące, chociaż pewnie strata czasu minimalna.


Dokładnie tak samo u mnie! Tak jakby był taki lag z przełożenia S5 do S3... Występuje wręcz takie mocne szarpniecie. Wiem nawet jak to wywołać, zwalczam to po przez przełożenie wcześniej na niższy bieg lopatkami...

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 15 listopada 2018, 19:24
przez dragonflymr
ramzei napisał(a):Dokładnie tak samo u mnie! Tak jakby był taki lag z przełożenia S5 do S3... Występuje wręcz takie mocne szarpniecie. Wiem nawet jak to wywołać, zwalczam to po przez przełożenie wcześniej na niższy bieg lopatkami...


Z jednej strony dobrze (nie wygląda na wadę w moim egzemplarzu) z drugiej niedobrze :-( Gdyby występowało zawsze to bym przerzucił się na łopatki ale póki co wygląda jak loteria. Ciekawe czy da się to jakoś poprawić przez tunning...

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 19 listopada 2018, 21:13
przez AleX
Też u siebie to zauwazyłem. Przeciąganie biegu w trybie "S" i jakis dziwny lag/utrata sekundowa mocy i dopiero kolejny bieg i kickdown.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 19 listopada 2018, 21:38
przez czapel
taternikus napisał(a):Czesc

Takie spostrzeżenie ... LEON 1.8 DSG 7 biegów w trybie SPORT przy redukcji biegow na kazdym z nich jak dochodzi do okolo 2000 obrotow, to przez chwile gwaltownie wzrasta ilosc obrotow do okolo 2500 po czym zrzuca kolejny bieg i znowu dochodzi do 2000 wiec przez chwile wrzuca 2500 itd. Objawia sie to lekkim szarpnieciem jak nastepuje te 2500 gwaltownie po 2000. Dzieje sie tak tylko w trybie sport, w trybie normal/eco nie ma takiego objawu. Powiedzcie czy tez tak macie ? denerwujace jest to szarpanie stad moj glowny dylemat czy to tak ma byc czy raczej udac sie do serwisu ?

dziekuje za wszelkie wiesci
Pozdr.

-- 15 listopada 2018, 10:12 --

Dodam jeszcze zeby rozjasnic opis problemu, ze podczas tej gwaltownej zmiany obrotow przy redukcji biegow auto lekko przyspiesza zamiast wytracac predkosc. jest to takie gwaltowne wyrwanie samochodu do przodu przez chwile (nawet jak wciskam hamulec). czy macie podobny objaw w trybie sport i automatycznej skrzyni biegow ? co ciekawe czytalem jakis test golfa gti z ta sama skrzynia dsg 7 i dziennikarz pisal, ze po przelaczeniu w tryb sport zeby uwydatnic sportowy charakter samochodu przy redukcji biegow jest .... i tutaj zachowanie podobne do tego co ja opisuje. jest to troche dziwne dla mnie, bo jazda z takim objawem skrzyni jest extra niekomfortowa ... Pytanie tylko czy to faktycznie tak ma byc i u Was tez to wystepuje ?


normalne w tym trybie. :)

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 19 listopada 2018, 22:29
przez KrecikTurbo
AleX napisał(a):Też u siebie to zauwazyłem. Przeciąganie biegu w trybie "S" i jakis dziwny lag/utrata sekundowa mocy i dopiero kolejny bieg i kickdown.


Jedyne co tu jest dziwne to przeciąganie biegu powyżej 6.5k bo cała reszta wynika z wykresu mocy i momentu gdzie powyżej 6.5k zaczyna się nurkowanie.

Też mi się zdarzyło ze dwa razy :-P

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 19 listopada 2018, 22:39
przez dragonflymr
Hmm, nie obserwowałem obrotów bo przy wyprzedzaniu może być zabójcze :shock: ale jakoś wydaje mi się że to był start z naprawdę zbliżonych prędkości i dziura występowała zawsze na samym początku (jeśli występowała) - później już ciągnął równo.
Jakaś praktyczna rada jak tego uniknąć? Manetki? Tunning?

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 19 listopada 2018, 23:23
przez Limak9
W dsg z naszych roczników jest zmienione oprogramowanie dsg w stosunku do tych samych skrzyń w autach z poprzednich roczników. Jest minimalnie gorsza kultura pracy - podszarpywabia, momenty zastanowienia, ale to w imię lepszej żywotności.
Jak komuś to przeszkadza to przy okazji chipa silnika rowniez zniana softa w skrzyni i będzie chodziła cacy.

Re: DSG tryb sport -> tez tak macie ?

PostNapisane: 20 listopada 2018, 07:18
przez dragonflymr
Limak9 napisał(a):W dsg z naszych roczników jest zmienione oprogramowanie dsg w stosunku do tych samych skrzyń w autach z poprzednich roczników. Jest minimalnie gorsza kultura pracy - podszarpywabia, momenty zastanowienia, ale to w imię lepszej żywotności.
Jak komuś to przeszkadza to przy okazji chipa silnika rowniez zniana softa w skrzyni i będzie chodziła cacy.


Dzięki za info. wszytko objawy które opisałeś są odczuwalne :-( Chyba poświęcę żywotność skrzyni na ołtarzu przyjemności z jazdy :-)