Strona 1 z 2

Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 09:51
przez freak13
Witajcie,
Tak szukałem na forum, ale nie znalazłem wystarczających informacji. Zastanawiam się nad Cuprą wersja ST i raczej 4drive. Mam do wyboru dwie, rok produkcji taki sam, tylko że jedna modelowo 2018 (jest to demo z małym przebiegiem), a druga 2019 (jest to nówka). Wyposażenie również podobne, różnica jest w głośnikach: 2018 - SSS, 2019 – Beats i ten 2018 na dodatkowo ten przedni „radar”. Największą różnicą jest skrzynia i o to właśnie chciałbym się zapytać: 2018 ma dsg6, a 2019 ma dsg7 (oczywiście poza ceną 12 k różnicy między nimi). Czy ma ktoś może jakieś doświadczenie/porównanie odnośnie tych skrzyń? Jakieś wrażenia/opinie... Czy ktoś w Cuprach z dsg6 miał do tej pory jakieś złe doświadcczenia z tą skrzynią i oczywiście jakie przebiegi ma wykręcone. Jeżdżę „normalnie” i zależy mi na bezawaryjnym użytkowaniu. Może co również jest ważne, kupuje z zamiarem dłuższego użytkowania >5 lat. Czy osoby w temacie „Cuprowym” czy doświadczeniu ze skrzyniami dsg mogłyby się wypowiedzieć.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 13:32
przez GazMajster-G1
Brałbym z radarem , bo to super sprawa. Skrzynie dsg6 były montowane najpierw bo dsg 7 nie były przygotowane do przeniesienia takiej mocy , być może poprawili dsg 7 ( generalnie podobno dsg6 jest mocniejsza,) być może na dsg 7 auto jest minimalnie bardziej oszczędne .

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 15:15
przez Pawel20053
GazMajster-G1 napisał(a):Brałbym z radarem , bo to super sprawa. Skrzynie dsg6 były montowane najpierw bo dsg 7 nie były przygotowane do przeniesienia takiej mocy , być może poprawili dsg 7 ( generalnie podobno dsg6 jest mocniejsza,) być może na dsg 7 auto jest minimalnie bardziej oszczędne .


Kolego dsg 7 biegów w cuppprze to zupełnie inna skrzynia niż 7 biegowe DQ200 montowane w innych leonach

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 15:25
przez mrcn
Ja miałem chyba jedyną na tym forum awarię dsg6 przy 35tys. km (wymiana na nową na gwarancji). Odnośnie różnic - jeździłem Atecą Cuprą w zeszłym tygodniu i jak dla mnie dsg7 nie szarpie tak jak dsg6 (płynniejsze zmiany i redukcje) - ale co kto lubi, niektórym to się podoba ;) Jakbym miał wybór - wolałbym dsg7 (zwłaszcza jak się sporo jeździ w trasy).

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 18:08
przez ramzei
Jak tylko pozbyli się "okazjonalnego" duszenia zmiany biegu z 3 na 2 jakie jest w DSG6 to bez zastanowienia brałbym z DSG7 ;)

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 18:37
przez sql
Ja mam 7 i nie trafiłem dotychczas na jakieś głupie numery ze strony oprogramowania/mechaniki.
Wie ktoś w ogóle jak wyglądają różnice w przełożeniach między 6 i 7?
Ja mam mniej więcej takie obroty:
- 100km/h ~ 1750rpm,
- 120km/h ~ 2150rpm,
- 160km/h ~ 2900rpm,

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 18:47
przez freak13
Dziękuje za informacje, jeżeli ktoś jeszcze może niech dopisze. Póki co nie mam gdzie przetestować na żywo jednej, jak i drugiej (nie ma do jazdy). Tą nową DQ381 to ja mam aktualnie w FR (wersja 2.0 tsi 190 km). Mimo, że taka sama skrzynia byłaby w Cuprze to przypuszczam, że ze wzgledu na inny "charakter" samochodu - Cupra a FR- plus 4drive to jej praca/zachowania może być inne :roll: . W FR chodzi gładko i w miarę płynnie. Przyzwyczaić się trzeba do jej charakteru - podczas normalnej jazdy szybko wrzuca wyższe biegi, co skutkuje bardzo niskimi obrotami, nawet rzędu 1000 rpm. Z kolei po włączeniu trybu Sport, jakoś tak dziwnie przeciąga te biegi, a generowany odgłos silnika jest taki sobie :shock:

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 18:56
przez Limak9
Compsport swapuje 7B dsg w mocniejszych projektach wiece pewnie znosi więcej niż 6b dsg.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 19:23
przez mczelny2401
To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 20:35
przez kaCuCh
mczelny2401 napisał(a):To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
bo ona jest modelowo 2018, a modelowo nowe dsg7 weszło od modelu 2019

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 3 lutego 2019, 22:43
przez Krzyzak
Nie kupiłbym auta demo - pamiętam jak mi pracownik salonu pokazywał co potrafi cupra na takim aucie :)
Podobnie traktuje ją niemal każdy tester... inne auta demo zresztą też.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 4 lutego 2019, 00:10
przez Limak9
kaCuCh napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
bo ona jest modelowo 2018, a modelowo nowe dsg7 weszło od modelu 2019

Wcześniej już były w golfach te skrzynie montowane DQ380 i DQ381 w 4Drive

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 4 lutego 2019, 06:19
przez kaCuCh
Limak9 napisał(a):
kaCuCh napisał(a):
mczelny2401 napisał(a):To dziwne bo Seat do Cupry Carbon 370 zamontował skrzynię DSG 6
bo ona jest modelowo 2018, a modelowo nowe dsg7 weszło od modelu 2019

Wcześniej już były w golfach te skrzynie montowane DQ380 i DQ381 w 4Drive
Ale w Leonach nie były.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 11 lutego 2019, 11:49
przez jedreg
Cupre z DSG6 mialem tylko przez dwa dni i kilka jazd probnych. W swojej mam DSG7. W obu zmiana biegów była płynna, o niebo lepsza niz w starej DSG6 (DQ250 w 200-konnej A3). W aktualnym uzytkowaniu nie wrocilbym do 6 biegowej bo 7ka wchodzi juz od 65km/h nawet w miescie co przy tak elastycznym silniku przeklada sie nieco na spalanie (ok ok, wiem to temat tabu, mnie tez srednie w miescie nie schodzi ponizej 15L/100). Na autostrade zas dodatkowy bieg jest idealny. Zmiana sekwencyjna (łopatkami) jest bezbłędnie synchronizowana, zero szarpniec tylko zmiana wysokosci tonu pracy silnika i pozycji wskazowki na obrotomierzu, "rev-matching" rewelacyjny. Więc skrzynia w codziennej jezdzie sprawia sie 3ci miesiac genialnie, choc dla niektorych z perspektywy jazdy sportowej moze byc nieco nudnawo ;)

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 11 lutego 2019, 20:37
przez GazMajster-G1
czy skrzynia DSG7 ma suche czy mokre sprzęgła ?

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 11 lutego 2019, 20:43
przez mczelny2401
Ta nowa w silnikach 2.0 ma mokre

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 11 lutego 2019, 22:23
przez GazMajster-G1
no to może trochę pochodzi , bo stare skrzynie dsg7 miały suche sprzęgła i to nie jeździło zbyt długo.

tyle ,że VW w swoich nowinkach zawsze jakąś lipę strzeli , i dopiero po 2-3 latach jest to trochę dopracowane.

Ciekawe czy ktoś ma nową dsg7 po jakimś sporym przyroście mocy i pałowaniu . i jak to wytrzymuje , podobno dsg7 nowa to mniejsza wersja DQ500 - a DQ500 -bynajmniej na ruskich forach nie wytrzymuje zbyt długo.

z drugiej strony , jak się kupuje nowe auto to się o tym nie myśli bo jest gwarancja. Ja swoje auto będę trzymał jeszcze może rok i sprzedaje z przebiegiem 70 000 -80 000 km. więc brałem co było , i za bardzo się nie zastanawiałem nad trwałością .

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 12 lutego 2019, 08:00
przez mczelny2401
Nowa w Leonie ale jak już pisali koledzy wcześniej montowania w VW

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 12 lutego 2019, 08:24
przez miroA3
w leonie tez nie jest nowa,
nowa jest w cuprze

a od dawien dawna jest w s3 i potem w golfieR
o roznych mocnych dieslach calego koncernu nie wspominajac..

nie jest to zadna nowinka, znaczne,bezawaryjne podniesienie mocy tez nie jest zadna nowoscia

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 15 lutego 2019, 01:54
przez GazMajster-G1
ma ktoś tabele z przełożeniami tych skrzyń w leonie ?

dla ciekawych : https://forum.vw-passat.pl/topic/58186- ... g6-a-dsg7/

-- 15 lutego 2019, 01:54 --

czy ten model jest po liftowy , czy przed liftowy , a jaka jest skrzynia ?

https://allegro.pl/ogloszenie/seat-leon ... 7843342839

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 15 lutego 2019, 06:11
przez kaCuCh
To jest MY18 z DSG6

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 20 lutego 2019, 02:36
przez Kanisz
Nie wiem jak to jest w Seacie ale już dawno byly mokre i suche DSG, tylko mokre dedykowane byly do mocniejszych silnikow oraz sportowych natomiast suche do słabszych aut drogowych.

Tekst autorstwa Wojciecha Frelikowskiego:
Od kilku lat karierę robi przekładnia dwusprzęgłowa. Taka skrzynia biegów jako pierwsza na rynku pojawiła się na początku tego wieku w samochodach Volkswagena, choć wcześniej spotykana była w autach rajdowych i w wyścigowych modelach Porsche. Chodzi o przekładnię DSG (Direct Shift Gearbox - z ang. skrzynia z bezpośrednim przełożeniem). Obecnie takie skrzynie występują już u wielu producentów, m.in. w autach marek koncernu Volkswagena, a także w BMW czy Mercedesach AMG lub Renault (np. Megane i Scenic).


Skrzynia dwusprzęgłowa jest to połączenie skrzyni mechanicznej i automatycznej. Skrzynia może działać w pełnym trybie automatycznym, jak i z funkcją umożliwiającą manualne przełączanie biegów.
Najważniejsza cechą konstrukcyjną tej przekładni są dwa sprzęgła, czyli tarcze sprzęgłowe, które mogą być w wersji suchej (słabsze silniki) lub mokre, pracujące w kąpieli olejowej (mocniejsze silniki). Jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste oraz bieg wsteczny, drugie sprzęgło obsługuje biegi parzyste. Z tego powodu można mówić o dwóch równolegle przełączanych skrzyniach biegów zamkniętych we wspólnej obudowie.

Oprócz dwóch sprzęgieł są jeszcze po dwa wałki sprzęgłowe i po dwa wałki główne. Dzięki takiej konstrukcji kolejny, wyższy bieg cały czas jest gotowy do natychmiastowego uaktywnienia. Auto jedzie np. na trzecim biegu, ale bieg czwarty jest już wybrany, lecz jeszcze nieaktywny. Po osiągnięciu momentu obrotowego idealnego do zmiany biegów otwiera się sprzęgło nieparzyste odpowiedzialne za realizację trzeciego biegu, podczas gdy sprzęgło parzyste zamyka się w celu uaktywnienia biegu czwartego, czyli koła na osi napędowej cały czas odbierają moment obrotowy z silnika. Proces przełączania biegów zajmuje około czterech setnych sekundy, czyli krócej niż trwa mrugnięcie powieką.
Niemal wszystkie przekładnie dwusprzęgłowe są wyposażone w dodatkowe tryby pracy, np. sport.

Zdaniem eksperta
Witold Rogowski, sieć ProfiAuto:

- W przekładni dwusprzęgłowej nie występuje przerwanie przepływu momentu obrotowego. Dzięki temu samochód ma bardzo dobre przyspieszenie. Poza tym silnik pracuje on w optymalnym zakresie momentu obrotowego. Do tego dochodzi jeszcze jeden atut - zużycie paliwa jest w wielu przypadkach mniejsze niż w przypadku skrzyni manualnej. Wreszcie skrzynie dwusprzęgłowe są bardzo trwałe. Jeśli użytkownik pilnuje wymiany oleju co 60 tys. km, to praktycznie są nie do zdarcia. Jednak na rynku wtórnym spotkane są auta, w których podkręcono licznik i w takim przypadku trudno o zachowanie prawidłowego okresu serwisowania takiej przekładni. Zresztą [b]można się też natknąć na samochody, w których tych przeglądów nie przestrzegano i skrzynia jest po prostu wyeksploatowana. Zagrożeniem dla tych przekładni jest także uszkodzenie dwumasowego koła zamachowego, bo wtedy niepożądane drgania są przenoszone na mechanizm skrzyni[/b].

-- 20 lutego 2019, 02:36 --

GazMajster-G1 napisał(a):ma ktoś tabele z przełożeniami tych skrzyń w leonie ?

dla ciekawych : https://forum.vw-passat.pl/topic/58186- ... g6-a-dsg7/

-- 15 lutego 2019, 01:54 --

czy ten model jest po liftowy , czy przed liftowy , a jaka jest skrzynia ?

https://allegro.pl/ogloszenie/seat-leon ... 7843342839


Cupra ST370 carbon to model MY18 z DSG6 tuningowana przez ABT
ale dziwna ta oferta bo auto bylo oferowane za 210tys a tu chcą 225tys i pokazują czerwone a w opisie piszą że sprzedają niebieskie.
Za 262tys mozna kupic Cuprę ST MY19 z DSG7 o mocy 521KM tuningowaną przez niemieckiego tunera Siemone Racing

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 23 lutego 2019, 00:58
przez GazMajster-G1
idąc tym tokiem rozumowania -można by pewnie na paliwie modelarskim mieć spokojnie 1200KM :mrgreen:

rozmowa jest o dsg6 vs dsg7 , nie mam wyrobionego zdania ale liczę na konstruktywną dyskusję . ktoś potrafi podać przełożenia tych skrzyń w seacie leonie cupra.

podobno w dsg7 nie ma już mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego .

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 23 lutego 2019, 17:07
przez KriSSo
Kanisz napisał(a):Cupra ST370 carbon to model MY18 z DSG6 tuningowana przez ABT

Gdzie to znowu wyczytałeś? Silnik i napęd jest z wersji 300, seryjnej. Dołożony jest po prostu box, hamulce, wydech i kilka dodatków stylistycznych. Nic tu ABT w skrzyni nie grzebał.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 24 lutego 2019, 05:40
przez sql
GazMajster-G1 napisał(a):podobno w dsg7 nie ma już mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego .

Na pewno w 4drive nie ma.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 24 lutego 2019, 10:41
przez johnson
GazMajster-G1 napisał(a):idąc tym tokiem rozumowania -można by pewnie na paliwie modelarskim mieć spokojnie 1200KM :mrgreen:

rozmowa jest o dsg6 vs dsg7 , nie mam wyrobionego zdania ale liczę na konstruktywną dyskusję . ktoś potrafi podać przełożenia tych skrzyń w seacie leonie cupra.

podobno w dsg7 nie ma już mechanicznej blokady mechanizmu różnicowego .

Obrazek

Obrazek

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 24 lutego 2019, 22:15
przez Kanisz
KriSSo napisał(a):
Kanisz napisał(a):Cupra ST370 carbon to model MY18 z DSG6 tuningowana przez ABT

Gdzie to znowu wyczytałeś? Silnik i napęd jest z wersji 300, seryjnej. Dołożony jest po prostu box, hamulce, wydech i kilka dodatków stylistycznych. Nic tu ABT w skrzyni nie grzebał.


Chodziło mi o to, że nie sama skrzynia a całe auto tuningowane jest przez firmę ABT i było sprzedawane jako CUUPRA 370 CARBON...:

cytat:
"...samochód ten ma moc 300 KM, a dodatkowe 70 KM dostaje od tunera. Konkretnie od firmy ABT, której w Polsce przedstawicielem jest Pachura Moto Center."
link
https://autokult.pl/32766,seat-leon-st- ... dazysz,all

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 25 lutego 2019, 08:21
przez Limak9
W Carbonie - od strony silnika - turbo, dolot, IC , downpipe są takie same jak w ST300 , jest dolozony tylko zewnętrzny komputer. Skrzynia dsg7 to ta montowana w golfie R.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 06:37
przez sql
To ja mam pytanie w temacie. Jak oglądam filmiki na yt, to (zwłaszcza z LC) przy zmianie biegów leci taki podpierd. U mnie tego brak. Tak sobie myślałem, że większość filmików jest już jednak dość stara, więc na DSG6, a ja mam DSG7 i ta może już takich gazów nie ma. Nie, żeby mi tego jakiś super specjalnie zależało (najczęściej jeżdżę w trybie Comfort), ale też chciałbym wiedzieć na czym stoję :). DSG7 pierdzi komuś?
Aha, nie wiem, czy to ma coś wspólnego, ale przed odbiorem prosiłem salon 3x, żeby mi wypięli Sound Actuator, ale chyba o tym zapomnieli, bo w trybie Cupra jest wyraźnie głośniejszy. Może kabel od pierdów odpięli?

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 07:28
przez Limak9
Pierdy nie maja nic wspólnego z SA. To kwestia wydechu, u mnie po zamontowaniu Millteka , a bez programu jest pop&bangs. Nie zmieniając wydechu trzeba by obrobić soft aby strzały były.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 07:52
przez sql
Wydaje mi się, że w filmikach które oglądałem testowali jednak zawsze seryjne fury.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 09:54
przez KriSSo
sql napisał(a):To ja mam pytanie w temacie. Jak oglądam filmiki na yt, to (zwłaszcza z LC) przy zmianie biegów leci taki podpierd.


Odwrotnie. Właśnie z LC nie ma na przepięciach biegów. To się pojawia gdy tryb LC nie jest aktywny.

sql napisał(a): a ja mam DSG7 i ta może już takich gazów nie ma.

Dsg7 ma. Audi, Golfy, posiadają. Jeśli nie ma u Ciebie, to kwestia auta/modelu/ softu, a nie 7DSG

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 12:41
przez KrissKross
Tak na marginesie dyskusji dodam (mam nadzieję iż się nie mylę) że zdaje się tak te z DSG6 (300 KM) nie mają jeszcze GPF, a te z DSG7 (290 KM) oczywiście już mają.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 13:22
przez Limak9
Tak, filtr powoduje ze wydech jest bardziej restrykcyjny stąd moc 290km.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 14:56
przez jedreg
No to jak to jest, że wersja ST 4drive ma dalej 300KM, przynajmniej teoretycznie, mimo ze ma dołożony GPF? W dowodzie rejestracyjnym wbite mam 221kW.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 16:43
przez KrissKross
Jak na razie dilerzy do których wysyłam zapytania (poszukuję Cupry ST) informują mnie że w 300 konnych Cuprach (również AWD) nie ma GPF.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 16:44
przez sql
U mnie diler twierdził, że ma zarówno gpf, jak i 300km.
To, że ma dsg7 łatwo sprawdzić, 300km teoretycznie też (na zegarach wyświetla chwilową moc). Gpfa nie mam pojęcia jak sprawdzić.
Reasumując, ktoś z Cuprą DSG7 300KM ma pierdy przy zmianie biegów?

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 16:50
przez czapel
st ma inny wydech i tam w serii nie ma pierdow.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 26 lutego 2019, 17:02
przez miroA3
sql napisał(a):300km teoretycznie też (na zegarach wyświetla chwilową moc)


ty tak powaznie ?

na naklejce we wnece kola zapasowego masz kod silnika, pomijajc cale wypoazenie po VIN

dla modelu 2019 silniki to DNUE 300PS i DNUC 290PS , produkcja od 09/2018 >>
moim zdaniem te D maja GPF, na 100% tez do sprawdzenia po VIN

teoretycznie ciagle w produkcji jest seria C, CJXC ( 300 ) CJXH ( 290 ) CJXG ( 310 ) , ale...

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 06:37
przez sql
czapel napisał(a):st ma inny wydech i tam w serii nie ma pierdow.

O, to to. Chyba właśnie o tę informację chodziło. Jak sięgam pamięcią, to chyba wszystkie na filmikach były w HB...
Dziękuję.

miroA3 napisał(a):ty tak powaznie ?

Szczerze mówiąc pisałem to tak na pół poważnie, ale skoro już poruszyłeś tę kwestię, to chętnie ją rozwinę. Czemu uważasz, że tam mogą być wyświetlane bzdury? W sumie ciekawe - ktoś z Carbonem mógłby się wypowiedzieć - co macie na wyświetlaczu chwilowej mocy przy pełnym bucie?

miroA3 napisał(a):a naklejce we wnece kola zapasowego masz kod silnika, pomijajc cale wypoazenie po VIN
dla modelu 2019 silniki to DNUE 300PS i DNUC 290PS , produkcja od 09/2018 >>
moim zdaniem te D maja GPF, na 100% tez do sprawdzenia po VIN

teoretycznie ciagle w produkcji jest seria C, CJXC ( 300 ) CJXH ( 290 ) CJXG ( 310 ) , ale...

Ja mam produkcję z końca listopada, chętnie zerknę na tę naklejkę tak z ciekawości. Dealer twierdził, że jest GPF, ale też szczerze mówiąc nie był specjalnie otrzaskany w innych kwestiach, więc I tu mógł nie wiedzieć.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 11:46
przez miroA3
sql napisał(a):Czemu uważasz, że tam mogą być wyświetlane bzdury?


nie napisalem ze tam sa wyswietlane bzdury

a jedynie wydawalo mi sie niepowazne sprawdzanie ile auto ma mocy po tym co wyswietla na zagarach

po to jest najbardziej wiarygodne zrodlo, czyli VIN auta ( niektore kody PR podane na naklejce )
tak do silnika, jak i do filtra GPF

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 14:15
przez servo
miroA3 napisał(a):wydawalo mi sie niepowazne sprawdzanie ile auto ma mocy po tym co wyswietla na zagarach
po to jest najbardziej wiarygodne zrodlo, czyli VIN auta

Sprawdzanie ile auto ma mocy po VIN jest niepoważne :) Od tego jest hamownia.
Po VIN można co najwyżej sprawdzić, ile auto POWINNO MIEĆ mocy :)

A zegary podają iloraz zadanego momentu obrotowego, obrotów i skalara albo biorą procentowe obciążenie silnika i interpolują teoretyczną moc maksymalną.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 14:49
przez miroA3
servo napisał(a):Sprawdzanie ile auto ma mocy po VIN jest niepoważne


przeczytaj sobie o co kolega pytal..
nie o to ile auto ma mocy w rzeczywistosci , a o deklarowana moc przez producenta i czy jest filtr GPF
roznice i skad sa miedzy 290 a 300PS mocy fabrycznej
na to pytanie najprosciej mozna odpowiedziec dekodujac numer nadwozia, lub sparwdzac oznaczenie kodowe samego silnika
tak samo czy ma filtr GPF itd itp , po to tez podalem oznaczenia nowych silnikow..

servo napisał(a):Od tego jest hamownia.


oczywiscie, ale nie o tym jest ten temat i pytanie

servo napisał(a):A zegary podają iloraz zadanego momentu obrotowego, obrotów i skalara albo biorą procentowe obciążenie silnika i interpolują teoretyczną moc maksymalną.


jesli "zegary" ( sterownik silnika ) faktycznie cos obliczja jak twierdzisz, to wrecz niemozliwe jest zeby kazdy samochod ktory ma katalogowe 300PS, po obliczeniach mial zawsze 300, co z fabrycznymi " giftami " jak " zlozyc" setki egzemplarzy aut zeby zawsze mialy 300 albo 290, nierealne..

znajac zycie to na hamowni kazda taka cupra ma ponad 300PS, a na zegarach dalej tylko 300 i co..
a po chipie/na boxie, powinna z automatu pokazywac wiecej..

zapewne ta moc jest po prostu podana w sofcie zegarow, jesli wszytko jest ok, brak bledow, to podaje 300

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 16:39
przez jedreg
A wracając do tematu - to jak to jest z tym GPF i wersją 300-konną? Bo u mnie zgodnie z detalami zamówienia ma być i filtr i niezmieniona (względem starszego modelu) moc.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 16:52
przez freak13
GPF jest czy nie wystarczy uklęknąć i zobaczyć jak jest pod spodem, jak masz pod spodem z przodu taką dużą puchę to jest. Dodatkowo wydaje mi się, że jest tak jak napisał kolega miroA3 - jak jest w kodzie silnika D to GPF jest. Mój kolega ma symbol DKZA i GPF już siedzi - silnik to 2.0tsi 190 KM.
Jeżeli chodzi o "pierdy" w ST to ich praktycznie nigdy nie było... ok były, ale bardzo słabe. Wymiana wydechu sprawę poprawia, ale wtedy trzeba być świadomym tego, że zrobienie dłuższej trasy będzie po prostu męczące :/ Wiem, bo w swojej poprzedniej ST przerobiłem wydech w MG i "pierdy" itp przyjemne rzeczy były, ale zrobienie 500 km było po prostu już męczące. HB ma inną konstrukcję wydechu i tam te "pierdy" są takie jak trzeba, a nawet po fl jeszcze bardziej to poprawili.

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 27 lutego 2019, 17:27
przez miroA3
jedreg napisał(a): i niezmieniona (względem starszego modelu) moc.


wydaje mi sie ze gdzies byl spec na tym forum podany
i oska poliftowa 290PS a haldex 300PS

podaj mi VIN na pw, sam ciekawy jestem co wychodzi z tym GPF

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 9 marca 2019, 14:06
przez sql
Sprawdziłem u siebie przy okazji zmiany kół na letnie - DNUE:
Obrazek

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 9 marca 2019, 16:01
przez miroA3
sql napisał(a):- DNUE


tak jak pisalem wczesniej...

GPF niewatpliwie tez posiadasz :

Obrazek

Obrazek

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 9 marca 2019, 16:35
przez KrissKross
Reasumując po rozmowach z dilerami, wychodzi na to że 300 konne ośki na DSG6 nie mają GPF.
290 konne ośki na DSG7 mają. A AWD te z DSG6 nie mają, a te z DSG7 mają.

Tak na marginesie i prosząc o wybaczenie że lekko zaśmiecam temat. Co radzicie?
Wziąć jeszcze starszy wypust DSG6 bez GPF (jedyny minus że zarejestrowany na dilera 08.2018, więc gwarancja już biegnie pół roku) i 300 KM, czy się szarpnąć na nową Cuprę DSG7 już z GPF 290 KM, no ale zawsze to nowszy rocznik i pełna gwarancja od dnia zakupu, no i te miedziane znaczki nieco ładniejsze od srebrnych :D Oba w HB. Autostradę mam w okolicy, więc to nie problem się wybrać na wycieczkę raz na jakiś czas, jakkolwiek jestem zwolennikiem że jak można uniknąć jakiegokolwiek generatora problemów to lepiej tak zrobić (jedyny minus to pół roku gwarancji do tyłu, kwestie finansowe pomijam).

Re: Cupra dsg6 vs dsg7

PostNapisane: 9 marca 2019, 18:50
przez sql
A ten GPF naprawdę taki straszny?