Strona 1 z 1

DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 4 kwietnia 2019, 09:49
przez Kyo
Cześć wszystkim,

Mam Leona ST FR 1.4 TSI - 150km z DSG. Auto odebrałem w połowie grudnia i póki co przejechałem 4k km. Ostatnio nasunęły mi się pytania do DSG. Jest to mój pierwszy automat, którym jeżdzę dlużej. Stosuje się do zaleceń, np. nie deptać mocno dopóki płyny ekploatacyjne się nie nagrzeją, czy nie wrzucać R kiedy auto do końca się nie zatrzymało - to są te, które dostałem na początku.

1. Czy powinienem uważać na coś jeszcze, oprócz wymienionych powyżej zaleceń?
2. W trybie sekwencyjnym (nie ważne czy jest to Eco,Normal czy Sport) dwójkę mogę wrzucić dopiero po przekroczeniu 3k obrotów. Normalnie, na D (trybie Eco, Normal) przerzuca na dwójkę momentalnie po ruszeniu. Nie muszę ruszać spod świateł na sportowo, wystarczyło jakbym sobię zmienił bieg przy 1.8-2k obrotów. No chyba, że te skrzynie po prostu tak mają po przełączeniu na sekwencyjny?
3. Przy ostrzejszym zakręcie, lub na skrzyżowaniu, gdzie nie trzeba się zatrzymać do zera, idzie odczuć lekkie opóźnienie przy redukcji biegu, a potem nagle wrzucenie, dajmy na to 2ki, przy obrotach 2000. Takie mało płynne to jest. Macie jakiś patent na to? Próbowałem już i operować gazem, i już w trakcie pokonywania zakrętu dodawać lekko, ale nie pomaga. Czy znowu - ta skrzynia tak ma?
4. Mam manetki do zmiany biegów. Kiedy chcę zredukować szybciej przy wyprzedzaniu to skrzynia przałącza się w tryb sekwencyjny - czy jest jakiś patent, żeby wrócić szybko do trybu D? Na razie wiem o dwóch: 1. używając drążka (wrzucić w prawo i powrót do "D"), albo po prostu poczekać aż skrzynia wróci do "normalnego" trybu, ale przyznam, że nie dzieje się to zbyt prędko.

No i pytanie nie związane z tematem DSG.
Jak to jest z chłodzeniem turbiny? Przesiadłem się z benzynowego turbo i mam w nawyku poczekać chwilę na wolnych obrotach żeby się schłodziła, ale było to auto z 1999roku, dlatego zastanawiam się czy tutaj dalej jest sens to robić?

Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam!

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 4 kwietnia 2019, 10:30
przez m1chal_p
Ad. 4 Wystarczy kliknąć lewarkiem w dół, tzn. tak jakbyś wrzucał tryb S.

Turbinę chłodzić, nic się w tej kwesti nie zmieniło, na pewno pożyje dłużej :)

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 5 kwietnia 2019, 09:47
przez czapel
ad.4 przytrzymaj manetke chwile i wroci Ci do D

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 kwietnia 2019, 01:03
przez flito
ad 1. Nie jeździj na ECO.
Chociaż trudno w to uwierzyć 1.4 TSI 150 w połączeniu z DSG najmniej pali mi na sporcie.

ad 2. Nie jeździj jak emeryt. zmieniając biegi poniżej 2 tys obciążasz niepotrzebnie koło dwumasowe, w ten sposób nie zuzyjesz mniej paliwa.

ad. 3 pojeździć więcej na sporcie, może zniknie ten problem

ad 4. przytrzymujesz + na manetce przez 2-3 sekundy
Jak chcesz zredukować to wyprzedzania to pod gazem masz kickDown

ad5. jak nie katowałes silnika to śmiało możesz gasić. posłuchaj w małym garażu że po zgaszeniu auta pompa jeszcze chodzi jakiś czas wolno

jak masz już 4k nalatane, to zmiemiales olej?
Jak nie to zlewaj i zalej wysokiej jakości pełny sumtetyk, AMS Oil albo Kennol. ja olej co 10 tys zmieniam.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 kwietnia 2019, 12:32
przez Kyo
Dzięki za odpowiedzi Panowie.

@flito

ad. 1 Na ECO przejechałem może z 50km, zobaczyć jaka w ogóle jest różnica między trybami.
ad. 2 Raczej do takich nie należę ale z drugiej strony nie mam zamiaru piłować silnika jak jest zimny. :)
ad. 3 Ok.
ad. 4 Wiem. Myślałem, że manetką szybciej zareaguje.
ad. 5 Ok.

Nie zmienialem jeszcze, ale mam w planach to zrobić. Dokładnie jest 3850 i w sumie miałem się umawiać na za jakiś tydzień/dwa.
Jaki olej zaleca lać serwis? Zależy od serwisu, czy wszyscy taka sama wytyczna? Będę chciał zmieniać na pewno na interwał 10k/roczny.

Dzięki jeszcze raz!

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 12 kwietnia 2019, 15:05
przez flito
Kyo napisał(a):Jaki olej zaleca lać serwis? Zależy od serwisu, czy wszyscy taka sama wytyczna? Będę chciał zmieniać na pewno na interwał 10k/roczny.


Olej to tego silnika to 5W30 z norma 504/507.

Ja jeżdżę na AMS Oil 5W30, zmieniam co 10 tys. w "obcym" serwisie. Od wymiany do wymiany nic nie ubywa.
Na przegląd 30 tys do serwisu ASO przwiozłem swój olej, właśnie AMS Oil

Śmiało możesz lać AMS Oil, Kennol, Liqui Moly

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 08:00
przez tzok
Jeżdżąc na ECO w trasie pali mi 4,0-4,5 l/100km, nie sądzę aby w trybie SPORT spalił mniej ;) ...ale ja w 1.4 mam manual. Raczej nie zdarza mi się przekraczać 2 tys. obr./min, przy spokojnej jeździe, przy 60 km/h mam już 6 bieg...

Obrazek

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 11:59
przez marcinch
tzok napisał(a):Jeżdżąc na ECO w trasie pali mi 4,0-4,5 l/100km, nie sądzę aby w trybie SPORT spalił mniej ;) ...ale ja w 1.4 mam manual. Raczej nie zdarza mi się przekraczać 2 tys. obr./min, przy spokojnej jeździe, przy 60 km/h mam już 6 bieg...

Obrazek


Pokaz ile to pali przy 140 na autostradzie, kto kupuje nowe auto zeby sie toczyc 60km/h :D :D

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 13:11
przez metzz
Uzyskanie średniej z trasy po krajówkach/wojewódzkich na poziomie 60-65km/h to normalna jazda bez pałowania samochodu, a nie toczenie się przez całą trasę 60 km/h...

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 13:32
przez marcinch
metzz napisał(a):Uzyskanie średniej z trasy po krajówkach/wojewódzkich na poziomie 60-65km/h to normalna jazda bez pałowania samochodu, a nie toczenie się przez całą trasę 60 km/h...


Palowanie auta to wrzucanie 6 przy 60

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 15:03
przez metzz
Wszystko zależy od tego jak obchodzisz się z gazem i po jakim terenie jedziesz. Jeśli toczysz się po płaskim, bez gwałtownego przyspieszania, nie widzę powodu, żeby taką jazdę nazwać pałowaniem.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 15:44
przez marcinch
metzz napisał(a):Wszystko zależy od tego jak obchodzisz się z gazem i po jakim terenie jedziesz. Jeśli toczysz się po płaskim, bez gwałtownego przyspieszania, nie widzę powodu, żeby taką jazdę nazwać pałowaniem.


https://www.youtube.com/watch?v=rEjneo3AgoI

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 8 maja 2019, 19:31
przez marekwar
Temat wątku to DSG 1.4 150KM.
Jak można przy automatycznej skrzyni mieć za niskie obroty nie mając manetek?

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 maja 2019, 03:12
przez marcinch
:| No bez jaj moj dsg ma drive mode, mozesz go tez w manual dac

Dajesz drive mode i masz niskie obroty

-- 9 maja 2019, 03:12 --

marcinch napisał(a)::| No bez jaj moj dsg ma drive mode, mozesz go tez w manual dac

Dajesz drive eco mode i masz niskie obroty

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 maja 2019, 06:23
przez sql
Może trochę pobocznie w temacie, ale nie wiem jak trzeba się toczyć, żeby średnia bez korków wyszła 65km/h.
Wracałem z majówki z Białowieży (do Warszawy) - naprawdę zdupiałymi drogami (https://goo.gl/maps/r4XyrbHjc8wS1m9y7), żadne tam ekspresówki czy wojewódzkie. Dzieciak śpiący z tyłu, żona śpiąca z przodu, więc naprawdę powolutku, żeby zakręty i hamowania ich nie pobudziły i... średnia mi wyszła 79km/h.

Obrazek

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 maja 2019, 08:01
przez marekwar
marcinch napisał(a)::| No bez jaj moj dsg ma drive mode, mozesz go tez w manual dac

Dajesz drive mode i masz niskie obroty


Drive mode to podstawowy tryb pracy DSG.
Redukcje robi automat tak jak producent zaprojektował.
Twierdzenie, że jazda na D zarzyna silnik jest spekulacją.
Nie mam trybu Eco w mojej wersji Xcellence więc nie wiem jak to działa.
Te wszystkie doniesienia, że eco jazda jest szkodliwa dotyczy głównie manuala, gdzie można ustawić bieg dużo za wysoko a obroty za nisko.
DSG nawet na D na to nie pozwala.
Niemniej jednak najczęściej jeżdżę na S choć hałas od silnika wtedy większy.
Manual w DSG używam wyłacznie w górach gdy skrzynia przy ostrym zjeździe ustawia się na dwójce a czas potrzebna jest jedynka aby nie przypalic hamulców.
Nie po to kupilem DSG aby bawić się na codzień ręczną zmianą biegów.
Tryb S jest dla mnie wystarczająco dynamiczny.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 maja 2019, 09:17
przez ManX
Kyo napisał(a):Cześć wszystkim,
1. Czy powinienem uważać na coś jeszcze, oprócz wymienionych powyżej zaleceń?

Dodatkowo warto unikać:
- jazdy w trybie ECO, jeżeli zamierzasz jeździć tym samochodem dłużej. Oszczędność paliwa znikoma, a potencjalne koszty spore. W trybie ECO skrzynia zmienia biegi bardzo nisko i podczas równej jazdy stara się trzymać bardzo niskie obroty (np. przy 60 masz 7 bieg i ok 1200 obrotów), a jak wiadomo jazda na niskich obrotach przyspiesza zużycie koła dwumasowego. Tryb D jest optymalny, bo tu trzyma te 1500 obrotów.
W ogóle nie wiem jak w ECO można jeździć (pojeździłem pierwsze dni po wyjeździe z salonu i basta). Mułowate reakcje na gaz, kierownica latająca bez oporu jakby nie była do niczego przymocowana ;)
- pełzania w korkach. Skrzynie dwusprzęgłowe tego nie lubią. Lepiej się ruszyć się raz, ale od razu dłuższy odcinek niż co 20 s przesuwać się o pół metra. Pełzanie = jazda na półsprzęgle, a częsta jazda na półsprzęgle szybciej zużywa sprzęgło (tu sprzęgła). Niestety skrzynia ma tak zaprogramowane, że jak jest pełzający korek to przerzuca na 2 bieg i pełza na półsprzęgle. Czytałem o przypadkach, że w samochodach z DSG DQ200 jeżdżonych po mieście ludzie wymieniali sprzęgła przez przejechaniem 100 000 km - podejrzewam, że to efekt ciągłego pełzania.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 9 maja 2019, 11:06
przez tzok
marcinch napisał(a):Pokaz ile to pali przy 140 na autostradzie, kto kupuje nowe auto zeby sie toczyc 60km/h
Szybka jazda mnie nie bawi, na tej 65km trasie z domu do pracy, ostro "cisnąc", mogę zyskać 10 minut maksymalnie. Co kawałek 70 i światła.Teoretycznie są odcinki gdzie można jechać 100 km/h, ja tam jadę 90 km/h, na ekspresówce 100-110 km/h, i tak wiele czasu nie zyskam, a spalanie łatwo mogę zrobić 2 l na setkę większe, więc to nie ma sensu. Przy delikatnym obchodzeniu się z gazem DSG zmienia bieg na wyższy poniżej 1500 obr/min... ale to w 1.8, bo w 1.4 to akurat manuala mam, ale podpowiedzi zmiany biegu są w podobnych momentach. Ostatnio przejechałem tę trasę w trybie Sport i spalanie było wyższe o ok 0,4-0,5 l/100km, ale reakcja na gaz jest w tym trybie, przynajmniej dla mnie, zbyt nerwowa do normalnej jazdy. Staram się jechać tak, by nie przekraczać 2000 obr/min. i nie wychodzić z trybu 2-cylindrowego, większość trasy na tempomacie, odpowiednio wcześniej wyłączanym przed światłami lub innymi spowolnieniami, hamowanie silnikiem i ogólnie płynna jazda. Chcę się pobawić to mogę sobie podjechać na tor albo wsiąść na motocykl.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 14 maja 2019, 21:02
przez Kanisz
marcinch napisał(a):
metzz napisał(a):Uzyskanie średniej z trasy po krajówkach/wojewódzkich na poziomie 60-65km/h to normalna jazda bez pałowania samochodu, a nie toczenie się przez całą trasę 60 km/h...


Palowanie auta to wrzucanie 6 przy 60


Nowe auta z silnikami 3generacji TSi EA211 tak mają, że są wyposażone w dwumasy po to, żeby silnik mógł żwawo jeździć z niskimi obrotami tj. już od 1300rpm osiągając przy tej prędkości obrotowej max moment 200Nm.

Więc Panowie @tzok oraz @metzz mają rację, też byłem przyzwyczajony, że benzyna ciągnie powyżej 2500rpm lub więcej ale jakie było moje zdziwienie jak zacząłem jeździć 1.5TSi 130KM i nikt nie chciał uwieżyć nawet koledzy dopóki ich nie przewiozłem autem, TE AUTA TAK MAJĄ, że przy 60km/h można a auto wręcz każe wbić 6bieg, żeby spokojnie żeglowało i wtedy ma chyba ok 1400rpm, więc jest to w dozwolonej dolnej granicy obrotów przy których dwumas tego silnika ma się dobrze i do tego został stworzony.

Stąd Panowie nie można krytykować i porównywać swoich doświadczeń lub kultury pracy TDi lub EA111 TSi do EA211 TSi, zobaczcie, że teraz dopiero przybywa nowych kierowców TSi EA211, którzy mówią o swoich doświadczeniach podobnie, więc... trzeba przyjąć, że tak jest, a za jakiś czas będzie to standardem, który będzie się kłócić z innymi nowymi innowacjami.

Ja po ostatniej jeździe do Łodzi, gdzie prawie cały czas było powyżej 100km/h, a za Piotrkowem Trybunalskim jak wjechałem na A1 było szybko, bo aż czasami 190km/h, noszę się z zamiarem sprawdzenia ile faktycznie pojedzie na maksa, ale było po deszczu i za dużo osób na pokładzie, ale po dojechaniu na miejsce, pokazywał średnią predkość 69km/h, więc albo coś źle liczy, albo korek w Sulejowie, oraz liczne korki na światłach w Łodzi masakrycznie zaniżyły wynik

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 15 maja 2019, 06:59
przez Tomektr
Potrzebny jest czas przejazdu (najlepiej ze zwykłego zegarka) oraz pokonany dystans i można sprawdzić czy średnia się zgadza z komputerem

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 15 maja 2019, 17:28
przez Kanisz
Tak można też, ale faktycznie duża liczba zatrzymań, oraz czasochłonny korek, działają niekorzystnie na wynik średniej prędkości.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 1 czerwca 2019, 16:29
przez kenaj86
Ja jako użytkownik 1.4 150km dsg jeżdżę w trybie indywidual, czyli kierownica na sport i reszta na eko. Uważam że eko wystarcza mi w zupełności, jak szykuje się jakieś ciasniejsze wyprzedzanie drążek skrzyni w dół i skrzynia przechodzi w sport. Po wyprzedzaniu znowu eko. Ten tryb podoba mi się ponieważ auto płynie bezszalestnie, nie czuć żadnego zmieniania biegów.

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 4 czerwca 2019, 08:32
przez Vampire1984
sql napisał(a):Może trochę pobocznie w temacie, ale nie wiem jak trzeba się toczyć, żeby średnia bez korków wyszła 65km/h.
[/img][/url]

Trasa Koszalin-Slupsk, srednia rzadko kiedy przekraczala 70/h a uwierz nie toczylem sie, wyprzedzalem wszystko jak tylko sie dalo.
Trasa Koszalin-Kolobrzeg, srednia 60/h, j.w.
Chyba logiczne ze majac pusta droge, 0 zwolnien jadac 90/h bedziesz mial srednia tez 90/h i nie bij piany ze ktos sie toczy bo Ty nie potrafisz rozroznic roznych warunkow, tras, zwolnien, wiosek itd no chyba ze jezdzisz przez wiochy 90/h a na trasie ciagle zasuwasz 160/h ale tacy dlugo nie zyja...

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 4 czerwca 2019, 12:52
przez brzooza
Ja dzisiaj zrobiłem trasę 130km gdzie ok 40 to krajowka z tempomatem na 93 i reszta to s8 (tempomat 142 i czasami trochę więcej chwilowo aby szybciej wyprzedzić) i wjazd do Warszawy na osiedle - średnia prędkość ok 77kmh

Re: DSG - 1.4 TSI 150km - pytania

PostNapisane: 12 czerwca 2019, 22:58
przez Mario80
Vampire1984 napisał(a):
sql napisał(a):Może trochę pobocznie w temacie, ale nie wiem jak trzeba się toczyć, żeby średnia bez korków wyszła 65km/h.
[/img][/url]

Trasa Koszalin-Slupsk, srednia rzadko kiedy przekraczala 70/h a uwierz nie toczylem sie, wyprzedzalem wszystko jak tylko sie dalo.
Trasa Koszalin-Kolobrzeg, srednia 60/h, j.w.
Chyba logiczne ze majac pusta droge, 0 zwolnien jadac 90/h bedziesz mial srednia tez 90/h i nie bij piany ze ktos sie toczy bo Ty nie potrafisz rozroznic roznych warunkow, tras, zwolnien, wiosek itd no chyba ze jezdzisz przez wiochy 90/h a na trasie ciagle zasuwasz 160/h ale tacy dlugo nie zyja...
Kazdemu moze zliczac inaczej srednia bo w kompie jest opcja nie zliczzania sredniej predkosci w czasie postoju. Tak mam w rapidzie, a wiec srednia z trasy moze byc duzo wyzsza.

Trase Szczecin - Brodnica robilem ze srednia min. 68kmh (zaladowana trasa), do 76kmh (troche luźniej). Uzyskanie 80kmh to juz trzeba mocno przekraczac dozwolone predkosci.