Strona 1 z 1

Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 19:59
przez trzepol
Panowie

W moim prawie nowym Leonie 1.4 150km ACT troche denerwuje mnie sprzeglo. Auto ma 15kkm i raczej od poczatku tak bylo ze sprzeglo bierze dosc wysoko przez co przy zmianach biegow niejednokrotnie plynnie zmienie biegi.........

Czy te typy tak maja, ze wysoko biora, ostatnio jadac astra 4 1.6 diesel czterokrotnie odpalelm auto aby ruszyc bo sprzeglo bralo praktycznie na samym dole :)

Da sie to jakos regulowac bo gdzies widzialem info ze sprzeglo jest z samoregulacja itd.

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 29 kwietnia 2019, 20:21
przez brzooza
Kolego, jak jesteś z wawy lub okolic to możemy się spotkać i porównać auta ;)

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 30 kwietnia 2019, 12:19
przez trzepol
Niestety, nie ten rejon.

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 1 maja 2019, 00:21
przez Kanisz
trzepol napisał(a):Panowie

W moim prawie nowym Leonie 1.4 150km ACT troche denerwuje mnie sprzeglo. Auto ma 15kkm i raczej od poczatku tak bylo ze sprzeglo bierze dosc wysoko przez co przy zmianach biegow niejednokrotnie plynnie zmienie biegi.........

Czy te typy tak maja, ze wysoko biora, ostatnio jadac astra 4 1.6 diesel czterokrotnie odpalelm auto aby ruszyc bo sprzeglo bralo praktycznie na samym dole :)

Da sie to jakos regulowac bo gdzies widzialem info ze sprzeglo jest z samoregulacja itd.


Jeżeli sprzęgło bierze zbyt wysoko to może świadczyć o jego zużyciu albo w przypadku nowego sprzęgła sterowanego hydraulicznie o niskim stanie płynu w układzie hydraulicznym sterowania sprzegłem.

Sprzęgło sterowane hydraulicznie - problem z wysokim załączaniem powinniśmy rozwiązać uzupełniając poziom płynu w układzie sprzęgłowym (dolewając płyn do zbiornika z płynem hydraulicznym – może on być osobny bądź wspólny z układem hamulcowym).

Zdarzają się jednak również awarie takiego układu. Najczęściej polegają na nieszczelności – czy to pompy sprzęgła, wysprzęglika, czy przewodów łączących te elementy. Jest to o tyle groźna usterka, że w wielu samochodach hydrauliczny układ wysprzęglania połączony jest z układem hamulcowym, przez co wyciek może spowodować również awarię hamulców, dlatego trzeba sprawdzić stan płynu hamulcowego, oraz po jego uzupełnieniu kontrolować czy aby nie ubywa.

Mogło też się zdażyć, że w fabryce zalali za mało płynu.

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 1 maja 2019, 06:11
przez trzepol
Posprawdzam, zuzyte nie jest bo auto ma 15kkm i glownie jezdzi po trasach. Z tego co pamietam od poczatku tak bylo. Chyba, ze za bardzo przyzwyczailem sie do diesla jezdzac prawie 10 lat :)

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 1 maja 2019, 08:22
przez michal99
Ja mam 80kkm, 1.4 122 - od nowości brało mi wysoko. Też mnie to czasami drażni bo naprzemiennie używam caddy i tam bierze od samego dołu :)

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 1 maja 2019, 08:28
przez Kanisz
... jeżeli wszystko jest w granicach normy i inni tak mają:
... Jak to się mówi, Ten Typ Tak Ma:)

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 1 maja 2019, 15:13
przez brzooza
Ja w 1,4 125 od nowości sprzęgło bierze wyżej tak trochę wyżej niż w połowie ale nic od samego dołu, myśle ze to normalne i tyle... nie mam wrażenia ze to coś dziwnego ale jakby ktos chciał w wawie się spotkać i sprawdzić nawzajem auta to jestem chętny

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 1 maja 2019, 20:09
przez sql
Kanisz, litości... Naprawdę nie musisz się wypowiadać w każdym temacie na tym forum.
Pomyśl, co się dzieje, gdy masz za mało płynu w układzie hydraulicznym lub jest on zapowietrzony. Serio sprzęgło złapie wysoko? No na moje, to właśnie odwrotnie będzie - będzie łapało z samego dołu, aż dojdzie do tego, że w ogóle będą problemy z wysprzęgleniem.

Re: Działanie sprzegla ?

PostNapisane: 2 maja 2019, 08:21
przez Kanisz
@sql no weź pomyśl, a potem zrób doświadczenie, bo widzę, że piszesz tak od tak i brak Ci doświadczenia,... Podałem przykład jak urtaowałem koledze Passata przed ślizganiem sprzęgła bo brało mu już za wysoko i jeszcze chwila i zaczełoby mu ślizgać.

Jak piszę to z doświatczenia nie z rozważań lub opowieści ludowych innych forum.

Więc Panie kolego weź nie Pier...
Link od 24sek:)

https://youtu.be/-gNUPf9iXII

-- 1 maja 2019, 22:09 --

@sql pomyliłeś działanie pedału hamulca ze sprzęgłem!

... i nie mów innym co mają robić, myśl o tym co Ty robisz lub co piszesz...

-- 2 maja 2019, 09:21 --

sql napisał(a):Kanisz, litości... Naprawdę nie musisz się wypowiadać w każdym temacie na tym forum.
Pomyśl, co się dzieje, gdy masz za mało płynu w układzie hydraulicznym lub jest on zapowietrzony. Serio sprzęgło złapie wysoko? No na moje, to właśnie odwrotnie będzie - będzie łapało z samego dołu, aż dojdzie do tego, że w ogóle będą problemy z wysprzęgleniem.


Na chwilę obecną stosowane są 4 Rodzaje sterowania sprzęgłem:
1- sprzęgło na linkę
2- sprzęgło na linkę z samoregulatorem
3- sprzęgło hydrauliczne
4- sprzęgło hydrauliczne z samoregulatorem

Kolega wyżej zgłosił zapytanie do 1.4TSi zACT tj do nowszego auta, które wyposażone jest

4- sprzęgło hydrauliczne z samoregulatorem

Dlatego odpwiedziałem stosownie do rodzaju sterowania sprzęgłem, czyli:

- jeżeli w takim sprzegle zużywają się okładziny, dochodzi do niewielkiego ubytku płynu lub małego zapowietrzenia to w takich przypadkach zadziała Samoregulator, który zawsze ustawi nam pedał sprzęgła na równi z hamulcem, ponieważ będzie kasował powstający luz, czasami przy lekkim zapowietrzeniu może nawet ciutkę wyżej, ale zmieni się wysokość brania sprzegła tj puszczając pedał coraz wyżej auto będzie sie zbierać i:
Jeżeli problem będzie dotyczył małej ilości płynu, w wyniku np nieszczelności i nic z tym nie zrobimy, sprzeglo będzie bralo coraz wyżej aż w konsekfencji usterki przestanie wysprzęglać.
Jeżeli problem będzie dotyczyć zużywajacych się okladzin, sprzeglo będzie bralo coraz wyżej aż w końcu będzie sie ślizgać tzn po puszczeniu sprzegla auto będzie wolno przyspieszać a obroty będą rosły szybko.

Kolega @sql podał przykład niskiego stanu płynu ale w układzie ze sprzęgłem sterowanym tylko hydraulicznie i bez samoregulatora.