Strona 1 z 1

Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 14 maja 2019, 12:48
przez leonardo009
Cześć. :-)
Od 2017 lipca jestem zakupiłem "lwa" w wersji 5F 5D,FR 125HP S&S.
Autko po dealerskie z przebiegiem 9k.(pierwsza rejestracja kwiecień 2016). Pierwszy przegląd olejowy "Long Life" robiłem przy 20k w 2018r. Przy 30k w 2019.r serwis płynu hamulcowego, wspominali, że przy 50k czeka mnie wymiana świec. Ostatnio doszedł przegląd serwisowy (gwarancyjny) w sumie wymuszony przez wyciek oleju (podwinięcie uszczelki na filtrze oleju). Trochę kiepsko jak dla mnie bo mogli się ze mną dogadać i wymienić od razu cały olej a nie dolewać ubytek po wymianie filtra bo praktycznie już rok minął i mam 15tys od olejówki. Kiedy wymienić w nim rozrząd, przy 100tys.? a płyn chłodniczy? Jeśli jest jakaś specyfikacja producenta w internecie, to proszę zalinkujcie, albo po prostu napiszcie (jestem trochę zielony w temacie).

(W książeczce mam zapisany serwis Ql6, elastyczny co 30k/2 lata ale pewnie każdy ma swoje widzimy się na temat LongLifów.)

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 14 maja 2019, 13:16
przez brzooza
Tez mam 1,4tsi 125hp, obecnie nie całe 18k mam przebiegu,
Póki co wymieniłem olej od nowości przy 11k na olej z norma 502 i będę zmieniał co 10tys
Przy każdej wymianie wymieniam wszystkie filtry czyli powietrze olej i kabinowy.
Świece wymienię przy 50tys km, panewki przydałoby się przy 60tys sprawdzić nawet jak nic nie slychac.
Olej w skrzyni tez przy 60tys wymienię (u mnie manualna)
Przy 100tys wymienię rozrząd.
Płyn chłodniczy myśle ze 3-4 lata od nowości i również wymienię, płyn hamulcowy po 5 latach ale tutaj najlepiej sprawdzić testerem zawartość wody w płynie 1-2% jest ok zreszta drogi nie jest.
Tarcze i klocki to jak widać lub czuć zużycie ew jak tarcza się pokrzywi.
Klima najlepiej co rok serwisować.
Olej obecnie mam zalany motul xmax 0w40, przy następnej wymianie przechodzę na XADO LX AMC Black Edition 5W40 SM/CF
Stan zawieszenia i innych części trzeba monitorować i wymienić w zależności od zużycia i konieczności wymiany.
Najważniejsza jest eksploatacja
Oczywiście powyższe moje rozmyślenia nie znaczą ze tak powinno się robić, tylko ja tak chce zrobić.

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 15 maja 2019, 17:06
przez leonardo009
brzooza napisał(a):Tez mam 1,4tsi 125hp, obecnie nie całe 18k mam przebiegu,
Póki co wymieniłem olej od nowości przy 11k na olej z norma 502 i będę zmieniał co 10tys
Przy każdej wymianie wymieniam wszystkie filtry czyli powietrze olej i kabinowy.
Świece wymienię przy 50tys km, panewki przydałoby się przy 60tys sprawdzić nawet jak nic nie slychac.
Olej w skrzyni tez przy 60tys wymienię (u mnie manualna)
Przy 100tys wymienię rozrząd.
Płyn chłodniczy myśle ze 3-4 lata od nowości i również wymienię, płyn hamulcowy po 5 latach ale tutaj najlepiej sprawdzić testerem zawartość wody w płynie 1-2% jest ok zreszta drogi nie jest.
Tarcze i klocki to jak widać lub czuć zużycie ew jak tarcza się pokrzywi.
Klima najlepiej co rok serwisować.
Olej obecnie mam zalany motul xmax 0w40, przy następnej wymianie przechodzę na XADO LX AMC Black Edition 5W40 SM/CF
Stan zawieszenia i innych części trzeba monitorować i wymienić w zależności od zużycia i konieczności wymiany.
Najważniejsza jest eksploatacja
Oczywiście powyższe moje rozmyślenia nie znaczą ze tak powinno się robić, tylko ja tak chce zrobić.


Dzięki za odpowiedź. Właśnie o takie coś mi chodziło. Mam kolegę (też mocno w moto siedzi), co się śmieje, że te 0w30/40 to jest praktycznie kisiel a nie olej, sam wlewa minimum 5w... :D U mnie klime przydało by się ogarnać bo zaciąga śledziem (fakt, że w bagażniku mi się wylał na matę słoik z nim). :D

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 15 maja 2019, 21:08
przez brzooza
0w40 czy 30 na moje oko dużo się nie różni. Trochę rzadszy, wspomaga rozruch zima ale w ostatnich zimach w Polsce to żadna różnica a przechodzę na 5w40 jak powyżej nApisalem bo jestem ciekaw tego oleju (xado) :)

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 08:06
przez Pik
Xado? Odważny jesteś. To ukraińska firma produkująca w Holandii, znana bardziej z "rewitalizatorow" silnika. Cokolwiek to oznacza hehe, ale dla mnie pachnie to szamaństwem i naciąganiem klientów.

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 13:13
przez brzooza
https://m.youtube.com/watch?v=Vp9Bhtas3hs

W takich samych testach próbki na motul xmax 0w40 maja po 0.15 a xado 0.04
No nie wydaje mi się żeby taki olej gorzej chronił, to ze maja jakieś dodatki to akurat małe ma dla mnie znaczenie

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 13:32
przez Pik
Heh. No cóż, jak się opierasz na "testach" pomysłowego Dobromira, to nie mam więcej pytań. :-D

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 13:40
przez brzooza
A co w tych testach jest nieodpowiedniego wg Ciebie?

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 13:46
przez Pik
No nie żartuj... W każdym razie życzę udanej eksploatacji tego egzotycznego produktu! :-)

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 14:06
przez brzooza
Heh pewnie nie wiesz co napisać ;)

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 14:40
przez Pik
Dokładnie tak. Nie wiem, co mógłbym napisać osobie traktującej poważnie tego typu "testy"...

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 15:07
przez brzooza
Podziel się swoją opinia na temat tych testów. Dlaczego wg Ciebie są to tylko „testy” a nie testy.
Niektórzy polecają różne oleje jako lepsze do auta i te właśnie „testy” dobrze odwzorowują ich wyższość nad innymi. Xado wypada bardzo dobrze, lepiej niż np Millers nt+ a maja bardzo zbliżone parametry do siebie. Motul xmax 0w40 którego mam obecnie w silniku to niestety średniak.

Re: Planowane czynności serwisowe w Leonie

PostNapisane: 16 maja 2019, 17:02
przez marekwar
Te testy nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi warunkami pracy.
Ani z rodzajem ruchu i kierunkiem przyłożonych sił, ani z rzeczywistą temperaturą pracy.
Kiedyś się zauroczyłem tymi testami ale teraz bardziej przemawia do mnie parametr smarowania w temperaturze 150 stopni i zdolność do utzymywania filmu olejowego na gładzi tłoka w ekstremalnych warunkach.
Być może w tych "testach" ze śrubą olej kujawski byłby na czele rankingu.