Strona 1 z 1

Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 2 września 2019, 14:36
przez Tichy
Witam wszystkich jeszcze raz. Obecnie posiadam inne auto z koncernu VAG, jestem z niego zadowolony ale dobiega już wieku przy którym zaczynam myśleć o czymś nowszym.

W związku z tym proszę o garść informacji od doświadczonych użytkowników dotyczących potencjalnych problemów z jakimi boryka się ten model. Myślę o wersji 1.5 TSI 130/150KM (nadwozie ST).

Ogólnie model ma dość dobre opinie, użytkownicy chwalą dobrej jakości materiały i wyciszenie i niską awaryjność nowej generacji TSI. Znalazłem jednak zgłoszenia problemów z pękającymi lampami - czy jest on nadal aktualny?

Jak wygląda kwestia zawieszenie - czy podział 130KM - belka / 150KM - wielowahacz dotyczy także Seata? Czy wersje FR 130KM także mają belkę i czy jest ona bardzo odczuwalna przy większych prędkościach?

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 2 września 2019, 14:55
przez piorun
Obie wersje 130KM i 150KM mają belkę, wielowahacz jest w wersji 2.0TSI 190KM

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 2 września 2019, 15:22
przez mczelny2401
Wersji 2.0 190 już nie kupisz więc pozostaje jak na razie belka. Z tym dobrym wyciszeniem to jakaś bzdura bo już przy 100km/h słychać szumy wiatru z narożników drzwi (Problem znany w aso ale rozwiązania brak). Gdy zaczyna padać deszcz to słychać każdą kroplę spadającą na dach a z bagażnika i opon dochodzą takie szumy że aż czasem mnie głowa boli. Do tego wszystkiego od przebiegu 2tyś km stuka mi coś w skrzyni dsg. Serwis stwierdził że to dwumas ale po wymianie jest tak jak było :roll: i tak jeżdżę sobie i czekam aż się coś rozpadnie bo już nie mam czasu ani zdrowia jeździć do serwisu i się użerać. Pocieszam się jedynie tym ze mercedesy za milion zł też mają problemy :wink:

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 2 września 2019, 18:31
przez szczepan
mczelny2401 napisał(a):Wersji 2.0 190 już nie kupisz więc pozostaje jak na razie belka. Z tym dobrym wyciszeniem to jakaś bzdura bo już przy 100km/h słychać szumy wiatru z narożników drzwi (Problem znany w aso ale rozwiązania brak). Gdy zaczyna padać deszcz to słychać każdą kroplę spadającą na dach a z bagażnika i opon dochodzą takie szumy że aż czasem mnie głowa boli. Do tego wszystkiego od przebiegu 2tyś km stuka mi coś w skrzyni dsg. Serwis stwierdził że to dwumas ale po wymianie jest tak jak było :roll: i tak jeżdżę sobie i czekam aż się coś rozpadnie bo już nie mam czasu ani zdrowia jeździć do serwisu i się użerać. Pocieszam się jedynie tym ze mercedesy za milion zł też mają problemy :wink:
Z takim pechem nigdy nie kupisz samochodu bez usterek. Te bez usterek trafiają do tysięcy zadowolonych użytkowników

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 2 września 2019, 18:34
przez brzooza
Ja mam 1.4 125 i Belkę z tylu. Dla mnie auto zachowuje się dobrze przy większych prędkościach, a przede wszystkim w ostrzej pokonywanych zakrętach na mieście :D zawsze przewidywalnie tylko opon mi szkoda bo całoroczne a przed nimi teraz druga zima i obawiam się ze będzie kaszana

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 2 września 2019, 19:47
przez tunex2000
Mam wersję 1.5 130 prawie rok jest bardzo dobrą jednostką ,elastyczną,moc rozwija liniowo,adekwatnie ,cicha,olej sprawdzam co miesiąc ,nie ubyło nic…..spalanie rewelacja …..,ale nie jezdze szybko....max 150,{opis tyczy golf st)ale też mam Leona 1.5 150 i tu obserwuje bo nowy,jak pojeżdżę to coś napiszę jedyne co rzuca się w oczy to zapas mocy na korzyść Leona …..narazie
]

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 3 września 2019, 08:54
przez Tichy
Czyli rozumiem, że problem z pękającymi lampami nie został przez Seata rozwiązany?

Diesle też mają z tyłu belkę?

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 3 września 2019, 09:22
przez mczelny2401
Tak problem nadal występuje na forum masz kilka opisanych przypadków. Wielowahacz tylko w najmocniejszym klekocie 184 kuce

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 3 września 2019, 09:26
przez tomek176
Mam od 3 miesięcy 1.5 130KM. Przesiadka z VW Golf VI. Odczuwalne budżetowe podejście do wykończenia wnętrza czyli twarde schowki, twarde plastiki, brak regulacji wysokości pasa itp. Niby nic nie stuka, ale elementy z wysokim połyskiem czyli konsola środkowa i słupki na zewnątrz rysują się od samego patrzenia. Zastanawiam się czy nie zabezpieczyć ich jakoś. Silnik spoko, ale nadal czekam na rozwiązanie szarpania na zimnym przy ruszaniu. Podobno u części z nich już to softowo naprawili.

Wysłane z mojego ONEPLUS A6003 przy użyciu Tapatalka

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 3 września 2019, 10:08
przez Vampire1984
Tichy napisał(a):użytkownicy chwalą dobrej jakości materiały i wyciszenie i niską awaryjność nowej generacji TSI. Znalazłem jednak zgłoszenia problemów z pękającymi lampami - czy jest on nadal aktualny?

Z tymi dobrej jakosci materialami bym nie przesadzal, ale jakosc spasowania to tak powiem ze slaba ( rozne rezonanse od drzwi, stuki, puki z roznych miejsc ), wyciszenie jest dobre jak na swoja klase ( w golfie lepsze ), awaryjnosc tsi ( pewnie do 150-200 k km nie sa awaryjne, wszystko zalezy od dbania przez wlasciciela oraz unikania Long life Service ), pekajace lampy sa nadal.
Tichy napisał(a):Jak wygląda kwestia zawieszenie - czy podział 130KM - belka / 150KM - wielowahacz dotyczy także Seata? Czy wersje FR 130KM także mają belkę i czy jest ona bardzo odczuwalna przy większych prędkościach?

Jesli FR chcesz w kombiaku na belce to odradzam, stuka niemilosiernie bo jest bardzo twardy. Doradzam przy FR wielowahacz lub obowiazkowe DCC. Belka przy wiekszych na wprost nie ma znaczenia, jedynie jak jezdzisz szybciej i ostrzej na zakretach ale raczej do tego nie bierzesz pod uwage kombiaka. Oczywiscie wielowahacz bedzie sie jeszcze lepiej zachowywac.
Wez pod uwage ze gumy stabilizatorow z przodu potrafia po kilkunastu tys km skrzypiec i wydawac rozne dzwieki przy skrecaniu.
Ogolnie leon wyglada oblednie z zewnatrz i jako wlasciwowsci jezdne ale juz jakosc wykonania i srodek odstaje od reszty :)

Re: Zakup Leona III 2019/2020

PostNapisane: 3 września 2019, 11:58
przez kubenso84
Czy FR jest twardy? to pojęcie względne, dla mnie jest bardzo komfortowo ( polecam przejechać się BMW 1) i belka w cale głośno nie hałasuje, mimo że jeżdżę na 225/40/18. Każdy musi sam to ocenić.