Strona 1 z 2

Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 6 listopada 2019, 10:38
przez szepa
Witam Panowie.

Jest sprawa która nie daje mi spokoju odkąd częście muszę jeździć po ciemku.
Mianowicie gdy jadę sam z pustym bagażnikiem światła mijania mają przyzwoity zasięg. Na oko około 60-70m. Kiedy do samochodu wsiądzie dodatkowo jedna osobo dorosła, dwójka małych dzieci i dopakuje bagaży na weekendowy wyjazd to zasięg świateł zmniejsza sie praktycznie o połowe.
Sprawe zgłaszałem w serwisie już dwa razy. Panowie twierdzą ża tak działa system samopoziomowania i nie są w stanie nic z tym zrobić.
Osobiście wydaje mi się ze zasięg świateł pod obciążeniem powinien zostać na podobnym poziomie jak bez obciążenia.
Czy u kogoś jeszcze występuje taki problem? TTTM?

Pacjent:
Leon Xcellence 1.4 125KM

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 6 listopada 2019, 11:12
przez OmilanM
Witam.
Miałem ten sam problem. W serwisie zrobili kalibrację systemu oraz ustawili światła. Od tamtej pory jest OK.
Pozdrawiam.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 6 listopada 2019, 11:43
przez Satka
U mnie występuje ten sam problem. Jadę w piątek na wymianę opon i zgłoszę ten problem.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 6 listopada 2019, 12:14
przez szepa
OmilanM, dzieki za odpowiedź. Po długim weekendzie uderzę do innego ASO. Może uda mi się znaleźć kogoś kto ogarnia troche wiecej niz wymiana oleju...
Satka, daj znać czy coś u Ciebie poprawili.

Dzięki

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 6 listopada 2019, 13:44
przez Tomektr
Czyli masz za nisko lampy ustawione. Jak masz pełne obciążenie to są opuszczane max na dół i wtedy dokładnie to widać. Miałem to samo max obciążenie i 25m ostre odcięcie światła. Zgłaszałem w ASO robili kalibracje i nic więc sam sobie minimalnie podniosłem (nikt mi nie mruga że oslepiam) i jest ok. Możesz sam to zrobić ale ostrożnie lub za 15zl na SKP lub w ASO im powiedzieć. Jak masz dalej do ASO (no i od ręki nie zrobią bo oni nic nie robia6od ręki) to opłaca się podjechać do SKP

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 9 listopada 2019, 08:58
przez Satka
Po zgłoszeniu problemu ustawili mi światła od nowa. Pierwsza różnica zauważalna to że świecą trochę wyżej niż przed regulacją. Dam znać jak przetestuję pod obciążeniem jak będzie widać.

-- 9 listopada 2019, 09:58 --

https://m.autocentrum.pl/usterki/skoda/ ... zne-18627/
Ten sam problem co u nas ciekawe czy uda się przekonać serwis.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 11 listopada 2019, 09:24
przez emlus
U mnie w ogóle światła świeciły bardzo nisko, podnosiłem je śruba do regulacji i teraz jest o wiele lepiej. Jeśli chodzi o samochód załadowany to tez zauważyłem że świecą niżej a przecież powinny tak samo.
Można samemu skalibrować te auto poziomowanie czy tylko serwis?

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 12 listopada 2019, 11:03
przez Satka
Programem VDCS podopno serwis ustawia od nowa. Ale. przekonać ich że jest źle to inna para kaloszy. Jadę w ten weekend za granicę na pełnym obciążeniu jak dalej będzie źle to po powrocie znowu do serwisu jadę.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 12 listopada 2019, 11:46
przez trezor
Ktoś podpowie, jak to samemu ogarnąć VCDSem? Też w weekend wracałem w nocy i mam wrażenie, że świecą bliżej niż kiedyś.

Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 12 listopada 2019, 13:15
przez mm.max
trezor napisał(a):Ktoś podpowie, jak to samemu ogarnąć VCDSem? Też w weekend wracałem w nocy i mam wrażenie, że świecą bliżej niż kiedyś.

Panowie - tak jak piszą poprzednicy - tylko stacja diagnostyczna (najlepiej z zaprzyjaźnionym diagnostą) + urządzenie do ustawiania świateł, długi śrubokręt i tyle.
Układ poziomowania "waży" obciążenie samochodu - jak jest wyjściowo za nisko to układ poziomowania nic nie poprawi.
Procedura dla ustawiania LEDów na stacji diagnostycznej, czy w ASO zgodnie z serwisówką Seata jest taka iż odstęp od reflektora LED do urządzenia diagnostycznego powinien wynosić 30-70cm i przy maksymalnym odchyleniu bocznym 3cm od diody odniesienia. Natomiast dla klasycznych h7 procedura przewiduje odstęp 20-30cm - więc cała populacja diagnostów i serwisantów dojeżdża urządzeniem pod samą lampę (bo całe życie tak robili) no i później mamy tak ustawione a nie inaczej.
Obrazek
* powyższy rysunek dotyczy wersji przed FL.

Jeżeli mamy za nisko ustawione wyjściowo reflektory to układ poziomowania będzie je obniżał więc będzie cały czas słabo.
Więc weryfikacja kalibracji układu poziomowania powinna odbyć się dopiero jeżeli naprawdę dobrze ustawimy - ręcznie - mechanicznie - reflektory wyjściowo

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 12 listopada 2019, 17:25
przez Michal88
mm.max napisał(a):
trezor napisał(a):Ktoś podpowie, jak to samemu ogarnąć VCDSem? Też w weekend wracałem w nocy i mam wrażenie, że świecą bliżej niż kiedyś.

Panowie - tak jak piszą poprzednicy - tylko stacja diagnostyczna (najlepiej z zaprzyjaźnionym diagnostą) + urządzenie do ustawiania świateł, długi śrubokręt i tyle.
Układ poziomowania "waży" obciążenie samochodu - jak jest wyjściowo za nisko to układ poziomowania nic nie poprawi.
Procedura dla ustawiania LEDów na stacji diagnostycznej, czy w ASO zgodnie z serwisówką Seata jest taka iż odstęp od reflektora LED do urządzenia diagnostycznego powinien wynosić 30-70cm i przy maksymalnym odchyleniu bocznym 3cm od diody odniesienia. Natomiast dla klasycznych h7 procedura przewiduje odstęp 20-30cm - więc cała populacja diagnostów i serwisantów dojeżdża urządzeniem pod samą lampę (bo całe życie tak robili) no i później mamy tak ustawione a nie inaczej.
Obrazek
* powyższy rysunek dotyczy wersji przed FL.

Jeżeli mamy za nisko ustawione wyjściowo reflektory to układ poziomowania będzie je obniżał więc będzie cały czas słabo.
Więc weryfikacja kalibracji układu poziomowania powinna odbyć się dopiero jeżeli naprawdę dobrze ustawimy - ręcznie - mechanicznie - reflektory wyjściowo
Panie, ale nie może być tak, że pod obciążeniem świecą niżej bo to wada układu poziomowania. Układ poziomowania jest po to, że niezależnie od obciążenia mają świecić tak samo. Jeżeli bez obciążenia świecą zbyt nisko to OK trzeba wyregulować, ale jeżeli bez obciążenia świecą daleko - w normie, a pod obciążeniem blisko to nie kwestia mechanicznej regulacji, tylko nieprawidłowe działanie układu samopoziomowania.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 13 listopada 2019, 09:30
przez mm.max
Michal88 napisał(a):Panie, ale nie może być tak, że pod obciążeniem świecą niżej bo to wada układu poziomowania. Układ poziomowania jest po to, że niezależnie od obciążenia mają świecić tak samo. Jeżeli bez obciążenia świecą zbyt nisko to OK trzeba wyregulować, ale jeżeli bez obciążenia świecą daleko - w normie, a pod obciążeniem blisko to nie kwestia mechanicznej regulacji, tylko nieprawidłowe działanie układu samopoziomowania.

Zgadzam się ale w Leonie układ poziomowania to tak "prostacki" system (technicznie i elektrycznie) że trzeba by się przyjrzeć gdzie leży problem.
Jeżeli chodzi o samą procedurę poziomowania przez vcds jest trzeba zajrzeć w sterownik 55 (w modelach przed FL) /basic settings (nastawy podstawowe)

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 9 grudnia 2019, 09:11
przez szepa
Udało mi się przekonać serwis do przyjrzenia sie dokładniej sprawie poziomowania świateł. Kierownik serwisu zaprosił mnie na warsztat, podstawili udzadzenie do regulacji świateł odpalili samochód. Światłą były ustawione prawidłowo. Następnie na próg bagażnika usiadły dwie osoby. Wyraźnie było widać jak wiązka światłą idzie do góry po czym system poziomowania obniża ją w dół dużo poniżej lini wzorcowej. Po tej obserwacji mistrz serwisu stwierdził że jednak coś z tym systemem jest nie tak. Ostatecznie samochód został na dwa dni w serwisie. Elektryk po kontaktach z centralą coś po akutalizował i teraz system działa tak jak powinien. Światłą cały czas świecą na tym samym poziomie. Ogolnie z efektu jestem zadowolony szkoda tylko że musiałem trzy razy w serwisie zgłaszać problem. Odbijali mnie tym że tak ten system działa i nie da sie nic z tym zrobić. Jak widać się jednak da...

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 9 grudnia 2019, 16:10
przez Tomektr
To napisz jeszcze co to za ASO (miejscowość i nazwa) żeby inni mogli w razie problemu powiedzieć z że w ASO w .... rozwiazali ten problem.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 9 grudnia 2019, 23:10
przez szepa
Racja. Seat Plichta Gdynia.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 18 lutego 2020, 21:30
przez markiewa
Witam. Ten sam problem zgłaszane już dwa razy i bez poprawy, teraz jadę w piątek trzeci raz zgłosić problem ale już mam nagrany filmik i zobaczymy co ASO na to.

https://youtu.be/l5l90Smh3HI

Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 18 lutego 2020, 22:34
przez mm.max
markiewa napisał(a):Witam. Ten sam problem zgłaszane już dwa razy i bez poprawy, teraz jadę w piątek trzeci raz zgłosić problem ale już mam nagrany filmik i zobaczymy co ASO na to.

https://youtu.be/l5l90Smh3HI

Faktycznie to jakieś nieporozumienie. Tak się jeździć nie da.

Mam wrażenie jakby sterownik nie miał zdefiniowanych ustawień kiedy jest obciążony a kiedy nie i pracuje na odwrót

Napisz z kolei które to ASO takie oporne


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 05:39
przez markiewa
ASO Lellek Gliwice ale tak jak mówię jadę w piątek, dam im jeszcze szansę i zobaczymy co uda im się ogarnąć ni chyba że będą dalej usilnie uważać że wszytko jest ok. Ale to już się zobaczy.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 09:36
przez hoozgo
Zrobię identyczny test u siebie dziś wieczorem i dam znać jakie są rezultaty.
Też mam ST 2019 w ledach.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 09:50
przez markiewa
Tylko najlepiej żebyś miał że sobą 4 dorosłe osoby które normalnie wejdą do samochodu, Bo jak próbowałem z dwiema które siadaly na progu bagażnika to efekt nie był aż tak zauważalny.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 14:39
przez mm.max
Czy ktoś z Was ,kto ma te problemy z poziomowaniem, ma możliwość podłączenia ODIS/OBD11/VCDS celem odczytania wartości rzeczywistych czujników poziomu przed obciązeniem i po obciążeniu.
Zamiast liczyć na ASO i ich czary należałoby zrozumieć co poszło nie tak.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 18:15
przez hoozgo
Więc u mnie sprawa wygląda identycznie jak na filmie. O dziwo największy błąd korekty jest kiedy w aucie siedzi się normalnie - po jednej osobie z przodu i dwóch z tyłu błąd jest większy niż kiedy miałem dwie osoby na krawędzi bagażnika. Czekam na info co stwierdził Lellek Gliwice w tej sprawie i wtedy sam udam się do ProMoto Katowice.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 19:36
przez markiewa
No właśnie niemam dojścia do żadnego kabla ani programu diagnostycznego A z drugiej strony nie chciał bym robić nic na własną rękę tym bardziej że ASO widzi każde podłączenie pod komputer i potem mogli by mi zarzucić że robiłem coś na własną rękę :/ A jednak jeszcze parę lat mam gwarancję. Narazie poczekam i zobaczę co powiedzą.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 19:40
przez markiewa
hoozgo napisał(a):Więc u mnie sprawa wygląda identycznie jak na filmie. O dziwo największy błąd korekty jest kiedy w aucie siedzi się normalnie - po jednej osobie z przodu i dwóch z tyłu błąd jest większy niż kiedy miałem dwie osoby na krawędzi bagażnika. Czekam na info co stwierdził Lellek Gliwice w tej sprawie i wtedy sam udam się do ProMoto Katowice.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
No to dokładnie tak jak u mnie efekt o wiele bardziej zauważalny z czterema osobami w środku niż z dwiema na progu bagażnika. Myślę że osób z tym problemem będzie o wiele wiele więcej tylko nie każdy zauważa ten problem lub jest go nie świadomym, Ty bardziej że jeżdżąc we 2 dorosłe osoby i np dziecko z tylu problem praktycznie nie zauważalny na drogach np oświetleonych.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 20:21
przez hoozgo
W instrukcji wyczytałem:

W samochodach wyposażonych w dynamiczną regulację zasięgu reflektorów nie ma pokrętła do regulacji. Zasięg jest korygowany automatycznie na podstawie stanu obciążenia samochodu w momencie włączenia świateł.

Ja to rozumiem tak: jeśli uruchomimy zapłon/silnik na pusto i ustawienie zerowe swiateł wykona się bez obciążenia a następnie wsadzimy do samochodu pasażerów to dynamiczna regulacja świateł nie będzie działać prawidłowo.
Myślę że trzebaby powtórzyć test i porównać dwa przypadki:
1) wysokość wiązki wygenerowanej na pusto
2) wysokość wiązki wygenerowanej z obciążeniem ale kiedy te obciążenie jest już na samochodzie w momencie włączania zapłonu/silnika.
No chyba że taki scenariusz też został sprawdzony to przepraszam.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 20:42
przez markiewa
W zeszłym roku jechałem do Chorwacji na wakacje w nocy samochód był kilka razy gaszony i odpalany i zawsze był ten sam efekt. I jak go odpaliłem pierwszy raz pod domem jak wyjezdzalem to już był załadowany.
A pozatym tak na logikę jaki by to mialo sens tak naprawdę przecież podczas jazdy do samochodu mogą wsiadac i wysiadac osoby. Jeśli za każdym razem trzeba by gasić i odpalić samochód to w czasie gdy mamy odpalany samochód i dociazamy go nie powinny się w ogóle poziomowac, A one się poziomuja tylko do złej wysokości. Światła powinny się zawsze bez względu na obciążenie poziomowac do prawidłowo zadanej wysokości.
A w czasie tej próby też gasilem światła pod obciążeniem i po ponownym włączeniu już się nie poziomowaly tylko były na poziomie sprzed zgaszenia.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 19 lutego 2020, 23:43
przez OmilanM
Witam. W seacie maczał palce księgowy. Zaoszczędził na czujnikach. W Leonie jest tylko jeden czujnik przy tylnym kole zamiast przy każdym lub chociaż po jednym z przodu i tyłu po przekątnej. Wiec jeśli obciążamy bagaznik obniża się tylko tył jeśli dosiadają się pasażerowie to obniża się przód i tył a sygnał jest tylko z tyłu. Ciekawe czy jest możliwość zmniejszenia czułości tego ustrojstwa.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 20 lutego 2020, 08:26
przez markiewa
OmilanM napisał(a):Witam. W seacie maczał palce księgowy. Zaoszczędził na czujnikach. W Leonie jest tylko jeden czujnik przy tylnym kole zamiast przy każdym lub chociaż po jednym z przodu i tyłu po przekątnej. Wiec jeśli obciążamy bagaznik obniża się tylko tył jeśli dosiadają się pasażerowie to obniża się przód i tył a sygnał jest tylko z tyłu. Ciekawe czy jest możliwość zmniejszenia czułości tego ustrojstwa.
A to bardzo ciekawe, byłem przekonany że mam czujnik przy każdym kole. To właściwie niema prawa dobrze wypoziomowac lamp z czujnikiem tylko na jednym kole.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 20 lutego 2020, 10:09
przez mczelny2401
Ja w modelu MY19 mam i z przodu z prawej strony

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 20 lutego 2020, 20:47
przez markiewa
W odpowiedzi na pytanie kolegi hoozgo przesyłam drugi film.
https://youtu.be/-5f7JUBaqj0

A przy okazji zauważyłem że problem jest poważniejszy niż mi się wydawało ponieważ światła prawie NIGDY nie świecą prawidłowo.
Jeśli w samochodzie jest tylko kierowca to światła świecą prawdopodobnie "prawidłowo" natomiast jak do samochodu wsiądzie jeden pasażer to światła już wtedy obniżają się o około 5cm, jak wejdzie druga osoba to znowu idą kilka cm na dół i to samo się dzieje jak wejdzie trzecia i czwarta osoba światła za każdym razem idą w dół. W takim przypadku przy maksymalnym obciążeniu samochodu czyli według producenta około 600 kg światła dosłownie będą świeciły kilka metrów przed samochodem co jest naprawdę niebezpieczne biorąc pod uwagę że nie możemy ręcznie regulować wiązki światła.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 20 lutego 2020, 21:22
przez hoozgo
Markiewa, dzięki za ten drugi test. Teraz mamy pewność że mimo zastosowania 'procedury' z instrukcji rezultat jest ten sam.
Czekam na efekty twojej wizyty w ASO.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to o ile cm fizycznie obniża się sam samochód po załadowaniu, bo pewnie skoro samochód jest niżej to i jego lampy też, więc świecą niżej. Ale tu mamy ewidentny problem z korekcją kąta padania snopu światła.

Mam jeszcze sugestię - gdyby ASO uparcie twierdziło że takie zachowanie samochodu jest prawidłowe to poproś o to na piśmie z pieczątką, może się przydać.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 20 lutego 2020, 21:27
przez markiewa
Jak się będą usilnie upierali że tak jest ok to ich poproszę żeby się ze mną przejechali tym samochodem po ciemku na nie oświetlonej drodze i może wtedy wkoncu stwierdza że tak się nie da.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 21 lutego 2020, 19:53
przez markiewa
Ostatecznie jeszcze im podpowiem że ASO Plichta z Gdyni udało się usunąć tą usterkę.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

-- 21 lutego 2020, 19:53 --

No i jestem po wizycie a ASO zostałem zapewniony że zostały zrobione nastawy podstawowe i ustawione światła i sprawdzali wszystko pod obciążeniem i jest ok. Odrazu z ASO pojechałem to sprawdzić i niestety nic się nie poprawiło jak było tak jest dalej. Zostałem też poinformowany żeby światła się prawidłowo poziomowały to wszyscy pasażerowie muszą mieć zapięte pasy hahaha no i tak też sprawdziłem ale jak przypuszczałem nic to nie dało.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 21 lutego 2020, 19:56
przez mczelny2401
Czyli standardowa obsługa w ASO :mrgreen:

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 21 lutego 2020, 20:00
przez markiewa
no dokładnie jadę do nich znowu w przyszłym tygodniu

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 21 lutego 2020, 20:05
przez Tomektr
Ja bym się skontaktował z kolegą Szepa i pogadał bo jemu rozwiązali ten problem, co prawda w Gdańsku. Ja też walczyłem z jednym z ASO odnośnie popękanych świateł. Trzy razy mi odrzucili więc prosto od nich pojechałem do ASO oddalonego o 50km i tam ku mojemu zaskoczeniu uznali gwarancję po 5 minutach oględzin na parkingu.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 25 lutego 2020, 13:59
przez hoozgo
Hej,
Byłem dzisiaj w ProMoto Katowice w kwestii poziomowania świateł.
Panowie standardowo wykonali ustawienie świateł plus kalibrację systemu. Potem zrobiliśmy test pod obciążeniem. Chciałem robić to względem ściany ale oni upierali się że do tego służy przyrząd. Także na przyrządzie wynik testu były pozytywny - światła ustawiały się prawidłowo względem światłocienia. Na mój argument że przyrząd jest blisko samochodu i nie pokazuje przekłamania twierdzili że to nieprawda bo przyrząd posiada zwierciadła które właśnie symulują pomiar z oddali. Nie dyskutowałem z tym bo w sumie o tym nie wiedziałem więc po dłuższej wymianie argumentów daliśmy sobie spokój i stanęło na tym że jak dalej wg mnie będzie źle to zapraszają ponownie ;)
Zrobię dzisiaj wieczorem standardowy test do ściany i dam znać. Zrobię taki sam test dla innego samochodu (najnowsza Insignia i dam też znać jak to wygląda względem niej).
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 25 lutego 2020, 17:44
przez markiewa
Aż jestem ciekawy jak to u Ciebie wyjdzie po ustawieniach przez ASO A jak w Oplu. Czekamy na info albo filmik.


Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 25 lutego 2020, 21:03
przez hoozgo
Jestem po moich testach przy ścianie i muszę powiedzieć że jest znaczna poprawa. Po pierwsze światła w pozycji 0 mam ustawione wyżej niż miałem poprzednio (twierdzili że były za nisko) i teraz z 3 pasażerami (tak jak poprzednio) snop światła jest o jakieś 3cm niżej niż w pozycji zerowej (poprzednio to było u mnie jakieś 12cm). Opiszę więcej jak pojeżdżę więcej w nocy ale na ten moment problem wydaje się być rozwiązany.

Testy porównawcze z Insignią nie dały sensownych wniosków bo sąsiad ma Insignię z zawieszeniem sportowym na 19 calowych kołach i tam nawet 3 osoby na krawędzi bagażnika nie były w stanie wygenerować prawie żadnego ugięcia zawieszenia. Także światła nie miały w zasadzie po co się korygować.
Inną sprawą jest że światła odznaczały się na ścianie dużo niżej niż nasze ( widocznie soczewka jest niżej niż w Leonie)
Po trzecie światła Intellilux z Opla to bajka, wygaszanie stref robi wrażenie.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 25 lutego 2020, 21:36
przez Tomektr
Czyli zrobili to samo co ja opisałem 6 listopada 2019 w tym temacie. Miałem ten sam problem i to mi pomogło. Ja nie robiłem testu na ścianie

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 29 lutego 2020, 20:56
przez hoozgo
Po kilku nocnych przejazdach po korekcie świateł w ASO muszę powiedzieć że jestem w szoku jak komfortowa może być jazda w nocy tym samochodem. Poza tym, że zasięg poprawił się dwukrotnie, to nie ma już tych dziwnych odblasków w kształcie litery V tuż przed samochodem, i ogólnie rozkład światła na drodze jest znacznie bardziej równomierny.
Jestem w szoku że fabrycznie światła były tak źle ustawione i że przemęczyłem się całą zimę myśląc że ten typ tak ma.
Na te chwilę nikt mi nie mrugał że go oslepiam i mam nadzieję że tak zostanie.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 29 lutego 2020, 21:58
przez siwyyy77
Jak by ktoś był chętny, to może spocik któregoś wieczora i porównanie ledów Leonów.
Kraków i okolice.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 3 marca 2020, 17:17
przez szczepan
hoozgo napisał(a):jestem w szoku jak komfortowa może być jazda w nocy
a oświetlenie znaków to bajka no nie.

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 11:46
przez Kyniu1309
Witam Panowie od niedługiego czasu jestem użytkownikiem Leona fr full LED 1.5 TSI 2019r
Mi z kolei wydaję się że światła świecą za wysoko ponieważ w nocy dużo kierowców z naprzeciwka daje mi znać że ich rażę.
Kontaktowałem sie w tej sprawie z ASO i dostałem odpowiedź taką, że żeby światła się odpowiednio ustawiły należy najpierw obciążyć samochód, a dopiero po tym go uruchomić i wtedy się prawidłowo ustawią, ponieważ nie regulują się one podczas jazdy... A z filmów Markiewa ewidentnie wynika co innego.
Czy światła LED prawidłowo ustawione mogą trochę oślepiać ludzi? Czy jak macie LEDy dobrze ustawione to wam też mrugają z naprzeciwka?

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 11:50
przez mczelny2401
Ja mam FR z 2019r i musiałem troszkę podnieść bo świeciły za nisko. Nigdy mi się nie zdarzyło mi mi ktoś mrugał że go oślepiam. Podjedź na jakąś stacje diagnostyczną i niech ci sprawdzą i będziesz miał pewność

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 11:57
przez Kyniu1309
Tak też zrobię, ale trochę lipa jak kupuję się auto z salonu i od razu jest z nim coś nie tak..

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 12:03
przez mczelny2401
:mrgreen: To akurat drobnostka jaka może cię zaskoczyć w nowym samochodzie. Dziś nowe nie oznacza sprawne :wink:

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 12:09
przez hoozgo
Ja miałem za nisko, w ASO przeprowadzili ustawienie wstępne i jakąś adaptację i teraz oświetlenie jest znacznie lepsze i nikt nie mruga, także polecam pojechać do ASO na w/w czynności.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 12:11
przez Kyniu1309
A takie coś robią w ramach reklamacji?

Re: Zasięg świateł mijania pod obciążeniem.

PostNapisane: 28 maja 2020, 12:25
przez mczelny2401
Kyniu1309 napisał(a):A takie coś robią w ramach reklamacji?

Zapewne zrobią ale chwile to potrwa a na SKP zrobisz to w 5 minut