Strona 1 z 1
Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 08:28
przez TomaszU84
Na wstępie chciałbym się przywitać, czołem

Moje pytanie dotyczy Seata Leona ST Full LED 2019 rok, a dokladniej jego zawieszenia. Zdecydowanie poszukujemy z żoną auta komfortowego, nie chcemy czuć w tyłku kazdej dziury i nierównosci na drodze, już wiem, że będę miał w nim 16', nie znam jednak charakterystyki i nie wiem, czy to cos w ogóle pomoże.
Bliżej mu do Civica Type R czy Renault Megane? Nie znosze zawieszenia Suzuki Vitary 2018 (w drodze nad morze okrutnie nas wytrzeslo), dla mnie optymalnym jest to z nowego Forda Mondeo. Ewentualnie delikatnie mniej bujający sie Duster

) Czy ktoś mógłby porównać to w Seacie do tych wyżej wymienionych?
Ogromne dzieki za pomoc!
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 15:28
przez m1chal_p
Zachęcam Cię do odbycia jazdy próbnej, opieranie się na czyjeś opinii może się znacząco różnić od Twoich odczuć.
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 15:36
przez marbo30
Mam Seata Leona Hatchbacka Xcellence z 2018 , nie wiem czy ma takie samo zawieszenie jak z 2019 , ale mój ma bardzo twarde zawieszenie czuć każdą dziurę , przesiadłem się z Peugeota i nie mogę sie do tego przyzwyczaić , a mam go już rok . Ogólnie auto jest bardzo ok, ale zawieszenie ma na pewno niekomfortowe jak dla mnie .
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 17:09
przez 19dawid91
Xcellence I twarde zawieszenie? W życiu bym nie pomyślał, że te słowa mogą występować obok siebie

Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 19:25
przez Tomektr
19dawid91, też jestem zdziwiony ale kolega przesiadł się z francuza to może

dlatego jazda testowa tylko bo każdy będzie to inaczej odbierał
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 21:50
przez marekwar
Mam Leona ST Excellence i na kołach 17 cali jest całkiem dobrze choć na wyboistych drogach jest już średnio.
Na zimę mam koła 16 cali i tu jest moim zdaniem bardzo dobrze. Zmieniam koła w ASO a po wizycie i wyjeździe na lichą nawierzchnię natychmiast to czuć.
Na kołach 16" na pewno jest lepiej niż w moim poprzednim aucie Honda Civic IX gen.
Jeśli ktoś jeździ francuzami to do jazdy próbnej nie warto brać wersji ST FR bo można się zniechęcić.
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 22:20
przez TomaszU84
Okej, o jezdzie probnej FR'em zapominam.
Wersja FULL LED + 16 cali i trzymam kciuki, ze zona bedzie zadowolona

Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 22:39
przez Vampire1984
Wszedzie w testach czy to FR czy nie FR opisuja jego zawias jako twardy aczkolwiek dobrze trzymajacy sie drogi. Jesli chcesz kompromis miedzy komfortem a trzymaniem sie drogi wybierz Forda, jesli bardziej komfort to Opel?francuz?golferatti.
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
9 listopada 2019, 22:50
przez marekwar
Powiem tak - mam żonę co wyczuwa ziarnko grochu pod grubym materacem [emoji6].
W Hondzie narzekała mi na twardość i na to, że się ścigam bo silnik wyje ( wysokoobrotowy). Teraz na zawieszenie nie narzeka (w wersji FR tak) a dzięki DSG i silnikowi TSI 150KM nawet nie słyszy, że się faktycznie ścigam [emoji3].
Bierz Leona ST Excellence - będzie pan zadowolony - i z dobrego zawieszenia i z trzymania się drogi.
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
10 listopada 2019, 09:46
przez Wezyr
Mam Excellence ST 2019 wersja 130 manual, koła 17, opony całoroczne Goodyear Vector2. Wg mnie dużo bardziej komfortowy niż FR, którym miałem jazde próbna, choć gdyby nie żona, to wybrałbym właśnie FR, ale ja lubię szybciej wchodzić w zakręty, ona tego nie cierpi. I właśnie w zakrętach widziałem przewagę FR nad Ex, na długą trasę większość ludzi poleca jednak Ex, mniej się człowiek zmęczy. Wcześniej jeździłem Toyota CHR i tam to się dopiero pływało nad spowalniaczami, w Ex nie ma tak dobrze, ale wiadomo inny typ nadwozia. Z kolei Corolla sedan... Jednak wolę Seata, jakoś pewniej trzyma się drogi w ogólnym rozrachunku, tyle że mowa o wersji z przed ostatniego liftu, nie miałem okazji jeszcze pojeździć najnowsza Corolla 2019. Ogólnie Ex jak najbardziej polecam, zawieszenie dobre i żonę łatwo przekonać do auta, które tak czuć i TAK wygląda

Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
10 listopada 2019, 11:23
przez marekwar
U mnie na szczęście żona podziela[emoji122][emoji122] mój subiektywny pogląd że kolor Red Desire najlepiej pasuje do Leona. Musimy panowie przeszkolić się w technikach manipulacji, sporo tego w internecie [emoji6]
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
10 listopada 2019, 16:26
przez Wezyr
U nas był jeden słuszny wybór: Bohema Purple i nie, nie ma innych kolorów w palecie.

Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
11 listopada 2019, 17:04
przez TomaszU84
Jak ktoś wyżej wspomniał, wszystko zależy od auta z którego się człowiek przesiada. U nas jest to Megane 2, czyli poduszkowiec... Na zakretach plywa, ale w dalekie trasy jest bajka.
Jutro jazda próbna, wszystko będzie jasne.
Re: Charakterystyka zawieszenia, ST FULL LED 1.5 130KM

Napisane:
18 listopada 2019, 23:31
przez henryk1900
Potwierdzam Xcellence (mam wersje z września 2019) koła 17" jest mega miękki - jakby poduszkowiec (przesiadka z ibizy). Być może problem jest prozaiczny np. za wysokie fabryczne ciśnienie (serwis nie upuścił).
Jeśli jest ciśnienie znamionowe to można np. upuścić 0.1 bara (najtańsze rozwiązanie) lub wymienić profil opon na węższy a wyższy lub ewentualnie mniejszą felge.
W drugą stronę jest chyba troszkę gorzej, bo albo felga 18" (na którą już trzeba chyba bardziej uważać niż 17") lub inne sprężyny (ale oba rozwiązaniu już są droższe niż w pierwszym przypadku).
Jeśli jest jeszcze przed zakupem - można to zawieszenie adaptacyjne dokupić (ale chyba nie wszystkie wersje mają to w opcji) - i dodatkowa rzecz do psucia się
