Strona 1 z 1

Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę haka?

PostNapisane: 18 marca 2020, 18:28
przez Lazy_Łuki
Cześć.

Planuję zamontować hak holowniczy a na niego założyć platformę do przewozu małego crossa, całość ma ważyć ok 88kg.
I tutaj nasuwa się pytanie. Jakie jest maksymalne dopuszczalne obciążenie pionowe przewidziane przez Seata na taki "zestaw"?
Czy takie obciążenie jest takie same dla różnych wersji Leona, chodzi o SC, HB oraz wszystkich wersji ST czy może różne?
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenie w takiej sytuacji lub z platformami do przewozu rowerów?

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 19 marca 2020, 20:23
przez markiewa
Ja zakładałem hak do Seata Leona ST w ASO i założyli mi Hak z Westfali który ma max nacisk na kule 85kg też się nad tym wcześniej zastanawiałem bo jeżdżę z platformą na rowery, tylko że w moim przypadku sama platforma waży około 19kg a max obciążenie platformy to 60kg co daje mi razem około 79kg także spokojnie się zmieściłem.

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 19 marca 2020, 21:47
przez zgrzyt
Z tego co mówią katalogi Westfalii to nacisk jest taki sam na wersje kombi i hatchback i wynosi w zależności od haka 80 (Witter) lub 85 kg (Westfalia).
Uważaj jeszcze jak będziesz dobierał wiązkę, bo przy dedykowanych wiązkach Westfalii występują dwa rodzaje: do pojazdów z przygotowaniem fabrycznym i bez.

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 21 marca 2020, 18:50
przez Lazy_Łuki
Dzwoniłem do ASO i niestety nie mam przygotowania pod hak.

Dzisiaj znalazłem hak o max nacisku 100kg dedykowany do wersji ST FR z wiązką.https://www.ahk-preisbrecher.de/Anhaengerkupplung-Seat-Leon-ST-Kombi-spez-FR-Baureihe-2017::150896.html Pytanie tylko czy ten zestaw jest kompletny i wystarczy go tylko zamontować czy trzeba będzie jeszcze coś dokupić w serwisie. Druga sprawa to czy można założyć hak poza ASO bez utraty gwarancji.

Czy właściciele wersji ST, HB i SC mogą sprawdzić w swoim świadectwie homologacji jakie maksymalne statyczne obciążenie pionowe przewiduje Seat w ich wersjach nadwozia (homologacja poz. nr. 19) Może w zależności od rodzaju nadwozia i roku produkcji wartości obciążenia są różne.
Chodzi o to, że ja wpisane mam 80kg i zastanawia mnie dlaczego Westfalia przewiduje 85kg czyli obciążenie przekraczające zalecenia producenta samochodu.

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 22 marca 2020, 22:31
przez zgrzyt
Nie wiem jak jest w przypadku tego haka, który podałeś, nie znam niemieckiego :wink: w przypadku Westfalii zestaw do samochodu bez przygotowania fabrycznego zawiera komplet do jego zamontowania, czyli wiązka jest wzbogacona w stosunku do tej zwykłej dedykowanej o odpowiednie elementy.
Być może inne zestawy innych producentów mają podobnie..

-- 22 marca 2020, 22:31 --

Jeszcze co do samego obciążenia, być może jest tak że ogólnie dla danych modeli haków występują dane wartości (np 85 kg), natomiast ostateczną wartość i tak określa producent pojazdu, czyli przy poprawnym montażu haka nasze auto ma nacisk 80 kg. A inne auto może mieć wyższą wartość i wykorzysta te 85 kg, które "daje" producent haka..

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 24 marca 2020, 20:19
przez maymar
Lazy_Łuki napisał(a):Czy właściciele wersji ST, HB i SC mogą sprawdzić w swoim świadectwie homologacji jakie maksymalne statyczne obciążenie pionowe przewiduje Seat w ich wersjach nadwozia (homologacja poz. nr. 19)

mam wersje ST z chowanym hakiem (rocznik 2019) - w poz. 19 mam 80kg

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 11 maja 2020, 21:05
przez pajda_SM
Na czym polega przygotowanie fabryczne pod hak?

Mam auto właśnie z przygotowaniem pod hak i chce założyć hak wpinany co polecacie?


Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Re: Hak holowniczy - jaki max dopuszczelny nacisk na kulę h

PostNapisane: 13 maja 2020, 21:05
przez zgrzyt
Nie wiem czy we wszystkich pojazdach jest tak samo ale w takim przypadku pewna część okablowania pod instalację jest już zamontowana w aucie.
Wystarczy wtedy kupić wiązkę, która jest o tą część instalacji uboższa, przez co i tańsza zazwyczaj.