Strona 1 z 1

reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 14 maja 2020, 19:38
przez michuFR
Nie wiem czy dobry dział na taki tema ale napiszę...
Jeśli w przeciągu 14 dni, nie uzyskuje się jakiejkolwiek odpowiedzi na reklamację od ASO tzn. że z mocy prawa taka reklamacja jest uznana na korzyść reklmaującego? Tak to działa?

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 14 maja 2020, 19:46
przez Tomektr
A masz papier potwierdzający zgłoszenie reklamacji? :mrgreen: Reklamacja z tytułu rękojmi napewno tak działa a co do gwarancji producenta to nie wiem, trzeba sprawdzić w warunkach.

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 14 maja 2020, 20:02
przez michuFR
Mam jedynie z przeglądu, "papierek" potwierdzający zgłoszenie usterki. Przez 35 dni nie otrzymałem żadnej odpowiedzi od ASO na reklamację.

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 14 maja 2020, 20:38
przez Tomektr
Próbuj, a zobacz tam gdzie skladales podpis czy nie ma tak adnotacji że nie masz żadnych uwag. Z ciekawości to co to za usterka?

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 15 maja 2020, 19:20
przez karlos
Aktualnie obowiązują dwa przepisy dotyczące odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne - dotyczy tylko konsumentów, osób fizycznych:

- 14 dniowy termin w przypadku zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi, więc tylko u sprzedawcy. Każde ASO i Salon to oddzielna firma sprzedająca auto / usługi i praktycznie nie ma możliwości prawnej by domagać się czegololwiek od importera / producenta. VW Polska jest tylko "pomocą".

- 30 dniowy termin odpowiedzi, art. 7 ustawy o prawach konsumenta:
Art. 7a 1. Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 30 dni od dnia jej otrzymania.
2. Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 16 maja 2020, 02:29
przez michuFR
Reklamacja była nie w ASO gdzie był zakup auta tylko innym. ASO nie chciało podjąć samo decyzji, miało sprawę konsultować z importerem.

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 18 maja 2020, 12:57
przez Yamakasi
Bo jak Aso coś zrobi bez porozumienia z importerem to w razie kiedy importer się na nich wypnie to ASO zostanie z kosztami.

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 18 maja 2020, 19:06
przez michuFR
To co zrobić w takiej sytuacji jak moja?

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 18 maja 2020, 19:25
przez Tomektr
Jeśli odrzucą jedziesz do innego ASO. Ja tak już dwa razy robiłem z pozytywnym skutkiem.

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 18 maja 2020, 20:56
przez michuFR
A w systemie nie widzą że uprawiasz turystykę reklamacyjną? :D

Re: reklamacja w ASO a brak odpowiedzi na nią

PostNapisane: 19 maja 2020, 05:44
przez Tomektr
Nawet im sam mówiłem że w innym ASO mi odrzucili. Jedź do innego ASO, wszystko zależy od pracownika jak to opisza i przedstawią. Obydwie sytuacje opisane w tym wątku viewtopic.php?f=87&t=51242&start=100