Reklama

Zapraszamy do polubienia naszego nowego fanpage na Facebook'u.

Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Dane techniczne, osiągi, eksploatacja....

Moderatorzy: Moderator LC Team, Moderator Junior

Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 5 sierpnia 2020, 12:13

Interesuję się leonem mk3 kombi wyłącznie z silnikiem 1.8. Czym konkretnie różni się wersja FR takiego auta od wersji zwykłej?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Reklama

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez mm.max » 5 sierpnia 2020, 12:24

Po krótce... (pewnie koledzy doprecyzują)

1. Zderzaki
2. Zawieszenie (niższy FR)
3. Fotele
4. Kierownica
5. Tryby jazdy (mode) chyba że ma dcc :)
6. Dekory wnętrza, tapicerka, oświetlenie w drzwiach ambiente
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 5 sierpnia 2020, 12:31

Ad. 2
A o ile niższy? I czy też twardszy? Inne tuleje, amortyzatory?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez mm.max » 5 sierpnia 2020, 12:35

Chyba -15mm... Czy twardszy hmmm trudne pytanie chyba tak.
Niektórzy mówią ze zwykłe zawieszenie to jak ponton a FR przyklejony do drogi.
Ja jeździłem wielowahaczem FR i belką (zwykły zawias) i nie widzę jakieś dramatycznej różnicy na ostrych zakrętach, może na torze FR lepiej się klei, wg mojej oceny w mieści i na trasie różnice dla mnie niezauważalne
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 5 sierpnia 2020, 12:45

O belkę nie pytam, bo nie dopuszczam takiej opcji, cokolwiek ktokolwiek by nie uważał. Wiem swoje. :-)

A tak z doświadczenia/obserwacji, jest jakaś realna szansa znalezienia leona 1.8 kombi w wersji nie-FR? Zdarzają się takie często w przyrodzie?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez Krzyzak » 5 sierpnia 2020, 20:39

zupełnie inaczej się prowadzi - zawieszenie jest niższe, twardsze i wspomaganie kierownicy inaczej działa
gdy testowałem leona to jeździłem 4-ma wersjami - copa, FR i excellence z czego FR w 2 wersjach silnika i gdyby nie wersja FR to bym leona nie kupił, bo pozostałe wersje mają strasznie czułą kierownicę i myszkują po drodze po minimalnym dotknięciu kierownicy - zamiast jazdy jest walka by jechać prosto
może to kwestia, że na codzień jeździłem autem z hydrauliką a nie elektryką
Zobacz Profil
Krzyzak
Sport
Sport
 
Posty: 397
Dołączył(a): 31 marca 2018, 15:50
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.4

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez trzepol » 5 sierpnia 2020, 20:42

weuek napisał(a):Interesuję się leonem mk3 kombi wyłącznie z silnikiem 1.8. Czym konkretnie różni się wersja FR takiego auta od wersji zwykłej?


FR to nie dla Ciebie :mrgreen:
Zobacz Profil
trzepol
Sport
Sport
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 22:18
Lokalizacja: RSL
Region: śląskie
Auto: Leon FR ST 2018
Silnik: CDLA 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 6 sierpnia 2020, 04:32

No to chyba już wiem. Dziękuję za informacje.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez dudek_jd » 6 sierpnia 2020, 09:07

FRka bez DCC na dziurach to wóz drabiniasty :P
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 6 sierpnia 2020, 10:27

Właśnie tego nie chcę-odbierania sobie komfortu w niesportowym aucie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez mm.max » 6 sierpnia 2020, 11:40

weuek napisał(a):Właśnie tego nie chcę-odbierania sobie komfortu w niesportowym aucie.

:D :D :D to tylko Skoda cię ratuje
Pozdrawiam
Michał (mm.max)
Był Leon 1M dostarczał adrenaliny
Był Leon 1P był poprawny
Był Leon 5F najlepszy z posiadanych
Był Leon 5F FL 150TSi był średniakiem :/
Jest A4 B9.5 TDi ....

Kill młodzieńczego życia = Ojciec Dyrektor vel Moher
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
mm.max
Moderator LC Team
Moderator LC Team
 
Posty: 4921
Dołączył(a): 16 kwietnia 2004, 13:11
Lokalizacja: Gdynia
Region: pomorskie
Auto: 5f ST
Silnik: DADA 1.5

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez KeyZet » 6 sierpnia 2020, 12:14

FR na kołach 18" jest naprawdę twardy. Przesiadłem się z FR na Xcellence i różnica jest kolosalna.
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 6 sierpnia 2020, 15:23

mm.max napisał(a): :D :D :D to tylko Skoda cię ratuje

No właśnie nie, bo jest za długa (szkoda mi miejsca w garażu). A leon mk3 kombi jest nawet ciut krótszy od obecnej octavii mk2. W zwykłej wersji, z nieograbionym zawieszeniem jawi się jako idealny następca. O ile się nie naczytam zbyt wiele o jego ułomnościach (głównie wynikających z rozmaitych wątpliwych unowocześnień).
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez chlorek » 7 sierpnia 2020, 07:25

KeyZet napisał(a):FR na kołach 18" jest naprawdę twardy. Przesiadłem się z FR na Xcellence i różnica jest kolosalna.

Kwestia odczuć. Dla mnie żaden seryjny Seat nie jest twardy :-P. Dlatego należy się przejechać taką i taką wersją aby dopasować do swoich oczekiwań.
Zobacz Profil
chlorek
Sympatyk LeonClub
 
Posty: 7518
Dołączył(a): 19 kwietnia 2011, 17:53
Lokalizacja: WU
Region: mazowieckie
Auto: Focus ST-line MK3
Silnik: CJXA 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez trzepol » 7 sierpnia 2020, 07:26

KeyZet napisał(a):FR na kołach 18" jest naprawdę twardy. Przesiadłem się z FR na Xcellence i różnica jest kolosalna.


Jakos tego nie czuje, kwestia gustu i czym sie wczesniej jezdzilo. Jesli chce sie wiekszej frajdy z jazdy i trzymania to musi byc twardziej.
Datego jest xcellence do plywania w zakretach.
Zobacz Profil
trzepol
Sport
Sport
 
Posty: 238
Dołączył(a): 13 grudnia 2007, 22:18
Lokalizacja: RSL
Region: śląskie
Auto: Leon FR ST 2018
Silnik: CDLA 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez KeyZet » 7 sierpnia 2020, 08:11

Potwierdzam, że ocena jest jak najbardziej subiektywna i zależna wprost od tego czym się jeździło wcześniej. Mój drugi samochód to Peugeot 206, który jest mega wygodną kanapą i po przesiadce na FR nie mogłem się przyzwyczaić, że każda studzienka i kamyczek są odczuwalne w kabinie. Dłuższa jazda była po prostu męcząca. Xcellence jest dokładnie pomiędzy 206 a FR I dlatego jeździ mi się nim znakomicie. Niemniej jednak polecam przejechać się różnymi wersjami na różnego rodzaju drogach, ponieważ jazdę testową FR miałem po nowiutkiej drodze szybkiego ruchu i byłem zachwycony prowadzeniem i wygodą. Dopiero jak zjechałem na gorsze drogi to czar prysł.
Zobacz Profil
KeyZet
Stella +
Stella +
 
Posty: 75
Dołączył(a): 31 sierpnia 2018, 19:10
Region: śląskie
Auto: Leon ST Xcellence
Silnik: benzyna 1.4

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 7 sierpnia 2020, 08:28

Na równiutkiej drodze to nawet żony stara micra jest komfortowa.

Niestety, widzę, że na otomoto takie nie-FR 1.8 kombi to zaledwie 2 sztuki w Polsce. Nie będzie łatwo, chyba trzeba szukać przynajmniej rok przed planowanym zakupem...

O ile jeszcze 1.4 FR mieści się jakoś w granicach ("sportowawej") przyzwoitości, to 1.2 FR to już istne kuriozum: Nici ze sportu, a niewygodne. A ja chcę wygodnego (nie na zawieszeniu mikry, ibizy czy fabii), cichego auta do jazdy na tempomacie.
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez 19dawid91 » 7 sierpnia 2020, 08:36

Ale z tego co się orientuję to w FR podstawowy silnik to 1,4. No i kiedy w końcu ludzie zrozumieją, że FR to tylko pakiet stylistyczny nie bardzo mający coś wspólnego ze sportem.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
19dawid91
Sport
Sport
 
Posty: 298
Dołączył(a): 10 grudnia 2017, 16:14
Region: opolskie
Auto: Leon FR
Silnik: DPCA 1.5

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez Fado365 » 7 sierpnia 2020, 09:27

Mam 1.8 FR, teraz już lekko poprzerabiany. Nie powiedziałbym, żeby w serii było to jakieś twarde auto. Czysta przyjemność z jazdy, samochód jest sztywniejszy, usportowiony względem innych wersji, ale to wychodzi tylko i wyłącznie na plus. Zawieszenie przyjemnie wybiera dziury, jest to taki według mnie złoty środek między komfortem a sportem ( mowa o aucie bez DCC, bo tam w trybie komfortowym jest rzeczywiście komfortowo.). W trasie sprawdza sie super, pewnie się go prowadzi, nie trzeba z nim walczyć. Układ kierowniczy również bardzo przyjemny. Dodatkowo silnik 1.8 ( a szczególnie w manualu ) jest bardzo podatny na modyfikacje, a jak wiadomo, im więcej mocy, zwłaszcza w trasie tym lepiej.
Aktualnie po zamontowaniu Eibach Pro-Kit faktycznie auto zrobiło się twardsze, ale dalej nie wybija zębów i nie łamie kręgosłupa. Jeździ się według mnie jeszcze lepiej niż na seryjnym, ale ja lubię sportowo zawieszone samochody.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 7 sierpnia 2020, 11:08

Fado365 napisał(a): W trasie sprawdza sie super, pewnie się go prowadzi, nie trzeba z nim walczyć.

Pewnie się nie znam, ale co znaczy "walczyć z autem w trasie"? Walkę to rozumiem w łukach, gdzie moja wanna się przechyla (a nowsza jej belkowa wersja jeszcze bardziej). Ale w trasie?
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez Fado365 » 7 sierpnia 2020, 12:07

A w sumie to nie wiem co miałem na myśli, pisałem to na szybko z telefonu to gdzieś się zapędziłem :P Raczej chodziło mi o to, że jak to na autostradach też bywają długie długie większe lub mniejsze łuki gdzie czy przy 100 czy 200 km/h auto nadal pozostaje przyjemnie na swoim torze, nie przechyla się, jest pewnie i spokojnie.
Zobacz Profil
Fado365
Stella +
Stella +
 
Posty: 89
Dołączył(a): 14 marca 2018, 19:57
Region: dolnośląskie
Auto: Leon FR 5F DSG
Silnik: benzyna 1.8 turbo

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 7 sierpnia 2020, 13:00

Przy setce to chyba tylko ewidentnie niesprawne auto (nawet segmentu A) się na takim autostradowym łuku nieprzyjemnie przechyla...
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez Jachu » 8 sierpnia 2020, 06:07

A ja bym Tobie po prostu zaproponował abyś odwiedził jakiś komis i zrobił jazdę próbną :wink:
Jak kupowałem auto to założone były 16 zimowe i było naprawdę spoko. Na 18 jest mniej spoko ale w granicach przyzwoitości. Wydaję mi się, że 1p był dużo sztywniejszy.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
Jachu
Stella +
Stella +
 
Posty: 49
Dołączył(a): 9 stycznia 2016, 21:14
Lokalizacja: Poznań
Auto: Leon 2010 FR 170km
Silnik: CCSA 1.6

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez weuek » 8 sierpnia 2020, 06:38

Jeszcze taki pomysł się objawił. To już będzie stare auto przy zakupie, więc może wystarczy mu wymienić sprężyny i amortyzatory na takie przeznaczone do zwykłej wersji. :-)
Obrazek
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
weuek
Sport
Sport
 
Posty: 393
Dołączył(a): 4 maja 2020, 11:51
Region: podkarpackie
Auto: octavia 1Z5 elegance
Silnik: CAWB 2.0

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez MarkusD » 8 sierpnia 2020, 07:52

weuek napisał(a):Jeszcze taki pomysł się objawił. To już będzie stare auto przy zakupie, więc może wystarczy mu wymienić sprężyny i amortyzatory na takie przeznaczone do zwykłej wersji. :-)

Bez sensu...
Przejedź się do salonu i umów się na jazdę próbną, na pewno są jeszcze stare wersje, z tym że za 1.8 był teraz 2.0, kupować nie musisz...
Twarda to była Ibiza 97, jak ktoś bilet tramwajowy położył to było bum bum, ale za to jak gogartem się jechało...
Po jeździe będziesz miał pogląd, tym bardziej że już wiesz czego można się spodziewać i porównać z rzeczywistością...
FR ma poważną "wadę" można nieprzyzwoicie szybko pokonywać łuki i zakręty, nie jeden się zdziwił jak jechał za mną :-D :-D :-D :cfaniak:
Mam tylko 1.4 150KM FR ST... lato 17' zima 16' ...
Zobacz Profil
MarkusD
Sport
Sport
 
Posty: 482
Dołączył(a): 17 października 2018, 09:01
Region: śląskie
Auto: Seat Leon ST FR 2018
Silnik: benzyna 1.4

Re: Czym konkretnie różni się FR od nie-FR?

Postprzez dudek_jd » 10 sierpnia 2020, 09:48

jak nie chcesz twardego auta to weź Xcellence i tyle, różnica jest kolosalna.

chlorek napisał(a):Kwestia odczuć. Dla mnie żaden seryjny Seat nie jest twardy :-P. Dlatego należy się przejechać taką i taką wersją aby dopasować do swoich oczekiwań.

Ja najpierw jeździłem Cuprą na 19", potem FR bez dcc na 18" i stwierdziłem że nie ma bata, bez DCC nie przejdzie. Nie zrozumcie mnie źle bo po mieście czy na krajówkach jest OK, ale jak się zjedzie na drogi gminne... Oczywiście nie ma tragedii ale komfortu to tam nie ma w takiej sytuacji
-Dobrze Pan jeździ?
-Nie, ale szybko.
Zobacz Profil
Avatar użytkownika
dudek_jd
Sport
Sport
 
Posty: 431
Dołączył(a): 7 lipca 2017, 11:16
Lokalizacja: Białystok
Auto: Leon 5F
Silnik: benzyna 1.8 turbo


Powrót do Leon 3 - Techniczne Ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości